בעצם, זו לא היתה חופשה מושלמת כי היו לנו רק יומיים, וכדי שהיא תהייה מושלמת היינו רוצים שלושה, ארבעה ימים או לעבור לשם באופן קבוע ולעסוק רק באופניים וריצה מעתה והלאה… מה שבטוח שהיא מומלצת מאוד, ולכן הבאנו לכם את המתכון שלה. שכפלו…

מאת: מערכת BIKEPANEL ו RUNPANEL

אם לא לחצתם על ה Play בתמונה למעלה – הנה תקציר הכתבה בסרט:

אם אתם מתכננים חופשת ריצה או אופניים לכמה חברים, או מחנה אימונים לקבוצה גדולה – קבלו מתכון סגור ותפור מקצה לקצה שעבדנו עליו, ואין סיבה שנשמור עליו בסוד. תעשו את זה בדיוק – ומבטיחים לכם אחלה מחנה \ חופשה \ ריצות ורכיבות אופניים.

חופשת ספורט בגליל

מפגש הפאנליסטים התקופתי – האנשים שנותנים לכם את התוכן

הפאנליסטים יוצאים למחנה אימונים (או חופשת ספורט) ב”לבנדרין”

למי שלא מכיר אותנו נאמר כמה מילים על הפאנליסטים – מדובר בחבורה מובחרת ואיכותית שתורמת מזמנה וכשרונה ליצירת תרבות האופניים והריצה שאתם נחשפים אליה, ולהפקת המגזינים (אונליין) ברמה ובאיכות בלתי מתפשרת. הבסיס הוא התנדבותי, ונעשה כל אחד ממחשבו וביתו. כדי שלא נשאר רק מספרים זה לזה בקבוצת הווטסאפ, אחת לשנה (ובשאיפה להרחיב את זה לאחת לכמה חודשים) אנחנו מתאספים כולם למפגש של כיף וספורט.

לבנדרין - כפר תאילנדי מפנק ומטופח ברמות מנשה

לבנדרין – כפר תאילנדי מפנק ומטופח ברמות מנשה

היומיים המדהימים האלה סבבו סביב שני שבילי הרכיבה סינגלי הרכיבה (שגם רצנו אותם) באצבע הגליל: ביריה ורכס רמים, ועל שינה ופעילות תוכן במתחם צימרים מצוין ומומלץ: לבנדרין במושב רמות נפתלי, שהזמין אותנו על מנת שנסקר את המקום. להזמנות צי תתקשרו להראל: 058-5954585 או בפייסבוק: Lavender beharim לבנדר בהרים.

holiday in northern Israel - Lavenderin

להזמנות בלבנדרין – לטיולים החל משניים ועד קבוצה גדולה תתקשרו להראל: 058-5954585

מהקפה בראש פינה אל הריצה והרכיבה בסינגל ביריה

קבוצה של אנשים שמגיע מכל הארץ צריכה להתכנס איפשהו, אז קבענו לנו קפה ב 8:00 במרכז המסחרי שבראש פינה, ומשם דילגנו ישירות אל הסינגל: מכניסים בווייז “בית בגליל” ומגיעים למלון הזה שנמצא ממש מתחת לסינגל.

image18את הסינגל עצמו תמצאו כמה מטרים בהמשך הדרך כלפי מעלה בהר. ניתן להתחיל גם בחלק העליון שלו ליד חוות בת יער. שם אגב, החניה תהייה נוחה יותר:

.

סינגל ביריה הוא כבר אחד הוותיקים שבנתה קק”ל בסביבה. מה שמאפיין אותו, הוא הימצאותו על הרכס בסביבה מדהימה מעל ראש פינה עם נוף לחרמון וכניסה ויציאה מהיער. מבחינת המסלול עצמו – אורכו קצת יותר מ 20 ק”מ, ויש בו גובה מצטבר די משמעותי של 550-600 מטרים.

image22

אריק מון מדגים הקפצת גלגל בריצה (וקעקועים רציניים), ואשד לין מבסוט מהחיים

עוד דבר שמאפיין אותו הוא שילוב של דרכי ג’יפים במסלול בכמות גדולה יחסית לסינגלים המודרניים שנבנים היום לרוכבי האופניים, שמבחינתם אפשר ורצוי להישאר בסינגל בלבד. לרצים – זה פחות משנה. אם נדייק נספר לכם שמדובר ב 8 ק”מ של דרכי ג’יפים (4*4) וכ-12 ק”מ של סינגל.

image23

צור חלמיש (צורחה) לוקח סיבוב בקורס של תום

במקום לבנות סינגלים קצרים בשום מקום לא יזיק היה לו קק”ל היתה ממירה עוד איזה 4-5 ק”מ שם לסינגל ומשפרת את היעד הזה בעוד קצת בנייה מעניינת עם סיבובים וסרפנטינות – בירידה הוא יכול להיות מהיר מאוד, דרדרתי משהו, וצריך לרכוב בתשומת לב רבה, אבל אין בו אלמנטים טכניים קשים לפיצוח והוא זורם.

