סדרת התוכן “חנויות הנעליים” היא מסע שלי אל שחקני הענף. בכתבה הראשונה בסדרה סקרתי את המגמה שנגלתה לי בביקורים והשיחות הראשונות. בכתבה הזו – אנחנו מתחילים במסע אל החנויות עצמן – והפעם: Trimax Center בחולון.

*עידכון מצער: החנות בכתבה זו נסגרה.


המסע מתחיל ואני הולך ראשית אל המקום המוכר לי מעולם האופניים: אל מקסים שחף ב Trimax Center. מקסים שחף הוא איש צבא לשעבר שפרש והפך למאמן טריאתלון וריצה. הוא כבר רץ כמה וכמה מרתונים ומעיד שהריצה היא התחום העיקרי שלו בתוך תמהיל הטריאתלון. ביחד עם אשתו אורנה הם מובילים קבוצת טריאתלון גדולה באיזור חיפה, חנות Online ואת Trimax Center פתחו לפני כשנה בחולון. מקסים עצמו נמצא בחנות פעמיים בשבוע, ובשאר הזמן מנהל אותה בנצי אלקון – אושיה אדירה בפני עצמו שמתמחה בעיקר באופניים.  

מאת: גיא חלמיש

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

מיקום וחניה

אני כבר איבדתי מזמן את הסבלנות למקומות שאין לידם חניה נורמלית, ואני ממש מעדיף מקומות שיש להם חניה חינם. היתרון הראשון והבולט של TrimaxCenter בתהליך הבדיקה הזה מגיע עוד לפני שנכנסתי לחנות: שפע של חניה חינם ליד פארק פרס, וימית 2000 הסמוכים לקניון החדש בו היא ממוקמת. כל האזור סמוך מאוד לכביש 4 והגישה אליו וממנו קלה ומהירה.

החנות והאווירה

מדובר בחנות מהממת שהושקה בהשקעה גדולה מאוד, והיא עשירה במוצרים מגוונים. היתרון בה הוא שהיא מתמחה בטריאתלון, כך שלא רק אוכלוסיית הרצים תמצא בה מענה אלא גם שחיינים ורוכבי אופניים. במסגרת זו יש בה סדנת מכונאות אופניים, ושוס משמעותי נוסף: מרכז טריינרים מתקדמים לאימוני Indoors באופניים. כמובן שכל שאר הביגוד והמוצרים לרצים נמצאים גם הם בחנות, ואם רק תרצו תוכלו לצאת מפה בקלות רבה עם חסימה לכרטיס האשראי ויותר ציוד ממקום בתא המטען של האוטו.

Trimax Center

מלאי ואפשרויות

כאמור החנות היא חנות פרטית, לא חנות יבואן וככזו יש לה מגוון גדול של נעליים מיבואנים שונים. קיר ענק צבעוני ומגניב של נעליים על רקע שחור מהווה את מרכז החנות. אתם נכנסים והוא מייד מולכם – יפה ומזמין. עליו מונחות הרבה Hoka, לא מעט OnCoud ו Saucony, וקצת פחות Nike ו Newton.

תהליך בחירת הנעל

מקסים שואל אותי כמה שאלות מקדימות לגבי הריצה שלי על מנת להבין את הייעוד העיקרי לנעל: ריצת שטח, ריצת כביש, ספרינטים או מרתון וכו’. לאחר מכן הוא יבדוק האם הלקוח סובל מבעיות כלשהן והאם נדרש פתרון לבעיה מסוימת. לבסוף – סוג התמיכה.

אם הלקוח לא יודע, הוא יבדוק את הלקוח על המסילה עם מצלמת הוידאו ויאבחן. באותה נשימה הוא כבר יכול להעיר ללקוח הערות על הסגנון: “לפעמים הרבה בעיות של אנשים נובעות מהסגנון ושום נעל לא תעזור לו. לפעמים סגנון מסוים דורש אישור, ולכן ההמלצה יכולה להיות נעל נייטרלית, או נייטרלית עם מדרסים, תמיכה וכד’.” הוא מסביר.

“הדבר הבא שאני ניגש אליו הוא לאתר מה מתוך מה שאני מחזיק במלאי בחנות מתאים ללקוח. אני יודע לעשות את זה מאחר ויש לי נסיון כמאמן: לרצים כבדים יותר יותאמו נעליים עם שיכוך גבוה. לרצים קלים אפשר לתת פחות שיכוך, והם לא חייבים פלטפורמה גבוהה”.

“מבחינת פרמטרים – מביטים על מטרת הנעל: הליכה, ריצת כביש, שטח, ואופי הריצה. לכך מוסיפים את נושא  רמת התמיכה: נייטרלית, פרונציה, סופינציה. לבסוף רמת שיכוך, ודרופ.

