אנחנו לא יודעים אם לקרוא לזה טיול, מחנה אימונים או חופשת ריצה אולטימטיבית אבל מה שבטוח – אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לשבוע חלומי באלפים! זו הולכת להיות חוויה מדהימה באחד המקומות היפים ביותר שיש באירופה: סלובניה, ועם אופי ייחודי של מחנה אימונים וביה”ס לריצת Trail.

מאת: Summit – אילן פריש ורומן ספיבק
לרישום לשבוע מדהים של ריצת Trail בסלובניה – לחצו כאן!
לפרטים נוספים ושיחה איתנו התקשרו: אילן 0526480649, רומן 0506614047

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

עם Summit לסלובניה – בהדרכה צמודה של רומן ספיבק ואילן פריש

החיבור בין ריצת Trail לבין סלובניה הוא חיבור טבעי: זו מדינה הררית במיוחד, קטנה ומדהימה היושבת צמוד לאיטליה ואוסטריה ומושפעת משתיהן. היא בורכה בכך שהיא יושבת על האלפים היוליאניים – שרשרת הרים מדהימה שהיא חלק מהאלפים.

ריצת Trail היא אחד הדברים הגדולים שקורים בריצת שטח היום: הכניסה לעומק השטח, על שבילים שהיו עד היום מנת חלקם של טרקרים או רוכבי אופניים בלבד, המגיעים אל המקומות היפים ביותר בכל סביבה. ריצת טרייל היא הדרך האולטימטיבית להכיר אזור חדש ולטייל בו, בשילוב עם בניית הכושר ויכולת פיזית מגוונת. זו ריצה המביאה אתכם לצבירת גובה משמעותית, מפעילה כל שריר ושריר בגוף, ומחזקת מגוון מערכות פיזיולוגיות.

אז אחרי שהשתתפו בלא מעט אירועי Trail מדהימים בעולם, ארגנו את ה JMUT בישראל, מוציאים בכל סוף שבוע את הקבוצה לאימוני Trail בישראל, אילן ורומן מביאים לכם את ההרפתקאה הבאה.

מחנה האימונים יהיה ב- שמורת טריגלאב – אזור מדהים התופס כעשירית מסלובניה כולה. על התפר בין בלד – עיר נופש על אגם ידוע, לבין אגם בוהיני שהוא אגם נידח והררי, שוכנת העיירה בה נשתכן : Bohinjska Bistrica זה מקום כפרי מאוד, וסביבו כמה פסגות יפהפיות שניתן לחקור אותן רגלית, ואחת מהן היא פסגת הר הטריגלאב – ההר הכי גבוה בסלובניה, בגובה 2800 מטרים. אנחנו נצא כל יום מהמלון המשפחתי המפנק שנהייה בו (על בסיס לינה וארוחת בוקר הכלולה בחבילה) אל הסביבה הקרובה, ונחזור להתאושש על מרק חם ואוכל טעים. ובסופו שלכל יום נתארגן על ארוחת ערב מסודרת באחת המסעדות בעיירה.

Slovenia - Summit

המלון במרכז העיירה Bohinjska Bistrica – חמים ומפנק

אנחנו נכניס אתכם לעולם ה Trail!

אנחנו בונים את הטיול בצורה חכמה, שתתאים לשתי קבוצות של רצים – מתחילים ב Trail ומנוסים בכך, ובהתאם יהיו שני מסלולים לשתי הרמות. המסלולים יעברו תמיד דרך בקתות הרים (hut , refugee) ע”מ להתרענן ולמלא מצברים. בחלק המסלולים ניתן יהיה “לפרוש” באמצעות רכבל (למשל Vogel).

אבל זו הזמנה למשהו גדול בהרבה משבוע בסלובניה – אנחנו מזמינים אתכם להכנס איתנו לעולם המדהים של ריצת הטרייל בצורה נוחה ובטוחה עם הדרכה צמודה מרגע הרישום ועד למחנה.

  1. מתחילים ב Trail – שימו לב, לא מדובר במתחילים בריצה, אלא ברצים מנוסים שכבר ביצעו ריצות של חצי מרתון או מרתון מלא, בעלי קילומטרז’ שבועי קבוע של מעל ל 50 ק”מ בכבישים ושבילים קלים. הקבוצה הזו תהפוך רצי אספלט וכורכר לרצי Trail מדופלמים – עם הדרכה צמודה שתכניס אותם בצורה חלקה לעניין תוך שאנחנו משתפים אותם עם כל הידע שצברנו בתחום. אין דרך מדהימה ויעילה יותר לעשות את זה מלהצטרף אלינו למסע הזה.
    כל מצטרף למחנה האימונים מקבל הדרכה צמודה והזמנה מעכשיו ועד ליציאה לחו”ל לכל אימוני יום שישי של קבוצת Summit, בהם אנחנו נבטיח שהוא יגיע למחנה האימונים מוכן ומנוסה כדי להנות ולהפיק ממנו את המרב.
  2. מתקדמים ב Trail – קהילת ה Trail הישראלית, החברים שלנו, שכבר יכולים לרוץ 12-25 ק”מ בהרים, יום אחרי יום. זו תהייה קבוצת המתקדמים, שתגיע איתנו לטיול \ מחנה אימונים הזה כדי לקפוץ מדרגה ולהנות מהיכולות שלהם בנופים המדהימים של סלובניה.

