אליפות אירופה בטריאתלון עד גיל 23 באילת הסתיימה באווירה שוויצרית שכן המנונם הושמע 3 פעמים עקב ניצחונם במקצי הגברים, הנשים ובמקצה השליחים המעורב. רן שגיב סיים במקום הרביעי במקצה הגברים במרחק 2 שניות מהפודיום והגר כהן כליף סיימה במקום התשיעי במקצה הנשים.

מאת: רון לוינסון
צילום: תמיר בוגין, שי לחוביצר, מיטל חיימוביץ’

היה חם באילת

יש אנשים שיגידו שהיה חם באילת בסוף השבוע האחרון, אפילו מאוד חם. עד כדי חם שנאלצו לעצור את מתחרי האולימפי באליפות ישראל ביום שישי במהלך הריצה. אך הדבר החם האמיתי בעיר הדרומית היה המתח שסיפקו המקצים של אליפות אירופה U23 על המסלול האכזרי של אילת. רוב הקהל עמד באזור שטח ההחלפה וצפה בטריאתלטים רוכבים במישור, אך העניין האמיתי התקיים בעלייה מכיכר התיירות. במקצה הנשים עמדתי באותה עלייה וראיתי את המלחמות של הטריאתלטיות על מנת לשרוד בקבוצותיהן, ובמהלך הירידה כשהמהירות נושקת ל-80 קמ”ש גם אין זמן למנוחה.

אליפות אירופה U23 – מקצה הגברים

באור ראשון של בוקר שבת זינקו 47 גברים למימי הים האדום, עם תחילת השחייה היו אלו מארק דוואי ההונגרי ומיכל אוליוה הפולני שלקחו את ההובלה, השניים הצליחו לפתוח פער בגודל 15 שניות על שאר המתחרים, איתמר אלסטר (Roadrunner) היה ראשון הישראלים לצאת מהמים במקום ה-17, רן שגיב (The Buttons) במקום ה-23, נועם רונן (איילות) במקום ה-31 ויואב אביגדור (עמק האושר) במקום ה-40.

במהלך הרכיבה נוצרה קבוצה בת 24 רוכבים שכללה את אלסטר ושגיב, הרוכבים ניצלו את המישורים על מנת להתאושש מהעלייה האכזרית שאותה עלו 6 פעמים. מאחוריהם בפער שנשמר על כ-2 דקות הייתה הדבוקה השלישית שבכל פעם שעברה ראינו את אביגדור ורונן מובילים אותה ומקבלים הרבה עידוד מהקהל הישראלי. במהלך ההקפה החמישית היה זה האוסטרי לוקס גשטלטנר שהחליט לברוח מהקבוצה הראשונה ויצא לרכיבת סולו שסיים אותה עם יתרון של כ-25 שניות על שאר שדה המתחרים, אך יתרון זה לא נשמר לזמן רב והאוסטרי נבלע בתוך הקבוצה במהלך הקילומטרים הראשונים של הריצה.

מיד עם היציאה לריצה היה זה מקס סטודר השוויצרי שפתח מבערים והצליח לפתוח פער על פני שאר המתחרים, במקום השני התמקם יאניק שוכפלר הגרמני ובמקום השלישי היה רוברטו סאנצ’ז מנטקון הספרדי. אחריהם הייתה קבוצה בת 6 מתחרים שכללה את אלסטר ושגיב, שהתעכב מאוד בהחלפה השנייה ויצא לריצה בפער של כ-20 שניות מהראשון בדבוקה. הישראלים זכו לעידוד רב מהקהל שרצה לראות אותם מגיעים במקומות כמה שיותר גבוהים, כל זה גרם לשגיב לפתוח מבערים בקילומטר האחרון, לאחר שהיה נראה שמתמודד על המקום השישי, הצליח לעקוף את 2 הבריטים שהיו לפניו ולצמק את הפער לספרדי ל-2 שניות בסיום.


שגיב רצה מאוד לשחזר את הישגו של אחיו הגדול שחר, שסיים בשנת 2016 במקום השלישי באליפות זו, אך “נאלץ” להסתפק הפעם במקום הרביעי בזמן 1:54:38 עם הריצה השנייה הכי מהירה בתחרות בזמן 31:44. בסיום חיכתה לו משפחתו שהתרגשה מאוד מההישג שלו ורצה לחבק אותו, גם הילדים שהיו בקהל התרגשו מאוד וביקשו להצטלם עם הכוכב המקומי. איתמר אלסטר סיים את התחרות בזמן 1:56:34 שנתן לו את המקום ה-14 ובכך מסיים בפעם הרביעית ברציפות במפעל זה בין 15 המתחרים הראשונים, נועם רונן סיים את התחרות בזמן 2:02:18 במקום ה-36 ויואב אביגדור סיים את האולימפי הראשון שלו בזמן 2:03:45 במקום ה-40.

