במבחן הפעם תיק של חברת הציוד האיכותית Jack Wolfskin שאפשר למצוא את מוצריה ברשת הOutdoors ריקושט. הדגם –  ACS HIKE 24 PACK – ומחירו 499 ש”ח. 

אם יש משהו שאני אוהב במיוחד בציוד טיולים זה ציוד ורסטילי, כזה שמתאים להרבה סוגים שוני של פעילות, ואם הוא מתאים ליום יום אז זה בכלל מצוין. הבעיה היא שדברים גמישים נוטים להיות בינונים, ובעצם לא לעשות שום דבר כמו שצריך. זה לגמרי לא המקרה פה, התיק הקטן הזה התגלה כבעל מנעד רחב במיוחד של יכולות, מתרמיל ליום יום, דרך תיק לטיולי יום או רכיבת אופניים נינוחה ועד טיול אולטרלייט רב יומי ואפילו התאמה לטיפוס הרים ברמה טכנית קלה.

מאת: שי יגל
הכתבה פורסמה במקור במגזין האופניים: www.bikepanel.co.il

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

רגע לפני שנצלול לפרטים, נתחיל ממה לא, זהו לא תיק טכני, מי שמחפש תיק לריצת שטח או לרכיבת שבילים בקצב גבוה צפוי להתאכזב. מערכת הגב, מבוססת רשת כך שהיא מאוד מאוורת מצד אחד, אבל משלמים על זה מחיר בהרבה יותר תזוזה של התרמיל מצד לצד בזמן פעילות אינטנסיבית. מהרגע שמורידים קצת דופק, הופכים את הריצה להליכה גם אם מהירה, ואת הרכיבה הספורטיבית לטיול אופניים, פתאום הכל מרגיש יותר נכון, ואפשר היה לנצל את מלאו הפוטנציאל שלו.

פיצ׳רים כיד המלך

זהו ללא ספק אחד מתרמילי היום הכי מאובזרים שראיתי, וזה גם מה שהופך אותו לתרמיל מאוד ורסטילי. כמקובל בתרמילים בנפח קטן, אין פה כובע (תא עליון נפרד שמכסה על הפתח הראשי), אלא רק תא מרכזי. התא המרכזי מחולק לשני חלקים, תא תחתון קטן, ותא מרכזי גדול יותר, אפשר גם לחבר את שני החלקים בעזרת פתיחה של רוכסן. זהו סגנון שמאוד מקובל בתרמילים גדולים, וקיים פחות בתרמילי יום, אבל החלוקה הזו מאוד נוחה, ומאפשר חלוקה מאוד מסודרת של ציוד, וגם חלוקה מוכנה יותר של משקל.  

מערכת הגב כוללת רשת כמו שרואים בתרמילי יום רבים. הפתעה נחמדה התגלתה בדמות מקום יעודי לשלוקר בין הרשת לגב- פתאום אפשר להכניס בתיק עוד 3 ליטר מים ולחסוך מקום יקר, מעבר לזה שלשוקרים יש נטייה מרגיזה לטפטף וכאן לפחות שום דבר לא נרטב.

בחלקו הקדמי של התיק תמצאו עוד שני תאים קטנים, מסוג הדברים שמאוד נוח להכניס אליהם חפצים שממש לא בא לנו שהסתובבו בתוך התיק. על דרך תמצאו פה מקום נוח למקלות הליכה או גרזן קרח, רוכסנים איכותיים, מקום לבקבוקי מים מים בצדדים. התיק כולל כיסוי גשם מובנה, הכיסוי איכותי אבל לא נותן מענה של 100% כנגד גשם משמעותי.

מראה כללי

אחד הדברים שתמיד אפשר לסמוך על ג׳ק וולפסקין זה עיצוב: התיק נראה מעולה, יושב מצוין על הגב ונותן הרגשה כללית של לוק מקצועי, עם גוון ספרטיבי. באופן כללי התיק משחק על הגבול שבין תרמיל טיולים לתרמיל טכני שמיעוד לפעילות ספורטיבית, וכך גם בעיצוב שלו, יחסית צמוד לגוף אבל לא מעיק.

אני חובב גדול של ריבוי תאים, ככה שאני יכול לפזר את הבלאגן שלי בהרבה מקומות, ובתיק הזה תודה למעצב הגרמני תאים לרוב. סידור נכון של הדברים ימנע לכם לחלוטין מצב שבוא אתם שופכים את כל תכולת התיק כדי להגיע לחטיף האנרגיה שהתדרדר במקרה לתחתית התיק. הורים לילדים שהם חובבי תאים ידועים, ימצאו פה הפרדה מושלמת בין המגבונים למוצצים.

