ביקורת על אוזניות פלנטרוניקס מדגם BackBeat 3100
איכות שמע טובהנשארות על האוזןנוחות בשימוש ממושךאיכות בנייה
כבל טעינה קצרעוצמת השמע חלשה
86%ציון ראנפאנל
נוחות בריצה100%
גומיות והתאמה לאזניים85%
עיצוב90%
איכות וגימור90%
שמע80%
פקדים ושליטה80%
זמן סוללה80%
תמורה85%
Reader Rating 31 Votes
16%

אני מאוד אוהב לרוץ עם אנשים ולקשקש תוך כדי, אבל מה לעשות פה ושם בתכנית האימונים יוצא שצריך לצאת לריצה לבד וכשאני רץ לבד אני משתעמם די מהר וחייב מוזיקה או פודקאסט כדי להעביר את הזמן. לא קל למצוא אוזניות נוחות בריצה, האם האוזניות החדשות של פלנטרוניקס עומדות במשימה?

מאת: תומר רוזנפלד

עד היום עשיתי לא מעט ניסיונות, כולל אוזניות אלחוטיות והפתרון שהכי התאים לי בריצה הוא פתרון לואו-טקי: אוזניות חוטיות של Koss (מקבלים עודף מ-100 ₪) ונגן אייפוד שאפל מודל 2012 שקניתי בשנה שעברה באילת בכ-200 שקלים. פריט לאספנים, אבל הוא פשוט עובד מצוין עם זמן סוללה של 12 שעות ובגודל כזה פיצי כבר קרה לי ששכחתי אותו בדש הבגד וזרקתי אותו לכביסה.

נקודת המוצא… לואו טק

 

 

BackBeat 3100 – פלנטרוניקס (PLT)

פלנטרוניקס היא חברה שנוסדה בארצות הברית בשנת 1961 המעסיקה כיום כ- 3,800 עובדים. אנקדוטה מעניינת היא שנאס”א השתמשה במוצרי החברה בחלליות מרקורי ואפולו והמילים האלמותיות של ניל ארמסטרונג ” That’s one small step for [a] man, one giant leap for mankind” נאמרו דרך מיקרופון ואוזניות של החברה.

  • אוזניות True Wireless, On ear (הסבר בהמשך)
  • משקל 22 גרם
  • מיקרופון מובנה
  • עמידות למים- IPX57
  • זמן סוללה- 5 שעות + 10 שעות באמצעות קייס ההטענה שמגיע איתן
  • מחיר: 680 ש”ח

איך בחנתי

השתדלתי שהבדיקה תהייה מגוונת שלא תוגבל רק לריצה. אומנם, לא התקלחתי איתן למרות שהבנתי שיש כאלו שכן, אבל חוץ מזה עשינו כמעט הכול ביחד: ריצות איטיות בפארק, אינטרוולים על 3:40 באצטדיון, קצת אימוני כוח בחדר כושר (שונא את החלק הזה, אבל רציתי לוודא שהן לא נופלות מהאוזן בפלאנק צידי- נחשו מה, הן לא), אופניים (כדי לראות אם שומעים טוב למרות הרוח) ואפילו רצנו בשטח, סתם כי אני ממש אוהב לרוץ בשטח!

את רוב הבדיקה ביצעתי כשהאוזניות מחוברות לטלפון הנייד, לקראת הסוף גם חיברתי אותן לשעון ריצה שיש לו אפשרות לנגן מוזיקה, השילוב בין השעון לאוזניות עובד נהדר ומאפשר להשאיר את הנייד בבית באימונים.

אזניות PLT

Freedom – בלי כבלים, בלי חוטים ובלי הנייד.

True Wireless מה זה אומר?

מדובר באוזניות ללא כל חוט המחבר בניהן, בדומה ל-Airpods של אפל ולדגם הJabra שבחנו בראן-פאנל בעבר. זה הדגם הראשון של פלנטרוניקס שהוא True Wireless. לפלנטרוניקס יש דגם נוסף בשם BackBeat 2100בעיצוב שונה של קשת היושבת על העורף. ל-BackBeat 2100 יש זמן סוללה טוב יותר של 7 שעות (לעומת כ-5 שעות בדגם שאני בדקתי) אבל אין להם קייס טעינה.
כפי שכבר ציינתי, אני מאוד אוהב את האוזניות החוטיות הפושטיות שלי אבל אחד החסרונות הוא שהחוט לפעמים מתנופף ברוח ומציק בזמן הריצה. חסרון נוסף הוא הצורך לפרום את הקשרים שנוצרים בהן בכל פעם שהן נזרקות לתיק אחרי אימון, לא כיף.  אז באוזניות של פלנטרוניקס אין לכם שום חוט שיכול להסתבך וכל צד מתפקד כאוזניה עצמאית. לאוזניות יש גם מיקרופון מובנה ואפשר להשתמש באוזניה אחת כאחלה דיבורית לשיחות.