היבטים נוספים להתאמה אישית: פציעות שיכולות ללמד לא מעט על הצרכים וההתאמות ללקוח, ועוד ברמה האישית – מידת הרווח באצבעות: יש רצים שטוב להם יותר רווח גדול ואחרים שזה יפריע להם. האינדיקציה הכי חשובה היא הנוחות המיידית ללקוח – אתם צריכים להרגיש טוב בצורה מיידית בתוך הנעל. אין כזה דבר “הנעל תתרכך”, אומר מקסים – זה שקר של הדיוטי פרי”…

התאמת נעלי ריצה - טרימקס סנטר חולון

מתבונן בעניין בתנועת הברווז המוזרה של רגל שמאל שלי על המסילה והוידאו

בבואי לשם חשבתי שאצטרך שני זוגות של נעליים – אחד לריצת שטח ואחד לכביש, אבל תוך כדי שיחה אני מגיע למסקנה שזוג אחד לריצת שטח לא קיצונית יספיק לי. ההעדפה שלי היא לריצה בשדות חקלאיים ולא על מדרכות, אבל מאחר ולא אתחיל לרוץ בסינגלים (trail) בתקופה הקרובה עד שאגיע למרחקים של 10-15 ק”מ, ורוב הקילומטרז’ שלי יהיה סביב הבית על אדמת השרון ודרכי כורכר אני יכול להסתפק בנעל שטח קלה. אנחנו מגיעים לשלושה זוגות נעליים בהתאם.

בתהליך אני מקבל הסבר מפורט ממקסים על אופן הבחירה והסיבות לה: אופי הסוליות, ההשפעה של ההבדלים בין הסוליות השונות על הריצה, הפסד האחיזה האפשרי בנעל ריצת שטח על אספלט (משהו שאפשר לראות בעין עקב מגע קטן יותר הנובע מה”זיזים” בסוליות נעלי השטח שצריכים לתפוס קרקע רכה, לעומת משטחים שטוחים יותר בסוליות כביש המייצרים יותר מגע), ומצד שני חירוץ במרחקים שימנעו התפסות אבנים בסוליה.

מבחינת משקל אפשר ללכת על נעליים קלות יחסית כיוון שכאמור – אין לי צורך בנעל לריצת שטח קשה מדי, אלא שטח-לייט, אבל מקסים נוטה להמליץ על רמת שיכוך סבירה בכל זאת כדי לאפשר ריצה נוחה גם על משטחים קשים יותר. אנחנו מגיעים למסקנה שאני צריך נעל משולבת, ועל הטווח פה אפשר ללכת על הטיה חזקה יותר לשטח.

אני נועל כמה זוגות ודי מהר מרגיש הבדלים ראשונים. ההבדל בהתאמה עבורי בין נעליים שונות מורגש מיד ויש כבר בשלב הזה זוג שמספק יתרון משמעותי על האחרים. האפשרויות שהוצגו לי: Hoka, Saucony ו- OnCloud, וב Hoka שני זוגות נבדקו.

Hoka על הסקאלה: מדו שימושיות כביש וכורכר תרבותי מימין, אל יותר שטח עם חיזוקים שחורים בדרופים (מאחור ומלפנים) ומשמאל ונעל אגרסיבית יותר לכיוון שטח עם זיזים אוחזים

Hoka על הסקאלה: מדו שימושיות כביש וכורכר תרבותי מימין, אל יותר שטח עם חיזוקים שחורים בדרופים (מאחור ומלפנים) ומשמאל ונעל אגרסיבית יותר לכיוון שטח עם זיזים אוחזים

על המסילה

עוברים למסילה עם שלושת הזוגות ובה בודקים את סגנון הריצה שלי באמצעות מצלמת וידאו הנמצאת מול הנעליים, וגם את הנוחות מבחינתי. לשמחתי אני מקבל אישוש חוזר למה שכבר ידעתי: הריצה שלי ניטראלית יחסית ואין תנועה קיצונית מוטה פנימה או החוצה (פרונציה\סופינציה) – לא חייב חיזוקים היסטריים סביב הרגל לתקן בעיות.

אני עובר להתנסות עם הנעליים השונות. עם ה OnCloud חשתי שהיא נעימה. אין לה שרוכים אלא גומיות שקושרים אותן וכך קובעים את עוצמת הרכיסה. בחנות הן לא קשורות הדוק מספיק (הגיוני כי אנשים שונים צריכים למדוד…). התחושה שטוחה מאוד בסוליה, נעימה, אבל הנעל לא הדוקה מספיק – אני מרגיש שאין לי שום תמיכה, וגם שרמת השיכוך פשוט לא מספקת. זה דגם שנקרא 24/7 וכדי שאתחבר אליו אצטרך לעבור תהליך הדרגתי של התרגלות למינימליזם – זה לא אפשרי בהקשר הזה ודורש זמן. מקסים מעדכן שכל שאר הדגמים של OnCloud הם דווקא לא מינימליסטים, ובהחלט יתכן שיש להם דגמים שיתאימו לי. עוד נבדוק את זה בכתבות עתידיות…ריצה על מסילה

