מי אנחנו?

RUNPANEL – מגזין הריצה החדש של ישראל זינק לאוויר. RUNPANEL הוא האח החדש של BIKEPANEL – מגזין האופניים הגדול בישראל, שתוך זמן קצר מהקמתו הפך למגזין מוביל והמשמעותי בתחום עם מידע מקצועי ומקיף. נביא פה תוכן איכותי, מושקע, עם המון אהבה לריצה ולכתיבה עליה. נקפיד על גילוי נאות בפרסום, על קיומם של מבחני אמת, ונקודות מבט אישיות מקוריות, שיהיה לכם כיף לקרוא.

אנחנו רוצים לשכפל את ההצלחה של BIKEPANEL אל עולם הריצה: לראות עוד ועוד רצים, לתרום לאירועים, לחשוף מגמות ודעות, ולעשות לכם חשק לצאת החוצה לרוץ. זו המטרה שלנו, והאמצעי הוא התוכן – מה שמעניין בריצה!

מאת: מערכת RUNPANEL

runpanel-logo-tall

פאנל קבוע של כותבים

למה פאנל? כי האתר יתבסס על קבוצה קבועה של כותבים. אנחנו מקבלים כתבות אורחים רק במקרים מיוחדים. הסיבה העיקרית היא השאיפה לאיכות – יש עקומת למידה ותהליך להתהוותו של מגזין וגם להתהוותו של פאנליסט. כמו ספורטאי שמתאמן לאורך זמן ומתמודד עם החוזקות והחולשות שלו מתחרות לתחרות, כך גם הצוות שמיצר תוכן לומד מכתבה לכתבה. עם "תחנת רכבת" של כותבים מזדמנים, אי אפשר לייצר שיפור מתמיד. לגבש פאנל כותבים שיצליחו לתרום מעצמם ומכשרונם לאורך זמן זו משימה מאתגרת, אבל אנחנו לא נבהלים מקצת קושי של התחלה ואת הפאנל שיתייצב אתם תכירו בהמשך.

מנוי חינם על מגזין RUNPANEL!

נהנה מקריאת הכתבה? זו לא האחרונה...
הזן את כתובת הדוא"ל שלך והצטרף להמוני המנויים למגזין של RUNPANEL.





כל פאנליסט והקטע שלו

אנחנו מאמינים בדמוקרטיה, בחופש הביטוי ובפלורליזם. לכל אחד הזכות לחיות, לאכול, לחשוב, לכתוב כמו שהוא מוצא לנכון. חופש המידע והביטוי מסייע לגעת ביותר אנשים, ביותר דיעות, ונותן לנו כספורטאים (וכאזרחים בהיבט הפוליטי) את חופש הבחירה. חוץ מזה, בגדול, קו המערכת תומך בתפיסות מבוססות נתונים ומחקר מדעי. יתכן שתראו פה כתבה שטוענת עד כמה טבעונות היא הדבר הנכון לרץ היחף, אבל זה לא אומר ש RUNPANEL חושב שצריך להיות טבעוניים ולרוץ יחפים. זה אומר שאנחנו רוצים להשמיע גם את הדיעה הזו, והדיעה ההפוכה (פליאו ונעליים?) תתקבל גם היא בברכה. איפה באה לידי ביטוי הגישה המערכתית? אל מול אלה קו המערכת יתבטא בכך שהכותב העיקרי והפאנליסט בענייני תזונה הוא תזונאי קליני במסלול רציני לכיוון דוקטורט… בתחתית כל כתבה, יש "חתימה" קבועה המציגה את הפאנליסט – לחיצה עליה תוביל ל"בלוג" האישי שלו בתוך RUNPANEL. ככל שנכתוב ונפרסם, תכירו אותנו יותר.

בתחתית כל כתבה, יש "חתימה" קבועה המציגה את הפאנליסט – לחיצה עליה תוביל ל"בלוג" האישי שלו בתוך RUNPANEL. ככל שנכתוב ונפרסם, תכירו אותנו יותר.