איכות השמע

איכות השמע טובה מאוד, לא משנה מה סגנון המוזיקה. אלו לא אוזניות לאודיופילים ואל תצפו לאיכות שמשתווה לאלו של ה- Beats שלכן, אבל הן מציעות יחס עלות-תועלת מצוין. הייתי שמח אם היו טיפה יותר בסים וקצת יותר עוצמה, אבל סך הכול אני מבסוט מאוד. גם איכות המיקרופון טובה מאוד ולא נתקלתי בבעיות בשיחות טלפון ותמיד שמעו אותי מעולה.

בידוד מרעשים

האוזניות אינן מבודדות אותך לחלוטין מהסביבה וחלק מהמשתמשים ציינו זאת כחיסרון. אכן, אם אתם מחפשים אוזניות שיבודדו אתכם מהסביבה זה אכן חיסרון והאוזניות הללו אינן בשבילכם. עבורי מדובר ביתרון גדול, היכולת ליהנות מהמוזיקה ויחד עם זאת להיות מודע לסביבה ולסכנות שאורבות מסביב.

התאמה לאוזן

ברור שזה אישי ותלוי פיזיולוגיה ספציפית של משתמש- לי היה טוב. לאוזניות יש קשת שיושבת על האוזן ועוד קליפס קטן שיושב בתוך האוזן ומחזיק אותן במקום. בהתחלה הייתי סקפטי כי אני רגיל שאוזניות מגיעות עם אטמים בגדלים שונים. הופתעתי לגלות שהן נשארות באוזן ולא נופלות וחשוב מכך, שהן לא מכאיבות לאוזן גם אחרי ריצה ארוכה של יותר משעתיים. היו ריצות שפשוט לא הרגשתי שהן באוזן- תענוג!

עמידות למים

לאוזניות יש דירוג IPX57 מה שאומר שהן עמידות לאבק ולמים (עד לגובה מטר). אל תנסו לשחות איתן כי תקשורת ה- Bluetooth לא תעבוד טוב במים, אבל אין מה לחשוש מלהתאמן איתן בגשם. במהלך החודש של הבחינה היו מספר ימי גשם בהם התאמנתי והן החזיקו מעמד יפה.


אולי תתעניינו גם בזה: כל מבחני האזניות ב RUNPANEL


זמן סוללה

זמן הסוללה המוצהר הוא 5 שעות והקייס שמגיע איתן מאפשר עוד 10 שעות של סוללה. בבדיקה שלי הגעתי לזמן די דומה של כ- 4 וחצי שעות עבודה, די והותר לרוב רובן של הריצות (אולטראיסטים נא להירגע). טעינה של 15 דקות באמצעות הקייס תאפשר שעה של האזנה, ככה שגם אם שכחתם להטעין אותן ויש לכם אימון, 15 דקות המתנה ואתם מסודרים.

תפעול האוזניות והאפליקציה

אני אוהב לדעת להפעיל את המוצרים שאני משתמש בהם Out of the box. לקרוא מדריכים ולהתקין עוד אפליקציות על הטלפון זה קצת מייגע. לכן, עוד באותו היום שקיבלתי אותן, חיברתי אותן לנייד ויצאתי לרוץ. לא רעיון טוב- תשקיעו מעט… התוצאה הייתה טיפה מאכזבת שכן חוויתי בעיות בשמיעה והסאונד עבר מאוזן לאוזן. אבל התקנת האפליקציה של פלנטרוניקס שנקראת BackBeat (לא להתבלבל עם אפליקציות אחרות של פלנטרוניקס) והתקנת עדכוני החומרה דרך האפליקציה פתרה את בעיית השמע לחלוטין.

בנוסף, האפליקציה מאפשרת לכם לנצל את כל האפשרויות שיש לאוזניות הללו להציע: האוזנייה השמאלית כוללת חיישן מגע ככה שמספיק מגע עדין כדי להפעיל אותה. באוזניה הימנית אין חיישן מגע והיא מופעלת באמצעות לחיצה. ברירת המחדל היא שהאוזניה הימנית מנגנת ועוצרת את המוזיקה ואילו במקרה של האוזנייה השמאלית, ניתן להגדיר באמצעות האפליקציה אם היא תשלוט על עוצמת השמע או על פונקציות המתקדמות (“TAPS” או “נקישות” בשפת הקודש). האפליקציה מאפשרת להחליף בין האוזניות בהתאם להעדפה האישית כך למשל שהאוזנייה השמאלית תהיה זו שתנגן ותעצור את המוזיקה והימנית תפעיל את הפונקציות המתקדמות (“TAPS”) או תשלוט בעוצמת השמע.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

טיפ במקרה של הפרעות בקליטה: ברירת המחדל היא שהאוזנייה הימנית היא האוזניה העיקרית שמבצעת את התקשורת עם המכשיר הנייד שלכם. אם אתם מחזיקים את הנייד בצד שמאל של הגוף (או לצורך העניין עונדים על יד שמאל שעון עם נגן מוזיקה), החברה ממליצה להגדיר את האוזניה השמאלית כאוזניה העיקרית דרך האפליקציה וזאת כדי לקבל ביצועים אופטימליים. בבדיקה שלי הייתה קליטה טובה גם כאשר הנייד היה בצד שמאל והאוזניה הימנית הוגדרה כאוזניה העיקרית, אבל אם אתם חווים הפרעות בקליטה, תדעו שיש פתרון.

הפונקציות המתקדמות ( “TAPS”) מאפשרות לנו להגדיר מה יתרחש במקרה של נקישה אחת או שתי שתי נקישות. בין היתר, אפשר לקבוע שהאוזניה תפעיל את הפונקציות הבאות: עזרים קולים (SIRI או GOOGLE NOW), הקראת מצב הסוללה, הפעלת טיימר, הקראת השעה, הפעלת שעון עצר או הפעלת שירות המוזיקה SPOTIFI. ניסיתי את הפונקציות לצורך הסקירה אבל אני לא בטוח עד כמה הן יהיו שימושיות ביום יום לרוב המשתמשים. הפונקציה של שעון העצר למשל יכולה להיות שימושית במידה ואתם באימון אינטרוולים ואין עליכם שעון, אבל היא הרבה יותר מסורבלת משימוש בשעון (ולא רלוונטית אם האינטרוול מוגדר לפי מרחק ולא לפי זמן).

איתור של האוזניות – כפי שציינתי האוזניות הן True wireless קטנות וקלות משקל ולכן אפשר בקלות לאבד אותן. טיפ? סיימתם אימון- תעשו לעצמכם הרגל ותכניסו אותן ישר לקייס הטעינה. עדיין לא מצאתם את האוזניות? באפליקציה יש אופציה ששולחת סאונד חזק (ודי מעצבן) לאוזניות ומסייע לאתר אותן – תחשבו על זה כעל למצוא את האפיקומן. עובד לא רע בכלל.

מה אהבתי

אהבתי את העיצוב של האוזניות. איכות הבנייה שלהן נראית טובה ואיכות השמע בהחלט מספקת מבחינתי.  אהבתי במיוחד את העובדה שהן נשארות על האוזן במהלך פעילות גופנית ולא מכאיבות באוזן בשימוש ממושך. הייתי טיפה סקפטי מאחר הגיעו ללא אטמים בגדלים שונים אבל הופתעתי לגלות שלא משנה אם מדובר באינטרוולים מהירים, רכיבה על אופניים או פלאנק צדי- הן נשארות במקום. מבחינתי, לא משנה כמה האוזניות טובות מבחינת איכות השמע- אם הן לא יושבות טוב על האוזן במהלך פעילות גופנית- זה No go מבחינתי. אין יותר מעצבן מלהתעסק עם האוזניות במהלך הריצה ומהבחינה הזו הפלנטרוניקס עומדות בהצלחה במשימה, מרגע ששמת אותן, אין מה לגעת בהן יותר עד סוף האימון.

בנוסף, מבחינתי העובדה שניתן לשמוע את הסביבה והאוזניות לא מבודדות אותך לחלוטין מהסביבה היא יתרון ענק במהלך פעילות גופנית. אם אתם מחפשים לא לשמוע בכלל את הסביבה- האוזניות הללו אינן בשבילכם.

זמן הסוללה הגיע לכ-4.5 שעות והיה קרוב מאוד למוצהר (5 שעות) – דומה לג’ברה המקבילות שבדקנו. אהבתי את הטעינה המהירה- ככה שגם אם שכחתי לטעון אותן לפני אימון, לא צריך לחכות שעות לטעינה.

מה פחות אהבתי

את הצורך להתעסק עם המניואל ולהתקין עידכוני גרסה, אבל זה לא חריג למוצרים שהולכים ונהיים מתוחכמים יותר, וכן את העובדה שעוצמת השמע לעיתים לא הייתה מספקת וכבל הטעינה קצר במיוחד (אורכו מספר סנטימטרים בלבד).

בשורה התחתונה

מאוד אהבתי את האוזניות! מדובר באוזניות איכותיות ועמידות, התעללתי בהן לא מעט בחודש האחרון והן שרדו יפה כולל ריצות בגשם שוטף. הן לא אוזניות זולות והן בהחלט האוזניות היקרות ביותר שיצא לי לנסות (מחיר מומלץ 680 ₪), אולם מחירן בשוק ביחס לאוזניות True wireless אחרות הוא בכל זאת תחרותי ומשתלם.

מאת: תומר רוזנפלד- יועץ משפטי בחברות הייטק, בן 32 ומאמן ריצה מוסמך וינגייט. חובב אולטרה אבל נשבע שיחזור לפרופורציות בקרוב.

 


תוכנית האימון האישי של RUNPANEL לריצה: רוצים לשפר בצורה דרמטית את המהירות שלכם? לקבל תמיכה מקצועית כדי לא לעשות טעויות? לחצו פה למידע על התוכנית האישית