שלושה זוגות נעליים מעניינים במיוחד נכנסו אלינו למבחן – רצינו לספר לכם כדי שתדעו מה הולך להתפרסם בשבועות הקרובים ב RUNPANEL. זו עדיין לא המבחן עצמו שיוגש בנפרד על כל נעל וגם תוך התייחסות משווה בין שלושתן  – זו הצצה ראשונה, אל תיאורי היצרן והפיצ’רים.

מאת: מערכת RUNPANEL

 

אדידס inov ו Oncloud

נעליים במבחן: אדידס, און ואינובייט נפגשו לדייט

בכתבות עצמן נכניס ציונים, פרשנות, דיעה, ומידע כיצד שלושת נעלי השטח-לייט האלה תפקדו בתנאים מגוונים. בינתיים נציג את העובדות והפרטים הטכניים של כל נעל כפי שמתארים אותן היצרנים.

כדי לא לפספס את המבחנים האלה – הכניסו אימייל פה ונשלח לכם אותם ברגע שיתפרסמו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

נעלי אדידס Adidas UltraBOOST ATR

נעל מעניינת ומיוחדת מאוד הגיע מאדידס ישראל למבחן. אדידס מתארת את הנעל השחורה שנכנסה אלינו למבחן באופן הבא:

זו נעל שמיועדת לריצות חורף בתנאים קרים ורטובים. היא מוגדרת נעל לכל משטח – כלומר תוכננה להתאים הן לריצה על אספלט, אבל גם לריצות שטח. ה – boost™ היא הסוליה המרכזית של אדידס, שתוכננה לספוג את הנחיתה וגם לדחוף ממנה החוצה לניתור. החלק העליון מבוסס על אריגה שונה לגמרי מרוב מה שאתם מכירים בנעלי ריצה, באדידס קוראים לזה Primeknit – וזה בד גמיש במיוחד, דוחה מים, שעוטף את הרגל ומספק נוחות. “צווארון” עליון מעל לקרסול מספק כיסוי נוסף, והציפוי התחתון של הסוליה בצורת רשת הוא גמיש, ומספק אחיזה בכל תנאי מזג אוויר – יבשים ורטובים.

Adidas Ultra Boost ATR

Adidas Ultra Boost ATR

כרטיס ביקור מאת Adidas:

  • דגם: Adidas Ultra Boost ATR
  • ייעוד: ריצת חורף בכל שטח, נייטראלית.
  • משקל: 340 גרם.
  • דרופ: 10 מ”מ.
  • עובי סוליה – עקב: 32.2 מ”מ, חלק קדמי: 22.2 מ”מ.
  • מחיר: 849 ש”ח

טכנולוגיה

  • Boost™ – השיכוך הכי ריספונסיבי של אדידס שככל שמכניסים אליו יותר אנרגיה הוא משחרר יותר.
  • Primeknit – החלק העליון הארוג, אטום למים, מספק תמיכה מותאמת לרגל. תוספת דקה במיוחד בחלק העליון מסייעת לדחות מים.
  • נעל גבוהה – עם “צווארון” גבוה לחורף קר ורטוב, עם תחושה “גסה” ומשולב עם “כלוב” במרכז הנעל לתמיכה.
  • FITCOUNTER – עקב שמספק תנועה טבעית ואופטימלית של האכילס.
  • STRETCHWEB – גומי בחלק החיצוני התחתון של הסוליה מספק ריצה אנרגטית – עם חומרים בפיתוח חברת הצמיגים Continental™ – שמספקים אחיזה יוצאת דופן בתנאים רטובים.אדידס אולטרה בוסט

קצת מאיתנו בכל זאת:

הנעל נראית ייחודית מאוד, ועם סטייל מתוחכם שהוא אחד מהסיבות לצמיחה החזקה של אדידס בשנים האחרונות. האריג העליון מאוד גמיש, רך ונעים – מרגיש כמו סוג של סוודר ופחות כמו נעל ריצה רגילה. השילוב שלו עם הסוליה, גורם לכך שהיא מרגישה סופר רכה ומשככת במיוחד.

היא מאוד נייטרלית ויעילה מבחינת הרכות שלה אולם הזווית של כף הרגל מעט מוטה החוצה על הסוליה הזו. יהיה מאוד מעניין לבדוק במבחן כיצד מרגישה התוספת הזו למעלה? איך זה לרוץ בבד הארוג והגמיש כל כך הזה (האם יש מספיק חיזוקים ששומרים על הרגל במקומה)? האם המשקל הגבוה יחסית מורגש או שזה מחיר שווה לשלם בתמורה לעמידות וההגנה ממזג האוויר – משהו שרק הנעל הזו מהשלושה מספקת.
האם הידע של קונטיננטל בחומרים מתגללים ואוחזים תורגם גם לנעל הזו – ואיך יהיה לרוץ איתה בגשם שוטף, גם על אספלט חלק?
מה שבטוח – אנחנו נהנים גם ללכת איתה, וגם להיראות איתה גם בג’ינס בקז’ואל והעיצוב שלה הוא אדיר כי הוא מאפשר טווח שימושים רחב.

