Altra היא חברת נעליים חדשה בישראל, ולאחר שסיפרנו לכם על כניסתה (להכרזה) אנו מביאים לכם כעת סקירה של הדגמים העיקריים.

מאת: דאא ספורט וטכנולוגיה, יבואנית אלטרה לישראל

 

לשירותכם – הווידאו (חלק 2):

תזכורת: השיטה המיוחדת של Altra

  • Zero Drop – דרופ אפס, כלומר העקב והאצבעות מוגבהים ברמה זהה מהקרקע בניגוד לשיפוע המסורתי בנעלי ריצה.
  • Foot Shape – עיצוב הנעליים בצורה טבעית לפי צורת כף הרגל, כך שהחלק הקדמי רחב יותר ומספק מרווח נעים לאצבעות.
  • Fit4Her – דגמים לנשים שעוצבו אחרת – במיוחד לאנטומיה שלהם השונה מזו של הגברים

דבר נוסף שקו המוצרים הזה מגלה, הוא מגוון גדול של טכנולוגיות ומוצרים לצרכים שונים של רצים שונים, וכיסוי רחב של טווחי השיכוך: הדגמים הכי נמוכים שפה מתחילים בגובה סוליה של 21מ”מ (כביש תחרותי) ועד ל 36מ”מ (שטח ואולטרה מרתון).

סקירת ליין נעלי השטח של Altra

Altra Superior 3

נעל שטח עם שיכוך בינוני – בעלת 21 מ”מ עובי סוליה בלבד – כלומר “קרובה” יחסית לקרקע אבל נותנת שיכוך מורגש ומתאימה לריצות ארוכות. היא בעלת סוליה טכנית אוחזת המתאימה לסינגלים ושטח טכני ולא רק שבילים רגילים.

עם 261 גרם היא יכולה להיות גם נעל תחרות ורסטילית – כלומר מכסה טווח רחב בין אימונים ותחרויות.

Altra Superior 3 Altra Lone Peak  

נעל שטח עם רמת שיכוך גבוהה והתאמה להארדקור: חורי ניקוז להשארת הרגל יבשה אחרי חציית נחלים, גייטר עם 4 נקודות עיגון, וחלק עליון עם הגנות ועמידות. גובה של 25מ”מ, ומשקל מפתיע של 255 גרם לרמת השיכוך והעמידות של נעל שטח כזו.

Altra Lone Peak Altra Olympus

דגם עם שיכוך מקסימלי, בעלת סוליה גבוהה של 36מ”מ. החלק התחתון שלה הוא בטכנולוגית מגה-גריפ של Vibram שהמייחד אותה הוא שהיא מתאימה לכל משטח: אדמה רכה, בוץ, סלעים רטובים… המשקל נמוך יחסית לרמת שיכוך כזו והוא 326 גרם.

יש לה אחיזה מאוד טובה בקרקע, נעימה מאוד לרגל ומתאימה לרצים למרחקים ארוכים ולא רק טכניים.Altra Olympus

סקירת ליין דגמי הכביש של אלטרה

Altra One B3

דגם תחרותי, קשיח, לאנשים שרוצים לרוץ מהר, להתאמן מהר ולהתחרות.

שימו לב – זו נעל ששוקלת 215 גרם בלבד ויש לה -23מ”מ של הגבהה בסוליה מספקים חוויה עם שיכוך נמוך יחסית, אבל תגובתיות מיידית לתחרותיים.

היא מומלצת לאימוני אינטרוולים ואימונים טכניים יותר, מאופינת בחלק עליון חזק שמחזיק את הרגל הייטב.

Altra One B3Altra Escalante

נעל חדשה שמשלבת תחרות ואימונים – גישה ובשורה מעניינת של “גם וגם”: יש לה 25 מ”מ של הגבהה בסוליה – כלומר נמוכה יחסית, אולם באמצעות תרכובת חומרים חדשה שנקראת EGO היא מייצרת חוויה מאוד קפיצית עם החזר אנרגטי מהיר וגבוה (ריספונסיביות) ושיכוך מורגש ומשמעותי. היא משפרת את הריצה ונותנת תחושת ריחוף – כמו לרוץ על רקורטן בכל מסלול.

עם 232 גרם והתכונות שלה זה לרוץ עם ריחוף. עוד קטע שלה הוא שהיא סרוגה בחלק העליון וכל החוויה שלה היא מאוד רכה, מה שהופך אותה לנעל מעולה להליכה, והעיצוב שלה מתאים לג’ינס ויום יום.

Altra EscalanteAltra Torin

ה Best Seller של Altra – והנעל הראשונה שלהם שכדאי לכם לשקול. זו נעל מתאימה לאימונים ממושכים וארוכים – מרתון ומעלה מצד אחד, ומצד שני למתחילים שרוצים נעל רכה למרחקים קצרים.

היא מאופיינת בהחזר אנרגטי שהוא מהטובים בתעשייה – זה חשוב במיוחד לאור רמת השיכוך המשמעותית שלה: 28 מ”מ סוליה. בצורה כזו לא “טובעים” בתוך השיכוך ולא מאבדים כח.

אל תתנו לזה להטעות אתכם: היא שוקלת רק 238 גרם, כלומר מהקלות ביותר שיש בגובה סוליה כזה!

Altra TorinAltra Provision

זהו דגם מתקן. אלטרה מביאה גם חידוש בעולם התיקון עם פיצ’ר ה Guide Rail – זו טכנולוגיה שמנסה להפעיל תיקון רק כשצריך אותו. יש חומר קשיח יותר בצד הפנימי של הנעל והוא שמייצר את התיקון לפרונציה – קריסה פנימה של כף הרגל בריצה.

היא בעלת 25מ”מ של הגבהה שמספקים שיכוך ברמת האמצע, 297 גרם והיא מתאימה כנעל כביש לאימונים.  

Altra ProvisionAltra Paradigm

דגם מתקן נוסף עם רמת שיכוך מקסימליסטית וגובה סוליה של 32 מ”מ, שלמרות אלה מקבלת משקל של 292 גרם בלבד.

Altra ParadigmHiit xt – נעל הקרוספיט של אלטרה

אלטרה פונה גם לאנשי ה Cross Training ואימוני ההיט – עם נעל שתוכננה במיוחד עבורם: במבנה עוטף ומקיף של הרגל, וסוליה שמתאימה במיוחד לטיפוסים על חבלים, משטחים בשיפועים שונים, שינויי כיוון מהירים ואספקת יציבות בסשנים של כח. היא נעה בין 18מ”מ ל 24מ”מ, ויש לה עיצוב ייחודי ובולט.

Altra Hiit xtאיפה משיגים את נעלי Altra?

בחנויות הריצה המקצועיות: מרתון ספורט בחיפה, Runway בזרזיר, אקוויפ באבן יהודה, סוף הדרך בגזית, פרוראנר בבני ברק, ונקודת זינוק. גם אונליין: במרתון ספורט, shoes online, נקודת זינוק, סוף הדרך.

שימו לב שהמידות של אלטרה מעט שונות מהמקובל – שווה להגיע לחנויות הריצה המקצועיות האלה ולבדוק עם החברה שם מה המידה שלכם ב Altra!