ורדי בכור מובילה, ואחריה: צפריר ים, אשד לין, ומיה בן צבי

קורס רכיבה טכנית לפאנליסטים עם תום בר

החברה של הריצה יצאו לרוץ והרוכבים חזרו לביה”ס לרכיבה טכנית אצל תום “טריאל” בר שהוא גם פאנליסט כמובן. עוד נייחד כתבה לעניין הקורס הזה, אבל כבר כעת נאמר – רואים הבדל ניכר ומשמעותי בין רוכבים שעברו הדרכות טכניות לבין כאלה שלא. מהי עמידת המוצא על האופניים, איך מסתובבים, איך מתמודדים עם מדרגות סלע בעליה ובירידה… כל אלה הם יכולות נרכשות.

image19

תום בר בקורס רכיבה טכנית לפאנליסטים

יותר מכך – גיאחה למשל, למרות כמה סדנאות כאלה בעבר, פיצח משהו חדש ושיפר את שפת הגוף שלו בסדנא האחרונה הזו בעקבות הערה קטנטונת של תום (“להסתכל עם הפופיק לסיבוב”) – תמיד יש מה לשפר!

אם אתם רוצים באמת להשתפר ברכיבת שטח דברו עם תום על קורס כזה או הדרכה אישית: 054-9408969 או בפייסבוק פה.

image3

מימין: תום בר, יניב שור, עופר עברי וניצן פפיר

המשכנו לצהריים על בסיס קייטרינג בלבנדרין

מיד אחרי הרכיבה תהיו רעבים. פה אתם יכולים ללכת על כמה אופציות – או להזמין קייטרינג לקבוצה לצימרים כמו שאנחנו עשינו (חאלד אבו עזאם ‏‪050-5225912‬ הביא אלינו אוכל ערבי ובשר, החברה שלו עשו על האש, והיה טעים וטרי. עלה כ-140 ש”ח למנה, מינימום 20 מנות. קצת יקר, אבל נשאר מספיק גם לארוחה שנייה בערב)‏, או לבחור באחת המסעדות באיזור. צומת כח קרובה מאוד לעליה לרמות נפתלי, ויש בה ארומה ועוד איזה מסעדה או שתיים, יש מלא בראש פינה ובצפת מן הסתם.

image12

מאור רביב פאנליסט האנדורו מבייקפאנל

הסיבה שבחרנו בקייטרינג להבאה למקום עצמו היא האווירה, והכיף של להימרח מייד אחרי האוכל בלי נסיעה. יתרון נוסף הוא שאפשר להזמין מעט יותר ונשארה לארוחת הערב עוד נגלה, בעוד שאכילה במסעדות היתה מצריכה נסיעה נוספת גם בערב. המקום כייפי והיה תענוג להיות בו כקבוצה בלי לצאת בכלל.

image5

גיאחה (העורך) מסתכל “עם הפופיק לסיבוב” באופני הרים ולמחרת ייצא גם לרוץ 20 ק”מ

תוכן לשעות ההתאוששות

אחד הדברים שהרבה פעמים חסרים במחנות אימונים שהיינו בהם זה תוכן איכותי לשעות אחרי הצהריים. בד”כ מה שקורה שהחברה נמרחים, מתקשקשים, ומעבירים את הזמן עד לארוחת הערב בלי הרבה עניין, ולכן רצינו להכניס משהו שגם יעודד את ההתאוששות וגם יהיה מעניין ועם ערך לספורטאים. אתם יכולים לארגן לקבוצה שלכם תוכן מעניין ורלבנטי, שגם לא יפריע להתאוששות.

