אז כמו שאתם יודעים אני השנה לא רק בריצה, אלא גם מתחבר לצד האמפיבי שבי – שחייה וטריאתלון. לאחר שבחנתי את החליפה המוצלחת של ביורייסר הבלגית, שמחתי כשדוגית הציעה לי לבחון חליפת טריאתלון של סיילפיש (Sailfish), והפעם עלינו מעט מעלה ברמת המחיר והפיצ’רים בדגם ה Trisuit Comp שעולה 669 שקלים. לקראת טריאתלוני אוקטובר – נתניה וגן שמואל, נכנסו לתפריט האימונים ב TeamDalit בה אני מתאמן השנה החלפות, שחייה בים, ושילובי אופניים וריצה, והחליפה הזו קיבלה את מנת הזיעה שהיתה זקוקה לה עבור הכתבה הזו.

מאת: גיא חלמיש

אם לא לחצתם על ה Play למעלה- לחצו פה:

הפוגת המלצה לרצים – שחייה!

באמירת אגב, אומר לכל הרצים שנכנסים פה לכתבה הזו (כיוון ש RUNPANEL – מגזין ריצה בעיקרון, מכיל גם תכני טריאתלון), שאם יש ספורט שאני ממליץ לכם להוסיף לארסנל, הרי שזו השחייה! השחייה היא ספורט מעולה ומתאימה במיוחד כספורט משלים לריצה בהיותה אירובית, ומשלימה גם בחיזוק חלק גוף עליון. את תוספת המשקל השרירי שתקבלו בגב ובכתפיים תוכלו להצדיק בתוספת של איזון וגיוון.
בתקופות של פציעות – רצים שיש להם את הגיבוי הזה מודים לשחייה שהיא שומרת עליהם בעניינים, מחוברים לגוף ולספורט, ולא מאבדים את זה. בתקופות של עייפות ועומס, אימון שחייה הוא מיקרו-הפוגה מושלמת באמצע שבוע של קילומטרז’ גבוה או לחץ על הגוף. את/ה רץ? על אופניים אפשר לוותר (לטעמי אפילו רצוי אם אתם רוצים להתמקד בריצה), אבל על שחייה – מומלץ שלא.

Sailfish Trisuit Compכרטיס ביקור:

  • מוצר: Sailfish Trisuit Comp
  • מחיר: 669 ש”ח
  • קישור לקניית המוצר באתר דוגית: פה
  • דוגית: רח’ בן יהודה 250, ת”א.

חליפת טריאתלוןעל המוצר מ Sailfish

מדובר בחברה גרמנית, די חדשה בסצינה של השחייה: פועלת כעשר שנים לאחר שנוסדה בידי הטריאתלט והשחיין הגרמני יאן סיברסן. במגוון המוצרים שלהם אפשר למצוא חליפות חורף לשחייה בלא מעט גזרות, וגם עוד כמה רמות מחיר לחליפות הטריאתלון. זו כאמור ב 699 אינה הכי זולה בליין אבל גם לא חליפת הקצה.

זו חליפת טריאתלון אשר מתבססת על גיזרה של כתפיות (ולא גזרה שלמה הכוללת כתפיים ושרוולים), רוכסן קדמי, ופאנלים צבעוניים בפתחים (ידיים וצוואר). בגב מאחור יש אזור של רשת מאווררת, והתפירות שטוחות לאורך כל החליפה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מבחינת כיסים: החליפה מציעה שלושה כאלה – מאחור יש כיס מאובטח שיש לו כיסוי גמיש שגם מונע מפתח הכיס להפוך למפרש מאט בשחייה. בשני הצדדים יש כיסי ג’ל גמישים קטנים.

מבחינת חומרים – הפד לאופניים דקיק, אנטי בקטריאלי ומתייבש במהירות. החומר העיקרי של החליפה הוא כמובן לייקרה, ובפירוט הטכני: 71% Polyamide, 29% Elastane.

ב Money time בטריאתלון גן שמואל (צילם: יואב הורביץ)

מידה והתאמה

הלכתי על מידה קטנה שתהייה הדוקה וצמודה. אתם לא רוצים חליפה גדולה מדי עליכם בשחייה כדי לא לייצר האטה. החליפה מרגישה מאוד צמודה, ויש לה איכות של בגדי לחץ ברמה מסוימת בירכיים.
החלק העליון של הכתפיות  פתוח ברמת הגזרה, קצת יותר פתוח מהביורייסר כנראה, כלומר משאיר יותר עור חשוף. זה לא רופף בשום צורה אלא הדוק מאוד. זה עניין של העדפה – יש כאלה שמעיק עליהם לרוץ עם חליפה שלמה וסגורה יותר ויש כאלה שיעדיפו את זה סגור ואפילו עם שרוולים (נראה לי שבאופניים הייתי רוצה תחושה יותר סגורה, אולם בשחייה ובריצה טוב לי ככה).

התאמה לגוף זה עניין אישי, אבל בחליפה הזו אני מרגיש שהיא מעולה – ואין אפקט של יצירת כיסי אוויר (או מים) בין הגב לחליפה. היא צמודה לאורך כל הדרך.

חליפת שחיהבאופניים – ברור שהפד של חליפת טריאתלון לא יהיה דומה לפד של ביב רכיבה, והוא דק מאוד, אולם מעט יותר עבה מזה שבביו רייסר – שזה טוב, כיוון שלא חשתי שעם העובי הנוסף הזה הגיעה גם ספיגת מים ומשקל. עדיין – מדובר במוצר לתחרות בלבד, ולא משהו שהייתי מבלה עליו אם לא היו לחצי זמנים והחלפות של תחרות.

הצמידות וההדיקות המאוד משמעותיות של חליפות הטריאתלון יכולה להתגלות כחסרון באזור המפשעה, שם הסיכוי לשפשפת מעט עולה – אני קיבלתי אחת כזו באופן עקבי גם בחליפה הזו וגם בקודמת – אבל אני בחרתי בהדיקות מקסימלית. כמו שגם בחרתי לא לגרוב גרביים להחלפה מהירה בטריאתלון וקיבלתי שפשופים עמוקים אחרי כל תחרות שהשביתו אותי לשבוע – הכל בשם המהירות. העדיפות בחליפות טריאתלון היא לחסכון זמן בתחרות על פני נוחות ופינוק.

בריצה היא היתה מעולה ונוחה, מנעה שפשופים בירכיים, ולא העיקה בכלל. הפתחים הגדולים יחסית בכתפיים באו לידי ביטוי באוורור הנדרש וגם בכך שתנועת הידיים היא ללא הגבלה. טריאתלון

הכיסים – רוב מה שעושה את ההבדל

כעת כשיש לי שתי חליפות להשוות בינהן אני יכול לאמר שההבדל בינהן קטן מאוד והתחושה הכללית מאוד דומה. אז מה ההבדל בין החליפה של ביורייסר לחליפה הזו? בעיקר הכיסים. פה כבר יש הבדל פונקציונאלי אמיתי – הכיסים בסיילפיש נוחים, דרושים ומאפשרים להצטייד טוב יותר. האפשרות להחזיק שני ג’לים או יותר בריצה, או מזון לטווח יותר ארוך בכיס האחורי הם תוספת חשובה – במיוחד למרחקים הארוכים יותר. לו הייתי יוצא לתחרות חצי איש ברזל, הייתי משתמש בהם בטוח, והשתמשתי בהם גם באימונים.
בתחרויות עצמן בדקתי גם את התאמת הכיס האחורי לתכולה של ג’לי אנרגיה – כולל בשחייה, וגיליתי שאין שום בעיה להכניס לשם את שתי השקיות האלה ואפילו בר מוצק שלם – וזה לא מורגש, לא בורח החוצה אל הים, וזמין לכם לאחר מכן לאופניים ולריצה – מעולה! אפשר להפטר מהתיק המכוער על הצינור העליון באופניים!

סיילפיש

פינת הסטיילינג וביקורת האופנה 

אני אוהב את הנגיעות העיצוביות של ה Sailfish שמצליחה להיות סולידית אבל להכניס עניין בכל זאת עם תוספת הצבעוניות על השחור המשעמם: בקישוט חלות הדבש בצדדים מלפנים, בפסים הכחולים במפתחים, וב X הדומיננטי והאזור הצבוע מאחור. יחד עם זאת – גם זו וגם החליפה הקודמת שבחנתי מדגימות שמרנות יתר שאני מוצא בעולם חליפות הטריאתלון. היה נחמד לו היו מקבלים השראה יותר צבעונית מעולמות אופנת הריצה ובמיוחד – מהאופניים, שם הקטע האופנתי והעיצובי משפריץ יצירתיות, והפך להיות חלק מרכזי משיקול הקנייה של הספורטאים.

חליפת גברים

חליפת טריאתלון של סיילפיש – סיכום

חליפת טריאתלון יפה ומוצלחת של Sailfish, שמה שמאפיין אותה הוא איכות גבוהה, אוורור מצוין וחשיבה על צורכי האחסון. החסרונות – גנריים לחליפות רכיבה: זה לא מפנק על האופניים, אולם זה מתייבש מהר. היתרון הגדול: מקום מצוין בכיס האחורי ועוד שני כיסי ג’לים בצדדים שמאפשרת לצאת לתחרות, להחליף במהירות, להיות עם מזון עליכם תמיד – הן עבור ההמתנות לזינוק והן עבור החלקים המאוחרים שלו לאחר השחייה.

להשיג בחנות דוגית, ברח’ בן יהודה 250 בת”א, או באתר דוגית: פה.

מאת: גיא חלמיש
נכנסתם בחורף? יש גם חליפות: