רודי פרוג’קט עם עיצוב של מסגרת פלסטיק סגורה? היתכן? האם החברה המזוהה כל כך עם מסגרת ה Rydon המיתולוגית לוקחת כיוון חדש? לא בטוח שזה כיוון חדש כולל, אבל גיוון ואופציות נוספות בהחלט מתווספות לליין של Rudy Project- כאלה הם משקפיי הספורט האלה מדגם AirGrip שקיבלנו למבחן.

מאת: מאור רביב וגיאחה
צילום: יוג’ין לויט

הנה הסרט – אם לא לחצתם על Play בתמונה מעלה…

מפרט יצרן: Rudy Project Airgrip

  • דגם Airgrip – לעמוד המוצר באתר היבואן.
  • יבואן: פוראקטיב ספורט – רודי פרוג’קט ישראל.
  • מחיר: 790 ש”ח לדגם שבמבחן (תלוי בסוג העדשות- מתחיל ב 690 שח עם עדשות שחורות מסוג SMOKE).
  • פתחי אוורור בעדשות או עדשות סגורות.
  • גומיות מתחלפות לידיות המשקפיים: מאוורר ואטום.
  • מגיע עם מגוון סוגי עדשות לבחירה:
    • עדשות שחורות סמוק.
    • עדשות מולטילייזר.
    • עדשות פוטוכרומטיות מתכהות.
    • עדשות מקטבות (פולורייזד).
    • עדשות Hi-contrast.

Rudy Project - Airgrip

עיצוב וסקסאפיל – כוונת המשורר

המשקפיים הגיעו בקופסה קשיחה לשמירה על המשקפיים. בתוך הקופסה הקשיחה היו המשקפיים, שקית אחסון מבד מיקרו-פייבר וסט הגומיות. נותנים לכם את האופציה גם של אחסון קשיח וגם של שקית בד שהיא עשויה מיקרו-פייבר שהוא גם מטלית לניקוי העדשות מבלי לשרוט אותן.

מבחן משקפי ספורט: Rudy Project מדגם AirGrip

רודי פרוג’קט הלכו עם העיצוב של ה-Airgrip לכיוון שפחות מזוהה איתם: מסגרת פלסטיק עבה, סגורה וקשיחה. רודי מבחינתם סוף סוף רצו לצאת מ”המסגרת” נטולת המסגרת הקבועה שלהם בצורה של פלסטיקה בחלק העליון וזוג עדשות שנתלה עליהם וכיוונו לקהל יעד החדש (אגב, באופניים זה פתח להם קהל של רוכבי קפיצות ופעלולים שלא התחברו לז’אנר הפתוח, אין ספק שיש גם רצים כאלה). עכשיו בטח תחשבו לעצמכם שעיצוב כזה יבטל כל מיני פיצ’רים משובחים שאתם רגילים לקבל במשקפיים של רודי? האמת שחלק מהאפיונים שלהם אינם במוצר הזה: עם מסגרת כזו אי אפשר להחליף עדשות בקלות, והידיות והאפונים אינם ברי כיוונון. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

המשקפיים הגיעו עם מסגרת שקופה כהה ועם עדשות מולטילייזר ירוקות בצבעי BIKEPANEL – שנותנות אפקט מראה דיסטנסי. נוסיף את הגומיות המתחלפות על ידיות המשקפיים, גם כן בצבע ירוק ויש כאן לוק מדליק. הידיות מעוצבות בצורה של מבנה מאוורר ומחורר מה שמאפשר את ההכנסה של הגומיות לידיות ומוריד משקל למרות העובי שלהן. נכון שזה עניין של טעם אבל לטעמנו הם נראים טוב, בין אם סתם להביט עליהם או איך שהם נראים כשהם מורכבים על הפנים. 

משקפי ריצה רודי פרוג'קט

ללא אפון בר כיוונון – אחד מסמני ההיכר של Rudy Project

בגלל שמדובר במסגרת קשיחה, אין כאן אפונים הניתנים לכיוון. כלומר, קיים סיכוי שהמשקפיים לא ישבו לכם על האף כמו שצריך. כדי למנוע עגמת נפש, הייתי עושה בדיקה טובה בחנות של רודי פרוג’קט לפני הרכישה. לשני הבוחנים שפה ה-Airgrip ישבו מצוין על הפנים – אם כי גיא מעדיף את אופציית האפון המתכוונן ואוהב להרחיק יותר את המשקפיים מהפנים באמצעותו, ופה לא ניתן לעשות את זה.

עבור מאור – המיקום שלהם היה בדיוק כמו שהוא אוהב, לא למעלה או מטה מדי ובמרחק קרוב אך לא מאוד צמוד לפנים. כשהמשקפיים יושבים כלכך טוב, לא אמורה להיות תזוזה מיותרת של המשקפיים.

034

מאור – בחן את ה AirGrip ברכיבה (גיאחה – גם בריצה)

רובוטריקים

נגיע לחלק היותר מעניין ב-Airgrip: הגומי שמתלבש על הזרועות. עם המשקפיים תקבלו 2 זוגות של גומיות. הזוג הראשון הוא גומיה עם חורים שרק מוסיפה קצת בלינג של צבע בלי תפקוד פונקציונאלי. זוג הגומיות השני היה המעניין יותר: מדובר בגומיות אטומות הסוגרות את אזור העדשות גם בצדדים. המטרה של הגומיות האלה לחסום קרני שמש שלא עוברות דרך העדשה ולתת פחות אוורור כשתצטרכו, כמו בחורף למשל. מעבר לפונקציונליות של הגומיות האטומות יותר, הן מוסיפות מראה שטח קרבי ללובש המשקפיים.  

014

אחיזה בריצה

המשקפיים ישבו היטב – למרות חוסר האפונים הניתנים לכיוון. הם  לא החליקו במורד האף גם לא במצב של הזעה. הידיות של המשקפיים לא הורגשו גם בפעילות ממושכת ולא הורגש לחץ מאחורי האוזניים. הכיסוי שנתנו המשקפיים הוא מצוין, גם ללא הגומייה האטומה יותר לא הייתה חדירה של אור שמש מכיוון לא צפוי. לכיסוי הפנים הזה יש גם נקודת ביקורת: למרות העדשות המאווררות וגם עם הגומיות המאווררות הם תפסו מעט אדים בקור בעמידה אחרי הזעה קלה. תוך כדי פעילות לא סבלנו מאדים אף לא לשנייה אחת.  

183

העדשות  – מולטילייזר עם קונטרסט מעולה

העדשות שהגיעו למבחן היו עדשות מולטילייזר עם חריצי האוורור בחלק התחתון של העדשות. העדשות האלה עושות עבודה מצוינת. מבחינת צבע, זה עניין של טעם – מאור, שמחפש תחושה חורפית גם בקיץ אוהב גוון ירוק-כחלחל בעדשה וגוונים קרים יותר. גיא אוהב יותר דווקא גוונים חמים כגון אדום חום או כתום שמחזקים לו את הצבעים בימים אפורים יותר.

במשקפיים האלה, הבהירות של העדשה מאוד מאוזנת, כלומר לא כהה ולא בהירה מדי, כך שכנראה שתתאים לרוב ימות השנה. נקודה אחת שמתעלה מעל לכולן היא הניגודיות (Contrast) של עדשות המולטילייזר. גם בריצה על משטחים מונוטוניים בהבדלי הצבעים שלהם, עדשות מולטילייזר עושות הפרדה יפה בין גוונים. יש לזה השפעה חשובה ובטיחותית על היכולת שלכם להבין מה קורה על השביל מולכם. ציפוי המראה הצבעוני של העדשות מוסיף לסטייל של המשקפיים ומאפשר להסתכל לאן שרוצים – בלי הפללה עצמית…

134

כיסוי והגנה

המשקפיים הם בעלי גודל גדול יחסית, וכיסוי מעולה ומסתיר. אחרי שימוש קצר בגומיות המאווררות המשכנו לגומיות האטומות יותר. הן מנעו חדירה של אור מהצדדים ושיפרו את החוויה בשל כך. על הדרך הן גם שומרות מאבק וחרקים מלהגיע לאזור העיניים. יש להם גם ערך עיצובי. הכיסוי מצוין ורחב, גם אם על חשבון מעט פחות אוורור.

013

סיכום

משקפי הספורט שלהם מחוברים ללוק ספורטיבי תחרותי, אבל הפעם הם הלכו על כיוון יותר זורם ו”קז’ואל” לאנשים שאוהבים מסגרת סגורה. עם עיצוב יפה ובולט, עדשות שבאו לתת עבודה כמו שצריך, נוחות ושירות לקוחות כמו שרק רודי פרוג’קט יכולים לתת והפיצ’ר של הגומיות המתחלפות, מדובר כאן בבחירה ראויה. המגוון האדיר של העדשות שיש לרודי מבטיח שגם אם אתם מעוניינים בצבעים אחרים, כנראה שיש…

בצד החסרונות צריך לקחת בחשבון שעבור שימוש לראייה בעדשות מרשם יש להחליף את העדשות (אין אפשרות לתוספת קליפאון פנימי), ושאין למשקפיים האלה אפשרויות התאמה גמישות באפון ובידיות ולכן מומלץ לוודא בחנות שהם יושבים מצוין גם על הפנים שלכם.

מאת: מאור רביב וגיאחה
צילום: יוג’ין לויט

—————
וגם: מנוי (חינם) למגזין הריצה RUNPANEL פה: https://goo.gl/Auzkl9
ומנוי (חינם) למגזין האופניים BIKEPANEL פה: https://goo.gl/4tGh4F