 

לאחר שמעביר סדנא כלשהו הבריז לנו ברגע האחרון, החלטנו להסתמך על כשרונות מקומיים – וזה רעיון לא רע לכל קבוצה גדולה. תמיד יש מישהו שעשה משהו יוצא דופן (תחרות, אירוע בחו”ל, שינוי אורח חיים מעניין וכו”), או מחזיק במומחיות ויכול לתת עוד קצת עניין במחנה אימונים. מיה בן צבי היא פאנליסטית במגזין RUNPANEL והיא בקטע טבעוני, יחפני, ועוסקת בטווינה וצמחי מרפא – היא העבירה לנו סדנת מתיחות ומסז’ עצמי באמצעות ידיים, פנימיות של אופניים, וכדורי טניס. היא מספרת: “הסדנה הזו קצת חותרת תחת הפרנסה שלי כמטפלת במגע, ובכל זאת אני שמחה לחלוק את הניסיון שלי עם הזולת, ובעיקר עם אלו שלהם הוא רלוונטי במיוחד – ספורטאים.  לעיתים קרובות מתיחות בלבד לא מספיק עוזרות להרפיה של השריר אחרי מאמץ, בזה נוכחתי על בשרי, ועל בשרם של חברי הספורטאים והמטופלים שלי. זו כנראה גם אחת הסיבות שכל מיני רולרים ואמצעי עזר אחרים נעשו כל-כך פופולריים. כמטלפת בטווינה, התחלתי פשוט לעסות את עצמי בטכניקות דומות לאלו שהוכיחו את עצמן בקליניקה, והתוצאות היו דומות. לאט לאט התפתחו עוד ועוד מתיחות ותרגילים ושיטות שת עיסוי עצמי, לעתים בעזרת הידיים בלבד ולעתים בסיוע עזרים זולים וזמינים. סדנאות העיסוי העצמי והמתיחות נמשכות כשעה, מתאימות לסיום יום אימונים ומקנות כלים פשוטים להמשך”.

אנחנו מזמינים אתכם להזמין אותה להעביר סדנא כזו במחנות האימונים שלכם: 052-8418416 – http://mbenzvi.co.il.

image8

הרצאה על העדשות השונות של Rudy Project

ניצלנו את האירוע גם כדי להכיר את מבחר העדשות של Rudy Project  בהזמנה של אור ענר מרודי פרוג’קט. חשוב לנו לאמר משהו על Rudy ישראל – שהם גורם נדיר ואנושי בתחום הספורט. הם היו תקופה ארוכה תומכים יחידים במגזין ובתרבות האופניים – בימים בהם לא היו מגזינים בגלל העדר מפרסמים. גם לאחרונה – כשהקמנו את RUNPANEL כדי למלא וואקום שיש לטעמנו בישראל בתוכן ריצה איכותי – Rudy Project היתה הראשונה לתמוך כדי שנוכל לעשות את זה גם בריצה. הם תומכים בנו למרות שאנחנו כותבים בלי היסוס את חסרונות המוצרים אם מצאנו כאלה במבחנים.

image6

בתמונה הגדולה: אור ענר מ Rudy Project וגיאחה. למטה מימין: יניב שור, למעלה: ורדי, צור, תום ואריק.

DCIM100GOPROGOPR1611.JPG

ורדי בכור – טריאתלטית ומרתוניסטית, אבל בפעם הראשונה בשטח!

אם אתם חושבים שהכל אינטרסים – נספר לכם שלא: רודי פרוג’קט תמכו עוד לפני שהיתה לנו את כמות המנויים והקוראים שיש היום. כשאתם שואלים את עצמכם – איזה משקפיים לקנות, אנחנו מקווים שתזכרו איזה מותגים מכירים לענף תודה חזרה ועומדים ללא היסוס לצד התרבות והענף, כי לא כולם כאלה!

image4

צורחה עם עדשות Rudy Project מולטילייזר (ציפוי מראה)

אור הגיע כבר בתחילת היום, חילק לנו משקפיים להתנסות בריצות וברכיבות. הרעיון היה להתנסות ולהחליף משקפיים ועדשות במהלך הרכיבה, כדי לחוש בעצמנו את ההבדלים בין הצבעים השונים, רמות הכהות השונות, וגם המסגרות השונות זו מזו של Rudy Project. הפקנו שני סרטים בנושא כדי לשתף גם לכם את המידע הזה. לא במפתיע המסקנה היא שבאמת כל אחד שונה, ולכל אחד העדפות שונות – מה שחשוב ברכישת משקפיים ועדשות, מעבר לאיכות ושירות כמובן, הם המגוון והמבחר – כדי שכל אחד ימצא את המשקפיים הנכונים עבורו. הנה הפאנליסטים משתפים מחווית ההתנסות:

למחרת בבוקר הזמנו ארוחת בוקר מהראל מנהל הצימרים והיא היתה מעולה. התפתחו שיחות מעניינות על תזונה ועניינים ושני הפאנלים – של RUNPANEL – מגזין הריצה החדש יותר ו-BIKEPANEL – מגזין האופניים הוותיק התערבבו. מעניין שהחברה של הריצה התערבבו טוב יותר עם הרוכבים מאשר רוכבי שטח מתערבבים עם רוכבי כביש… אולי כי רוב הרצים שהגיעו היו רצי שטח, ורוב רוכבי הפאנל גם הם רוכבי שטח.

image21

קטוגני, נטורופטית ותזונאי נפגשים בארוחת בוקר…מכות? מימין: אשד, מיה, חן וצור

היום השני – סינגל רמות נפתלי

טוב, האמת שהחברה של האופניים המשיכו דרומה לאזור אחר מתוך איזה מחשבה לוגיסטית שגויה שהיתה לנו, אבל הרצים נשארו לסינגל רמות נפתלי המצוין. הלקח הוא שעדיף להישאר בשני הסינגלים הצפוניים בלבד – הרי נסענו כבר עד לפה.

למרות שהוא גם על אותו הרכס, החוויה בו שונה לגמרי מזו שבסינגל ביריה. בעוד שביריה הוא סינגל שנכנס עמוק לתוך הרכס, משנה מתארים וכיווני רכיבה, ומייצר עניין וגיוון בצורה הזו, אבל סובל מאחוז סינגלים קטן יותר, הרי שבנפתלי יש שתי מגמות עיקריות: צפונה בחלק הגבוה של הרכס ודרומה בעמק, ובינהן – חוויות קישור דומיננטית אחת בעליה ארוכה של 550 מטרים מצטברים ואחת בירידה כייפית ומלאת סיבובי ברמים וענייניים משמחים.

DCIM100GOPROGOPR1630.JPG

מורדים ברכבל צוק מנרה מעט גובה מצטבר מהמסלול. מימין: אשד, צפריר, מיה, ורדי

התארחנו בצוק מנרה – מקום שמשתדרג עם השנים לכיוון פארק אקסטרים, בעיקר למשפחות וילדים, ולאחרונה התווספה שם רכבת ירידה מפותלת שנראית כיף ממש. אבל אנחנו השקפנו עליה מלמעלה, בדרך לאמצע הרכס אל התחנה האמצעית.

image7הסינגל אורכו כ-24 ק”מ והדילוג הזה מקצר את המרחק בכ-3 ק”מ ומוריד את הגובה המצטבר בכ 300 מטרים (מ 550 בערך). למי שהמרחקים האלה גדולים עליו לריצה, נמליץ לארגן איסוף מהנקודה הצפונית ביותר שלו – ממש בצמוד לכפר גלעדי וכך יוכל לרוץ כ 12 ק”מ.

DCIM100GOPROGOPR1643.JPG

צפריר וורדי מטפסים כ-300 מטרים בחלק הצפוני של סינגל רכס רמים (רמות נפתלי)

עוד אפשרות לקיצור מסוים שיביא אתכם קרוב יותר ל 18-20 היא בחלקו הצפוני – בנקודת החציה שלו את דרך הנוף אפשר לעבור אליה ולנוע צפונה ואז לפגוש אותו שוב ולהמשיך עליו צפונה לכיוון קרית שמונה.

image13

צלם מצלם צלם מצלם צלם… (את יוג’ין רואים, את עופר עברי לא)

סיכום

יש לכם קבוצת רכיבה או ריצה בת שניים עד כ- 30 איש? תגיעו ליומיים מופלאים בצפון. המתחם של הראל מפנק, בייתי וכייפי, הסינגלים מצוינים, והנוף יפהפה. לנו זאת היתה חוויה שלא נשכח עם המון אופניים, ריצה, אוכל טוב וצחוקים. הבטחנו לעצמנו לעשות את זה יותר – ואם נצליח, נביא לכם עוד מתכונים כאלה עם המלצות ליומיים של תענוגות ספורטיביים של ריצה ורכיבה ברחבי ישראל.

image15תודות (ורשימת מכולת למי שרוצה לבשל את המתכון לקבוצתו)

מאת: מערכת BIKEPANEL

אל תפסידו כתבות מעולות

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ביי