כל מי שמתאמן בשטח ואין לו מקלחת במשרד מכיר את הבעיה: קובעים עם חברים לריצה או רכיבה ביער מוקדם בבוקר לפני העבודה, ואז צריך למצוא פתרון למקלחת. הפתרון הכי זול ומומלץ שמצאתי הוא זה: מקלחת השדה של Summer Shower, ואחרי כשנתיים של שימוש, אני רוצה להמליץ גם לכם עליו.

מאת: גיא חלמיש
צילמו: גיא שחר וגיא חלמיש

Summer Showerכרטיס ביקור:

  • מוצר: מקלחת שדה Summer Shower
  • מחיר: 20-25 דולר ב Amazon.
  • מוצר נלווה: כיסא שטח מתקפל כ 10 דולר.
  • משלוח – עלויות ויעדים משתנים, מומלץ לבדוק לפני הרכישה (אני שלחתי לכתובת בארה”ב ואספתי בביקור שם)

ניתן לרכוש את המוצר הזה פה:

יש גם בגרסה “קבוצתית” – עם יותר נפח:

מקומות עבודה ללא מקלחת? אל תעבדו שם!

פעם קראתי איפשהו שבבניני משרדים חדשים חובה ע”פ חוק שתהייה בהם מקלחת, אבל אתם יודעים איך זה – גם אם יש כזה איפשהו בבנין שלכם, יכול להיות שאב הבנין הפך אותה למקלחת הפרטית שלו, או לעוד מחסן. שנים של עבודה במקומות בהם לא היתה לי מקלחת, לצד שנים של חיבה לספורט שטח ואוויר יערות בבקרים לפני העבודה, הצריכו אותי להתארגן בהתאם. זה בהחלט הפך לשיקול בשיפוט של מקומות עבודה, ואם אתם בפוזיציה של בחירה במקום העבודה שלכם – לא תאמינו עד כמה תשתפר איכות החיים שלכם אם תהייה מקלחת בעבודה.

מעסיקים? מהר להתארגן… עובדים אחרי אימון בוקר מאושרים יותר, פרודוקטיביים יותר, חיוביים יותר, ותורמים לעסק שלכם הרבה יותר מאלה שבקושי נזלו החוצה מהמיטה, והפנים שלהם עוד נפוחות משינה וכעס על הפסקתה.

Summer Showerניסיתי כל מני פתרונות

הפתרון הראשון שלי היה ג’ריקן פשוט. יותר נכון – הג’ריקן הענק של נוזל הכביסה שלנו. אחרי שהצלחתי לנקות אותו משאריות הסבון הזה, והוא פסק מלהתמלא בועות בכל פעם שמלאתי בו מים, גיליתי אמת קשה על ג’ריקנים: השליטה בזרימת המים מאוד קשה בהם. המים מתנדנדים ומייצרים שפריצים לא קבועים וצרים מדי, או שמשתחררים מהר מדי אם הפתח גדול. צריך כמה וכמה ליטרים אז המקלחת הופכת גם לאימון חדר כושר בגלל המשקל של הדבר, וזה מאוד לא נוח להתרחץ עם זה. זה לא הפתרון.

Summer Showerהשקית השחורה של Coleman שאפשר למצוא בארץ- לטעמי מוצר חלש

הנסיון הבא שלי היה עם מקלחת שדה דומה לזו שיש פה במבחן- של COLEMAN. המוצר הזה הוא כמעט היחיד שאפשר למצוא בחנויות בארץ (בד”כ בחנויות כמו ריקושט ודומיהן לתחום ה Outdoors). זו שקית שחורה שיש לה לכאורה את כל מה שצריך – צינורית מקלחת, אפשרות תלייה… היא התגלתה כמוצר בעל אמינות נמוכה מאוד – הצינורית נשלפת בקלות מדי, התלייה אינה איכותית, המכסה לא משהו… והכי גרוע שהשקית עצמה דקה ולא עמידה מספיק והתפנצ’רה לי תוך זמן קצר.