שתי הקבוצות יצאו מהטיול הזה כמו שיוצאים ממחנה אימונים משובח – בכושר וביכולת ריצה משודרגים!

לרישום לשבוע מדהים של ריצת Trail בסלובניה – לחצו כאן!
או התקשרו: אילן 0526480649, רומן 0506614047

 

תאור מסלולים – יום אחרי יום

המחנה בנוי בצורה קלאסית למחנה אימונים: כניסה רכה, עומס הולך ומצטבר במשך שלושה ימים, יום קרוס טריינינג או מנוחה, ואז יומיים אחרונים שהראשון עם עומס שיא והשני משאיר טעם של עוד ובתוכם – טיפוס לפסגת הטריגלב! חשוב להדגיש – הלו”ז נתון לשינויים גם של הרגע האחרון כתלות באוכלוסיית הרצים, מזג האוויר, עבירות בשטח ומצב השלג בפסגות, שת”פ עם קבוצת ריצה מקומית ועוד, אבל אנחנו מכינים Plan B אטרקטיבי לכל תרחיש!

יום שלישי – 20/6 – Travel day. נחיתה בזאגרב בשעה 20:30. כשעתיים נסיעה לעיירה Bohinjska Bistrica בתחום שמורת טריגלאב בסלובניה. התארגנות במלון הדירות Penzion Vila Bistrica.

יום רביעי 21/6 – Vogel 1922 – הר Vogel הוא חלק מהפארק הלאומי טריגלאב והוא מתנשא מעל אגם בוהיני. נוף האגם וההרים הנשקף ממנו הוא מראה עוצר נשימה. מקום מדהים כדי לעורר את התיאבון שלנו להמשך השבוע. העליה להר מתאפשרת באמצעות רכבל , אבל… לא בשבילנו ;).

  • קבוצה א’: 17 ק”מ, כ-1000מטרים אנכיים מגובה האגם (500מ’) נטפס לאתר הסקי של ווגל (1500מ’). במקום ישנה נקודת רכבל (אל תחשבו על זה אפילו…) ורענון. המשך בירידה של 7 קמ לגובה האגם, סיום עם 5 קמ נוספים של ריצה על שביל נח שעובר ממש מעל ולאורך האגם עד נקודת הסיום.
  • קבוצה ב’ : תטפס לפסגת ווגל עצמה ! מסלול דומה באורך של כ-25ק”מ עם 1700מ’ אנכיים. הנה הפסגה של הווגל:

יום חמישי 22/6 – Crna Prst 1844, Rodica 1966

נטפס לפסגת Crna Prst שמהווה בעצם את תחילת רכס Bohinj הדרומי. היא מפורסמת בזכות צמחייה עשירה ויוצאת דופן אשר לא ניתן למצוא בשום מקום אחר. מדובר בגן עדן בוטני.

  • קבוצה א’ – 13ק”מ ו-1250מ אנכיים. יציאה למסלול רגלית ממלון הדירות לקצה העירה, תחילת טיפוס של 6.5קמ קשה וטכני ברובו לכיוון Crna Prst. במקום ישנה נקודת התרעננות, ומשם תחילת ירידה במסלול מעגלי חזרה לעיירה Bohinjska Bistrica.
  • קבוצה ב’ תעשה 27 ק”מ, ו-1700מ’ אנכיים על בסיס מסלול דומה. עם שילוב של ריצה על הרכס לכייון פסגת Rodica. הנה המסלול:

 

יום שישי 23/6 – Bogatin 1977 ,Slap Savica

Slap Savica – מפל סביצ’ה הוא אחד המפלים המפורסמים והמרהיבים בסלובניה. המפל ממוקם מערבית לאגם בוהיני בגובה 600מ’ מעל פני הים, כ-15דקות נסיעה ממלון הדירות. זו תהיה נקודת היציאה לריצה. ניתן גם יהיה לשלב ביקור קצר במפל עצמו (העלייה למפל הנה בשביל מסודר עם כ-550 מדרגות לערך שאינן קשות במיוחד). Bogatin 1977 היא הפסגה המערבית של איזור אגם בוהיני, הידועה בעיקר כגן-עדן לחובבי הסקי. למה? תבינו שתגיעו לשם…