אז איך זה מרגיש בשטח

אחרי כמה טיולי יום ארוכים יותר וארוכים פחות הגיע הזמן לאתגר את התרמיל במשהו קצת יותר משמעותי, הרי אם משקעים בתרמיל יקר ואיכותי טיולי יום הם לא המטרה היחידה, לטיולים כאלו גם אם עושים אותם באורינטציה ספוטיבית ולא רק טיולית אין צורך בתרמיל כל כך איכותי. האתגר נקבע ליומיים ארוכים בחום של יולי מירוחם לערבה. האתגר היה לקחת מספיק מים, גם אם אני נמנע מהליכה בשעות החמות עדין צריך פה די הרבה מים. נפח התיק 24 ליטר ממקום אותו בתחום תיקי היום, אבל אחרי 24 שעות ו53 ק״מ אפשר להגיד שהוא עובד יפה גם כתרמיל לסוף שבוע של הליכה ספורטיבית – קל ומהיר.

המבנה הגמיש של התרמיל מאפשר אריזה נוחה, ככה שממש אין צורך לפרק את התיק כל פעם שרוצים להוציא משהו קטן לאכול, או כדי להוציא את הגזיה רק כדי להחליט שחם מדי בשביל קפה. ברמת הציוד בחרתי לקחת שק שינה חם יחסית וקל, ולוותר על מזרון וכמובן על אוהל. בחורף יהיה אפשר לוותר על מים כדי לפנות מקום ומשקל לטובות מזרן, אבל לצערי לא מצאתי רצועות שמאפשרות חיבור חיצוני של מזרן.

השק״ש נכנס בדיוק בחלקו התחתון של התיק, ככה שלא הייתי צריך להתעסק אתו בכלל במהלך ההליכה. לקחתי 5.25 ליטר מים, 3 בשקית שתייה שישבה מחוץ לתיק מאחורי מערכת הגב, ועוד שלושה 2.25 ליטר בקבוקים קטנים של 750 מ״מ. בשנים האחרונות הפכתי חסיד גדול של דוקטרינת ״הקל ומהיר״ והתיק הזה למרות שאינו קל במיוחד, מאפשר טיול רב יומי למרות נפח צנוע של 24 ליטר שמתאים יותר לטיולי יום.

מערכת הגב עושה עבודה טובה, למרות שמדובר ברשת בלבד ולא בערכת עם תמיכה מלאה, חלוקת המשקל הרגישה מאוזנת. המערכת מאפשרת תנועה טובה של אוויר גם בחום של יולי, גם כאשר לקחתי שלוקר של 3 ליטר בין הרשת לבין התרמיל עצמו. מה שעבד פחות טוב הוא דווקא הפיצ׳ר של השלוקר מאחורי מערכת הגב, שקית של 3 ליטר הקפידה לנזול מהצדדים, באופן שהפך את כל העסק לכמעט לא שמיש. שקית של ליטר דווקא ישבה טוב, אבל כל זה בשביל ליטר? כדי לפתור את העניין עשיתי שיפצ׳ור קטן עם רצועה, שפתר את הבעיה, חבל שזה לא בא עם שפצ׳ור כזה כבר במקור.

שורה תחתונה

תרמיל מגוון שמאוד נוח ללכת איתו לטיולים משפחתיים במיוחד בגלל מגוון התאים, ככה שיש אפשר להוציא את המגבונים בלי לפרק את כל התיק בכל עצירה, מים נגשים בקלות גם פה בלי לפתוח יותר מדי תאים. לטיולי יום שאינם דורשים תיפעול של זאטוטים התיק בהחלט יעשה את העבודה, מצד שני גם תיק פשוט יותר וזול יותר יעשה את אותה עבודה. היתרון הגדול של התרמיל הוא היכולות שלו לשמשש גם לטיולים הרבה יותר קרבים, האפשרות לקחת הרבה מים בלי לבזבז מקום, הופכת את התרמיל דל הנפח למנשא שכולל מקום לעד ששיה ליטר מים נוסף על 24 ליטר של ציוד, מטיילים קלים יוכלו להשתמש בו להליכה רב יומית בסגנון מהיר וקל.

  • חסרונות: עמידות יחסית נמוכה, אין מקום לתלות בחוץ מזרון שטח.
  • יתרונות: חלוקה מאוד נוחה של תאים. מערכת גב מאוד מאוררת מצד אחד ונוחה מהצד השני. תרמיל מגוון שישמש גם לטיול משפחות, וגם לחצייה קרבית של המדבר.
מאת: שי יגל

 


?‍♀️?‍♂️?‍♀️?‍♂️ מנוי חינם למגזין הריצה הטוב בישראל מחכה לך פה: https://goo.gl/Auzkl9