שואלים אותי תמיד מדוע אין ביקורות שליליות במבחנים – קודם כל זה מאחר והיבואנים לא נותנים לנו בהתנדבות מוצרים גרועים – הם ייטו למסור למבחנים רק מוצרים טובים ומעלה, וזה טבעי והגיוני. והדבר השני הוא שבד”כ גם רוב המוצרים הם באמת לא רעים. אבל הנה, זה אחד המוצרים הגרועים שהיו לי, והבנתי את זה עוד יותר אחרי שעברתי ל Summer Shower.

Summer shower - מקלחת שדה מעולה!

Summer shower – מקלחת שדה מעולה!

מקיאקים וסאפ מתנפחים למקלחת שדה שימושית

המוצר הזה הוא דוגמה לכך שיש מוצרים מעולים, שחשבו בהם על כל הפרטים, במחירים נמוכים ומשתלמים. בעיני – כל ספורטאי שרוצה גמישות במקומות האימון שלו, ואפשרות לבלות בכל פעם במקום אחר לפני העבודה צריך כזה בבית. העלות – בדיחה: כ- 24 דולרים באמזון ארה”ב.

החברה המייצרת אותו היא Advanced Elements האמריקאית ומחקר קטן עליה מגלה מדוע היא הצליחה להוציא מוצר מוצלח כל כך – היא מייצרת מאותם חומרים וטכנולוגיות קייאקים מתנפחים, סאפים מתנפחים – דברים שצריכים להיות עמידים ואיכותיים מאוד, אחרת… יטבעו! מקלחת שדה זה מוצר קליל ופשוט עבור חברה כזו, אבל הידע שלה בתכנון המוצרים והייצור ממשיכים גם אליו.

Summer Showerלמה אני חושב שהמוצר הזה מוצלח

  1. נפח מדויק 9.5 ליטר – הוא בגודל מושלם למתקלח יחיד ואפילו שניים יעילים. במקלחת שדה גדול יותר הוא לא בהכרח טוב יותר. זכרו ש 9 ליטר מים הם גם 9 קילו לסחוב… המשקל פה לנשיאה נוח. מעל לזה זה כבר היה הופך כבד מדי, ומתחת לזה – לא מספיק מים למקלחת.
  2. איכות החומרים – החומרים האלה שמייצרים מהם קייאקים זה לא שקית דקיקה אלא חומר חזק מאוד, עם סיבים תפורים בפנים והדבקות מעולות. רמת האמינות והאיכות של המוצר הזה גבוהה, ואני משתמש בו כבר כשנתיים.
  3. ידית האחיזה והתלייה – כדי לקחת את המוצר ממקום למקום צריך את אותה ידיות עליונה. היא מאוד נוחה, יש לה תוספת פלסטיק ארגונומית וקליק-קלאק לפתיחה בצד אחד. למה צריך לפתוח ידית תשאלו? כי בשטח לא תמיד יש לכם נקודות נוחות לתלייה של המקלחת. פתיחה של צד אחד מאפשרת לכם לתלות את המקלחת בקלות סביב ענפי עצים. כמה שזה פשוט וטריוויאלי אחרי שמתחילים להשתמש, זה גאוני. בשקית השחורה אין את זה למשל.
  4. פקק ופתח מילוי מים מאוד גדולים, ועם אבטוח שמונע העלמות של הפקק. זה מאוד חשוב ומאוד נוח ומקל על השימוש.
  5. תופסנים לצינורית המקלחון – אתם רוצים שכל העסק ישאר הכי קומפקטי שאפשר, ושהצינורית לא תתנפנף, תתפס על כל מני דברים ותקרע. חשבו פה על כל הפרטים הקטנים האלה עם סקוצ’ים שתופסים אותה בצורה נוחה.
  6. לחימום – צד אחד שקוף, וחלקו הפנימי שחור – השיטה פה היא ששמים את השקית על הדשבורד של הרכב, והמים מתחממים או שומרים על חומם, גם כשקר יותר. יש מד טמפרטורה כימי על השקית שנותן לכם עוד אינדיקציה.
    אני למדתי שהשיטה הזו לא מספקת עבורי. בחורף – אני מוסיף ל”מערכת המקלחת” שלי תיק-צידנית רכה, ממלא את המקלחת במים חמים בבית לפני היציאה, מכניס לתיק הצידנית, וכך שומר על מים חמים לסוף האימון.

