מי המועמדים לנצח את ישראמן 2019 במרחק המלא מקרב הישראלים? דן קוני בכתבה ראשונה משתיים סוקר את ארבעת הספורטאים המקומיים שיתמודדו על הניצחון בתחרות המרחק הארוך הישראלית.

מאת: דן קוני
צילום: מחנה אימונים 4Fitness – מריאן נודלמן

קצת על התחרות

אז השנה החלטתי לא לקחת חלק בתור מתחרה באירוע הטריאתלון הכי גדול בארץ: הישראמן. תחרות איש הברזל המלא היחידה שקיימת בישראל וכל שנה לוקחים בה חלק כ- 1900 ספורטאים וספורטאיות. 5 שנים ברציפות אני לוקח חלק במקצה המלא של התחרות.

הישראמן עושה את הגרסה שלו למרחקי איש ברזל באופן הבא: 3.8 ק”מ שחייה, 180 ק”מ רכיבה עם 2600 מטר טיפוס ולקינוח המרתון 42.2 ק”מ של ריצה שהחלק הראשון הוא בירידה תלולה לכיוון העיר אילת, כל זה הופך את המסלול של הישראמן לאחד הקשים והמאתגרים בעולם.

בכל שנה עומדים על קו הזינוק בישראמן כל 200 ספורטאים המזנקים למרחק המלא, כ-700 שמזנקים לחצי המרחק והשאר עושים שלשות והשנה הוסיפו מקצה נוסף החמישיות.


עשיתם כבר מנוי? אם לא – תכניסו מייל (החודש גם יש הגרלה לנרשמים- שווה!)

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

הישראמן בעיני – קשוח!

לפני שלושה חודשים התחריתי באליפות העולם שבהוואי, נשמתי, אכלתי חייתי את KONA ובאמת הרגשתי את הבאז בתחרות. היינו 8 ספורטאים ישראלים שכולם נראו מדהים לפני במהלך ההכנות לאירוע. אבל אני חייב להגיד לכם שאין על הישראמן. הבאז שמרגישים עכשיו שבועיים לפני ובמיוחד כמה ימים לפני, הוא משהו מיוחד. יש משהו בתחרות הזאת שגורם להתרגשות מיוחדת, התרגשות של משהו מקומי, משהו גדול, מיוחד ובעיקר: קשוח. קשוח כל כך שאי אפשר לקחת את התחרות הזאת בקלות- חייבים לתת התייחסות לכל פרט ופרט. בכתבה הזאת אני אנסה לתת לכם קצת טיפים על לבוש, תזונה, וחלוקת עומסים.

למדתי איזה דבר או שניים בחמש השנים האחרונות כשהתחרתי פה שנה אחר שנה במקצה המלא. התחלתי במקום ה-13 כללי בשנת 2014 ו-3 בקטגוריה ורגע השיא שלי היה ללא ספק לפני שנתיים ב-2017, כשהובלתי את התחרות עד הק”מ ה-19 בריצה, רק שם הפסדתי את הבכורה לדן אלתרמן… סיימתי את המרחק המלא ב-10 שעות ו-12 דקות.

המועמדים לניצחון

סוף סוף נתנו לקבוצת העלית לזנק לפני כולם ב-3 דקות, מה שעושה את העניין למעניין עוד יותר. נכון שהשנה יש המון זרים מצויינים שיכולים רק למשוך את הרמה עוד טיפה למעלה, אבל ללא ספק המיקוד של כולם יהיה בחבורת האריות הישראלית: רק 4 חבר’ה אבל איכותיים אחד אחד! דן אלתרמן, אוהד סיני, עומרי גזית ורועי פלדמן.

דן אלתרמן

בראשם ניצב על קו הזינוק המועמד לניצחון: דן אלתרמן שידוע בריצה הפנומנאלית שלו כשבכל תחרות ישראמן הצליח לרדת מה-3 שעות במרתון, ובשחייה המצויינת שכנראה תוביל אותו לצאת ראשון מהמים.

אוהד סיני

אחרי אלתרמן, המועמד השני הוא אוהד סיני שמרוב שהוא נמצא בזמן האחרון באילת ומתכונן לתחרות, החברה באילת יכולים לחשוב שהוא הפך לתושב קבע בעיר! אוהד נראה מעולה באימונים ובתוצאות שהוא מראה לכולם ב-Strava וכל הכבוד לו על כך! לפי התוצאות של אוהד הוא התחזק מאוד בכל שלושת הענפים אבל בעיקר ברכיבה, עם טסט של 5 שעות ו-44 דקות על המסלול באחת הסימולציות שלו, הוא פשוט מועמד להתמודד על הבכורה מול אלתרמן.

(תמונת אילוסטרציה מהמקום)

עמרי גזית

אז מגיעים אל שני הצעירים בחבורה: עומרי גזית ורועי פלדמן. לגזית זה יהיה ישראמן מלא ראשון אחרי שביקר על המסלול הזה כבר פעמיים בחצי המרחק. מעניין מאוד יהיה לראות עד כמה הוא חזק, כי לפי כל התחרויות של 2018 שהתקיימו בארץ הוא ללא ספק היה הטריאתלט הבולט ביותר למרחק הארוך.

בגדול מנקודת המבט שלי (לא ראיתי יותר מידי את גזית באימונים) הוא נראה מעולה, הוא שחיין מצויין שללא ספק מסוגל להחזיק את קצב השחייה של אלתרמן, הוא קל מאוד ומטפס מעולה מה שיכול לתת לו יתרון גדול על מתחריו, ועכשיו השאלה הגדולה איך הוא יצליח לרדת לריצה ובאיזה מיקום ביחס למתחריו.

רועי פלדמן

הרביעי בחבורה הוא רועי פלדמן שכמובן שאני מכיר הכי טוב- הרי אני זה שמאמן אותו. ההחלטה ללכת על המרחק המלא לא הייתה פשוטה אחרי שרועי סיים את הוואי בתוצאה מדהימה של 9 שעות ו-20 דקות. לא פשוט לעשות 4 תחרויות איש ברזל בשנה אחת כשרק לפני שנה וחצי התחלת להתאמן!

רועי הוא תופעת טבע, אפשר לקרוא לו רובוקופ: הוא מתאמן כמו מכונה וגם מתחרה כך. הוא רואה רק דבר אחד וזהו הניצחון. פלדמן שוחה עם קבוצת הנבחרת של 4fitness בשחייה כך שהוא מכיר טוב מאוד את הקצבים המהירים בשחייה וינסה להיצמד לחבורת החוד, אבל השחייה זה רק החימום, כי הרכיבה של פלדמן היא באמת פנומנלית: אחרי 4:40 שעות בקונה, הוא באמת נראה כמו הרוכב הכי חזק מבין הישראלים.

איך מנצחים את הישראמן?

אבל בסוף שתדעו שאת הישראמן מנצחים בחלק השני של המרתון, מה שאומר שיש סיכוי שהקרב יהיה כל כך צמוד ומותח בין הישראלים שיש לי תחושה שבשלב מסויים הם כולם יהיו צמודים צמודים, ובסוף ינצח מי שחזק בראש ויצליח לתכנן את המסלול כך שהכל יתחבר לו: תזונה, לבוש ובעיקר חלוקת הכוחות!

מחר בRUNPANEL טיפים נוספים מקוני למשתתפי הישראמן!


כנסו גם אל: https://bikepanel.com