עם ה Soucony הרגשתי מייד שהיא רחבה מדי – הנעל הרגישה לי חסרת תמיכה לחלוטין (כלומר לא מחזיקה את הרגל במקומה). מקסים מעט הופתע, ואז גילינו שאכן נשלפה מידת רוחב רחבה מדי. ל Soucony שמקסים עצמו רץ עם נעליים שלהם, יש יתרון שהם מספקים כמה מידות רוחב – אבל לא המשכנו הפעם לחפור ב Soucony עד הסוף מאחר וה Hoka היתה פשוט נפלאה עבורי. זה כמובן לא אומר ש Soucony לא טובה לי – אין ספק שיש להם מידות רוחב ודגמים רבים ובהמשך עוד אכנס גם לבדיקת המותג הזה יותר לעומק.

המשקל הקליל של ה Hoka בשילוב עם השיכוך הגבוה מאוד התאים לי, וגם המבנה הצר יחסית שלהם – שמתאים לרגליים שלי, ושידוכו עם מידת התמיכה המדויקת – הלא מוגזמת אולם גם הלא מינימליסטית, התיישב טוב על התחושות שקיוויתי לקבל מהנעל. ב Hoka הורגש עוד היבט – לפלטפורמה שלה מבנה קשתי שמייצר תנועה נעימה מהעקב אל האצבעות, כאילו מאיצה אותה ומקלה על המעבר הזה והתנועה קדימה.

אז אנחנו הולכים על קבלת החלטות בשיטת מודל הסף – הנעל הראשונה שהגיע לסף הנוחות שהצבתי לעצמי, גם מתוך ניסיון ושימוש עם נעליים רבות מחברות מגוונות בעבר, היא הנעל שתבחר – וזו הפעם ה Hoka. (אגב, ב RUNPANEL יופעלו מודלים נוספים לקבלת החלטות, ובעיקר זה שאופין באקדמיה כ”חופר לעומק” – עיסוק רב בכל מותג על כל ליין האפשרויות שלו – עוד אגיע לסקור מוצרים נוספים של החברות הרבות בשוק, וגם מקרב חנויות מותג ויבואן שישתפו פעולה…).

נושא לכתבה נפרדת הוא נושא הסגנון – תוך כדי הריצה על המסילה וניתוח הוידאו אנחנו גם מדברים מעט על הסגנון שלי. מקסים מפעיל את גישת המאמן שאומרת שסגנון צריך ואפשר לשפר. הוא מראה לי כיצד רגל שמאל נוחתת מעט שונה מימין עם הטיה של האצבעות החוצה, מה שמשפיע על כל תבנית התנועה שלה גם לאחר מכן ויוצר מעין זיגזוג צ’רלי צ’פליני (ולא אלגנטי) בסגנון הריצה שלי. הוא ממליץ לי לנסות ליישר את כף הרגל בנחיתה, וזה מייד מייצר אצלי מאמץ וכאב בשרירים שלא רגילים לתנועה החדשה, אולם בהחלט נראה טוב יותר בוידאו. שיחה עם מומחה אחר לאחר מכן גרסה שדווקא לא נכון לנסות לתקן את הסגנון. עוד נעמיק גם בזה…

המועמדות הפעם: OnCloud, Sacouny ו Hoka נעלי ריצה מצויינות

המועמדות הפעם: OnCloud, Saucony ו Hoka. ה Hoka ניצחה הפעם, אבל עוד נשווה את האחרות גם בשטח אמיתי

סיכום

האפשרויות שעומדות לפנינו כרצים יכולות לגרום לשיתוק: כמות האופציות היא אינסופית כמעט, במותגים, חנויות ואפשרויות. המגוון הזה מייצר צורך אמיתי אצל רצים לקבל הכוונה בלתי תלויה וייעוץ כך שתותאם להם הנעל הנכונה עבורם. בסדרת הכתבות הקרובה אצא למסע בעקבות החנויות המקצועיות בישראל – חנויות שיש להן את המיקוד בתחום, הידע והשאיפה למקצוענות, ושבאמת יכולים לסייע לכם לקבל החלטה נכונה לגבי הנעליים המתאימות לכם.  

בטרימקס סנטר קיבלתי הכוונה מקצועית ממאמן שרץ מרתונים והוביל רצים רבים אליהם ואל תחרויות רבות. התרשמתי מכך שבאמת ישנן אופציות רבות לבחור מהן. נהניתי (מאוד) מחנייה בשפע וחינם, ומחווית הקניה הכוללת והעשירה שיש למרכז הזה להציע. והכי חשוב: יצאתי עם נעל, שכבר כעת לאחר כמה ריצות אני יכול לאמר שמתאימה לי מאוד.

מאת: גיא חלמיש
סדרת “חנויות הריצה”