במבחן הקודם של און כל כך הופתעתי מהנעליים האלה: התחושה היתה כל כך מקורית ושונה מכל נעל אחרת, אבל הנעל הקודמת היתה נעל תחרות רכה במיוחד ומינימליסטית ובהחלט לא מתאימה לכל אחד. אז הגיע הזמן לבדוק נעל של On שיכולה להתאים לריצה בשוטף וגם לשימושים נוספים.

מאת: גיא חלמיש

און דגם ה Cloud X- לשימושי All Around

הדגם הזה חושב לא רק על הרצים – אלא על אוכלוסיית המתאמנים כולה, ויש לו קריצה גם לקרוספיט, חדרי כושר ו Fitness כללי: הן בסטייל, והן באלמנטים בעיצוב הסוליה שנגע בהם בהמשך.

on

פיצ’רים ותאור יצרן

נתוני הנעל העיקריים:

  • ייעוד: נעל ריצה ואימוני Fitness מגוונת
  • משקל: 235 גר’ (לא כמצולם פה- אלא עם שרוכי גומי-פטנט וכפתורי נעילה. יתכן שעם השרוכים המקוריים המשקל המוצהר – 218 גר’ תופס גם הוא).
  • דרופ: 6 מ”מ (28מ”מ בעקב, 22מ”מ מלפנים)
  • מחיר: 750 ש”ח
  • לקנייה מקוונת באתר היבואן בישראל: ING Sports – לחצו פה

cloud X

גם באתר און מדגישים את האבחנה הזו: “הפרטים הם מה שעושה את ההבדל”. ומונים את הפיצ’רים:

  • מדרס פנימי בעל צפיפות כפולה.
  • לשון ללא תפרים (seamless).
  • דור חדש של חומרים פנימיים שמציבים דרגה חדשה של נוחות מורגשת.
  • חלק עליון מרשת בחומרים מהרמה הגבוהה ביותר של חוזק, קלילות ונידוף – ופסי תמיכה וחיזוק מבלי לחנוק את תנועת הרגל.
  • מעטפת עקב רזה ומדויקת עם טכנולוגית ריפוד ייחודית- שומרת בנוחות את העקב במקומו.
  • סולית CloudTec® מקצף Zero Gravity – בנויה לעבוד מול כל כיווני התנועה באימון.

סקסאפיל ועיצוב: ה Cloud העירוני משפיע Cloud X

לפעמים כיצרן אתה לא יודע להעריך איזה דגם יהיה להיט. אז הם גילו שהגרסה השחורה לגמרי והלבנה לגמרי של דגם אחר שלהם, יומיומי יותר- ה Cloud תפס בטירוף. מלא אנשים שפשוט לא קשורים לריצה קונים אותם כי הם כל כך נוחות בהליכה וביום יום, וכל כך יפות.

on

גם גרסת הX שהיא נעל ריצה ואימונים, יצאה בשחור ולבן וגם בגרסה האפורה צבעונית יותר שיש פה במבחן. בצורה כזו יהיה אפשר להנות ממנה גם כנעלי ריצה וגם כנעלי משרד ויום יום. אבל אני אישית אוהב יותר את האפור צהוב ואין לי בעיה להשתמש בו עם האפיל הספורטיבי יותר גם בסיטואציות של מחוץ לריצה.

אצל און קלאוד כמו אצל און קלאוד- הכל מרגיש מושלם ברמה העיצובית: מדויק, יורד לפרטים, נוגע בטקסטורות עדינות.. דיוק שווייצרי יפהפה, הייטקי וייחודי. לטעמי המותג הזה נמצא פשוט רמה אחת מעל רוב מותגי הריצה מבחינה עיצובית ומבחינת איכות ודיוק בחומרים ובטקסטורות. חוויה.

הגרסאות בשחור ולבן מדברות חזק מאוד עם עולמות ה Fitness – ומשתלבות עם בגדי אימון לכל ספורט בכל צבע. אז בחרתי להצטלם הפעם בחדר הכושר. לא מפתיע שראיתי איזה סרט של און עם DJ ניו יורקי על הנעליים האלה- זה משתלב בסטייל העירוני והמתוחכם שלהן.

on

תחושת קרקע- מינימליזם לא יחפני

היא מינימליסטית אבל לא יחפנית, דקיקה ועוטפת אבל מפנקת ומפעילה את כפות הרגליים ומשפיעה על סגנון הריצה- להיות מודע, מדויק, ומורגש. זה כמו לקבל זריקת תחושות חדשה שאומרת לך – היי, יש פה קרקע, יש לך שרירים, יש לך גידים- תרגיש אותם, אבל לא בלי להנות מהשיכוך! השיכוך שתומך בדבר הזה מבוצע באמצעות טכנולוגיה ייחודית עם אותם עננים והתשתית שמתחתיהם. כל התכונות האלה מוקצנות בנעל התחרות שבדקתי ומעט מעודנות בנעל הזו- מה שהופך אותה ליותר נכונה לרוב האנשים לריצה יומיומית. לעומת ה Venture Peak הכתומות, דגם ה Cloud X מספק יותר יציבות ויותר הולכה של כף הרגל לאורך מחזור הצעד שהופך להיות יותר מובנה.

cloud X

לא קשה להבין מדוע הסוליה של און קלאוד תומכת בתנועת הרגל- למעשה כל קשת כזו (“ענן”) היא יחידה נפרדת בפני עצמה בניגוד לרוב הסוליות של נעלי הספורט שהן יחידת שיכוך אחודה שיש חריצים בינהם. כשכל אלמנט בסוליה עומד בפני עצמו, וגם יש שסע משמעותי כל כך לאורך כל הנעל- מתאפשרת תנועה חופשית בכל הכיוונים ותמיכה בדפוס התנועה האחר של כל אחד מאיתנו. ההבדל בין שתי הסוליות בגמישותן מייצר את הניואנסים, או הדיוק ברמת החופש הזו – בין רך וגמיש יותר, למעט יותר “מנוהל”.

נעלי און

בכיוון הריצה, העננים נמעכים בנחיתה אחד אחרי השני, והגמישות האורכית של הנעל תומכת בתהליך של הצמדות הרגל מהעקב (לנוחתי העקב) אל החלק הקדמי בהדרגה: זו תמיכה בתנועת הגלגול הטבעית של הרגל וזה מרגיש נעים ולא מגביל. לטעמי זו אחת מהתכונות המבדלות ביותר את הנעליים של און מכל נעל ריצה אחרת שבדקתי.

זה מורגש הרבה יותר בהליכה מאשר בריצה שכן בה ממש מרגישים את המעבר הזה מהעקב אל הבוהן בהדרגה. בריצה נוחתי עקב המוליכים את המעבר מהקשת החיצונית ירגישו את זה גם, ומי שנוחת קדמי יותר ומנסה להתנתק במהירות (בד”כ סגנון של רצים יעילים ומהירים) פשוט יהנה מההצמדות של הנעל והתגובה שלה למנח שהוא רוצה בנגיעה בקרקע.

און

סוליה תחתונה: גומי יותר קשיח מלמטה

מעניין לראות את ההבדלים בתחושות בין נעל התחרות הרכה שבדקתי לנעל הזו- שמטרתה להתאים יותר לאימונים רב כיווניים: תנועות צדיות ומגוונות שנובעות מהצרכים של מתאמני קרוספיט ופיטנס.

ראשית לגבי הבסיס בגישת On Cloud לסוליה: זו מבוססת על חלק מרכזי פנימי שנקרא Speadboard שבתוכו יש כנראה אלמנט קשיח שמתפקד כמקפצה. מתחתיו בחלק החיצוני הפוגש את הקרקע – העננים: אותן קשתות חלולות וייחודיות. התחושות של שני מרכיבים אלה פשוט שונות לגמרי מכל נעל אחרת.

הפעם יצרו עננים מגומי קשה יותר, וממש מרגישים את ההבדל הזה בריצה. בהשוואה לנעל הקודמת שהרגישה רכה מאוד ויצרה העברה מאוד מורגשת – ממש חישה ברורה של תחושות הקרקע אל כפות הרגליים, הרי שפה מעט הפחיתו את הרכות הזו. התוצר הנלווה של זה הוא גם אמינות ועמידות גבוהה יותר של הגומי בדגם הזה, וריספונסיביות טובה יותר (החזר אנרגטי).

און

זוויות להתאמה לרב כיווניות

עוד דבר שעשו פה כדי להתאים לקרוס פיט ולתמוך בתנועה צדית הוא לייצר שיפועים במבנה העננים – כאשר חלקם הפנימי מעט מוטה באלכסון אל השסע שעובר לאורך הסוליה במרכזה.

בעיני זה הפך אותה לנוחה יותר לריצה על אספלט ולמשככת יותר, לאורך זמן. היא עדיין מרגישה דקה יחסית לאורך כל הנעל והיא עדיין משמרת את קבלת תנועת הרגל של כל רץ כמו שהיא, ותמיכה מושלמת בתבנית ה”יציאה מהשער”- שלב הניתור האחרון.

cloud X

לסיכום חלק הסוליה- התאמה למרחק בינוני

הדור החדש של הסוליה התחתונה מוצלח יותר לטעמי. יתכן שבסוליה הקודמת של הנעל הכתומה הוא רך יותר ממה שרוב האנשים מסוגלים לעכל בריצה – רכות כזו דורשת רץ יעיל וחזק מאוד, ששריריו חזקים מספיק כדי לייצב בעצמם את כף הרגל ולנתר במהירות. לעומת זאת פה- הוספת נגיעה של קשיחות לסוליה תרמה לריספונסיביות טובה יותר (החזר אנרגטי) ותחושה יותר נכונה על אספלט גם למי שלא מחזק ארבע פעמים בשבוע את השרירים המייצבים הקטנים או עושה אימונים פליאומטריים קשים ואפקטיביים שמסייעים בכח ובשליטה בתנועה.

נעלי און

אני לא חושב שהיא מתאימה לריצות של מעל ל 15 קילומטר באימונים. לחצי מרתון ומרתון תרצו כנראה מעט יותר שיכוך ואני מצאתי את עצמי מעט מפחית מהנחיתה הקדמית ועובר למרכזית יותר לקראת סוף הריצות הארוכות יותר שלי. כך הפחתתי מעט את תחושת העומס מצטבר על הכריות הקדמיות.

צריך לזכור שאמנם באון זו נעל אימונים “רגילה” אבל בהשוואה לכל חברה אחרת- נעל במשקל של 230 גרם היא נעל תחרות לכל דבר ועניין. עד 10 ק”מ היא תהייה מעולה. עד 15 טובה, ולהערכתי לחצי מרתון ולמרתון (לא רצתי את המרחק הזה במבחן) היא כבר תהייה מעולה כנעל תחרות, אבל לא למי שעושה את המרחקים האלה באימונים באופן קבוע.

cloud x

מעטפת עליונה דקיקה ונצמדת

לאון יש הרבה תכונות מאוד שונות מהעדר – לא רק העננים אלא גם החלק העליון ייחודי. הדקיקות של המעטפת העליונה היא משהו אחר.

השווייצרים האלה יצרו דיוק מטורף באופן שבו הרגל נעטפת בחלק העליון. בניגוד לגישת יצרנים רבים אחרים שמחפשים לייצר מבנה ברור וחיזוקים באמצעות המון ריפוד, הרי שפה שואפים לייצר מבנה עוטף וצמוד באמצעות דיוק והפחתת תפרים, פסים ואלמנטים שיוצרים Hot Spots (נק’ כואבות). התוצר של העטיפה המדויקת הזו היא הפעלה טובה יותר של כף הרגל בכל שלבי התנועה שכן אין מיסוך ועיכוב בין ניעה עדינה שלכם בחלק העליון להשפעה שלה על הסוליה. יש תגובתיות מקסימלית.

מבחינת רוחב- אפשר לתאר את הגזרה שלהם כצרה (וזו אחת הסיבות להתאמה המושלמת שלהם עבורי).

און

עקב ושיכוך מאחור

למרות העובי הדקיק של כל המעטפת, אזור העקב סביב גיד האכילס מחוזק בקליפה קשיחה למדי. אבל היא מסתיימת נמוך מספיק בשביל לא להעיק על הגיד ולספק אחיזה מושלמת מאחור.  

שוב ביחס לנעל הקודמת של און שבחנתי, פה יש מעט יותר נוכחות, מעט יותר בטחון בייצוב ובהחזקת הרגל: בתוך העקב הכניסו כריות ריפוד ואחיזה, וחומר חדש, והוא יותר אוחז ויותר מהודק לבסיס הנעל, וגם רמת היציבות והשיכוך גבוהות יותר. היציבות גם נובעת מהסוליה עצמה שמתחת לעקב.

יש פס מחזיר אור דק וקטן מאחור וגם בעקב וגם בצד- הלוגו עצמו הוא מחומר מחזיר אור.

cloud x

הלשון של און

הלשון גם היא שונה- נוחה מאוד, נעימה, ודקה ללא תפרים. היא מסתירה את כל האלמנטים מעליה בצורה מושלמת. יחד עם זאת היא טיפה קצרה מדי לטעמי, והדקיקות שלה יכולה מעט לסייע לה לקבל קמטים או קיפולים בלבישה.

און קלאוד

שרוכים מחזירי אור וארוכים מדי

השרוכים של און קלאוד דקיקים, נשרכים בקלות לשריכה שלא נפתחת, וזוהרים… אבל הם ארוכים בהרבה ממה שצריך וזה מעיק. אחרי תקופת ההתחלה עם הנעליים והשרוכים המקוריים החלפתי אותם כי זה פשוט לא נוח.

ING ספורט מייבאת גם את המוצר השווה הזה – Lock Laces (לרכישה ב 40 ש”ח באתר) והוא היום נמצא בשני זוגות הנעליים העיקריים שלי – שרוכי גומי שחותכים אותם לאורך הקצר ביותר שצריך, עם פטנט נעילה מהירה. החורים בנעליים האלה קטנטנים ויש מעט מאמץ להכניס את שרוך הגומי פנימה, אבל המאמץ משתלם כשלא צריך לשרוך יותר.

lock laces

הליכה, גרביים דקות, נוחות

בסוף ההוכחה היא בפודינג- כלומר בבחירה היום יומית בנעליים שאני אוהב ללכת איתן. אם אתם רוצים להרגיש יחפים מבחינת תחושת הקרקע, הרי שהנעליים הכתומות, הגמישות והרכות יותר יתנו לכם יותר תנועה למינימליזם. ה Cloud X נוחה במיוחד להליכה, והיא מספקת את הרמה של היציבות והבטחון שרוב האנשים יעדיפו להערכתי.

אין ספק שהעיצוב של ה CloudX בשחור, לבן, או אפור מעט שמרני יותר (וסגלגל מקסים לנשים) מתאים יותר לאווירת המשרד.

קלאוד אקס

און קלאוד יצרו נעל מאוד נוחה, מאוד נעימה, שמעודדת את ההליכה איתה. הדרופ של 6 המילימטר מושלם בעיני גם לריצה וגם להליכה (בהליכה אני לא אוהב דרופ גבוה יותר. בריצה אני יכול בקלות לרוץ גם עם 8 ואף 12).

און

און קלאוד X – סיכום

למרות שאינן זולות מקבלים תמורה- כי הנעל כל כך מצוינת. און מצליחה לשבור את השמרנות והמתכונת הרגילה של נעלי ריצה. המקוריות נושבת מכל חלק: הסוליה מיוחדת, החלק העליון דקיק ועוטף, הגימורים ברמה מדהימה, והעיצוב- מקרין תחכום. עם דגם ה CloudX הם פוגעים בול לצרכים של קהל גדול מאי פעם: גם אנשי פיטנס כללי וגם רצים אמיתיים.

האופן שבו הנעל עוטפת את הרגל ומגיבה לתנועה הטבעית שלה הוא מדהים ומתעלה על כל נעל אחרת שבדקתי למעט זו של און קלאוד עצמה. החסרון פה הוא שהנעל אינה אוחזת ברגל חזק- יש בזה תחושה של נעל תחרות, עם משקל נמוך של 220-230 גרם (תלוי במידה). אבל נהנים משיכוך מורגש, מגיב וריספונסיבי. לטעמי היא יכולה להיות נעל אימונים יומיומית למרחקים קצרים, אימוני חדר כושר, ונעל תחרות מצוינת. אצלי היא הפכה לנעל היום יום (הליכה) העיקרית בשל העיצוב המתון שלה והנוחות המפליגה בהליכה.

מאת: גיא חלמיש

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

On Cloud X
משקל קליל במיוחדעיצוב מהמםרב שימושיות (ריצה, פיטנס, יומיום)תמיכה בתנועה טבעיתרמת גימור ומרקםשיכוך ייחודי ונעיםהתאמה לרגליים צרות
מינימליזם- לא לכל אחדפחות לריצות מעל 15 ק"מפחות לכף רגל רחבה
91%ציון ראנפאנל
עיצוב וסקסאפיל100%
אחיזת חלק עליון ועקב90%
אוורור90%
שיכוך80%
פידבק וגלגול (תחושת קרקע)100%
ריספונסיביות וניתור100%
אחיזת אספלט90%
תמורה80%