משקפי ספורט לספורטאים רציניים צריכים לעמוד בהרבה דרישות: מבנה קמור במיוחד להגנה מלאה, עדשות גדולות, שטח כיסוי טוב, נידוף אדים, נוחות, התאמה אישית, אחיזה, משקל קליל, עדשה מעולה… הרבה דרישות. דגם הקצה של Rudy Project הוא ה Tralyx נתן מענה להכל, חוץ מלדרישה אחת: הוא לא התאים לבעלי פנים צרות. רודי יצאו לתקן זאת עם דגם ה Slim שלו, ואני לקחתי את הפנים הצרות שלי לבדוק איך הוא.

מאת: גיא חלמיש
צילום: יוג’ין לויט, יואב גריבי

אם לא לחצתם Play בתמונה מעלה – לחצו פה:

 

Tralyx Slim

רודי לקחו את הטרליקס שיצא ב 2016 ונכנס לטופ של המכירות לקבוצות המקצועניות בכל העולם וגם בארץ, ועידכנו אותו. זה דגם להיט שהצליח במכירות – הוא זה שעונדות כל קבוצות הפרו טור (Trek Segafredo ומרידה) והספורטאים המקצוענים של רודי.

מדוע הוא הצליח? היו כבר דגמים קודמים של עדשה אחת, אבל בדגם הזה היתה קפיצת מדרגה בעיצוב, בדיוק, באוורור ובכיסוי. אבל הוא התאים רק לבעלי פנים רחבות. לאחר מכן יצא דגם עם עדשות צרות יותר עם נסיון ראשון לתת פתרון לבעלי הפנים הצרות – ואותו בחנה אצלנו שרון שחר בעבר, וה Slim הוא מהלך נוסף בכיוון.

  • דגם: Tralyx Slim
  • עדשות: פוטוכרומטיות
  • מחיר: עם פוטוכרומטיות כמו במבחן – 1190 (עם עדשות רגילות 950 ש”ח, ועם עדשות מולטילייזר:  1050 ש”ח)
  • משקל: 28 גרם
  • משווק: Rudy Project ישראל – לאתר היבואן

image6עיצוב וסקסאפיל – הורס

המידע שכבר מסרתי למעלה על כך שזה דגם שנחשב להיט ברודי כבר עונה מעצמו על השאלה האם הוא נראה טוב… הוא לוהט! אלה משקפיים ספורטיביים היסטריים, נראים מהירים חדים ומגניבים, והקהל מצביע בקופות. המגניבות של המשקפיים האלה בולטת ככל שמעמיקים להסתכל בהם מקרוב – הפרטים הקטנים מדויקים, מושקעים ונראים טוב – המסגרת העליונה יפהפייה ובמבט צד נראה שהשקיעו בה מחשבה סביב אווירודינמיות – יש לה חתך תקיפה שנראה כמו צינור מאופני נגש, והיא ממש מייצרת כונס אוויר אל תוך פתחי האוורור. הידיות יפהפיות והשילוב של הלוגו הצף בתוכן נראה מעולה. הכל משדר איכות ייצור וחומרים גבוהה. אגב, בשיחה שהיתה לי עם אור ענר היבואן הוא מעדכן אותי שאדום חוזר לאופנה: מסתבר שאחרי כמה שנים של העלמות האדום חוזר לאופנה. זוכרים את תקופת הפריחה של האדום כשהיתה עוד קבוצה לסרוולו בטור? הוא די התנדף מאז. אבל Trek Segafredo האדומים חולבים יפה את שנת הפרישה של קונטדור והאדום שולט גם בוואלטה, שם חולצת המוביל אדומה ומקבלת חשיפה יפה בזכות פרום.

image3אחיזה והתאמה אישית: הפיצ’רים המצוינים של רודי עובדים

דגם ה Slim כשמו כן הוא – בא לתת מענה בדיוק לעניין הזה של התאמה לבעלי פנים צרות, נשים, ונוער. אני לא הסתדרתי עד היום עם ה Tralyx הקודמים שבאמת פשוט היו ענקיים עלי. כעת, עם הדיאטה שעברו, הם אוחזים מצוין, עד כדי מסמנים פס בעור מעל לאוזן אם לא מכוונים אותם כמו שצריך. לפה נכנסות ידיות המשקפיים שבקצה שלהן אותו חומר בעל זיכרון שיש לו בדיוק את רמת הגמישות והקשיחות הדרושה כדי לקבל את ההתאמה הזו. כביקורת על הידיות אומר שלטעמי – המפרק הגמיש הזה מגיע רחוק מדי על הידית, והייתי מעדיף לו היה אפשר לכוון בנקודה אמצעית יותר על הידית ולא רק בסופה.