  • קבוצה א’ תרוץ כ-15ק”מ עם גובה מצטבר של 1050מ. יציאה מאתר מפל סביצ’ה, תחילת טיפוס של 5ק”מ על 800מ’ לאורך שביל נחש המתקדם מערבה, ריצה על רכס לאורך 2 ק”מ עד להגעה לבקתת הרים עם אפשרות להתרעננות. מכאן נדרים לאורך הרכס עוד מספר קילומטרים, לפני החזרה לסרפנטינות וירידה חדה חזרה לאזור המפל.
  • קבוצה ב’ תרוץ 21 ק”מ ותצבור גובה של 1550מ’. היא תקבל טיפוס נח נוסף עד הגעה למרגלות Bogatin – שם הטיפוס לפסגה יהיה קצר, עבה וטכני, עם אפשרות לדלג לפסגה השכנה Mahavscek על מנת להשלים את הפנורמה המרהיבה.
לרישום לשבוע מדהים של ריצת Trail בסלובניה – התקשרו: אילן 0526480649, רומן 0506614047

יום שבת 24/6 – Soca River Rafting

כן , הבנתם נכון – יום שבת הוא יום מנוחה (סוג של…). לאחר ארוחה וריצת בוקר קצרה על שפת אגם בוהיני, ניסע לעמק הסוצ’ה בצפון מערב השמורה ליום יוצא דופן של ראפטינג… עוד פרטים בהמשך.

יום ראשון 25/6 – Triglav 2850

“טריגלאב הוא לא הר, טריגלאב הוא ממלכה” אמר Julius Kugy (שטרודל פרס ביום השלישי למי שידע מיהו). זו ריצת הדגל של המחנה: ריצת טיפוס לפסגת הטריגלאב. קבוצה א’ תשלים 25 ק”מ ותצבור 1850 מטרים אנכיים. קבוצה ב’ תרוץ 38 ק”מ ותצבור 2800מ. זה יום מאתגר ומתגמל ביותר. שימו לב, בעונה זו ישנה אפשרות סבירה שהפסגה תהיה מושלגת ברמה כזו או אחרת, לכן עלולה להיות בעיית עבירות בחלק מהמקטעים (מה שיצריך שינויים במסלול).

עולם ריצת ה-Trail עם Summit, מחנה אימונים לרצי שטח

  • בקב’ א’ היציאה מאתר Rudno Polije 1340, המפורסם בעיקר כנקודת מפגש לחובבי סקי וטרקים הרריים. נמצא כ-30 דקות נסיעה מ Bohinjska Bistrica. נצא מערבה בטיפוס נח של כ-7 ק”מ לכיוון הפסגה הראשונה וגם נקודת רענון (Vodnikov Dom 1817). מכאן האתגר מתחיל: טיפוס של 5 ק”מ עם 1000מ’ מצטברים לכיוון פסגת הטריגלאב . חלקו האחרון של הטיפוס הינו טכני מאוד. לאחר ספיגת אוויר הרים… חזרה ל- Vodnikov dom בסיבוב מעגלי (עם נקודת רענון נוספת), והמשך על אותו המסלול שממנו הגענו חזרה לנקודת ההתחלה.
  • קבוצה ב’ תצא מהעיירה Stara Fuzina, על שפת אגם בוהיני (5 דק’ נסיעה מהמלון). תעשה מסע מעגלי לאורכה של שמורת טריגלאב עם שלל נגיעות בעמק 7 האגמים (seven lakes valley) עד לפסגה הגבוהה בסלובניה. מסלול שניתן לריצה ברובו ובחלקו הקטן טכני ומאתגר. ככה זה נראה על המפה:

 

יום שני 26/6 –  Soca Valley: Krn 2244

Krn – בחלק המערבי של שמורת טריגלאב היא פסגה מאוד פופולרית ובצורה האופיינית לה ניתן להבחין למרחקים. בצדה הצפון מערבי הפסגה נחתכת בצורה תלולה, בעוד שהצד הדרומי יורד בדרך עדינה יותר דרך כרי דשא ירוקים לעבר עמק סוצ’ה. במהלך מלחמת העולם הראשונה, נערכו קרבות קשים באיזור, ואפילו היום ניתן להבחין בחתיכות של תיל, רימונים והרס שנותרו באיזור.  

קבוצה א+ב: 14 ק”מ עם 1300 אנכיים. יציאה מבקתת ההרים שליד העירה Krn (הכניסה או החזרה מעמק הסוצ’ה מתבצעות באמצעות רכבת המכוניות. זמן הגעה משוער לתחילת המסלול 90 דקות). המסלול כולו מציע נופים יפים ומורדות מרהיבים, עביר ונח לחלוטין מצד אחד עם טיפוס מרשים מצד שני עד לפסגת Krn.

Fullscreen capture 22032017 061456

יום שלישי  27/6 – סיכום, אגם בלד וחזרה הביתה

בבוקר היום האחרון נעשה סיכום של המחנה: אריזות , סידורים אחרונים ויציאה לכיוון אגם בלד המפורסם. שם נוכל לטייל לאורך האגם (אלא אם כן יבוא לכם לרוץ…), לאכול את הקרמשניט המפורסם ושאר פינוקים. אחה”צ נצא לכיוון שדה התעופה בזאגרב.

לחצו פה להרשם למחנה האימונים בסלובניה!

מאת: Summit – אילן פריש ורומן ספיבק
לרישום לשבוע מדהים של ריצת Trail בסלובניה – לחצו כאן!
או התקשרו: אילן 0526480649, רומן 0506614047