כל זאת ועוד – במבחן…

Adidas אולטרה בוסט לחורף

סגירת אזור הקרסול למזג אוויר חורפי

הנעליים של On Cloud – מדגם Venture Peak 

זה לא מפסיק להיות מרתק – ההבדלים בין הנעל של אדידס לזו הם קיצוניים, למרות ששתיהן מיועדות לכל מסלול ושטח אולם ה Venture Peak היא נעל תחרות קלילה ודקיקה.

בחנות של ING שמייבאת בין השאר את Craft ו Oncloud (הנה מידע עליה בכתבת חנות בבייקפאנל – שווה לבקר), אמרו לי שהיא נעל שטח-תחרות שתתאים גם לריצת אספלט מהירה. באתר החברה היא ממוצבת לטרייל, ואני כבר אתן פה הצצה למבחן: היא מגוונת ומעולה בכל מקום שתרוצו איתה.

OnCoud זו חברה שוויצרית חדשה יחסית שהקים Olivier Bernhard עם עוד שני שותפים ב 2010. הוא היה שלוש פעמים אלוף העולם בדואטלון ומנצח לא מעט איירונמנים. הוא פיתח פילוסופיה חדשה לתכנון הנעל: “נחיתה רכה, ניתור קשה” (cushioned landing, firm take off). הם מתנגדים לגישת “נעליים מתקנות” ושואפים לייצר נעל שמקבלת את התנועה הטבעית של הרגל. לדברי OC – סולית ה- CloudTec® שלהם בנויה כך שבחלק האחורי והמרכזי האלמנטים רכים ומשככים אבל בחלק הקדמי הם קשיחים יותר ומספקים תגובתיות ודיוק ביציאה לניתור.

הדבר השני הייחודי שמאפיין אותם הוא שאין להם “קו גלגול” מוכתב בתכנון – הן אמורות לקבל את תנועת הרגל הטבעית שלכם בגלגול מהעקב לאצבעות. הדבר השלישי בתכנון הנעל הוא עידוד נחיתה מרכזית  (לעומת נחיתת עקב או קדמית). מרגישים את ה” Sweet Spot” לנחיתה במרכז הסוליה. און קלאוד מחנות קראפט ברמת החייל

כרטיס ביקור ופיצ’רים עיקריים:

  • דגם: On Cloud Venture Peak
  • ייעוד: נעל תחרות נייטרלית לריצת שבילים
  • דרופ: 6 מ”מ
  • משקל: 260 גר’.
  • מחיר: 800 ש”ח באתר ING היבואנית

טכנולוגיה:

  • העננים- אותם מעין קשתות גומי שמשמשות לספיגת הנחיתה, אבל גם מהוות אמצעי לשליטה במהירות כיוון שזווית הפגיעה שלהם בשביל בירידות ובעליות היא תמיד אופטימלית: בעליה החלק האחורי שלהם פוגש את הקרקע ומסייע בדחיפה ובירידה השביל פוגש את הקשת הזו בצדה הקדמי ולכן היא משמשת כאמצעי לשליטה במהירות. במישור התחושה היא של ספיגה וגלגול קדימה בזכות המבנה העגול והחלול של “העננים”.
  • Speedboard – החלק האפור, המרכזי בסוליה של און שמייצב את הנעל, ממיר את כוחות הנחיתה לתנועה קדימה, ומפזר את האימקפט לרוחב הסוליה.
  • 2 שכבות עליונות קלות – מדובר בחלק עליון דקיק במיוחד, שתוכנן להתייבש במהירות (אם נכנסים למים או שלג בהר), ואלמנטים מחזקים מוטמעים בתוכה בצורה מוסווית. מלפנים הגנה על האצבעות.
  • חיזוקים בלתי נראים שמוטמעים בחלק העליון וכן הגנות עקב ואצבעות.
  • Grip-rubber – מבט מקרוב מציג את הזיזים הקטנים והמגוונים שיש לסולית האון החיצונית שמטרתם לשפר אחיזה בשביל.

    On Cloud Venture Peak

    סוליה מעניינת במיוחד

קצת מאיתנו בכל זאת:

זו הנעל הראשונה שהתחלנו לרוץ איתה מהשלישייה הזו והתאהבנו! קודם כל הלוק שלה מהמם ברמות – מוחצן, מצהיר “אני פה” וקשה להוריד ממנו את העיניים. התחושה של העננים האלה היא משהו מיוחד.