 

מה שמעניין בריצה – ואת הפאנליסטים

תוכן איכותי מופק קודם כל בזכות כותבים איכותיים – וזה הבסיס הראשון והחשוב ביותר לפאנל! כולנו מתנדבים, וחדוות הריצה ואהבת הספורט היא שמחברת בינינו. חלקנו מאמנים, פיזיולוגים, או מומחים, וחלקנו לא מענף הריצה – מחזיקים ב-day jobs מגוונים למדי. אנחנו לא מחויבים לכתוב אייטם ליום, אלא שואפים לאחד בחודש בלבד, מה ששומר על רמת סקרנות ועניין גבוהה בכתבה ומסייע לכם לקבל כתבות מושקעות יותר.

אנחנו לא בהכרח רצים מהר יותר, רחוק יותר, או טוב יותר מהקוראים שלנו – אבל יש לנו אהבה אדירה לספורט, ואנחנו יודעים לכתוב את זה. התג ליין "מה שמעניין בריצה" הוא לא רק שיווקי: הוא חלק משיטת העבודה שלנו – כל אחד מאיתנו יכתוב רק על מה שמעניין אותו בריצה. לא מעניין – לא כותב!

מבחינת תחומי כיסוי: ננסה להביא בעיקר תוכן על ריצה על כל ערוציה ומרחקיה אבל גם על טריאתלון וריצה באתלטיקה הקלאסית. גם פיזיולוגיה, תזונה, אימון ועוד – כאמור: זה בעיקר תלוי בתמהיל הפאנליסטים שיצטרפו אלינו ומאחר והם הקובעים היחידים מה ייכתב – אי אפשר להבטיח כיסוי של נושא או אירוע מסוים. אם את\ה עושה משהו ייחודי בתחום, כותבים בקלות רבה, ומעוניינים להצטרף לפאנל – צור\צרי קשר עמנו פה

004

"היא רצה בשדה עם חזיית ספורט ולא תאמינו מה קרה לה"

לא – זו לא כותרת שתראו ב RUNPANEL… לא ננקוט פרקטיקות מבאסות מהאינטרנט – מלכודות קליקים (click bates), פרסומות קופצות, ומעברונים…  אנחנו לא רק כותבים, אנחנו גם קוראים, וצרכני תוכן "כבדים". יש אתרים שהדרנו את עכברינו מהם כי הם הפכו להיות בלתי נסבלים למשתמש. הקושי האובייקטיבי והרב בגיוס ספונסרים ומפרסמים גרם להם לנקוט באסטרטגיות אגרסיביות מדי של פרסום, שאנחנו לא אוהבים, והחלטנו להביא לכם סגנון אחר של מגזין אינטרנטי. "מלכודת הקליקים" (Click Bates) הן אותן "כתבות" שכל מטרתן למשוך אתכם להכנס מהפייסבוק וכשהגעתם לכתבה – גיליתם שעבדו עליכם! כותרת סנסציונית שמובילה אל תוכן חלול, או מסחרי ללא גילוי נאות… מכירים את זה?

לצערנו גם בעולם הספורט הישראלי יש לא מעט מזה. ב RUNPANEL אנחנו נמנע מהפרקטיקה הזו: אנחנו לא הולכים להיות מגזין שמפציץ בכותרות בסגנון "5 דרכים לסיים מרתון בקלות עם 15 דקות ריצה ביום!" או "היא רצה בשדה עם חזיית ספורט ולא תאמינו מה קרה לה"…

p1360389

"למדתי לרוץ לא הרבה זמן אחרי שלמדתי ללכת" (מתוך כתבה של אריק מון. הצילום הנפלא הוא של אורי ניצן)