 

מונח על הדשבורד לחימום עד לסוף האימון

מונח על הדשבורד לחימום עד לסוף האימון

קשיים וחסרונות

ברור שהייתי מעדיף להתקלח כמו בנאדם במשרד, אבל זה לא תמיד אפשרי. במהלך שנות השימוש שלי במוצר הזה גיליתי כמה דברים שעושים את החיים פחות מושלמים למתקלח השדה:

  1. החורף- גם אם שמרתם את המים חמים בצידנית, זה לא מי יודע מה כיף כשנהייה קר, ובמיוחד כשיש רוח, אבל עברתי גם מקלחות קפואות ומהירות. שווה לנסות לחפש פינה כמה שיותר מוסתרת, להשתמש בדלתות הרכב וכו’.
  2. עירום בטבע? אם זה הקטע שלכם תהנו! אני מתרחץ עם המכנסיים…
  3. איפה לשבת? חובה להתארגן על כיסא מטיילים קטן כזה באותו (לקנייה באמזון – 10 דולר בערך). הסיבה לכך היא שגובה התלייה שידים פשוקות לגמרי הוא כזה, שכדי להנות מהמקלחת ממנו אתם רוצים שהראש שלכם יהיה נמוך ממנו משמעותית. בצורה כזו קל יותר להנות מהזרם ומכל התהליך. אם אתם קונים את המקלחת- צרפו כבר גם את הכסא למשלוח.
  4. מילוי השקית – הייתי רוצה שיהיה קל יותר למלא את המים בשקית. פתח המילוי בתליה הוא אנכי, ורוב הברזים שאני מכיר – צריכים שיסתכלו עליהם מלמטה. בקיץ זו לא בעיה – ממלאים עם צינור גינה מים קרים. אבל בחורף כשאני רוצה מים חמים, אני משתמש בידית האחיזה והתלייה לתלות על הברז, ופותח את ברז האמבטיה הגדול תוך שאני מחזיק את הפתח ביד ומושך אותו כלפי מעלה כדי שיהיה מול המים. לא הכי נוח שאפשר – היה אפשר לתכנן את זה טיפה יותר ידידותי.
  5. לא לשכוח – כבר שכחתי בשטח את השקית הזו לפחות פעמיים. למה? כי בד”כ נשארים מים בשקית אחרי שאני מסיים, אז אני משאיר את המקלחת עובדת שהיא תתרוקן, הולך להתלבש ואז חוזר לקחת אותה, בד”כ… לכן קניתי לי 3 מקלחות כאלה, שיהיה ספייר…
  6. לא ראיתי ייבוא סדיר, או הפצה זמינה במיוחד של מוצרי החברה לישראל (אולי יש), לכן קניתי באמזון בארה”ב. הלינקים פה (למקלחת פה, ולכסא פה) הם לקנייה ישירה בארה”ב (ממליץ לברר את תנאי המשלוח ויעדיו).

Summer Showerלסיכום

אחרי ניסוי וטעייה, מצאתי לי זה פתרון שהשתמשתי בו בשנים האחרונות והחלטתי להמליץ לכם עליו. אל תתנו לעניין המקלחת לפגוע לכם באפשרות להתאמן איפה שאתם רוצים, ולשבור שגרה. זה גם אמצעי מעולה להתאמן באיזור קרוב יותר לעבודה ולחסוך פקקים. בחורף קצת קריר, אבל עדיין אפשרי בתקתוק מהיר, ובעונות המעבר והקיץ – זה פשוט מושלם.

גיא


לרכישת המוצרים ישירות באמזון: