וסט הריצה – Responsiv 8L Race של חברת Raidlight הוא אמצעי נשיאת מים המשלב נפח מכובד של 8 ליטר עם משקל נוצה. שילוב זה אמור לכסות טווח רחב של ריצות – החל משעתיים זריזות ליד הבית וכלה במרוצי אולטרה רציניים.

אחרי נסיון מוצלח עם ריידלייט: סט הביגוד של Raidlight אותו בחנו לא מזמן, היו לנו לא מעט ציפיות גם מוסט הריצה שלהם. יצאנו לבדוק האם ה Responsive 8L אכן עומד בסטנדרט האיכות הגבוה שהחברה יודעת לספק.

מאת: אריק מון
צילום: קרול שיינר, אריק מון

image3

 

תאור יצרן ורושם ראשוני –  Gilet Responsiv 8L Vest

  • משקל – 160 גרם.
  • נפח – 8 ליטר.
  • נפח נשיאת נוזלים מקסימלי – 3.7 ליטר (שקית גב – 2.5 ליטר, 2 פלאסקים – 600 מ”ל כל אחד).
  • מידות – S/M ו- L/XL. (קיים בגרסת נשים וגברים)
  • מחיר – 590 ש”ח במבצע כולל שני פלאסקים של 350 מ”ל ושקית איחסון יבשה (Dry Bag).
  • יצרן – ריידלייט, צרפת.
  • יבואן – לפידות ציוד ייעודי בע”מ, המלאכה 6 לוד. טלפון: 08-979-7040

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

“ה Responiv 8L הוא וסט ריצה ארגונומי המאפשר לך לשאת כל הציוד הנחוץ ולהחזיר נוזלים בקלות וכל זאת עם בונוס משקל אולטראלייט של 160 גר’ בלבד!” – כך מתארת החברה את וסט הריצה שלה ולמען האמת קשה לי לחשוב על תיאור יצרן יותר גנרי מזה. הרי אותם דברים עשויים לקלוע לרבים ממנשאי השתיה של כל חברה אחרת. למרות זאת, עם עובדה אחת קשה להתווכח, המשקל: 160 גרם לוסט בנפח כל כך גדול יחסית הוא לא דבר מובן מאליו וזה בהחלט מורגש בפעם הראשונה שמחזיקים את ה Responsiv.

עיצובו הנקי של הוסט החף מרוכסנים, לולאות ומיני תפרים ניכר מיד והוא אף זכה בתחרות העיצוב הצרפתית Janus Design Award. למעשה, כל הכיסים הקיימים ב Responsiv “נגמרים” בחיתוך חד ומדוייק ללא כל גימור נראה לעין. הדבר מתאפשר בעזרת טכנולוגית ה-“Lazerdry” המשתמשת  בלייזר לחיתוך והלחמה ללא צורך בתפרים.

image5

דבר נוסף המבדיל אותו מרוב מנשאי השתיה בהם נתקלתי היא בחירת הצבעים הבהירה במיוחד. רובו של הוסט עשוי מבד אפור בהיר כשהפאנל האחורי צחור כתכולתו של גביע Creme Fraiche. לאורכו של אותו פאנל מתנוסס כיתוב כחול (או ורוד, בגרסה הנשית) עם שם החברה ותחתיו דגל צרפת ומיני תארים המפארים את הטכנולוגיות המעורבות ביצור הוסט. את בחירת הצבעים החגיגית לא נותר לי אלא לשייך לאותו “שיק צרפתי” (אותו הזכרנו  בכתבת הביגוד) שכאילו מתעלם בהפגנתיות מאפשרות ההתלכלכות במרוץ שטח ומתמקד במידה שווה בסטייל כמו גם בפונקציונאליות.

מידה, התאמה והידוק

ה Resposive 8L מגיע בשתי מידות: סמול\מדיום ולארג’\אקסטרא לארג’. המידה שנבחרה למידותיי הצנועות היתה סמול\מדיום ועדיין נשאר לי מספיק מקום למשחק הידוק ושיחרור בהתאם להוספה או ריקון של ציוד ונוזלים.

הוסט מצוייד Micrometric Adjustment Buckles שהוא מנגנון ההידוק העיקרי ומתייחס לשתי החוגות הממוקמות משני צדדיו באזור הצלעות. סיבוב החוגות עם כיוון השעון בכל צד (תנועה סיבובית מנוגדת של שתי הידיים) מהדקת שרוכים ש”רצים” לכל אורך אזור החיבור התחתון של רצועות כתפיים לוסט. בחוגות ההידוק ישנו ראצ’ט המשמיע קליקים בזמן סגירה. סיבוב החוגות כנגד כיוון השעון נעשה בצורה חלקה ומהירה ומאפשר הסרה מהירה מאוד של הוסט ללא צורך של Over התעסקות ברצועות ואבזמים.

חוגות ה-Boa מעולות. הכפתורים האלה עושים את ההידוק העיקרי יחד ודורשים סנכרון ראשוני להתאמת המידה עם רצועות החזה. לאחר מכן, מספיק להשתמש בחוגות להשגת ההידוק הרצוי, המשתנה בהתאם לתכולת התיק.כאמור, זה בדיוק המקום שגם כל כך נוח להשתמש ב-boa לשיחרור או הידוק מהירים.

רצועות הידוק מסורתיות יותר כן קיימות במספר מקומות: זוג בקדמת החזה, בין שתי רצועות הכתפיים, כשאל אבזם הרצועה העליונה מצורף סוג של קליפס עם מסילות המאפשר חיבור משרוקית חירום או וו להצמדת צינורית שתיה. שניהם ניתנים לקניה בנפרד והחלפה על פי הצורך.

בחלקו האחורי של התיק באזור תא האיחסון הגדול, ישנן שש רצועות, שלוש מכל צד, המשמשות להצמדת תכולת התיק ומניעת ריקוד ו-“Sloshing” של שקית השתייה. בשתי רצועות ההידוק שעל הכתף קיימים אבזמים המאפשרים את פתיחתן המוחלטת וניצול כל פיתחו הרחב של תא שקית השתיה. הרצועה הימנית התחתונה נפתחת גם היא ויחד עם זו שמעליה משמשת לחיבור ושיחרור מהיר של מקלות הליכה מתקפלים. אגב, אצל ה Responsiv 15L – אחיו הגדול של ה-8L, מנגנון הידוק התא הגדול נעשה גם הוא באמצעות חוגה.

image8

כיסים – שימושיים יותר ושימושיים פחות

על רצועות הכתפיים ישנם שני כיסים כפולים בכל צד כשהגדולים משמשים לנשיאת פלסקים (בקבוקי שתיה לחיצים) והקטנים לנשיאת ג’ל, שפתון לשפתיים יבשות וכדומה. על אף שלאורך כל המבחן לא נעשה שימוש בפלסקים אלא רק בשקית שתיה על הגב, מילוי הכיסים הגדולים באוכל כמעט ואינו משאיר מקום לשימוש בכיסים הקטנים. בנוסף לכך, גימור הלייזר החד מקשה מעט על אחיזת שפת הכיסים (בעיקר הקטנים כשהגדולים מלאים) לשם פתיחתם או חיפוש אחרי ג’ל שנתקע עמוק. ייתכן ששימוש בלולאה או מיקום נמוך יותר של כיסים אלה עשויים לשפר את תיפקודם.

ישנם שני כיסים נוספים מכל צד של התיק, באזור חוגות ההידוק, אך גם הם לא נוחים לשימוש בגלל מתיחתם והצרותם כשהתיק מהודק. בעיניי, השימוש המעשי היחיד לכל הכיסים האלה הוא נשיאת מגבונים לחים, או ציוד קטן המיועד לשימוש מועט שלא דורש שליפה כשהתיק על הגוף.

בתא הגדול של ה Responsiv ישנה לולאת וולקרו המשמשת לחיבור שקית השתיה ו\או ה-Dry Bag. פתח הכנסת השקית ענקי מאפשר שליפה והחזרה של התכולה במהירות. הבד החיצוני הלבן של התא עשוי שכבה כפולה ויכול לשמש כתא איחסון נוסף.image1

מגע, אוורור ותחושה כללית

RDry, או הבד הסטרצ’י האפור ממנו עשוי רוב הוסט, הוא מסוג Ripstop שאמור לעשות אותו עמיד במיוחד לתחלואי השטח. אזור המגע של הוסט עם הגב, כמו גם פנים רצועות הכתפיים\מותניים, עשוי כולו רשת קלה ואוורירית הקרוי  3D Mesh Fabric. הרגשת הרשת הזו כנגד הגוף, בין אם לבוש בשכבות או בחולצה מנדפת בלבד, היא מצויינת.