בנוסף לידיות גם פה יש אפון מתכוונן – שזה היבט מורכב יותר למימוש טכני במשקפיים בעלי עדשה אחת כזו, אם כי להתרשמותי הוא בעל דרגת חופש טיפטיפונת פחותה מריידאון של רודי והאפון הקלאסי שלהם. האפון בר החלפה (לצבעים אחרים ותחזוקה).

image8כיסוי, הגנה ואוורור – הכי טוב של רודי

בעיקר בסעיפים האלה באה לידי ביטוי העובדה שזה הדגם הכי ספורטיבי של רודי. רוב המשקפיים שלהם ספורטיביים אבל לא באותה רמת מחויבות. ב Tralyx יש את אותה מחויבות לכיסוי, אוורור, ואחיזה שנדרשת לספורט.

לשם השוואה בטריאתלון תל אביב השתמשתי בריידאון הקלאסי על אופני הנג”ש הנמוכים (לסיקור טריאתלון ת”א בראנפאנל, למי שלא קרא…) – הכיסוי בחלק העליון והאמצעי פשוט לא הספיק. אני מאוד אוהב את המשקפיים האלה לרכיבה זקופה יותר, לנהיגה וגם לריצה. הריידאון הכי נעימים לי על הפנים ובעיקר לאורך הרבה שעות, אבל בתנאים הקיצוניים ביותר של מהירויות של 40 קמ”ש, כשמסתכלים על העולם דרך הגבות, היה ברור שהם פשוט לא נועדו לשם כך. אבל הטראליקס סלים בהחלט נועדו לשם כך – המשקפיים עוטפים את העיניים בצורה מצוינת בעיקר למעלה ובאמצע. הרוח נכנסת רק דרך חורי האוורור.

image5בחלק התחתון העדשה די צרה ולכן הגלוריפיי G9 הבלתי שבירות בעלות העדשה הענקית נותנות לי שם כיסוי טוב יותר (מה שיותר חשוב בריצה ופחות באופניים), אבל הגלוריפיי הגמישות אוחזות פחות טוב מהטראליקס והעדשה שלהם בדרגה אחת מטה מזו שנבחנה פה.

ב Tralyx בוצעה עבודה מסיבית על אוורור ואווירודינמיות- בעדשה, במוטות, במסגרת… בדיקות רבות עם קסדה במנהרת רוח הביאו את העיצוב להיות יעיל אווירודינמית עם אוורור מעולה. יש פה ממש כונס אוויר שמכניס את האוויר אל המשקפיים ופרופילים אווירודינמיים. כל עוד הייתי בתנועה אדי קיץ ולחות לא נתפסו, אבל ברגע שעצרתי, בתנאים הממש לחים האדים נתפסים בעדשות וצריך לנקות כדי להחזירם לכשרות. ראיתי רמות שונות של “הדבקות” אדים במשקפיים ואני חושב שרודי יכולים להשתפר מעט בהיבט הזה.

image4הצטיינות – עדשות ואיכות אופטית

העדשות שבמבחן הן פוטוכרומטיות בצבע אפור-שחור, כלומר ללא הטית צבעוניות אלא עם תחושה נייטרלית. זו עדשה מתכהה מלילה ועד יום. יש לה טווח מאוד רחב וזה אחד הדברים שאני אוהב ב Rudy Project. בחנתי כבר כמה זוגות משקפיים עם טווח שינוי צר מדי שכמעט ומייתר את הקטע הפוטוכרומטי. לא פה – כאן אתם מקבלים משקפיים מצוינים לרכיבת לילה ללא תאורה כלל, אבל גם לרכיבת יום. רמת סינון האור מושלמת לימים מעוננים חלקית, חורף ועונות מעבר, וגם תאורה חזקה ורק בשיא הקיץ והקרינה, במדבר ובים אעדיף עדשות אחרות – כהות ומקטבות.

יש לדגם הזה גם אופציות לעדשה מתכהה עם ציפוי מראה, עדשה שחורה סטנדרטית, ועדשת מראה כתומה מולטילייזר. בהמשך יושקו כנראה עדשות נוספות. עוד פיצ’ר של המשקפיים הוא שהעדשה מתחלפת בקלות – למרות שהוא דגם של עדשה אחת, אין ברגים וקל להחליף. ולשאלה הקבועה: כן, יש קליפון אופטי מוצלח – וזה לא טריוויאלי לתכנן כזה עבור דגם קשתי וספורטיבי. המורכבות נובעת גם מהעובדה שיש פה עדשה אחת.

image1סיכום

זה הדגם שאתם צריכים אם אתם ספורטאים רציניים – עם אחיזה, כיסוי טוב בחלק עליון ועדשה מעולה. הוא הכי טוב בליין של רודי לרכיבת נג”ש, דגם מאוורר במיוחד, והוא נראה מעולה. ה Slim בא לבטא התאמה לפנים צרות יותר מהדגם המקורי של ה Tralyx. העדשה הפוטוכרומטית מספקת רמת בהירות ואיכות מאוד גבוהה, וגם טווח רחב של מצבי תאורה שהיא מתאימה לה. נקודות הביקורת הן התפסות אדים (רק במצב עמידה – ברכיבה כונסי האוויר מונעים את זה לגמרי) וכיסוי בחלק תחתון. בשורה תחתונה: משקפיים מצוינים ומומלצים לספורט אקטיבי במיוחד.

מאת: גיא חלמיש
צילום: יואב גריבי, גיאחה