גישה למבחני ציוד

יש גישות שונות ומגוונות לאתיקה של מבחנים באינטרנט: חלק מהבלוגים מקפידים לציין שהם רוכשים את הציוד כדי לא להיות חייבים למשווק הקשור בהם, אבל הגישה המקובלת יותר אומרת שאם קנית ציוד לעצמך אתה דווקא פסול מלבחון אותו – כי מראש זה מותג ומוצר שיש לך העדפה אליו. מסיבה זו ובגלל צורך פסיכולוגי בהצדקת קנייה איבדת את היכולת להיות אוביקטיבי, וגם את היכולת לתת סקירה רחבה של מגוון מוצרים – לאו דווקא אלה שאתה צריך כפרט. המבחנים פה הם מהסוג השני – אין לנו את היכולת והתקציבים לרכוש את כל המוצרים: הם בד"כ חוזרים חזרה ליבואן אחרי השימוש (למעט בנעליים או מוצרים לבישים שמזיעים בהם הרבה, או זולים יחסית בהם הלוגיסטיקה והדלק לאיסוף והחזרה קרובים בעלותם לעלות המוצר…).
בכל מקרה – הגישה שלנו לאורך שנים ארוכות (ב BIKEPANEL) הייתה להקפיד בצורה פנאטית על קיום מבחני אמת שבהם הבוחן מעביר את חוות דעתו האותנטית על המוצר: הן על יתרונותיו והן על חסרונותיו. אנחנו מקפידים על כך – לא רק משום שאנחנו עומדים לביקורת הקוראים שלנו באופן גלוי ושקוף בפייסבוק, בתגובות לכתבות ובשיחה בקבוצות בין אנשים של הספורטאים שקוראים אותנו, אלא גם משום שזה ה DNA של האתר. מפרסמים הם חשובים מאוד, אבל קהל הקוראים שלנו הוא הנכס החשוב ביותר למגזין.

המשווקים השונים ממשיכים ומוסרים לנו את הציוד לחשיפה ובחינה מסיבה אחת פשוטה: בזכות מקצוענות והגינות. בזכות העובדה שלמרות שנקפיד לציין את כל החסרונות שמצאנו (זו חובתנו לקוראים שלנו כבוחנים), לא נחגוג ברשעות על חולשות המוצרים – נציין אותן וננמק בצורה רצינית. נדגיש גם את יתרונותיהם, נקפיד להפריד בין עובדות לפרשנוות ולרגשות, ונסביר את הבחירות שאנחנו משערים שהובילו לעיצוב המוצר או לבחירות בתכנונו כפי שעוצב. 

088-2

תוכן מערכת מול תוכן שיווקי

חברות וגופים כלכליים הם חלק חשוב במרקם התרבותי של כל ענף ספורט – הם תומכים בספורטאים, בתחרויות, ובתרבות הכתובה. אנחנו לא נגד פרסום ותוכן שיווקי – ההפך – זה חלק ממקורות ההכנסה של האתר. אבל אתרי תוכן שלא מכבדים את הקוראים שלהם, ואת האתיקה של כתיבה עיתונאית ראויה (ללא אינדיקציה לקוראים על הודעות לעיתונות לעומת תוכן מערכת, פרסום PR מיחצ"נים בלי אבחנה או תוספת ערך, בדיקה וכתיבה עצמאית) הם רעים לתרבות הריצה ורעים לקוראים. 

השיטה של BIKEPANEL וגם RUNPANEL היא אחרת: מאחר ואנחנו מתבססים על תרומת הפאנליסטים לקהילה, אנחנו מספקים תרבות כתיבה איכותית באמצעות תקציב נמוך מאוד. כתבת תוכן שיווקי תהייה חתומה מאת המפרסם שלה – ויהיה גילוי נאות ברור. מפרסמים ראשיים יופיעו בבר הניווט הראשי של האתר ותדעו מיהם. במקביל – מבחנים וכתבות תוכן, גם בנושאים ומוצרים של מפרסמים באתר (אפשר בקלות לראות מיהם – יש לכל אחד מהם ערוץ קבוע בבר הניווט הראשי של האתר), יכתבו בצורה אוביקטיבית חסרת פניות. בתוכן מערכת הסוקר מוצרים, אירועים ושירותים ייכתבו לצד יתרונותיהם, גם נקודות החולשה וטעוני השיפור.

runpanel-logo-wide

הולך להיות מעניין בריצה – ונשמח לקבל את התמיכה שלך!

לא בכל יום קם מגזין ריצה חדש בישראל – שכל המטרה שלו היא לייצר תוכן איכותי מעולם הריצה (וגם טריאתלון, אולטרה ושטח). כדי להצליח בזה אנחנו צריכים את התמיכה שלכם ב Share ושיתופים לכתבות, בתגובות ומעורבות תומכת, בהזמנת חברים לאתר ושיתוף הכתבות בטוויטר, בקבוצות ה Whatsapp ובפייסבוק.

מערכת RUNPANEL – מה שמעניין בריצה!