החוויה בכללי נוטה למינימליזם – אבל בלי לאבד את השיכוך. זה שילוב מדהים של התאמה והצמדות דקה של החלק העליון הדקיק ככפפה של מנתחים (מאוד שונה משני הזוגות האחרים פה), עם תגובתיות לתנועה הטבעית בחלק התחתון. מרגיש יחף ומשכך בו זמנית ובאמת מספק את ההבטחה של החברה ללכת עם התנועה הטבעית של הרגל. את ההמשך – תקראו במבחן…

און - לרוץ על עננים OCInov8 ParkClaw 275

זו נעל חדשה ומעניינת מאת Inov8 ל 2018. היא מיובאת ונמכרת בחנות ProRunner בבני ברק שאפשר לקרוא עליה גם פה, וניתן לרכוש אותה ב 599 ש”ח גם באינטרנט פה.

היא מעניינת משום שהיא מתיישבת על הסגמנט הכי חשוב בריצת השטח: ריצות שטח לייט. זה החיבור על הטווח הרחב שמתחיל בריצת כביש דרך פארקים עירוניים, עפר ועד למסלולי טרייל תרבותיים יחסית, כלומר לא שטח קיצוני וגס במיוחד. הטווח הרחב מכביש לשטח הופך אותה לבחירה שאולי מתאימה לרבים (עוד נבדוק במבחן!).   

על Inov8

זו חברה בריטית במקור, שהיום היא חלק מחברה יפנית בשם Descente (למוצרי ספורט). למרות המקורות הבריטיים שאינם הרריים במיוחד, היא מצהירה על עצמה כמושפעת מכל הפסגות האחרות בעולם… היא בעלת הטיה לשטח ב DNA שלה, ובהתאם הצהרת הערכים שלה מדברת על החשיבות של האינטראקציה עם הסביבה כדבר החשוב ביותר לתכנון מוצרים, ורק לאחר מכן פוקוס על האתלט עצמו. החיבור בין שני אלה מוביל לתכנון מוצרים שההגדרה שלהם מדייקת ומפרקת את הייעוד לתתי קבוצות רבות: כביש, עפר, בוץ, שטח גס וטיפוס, ועוד.אינובייט מבית פרוראנר

כרטיס ביקור:

  • דגם: Inov8 ParkClaw 275
  • ייעוד: נעל נייטרלית רב שימושית המתאימה למעבר מכביש לשטח.
  • דרופ: 8 מ”מ
  • עובי סוליה: 24.5 מ”מ בעקב ו- 16.5 מ”מ מלפנים.
  • משקל: 275 גרם.
  • מחיר: 599 ש”ח באתר ProRunner

פיצ’רים:

  • Powerflow+ היא טכנולוגית הסוליה ולדברי החברה היא סופגת ב 10% יותר מסוליות רגילות ובעלת ריספונסיביות/ החזר אנרגטי ב 25% יותר מסוליות רגילות.
  • סוליה תחתונה – למרות ההתאמה גם לכביש לפי Inov8 מבט בחלק התחתון יגלה שיש לה גריפ אוחז במיוחד עם זיזים בולטים למדי. ב Inov8 מציינים שזה אגרסיבי אבל טיפה פחות… כלומר מתאים גם לכביש.
  • חיזוק אחורי סביב העקב – אוחז את הרגל ומספק תמיכה מאחור.

קצת מאיתנו

הקטע של תחושה טבעית, נעימה ורחבה יחסית בחלק האצבעות הוא קטע מוצלח, שנעים לנו איתו, וה Inov8 בהחלט מספקת פה מרווח נשימה. היא נעל מאוד נוחה, מאוד נעימה, ומצד שני נותנת תחושת עטיפה והגנה רכה וטובה עם ריפודים מורגשים. כמו שתי הזוגות האחרים במבחן גם היא מספקת תגובתיות משמעותית לתנועת הרגל והסוליה שלה אינה נוקשה כלל בתנועת הקיפול, עד כדי מתן תחושה מדויקת של מצב השביל מתחת לכפות הרגליים. 

השיכוך נעים ובמיוחד הגלגול… אנחנו סקרנים כיצד נרגיש כשהקילומטרים יתמשכו ויש לנו תחושה שנרגיש מצוין!

לסיכום: הולך להיות מעניין ב RUNAPANEL בתקופה הקרובה

שמרו איתנו על קשר, תעשו מנוי, תגיבו בתגובות לכתבות ותעשו לנו שיתופים- אנחנו זקוקים לאהבה שלכם!


?‍♀️?‍♂️החודש מגרילים משקפי רודי לנרשמים חדשים למנוי על ראנפאנל (חינם) פה: https://goo.gl/Auzkl9
???? מתעניינים גם באופניים? מנוי חינם למגזין האופניים הטוב בישראל מחכה לך פה: https://goo.gl/4tGh4F


מאת: מערכת RUNPANEL