לאורך כל המבחן לא נתקלתי בבעיות דוגמת שפשפות או אי נוחות. יתרה מכך, גם אחרי טבילה הגונה בנחל שורק (אמנם אני מתחיל לחזור על עצמי – אך מאוד רלבנטי למבחן) נוחות הוסט לא נפגמה וייבוש הבד היה מהיר מאוד למרות מזג האויר הקר יחסית.

image2

בריצה

את ריצת הניסיון הראשונה עם ה Responsiv עשיתי באזור נווה שלום ויער אשתאול. זהו מסלול הריצה המועדף עליי שכולל שבילים לבנים, חומים, סינגלים ולא מעט גובה מצטבר. אזור דינמי ואידאלי לכל הדעות הזכה לכינוי החיבה “Neaven” (שילוב של Neve Shalom עם Heaven) ושתמיד מספק אינדיקציה טובה ליכולותיו של ציוד השטח הנבדק בו.

מכיוון ששקית שתיה אינה מסופקת עם התיק (שקיות ריידלייט: 1.5 ו-2.5 ליטר, ידרשו השקעה נוספת ומשתלמת מאוד של 130 ו-135 שח בהתאמה – מחיר מצוין ביחס לתחרות), החלטתי לנסות לעשות הסבה לשקית שתיה אחרת שהיתה אצלי. השיפצור שעשיתי עם לולאת הוולקרו נחל כשלון חרוץ ולאחר מכן כבר השתמשתי בשקית ייעודית… בד הסטרץ’, חוגות ההידוק ורצועות ההידוק האלסטיות הצמידו אלי את הוסט בצורה מושלמת. החבר’ה של ריידלייט הצליחו לייצר מוצר ארגונומי לחלוטין הנותן אחיזת גוף מושלמת ואינו חונק או מפריע לפעולת הנשימה וזה המון!

image4

טבילת האש האמיתית של ה Responsiv 8L נעשתה במסלול 35 הק”מ של מרוץ השטח JMUT. בשקית השתיה החדשה בעלת מקום החיבור ללולאה, מילאתי ליטר של מים ול-Dry Bag הכנסתי ארנק, מפתחות ופלאפון.

מכיוון שלא היה לי צורך בפלסקים, מילאתי את כיסי הפלסק הגדולים בג’לים, מגבונים לחים, מצלמת כיס ומכשיר ג’יפיאס קטן. זה גם הרגע שהבנתי שלא נותר הרבה מקום שימוש בכיסים הקטנים יותר.

הווסט תיפקד מצוין לאורך כל המסלול התלול והתובעני, ולא נרשם אף “ריקוד” משמעותי גם בקטעים טכניים במיוחד וירידות דוגמת “בני ברית”. למרות הירטבות טוטאלית של הבוחן, תכולת ה Dry Bag נשארה יבשה לחלוטין וגם שאר הנפילות המזדמנות לא גרמו לנפילת ציוד או נזילה של מי שתיה.

image6

סיכום – מומלץ, אפילו משונא ווסטים שכמוני

כפי שניתן להבין מהכתוב, ה Responsiv 8L בהחלט עמד בציפיות. משקלו הקליל ועיצובו הופכים אותו לורסטילי במיוחד. הוא נוח ומינמילסטי מספיק לשמש כתחליף לחגורת ריצה או בקבוק יד בריצות קצרות יחסית, ללא תשלום קנס משקל. הוא גם בהחלט גדול מספיק לשמש תיק לכל דבר, אפילו במרוצי אולטרה הדורשים נשיאת ציוד רב. אמנם לריצות רב יומיות יש רצים שיעדיפו את אחיו הבכורים דוגמת ה-Olmo וה Responsiv 15L ובקצה השני ישנו גם האח הקטן יותר ה Responsiv 3L, אך קיומם של אלה מעמיד את ה Responsiv 8L במקום מושלם באמצע.

חברת לפידות – יבואנית ריידלייט בישראל, מאפשרת התנסות מעשית בציוד הריצה וללא כל התחייבות. שיווק ישיר של נציג בשטח, חוסכת בעלויות פרסום וכך נשמר מחירו הבינלאומי של המוצר. אפשרות ההתנסות ומחיר המבצע הנוכחי הכולל שני פלסקים של 300 מ”ל ו Dry Bag הופכים את ה Responsive 8L להשקעה מפתה מאוד. המחיר שלו טוב ביחס לשוק בהחלט, מצויין ממש בהתחשב באיכות המוצר שמקבלים.

מאת: אריק מון
צילום: קרול שיינר, אריק מון 

אריק מון – מקעקע בדימוס, חלטוריסט בהווה ועדיין לא החליט מה לעשות כשיהיה גדול. מקיים קשר קבוע, נהנתני ומתגמל עם הריצה ונותן לה להוציא אותו לטיולים מואצים בהרי ירושלים, עמק איילון והמדרכות שליד הבית. חולק את האהבה לריצה עם רכיבה על אופניים, קמפינג בחיק הטבע ואדיקציה לקפה.