אליפות אירופה U23 – מקצה הנשים

זינוק הנשים היה בשעה 11:00 בבוקר, כך שהיה צפוי כי יתמודדו עם מזג אוויר חם בשמש האילתית הקופחת. בשחייה נוצרה קבוצת חוד שכללה את סופי אלדן, סיאן ריינזלי ואוליביה מתיאס הבריטיות וורה וילסה הפורטוגלית שפתחו פער בגודל חצי דקה משאר המתחרות. הישראליות נועם פישמן (איילות) ורז פורדוסו (Roadrunner) יצאו במקומות השביעי והשמיני בהתאמה וכחצי דקה אחריהן יצאו הגר כהן כליף (אסא רופין) וגל רובננקו (Roadrunner) במקומות ה13-14.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

במהלך הרכיבה התגבשה הקבוצה הראשונה שכללה 8 נשים, כהן כליף ורובננקו עבדו בקבוצה השנייה ביחד עם אוקראינית על מנת לשמור על פער סביר מהקבוצה הראשונה, כשבדרך עקפו את פישמן ופורדוסו שהיה נראה כי החום משפיע עליהן והתקשו לשמור על הקצב בעליות. פישמן הצליחה להתאושש ולחבור לקבוצה השלישית שכללה כ-4 בנות ולרדת מהאופניים כדקה אחרי כהן כליף ורובננקו. פורדוסו הייתה תשושה מאוד, ניסתה להילחם אך לא היו לה את הכוחות על מנת לשרוד עם הבנות שרכבו איתה. וירדה מהאופניים בפער בגודל 3 וחצי דקות מפישמן.


התשישות של המתחרות מהחום וממסלול הרכיבה היה ניכר, אך לג’ולי דרון השוויצרית זה לא הפריע לפתוח פער בריצה ולנצח את התחרות כשהיא משלימה דאבל שוויצרי אחרי ניצחונו של סטודר. במקום השני הייתה זו ססיליה סנטמריה סורוקה הספרדיה ושלישית סיימה הבריטית אוליביה מתיאס. הישראלית הראשונה הייתה הגר כהן כליף, בת 18 בלבד ובנסיון הראשון שלה במרחק האולימפי. כהן כליף סיימה במקום התשיעי וקבעה תוצאת שיא עבור ישראלית באליפות אירופה עד גיל 23, זאת חודש אחרי שסיימה במקום ה-15 באליפות העולם לנערות.

גל רובננקו החלה את הריצה כשהיא צמודה לכהן כליף, אך לאט לאט החום השפיע עליה וסיימה את התחרות באפיסת כוחות במקום ה-14, נעם פישמן סיימה את התחרות במקום ה-20 ורז פורדוסו במקום ה-22. שלושתן הגיעו בסיום התחרות לאוהל הרפואי וקיבלו טיפול במקום.

מקצה שליחים- אליפות אירופה 

מקצה השליחים הוזנק ביום ראשון בשעה 10 בבוקר. לתחרות זינקו 11 נבחרות, ביניהן הנבחרת הישראלית שכללה את איתמר אלסטר, רן שגיב, הגר כהן כליף ושירה כץ, שניצחה את מקצה הנערות באליפות ישראל ביום שישי.

הייתה זו כהן כליף שזינקה ראשונה, רכבה עם המובילות והוציאה את אלסטר למקצה הבא במקום התשיעי. אלסטר עשה מקטע מצוין והיה המהיר מבין כל המתחרים שזינקו איתו, והצליח לשלוח את כץ למקצה השלישי במקום הראשון. כץ יצאה מהמים במקום השני, רכבה עם הקבוצה הראשונה וסיימה את המקצה שלה במקום החמישי. שגיב יצא לרכיבה ביחד עם הספרדים שהיו במקום הרביעי, אך נאלץ לחכות 10 שניות בתיבת הענישה בעקבות עונש שנצבר בשלב מוקדם יותר של התחרות, ובכך הנבחרת סיימה במקום החמישי. הישג שיא של ישראל באליפות זו והפעם הראשונה שנבחרת ישראלית מסיימת בין חמשת הראשונים במקצה השליחים.


במקום הראשון סיימה הנבחרת השוויצרית, שסיימה את התחרות בפוטו פיניש מול הנבחרת הבריטית, שהסתפקה במקום השני, הנבחרת הרוסית סיימה במקום השלישי. עבור השוויצרים היה זה סוף שבוע חלומי עם זכייה בכל המקצים.

לסיכום, האליפות הביאה את הקבלות שלה ציפינו, היו ישראלים שקבעו הישגים מצוינים, ונקווה לראות תחרויות בינלאומיות נוספות בשנים הקרובות בישראל!

רון לוינסון – בן 23, היה טריאתלט עלית וחבר נבחרת ישראל בטריאתלון בשנים 2012-2017. ייצג את ישראל באליפויות אירופה ועולם בגילאי הנוער ו-U23 ובאליפות אירופה לבוגרים. כיום רון מאמן בקבוצת הטריאתלון RoadRunner תחת ניהולו המקצועי של ניר יגודה.


 

אתם חייבים לנסות את ערוץ הטלגרם שלנו. לחצו פה: