אחרי שעשיתי מבחן לנעלי האסיקס קומולוס 18, והן נמצאו כמאוד מוצלחות ומתאימות עבורי, הסתקרנתי גם לגבי ביגוד הריצה שלהם. חנות Asics בנמל ת”א בדיוק פרקה את הסחורה החדשה של אביב קיץ 2017, וביחד הוצאנו שני פריטים עיקריים לעונת המעבר ותחילת הקיץ: חולצה ומכנסיים.

 מוצרי Asics שבמבחן:
  • חולצה  – Asics stripe ss top – מחיר: 199 ש”ח
  • מכנסיים – Asics race 5in short – מחיר: 199 ש”ח
  • משווק: אסיקס ישראל / אוריג’ינלס

חולצת ריצה של Asicsחולצה

אחד היתרונות בקיום מבחנים בצורה עקבית ורצופה הוא יתרון ההשוואה, וכבר יש אצלי עוד סט של סוקוני שפרסמנו את המבחן שלו, וסט נוסף של ברוקס שנמצא בתהליך, ואפשר כבר לספר שיש הבדלים די ניכרים בגישה ובתחושה של כל סט, מה שהופך את זה למעניין.

עוד מאסיקס





 

מ

עיצוב וסקסאפיל – נתחיל במה שרואים מיד: החולצה אפורה, כמעט ללא גרפיקה למעט לוגו Asics גדול וזרחני על הכתף ולוגו ה a במדבקה מחזירת אור מלפנים. ניסיתי לחפש ביגוד צבעוני יותר בקולקציה שהגיע לחנות אבל מסתבר שפריטים צבעוניים היו רק גופיות (פחות הקטע שלי), ביגוד לנשים, וטייטס אביבי דקיק ארוך. האם זה יתרון או חיסרון? תלוי בכם בעיקר – אם אתם נחבאים אל הכלים ולא רוצים למשוך את תשומת הלב של כולם בטיילת או בפארק, הביגוד הזה הוא עבורכם.
אפור זה קלאסי, אבל בניגוד לצילומים שלי פה אני ממליץ לכם לשלב את זה עם פריט בצבע אחר. אני אישית מעדיף ביגוד ריצה צבעוני שמגדיל את רמת הנראות שלי לצד הדרך, ואם משובצים בו אלמנטים מחזירי אור (פה אין), זה אפילו עדיף.

סט ביגוד אביב-קיץ קצר של Asicsבדים – תחושה, אופי ואוורור – הבד פה מאופין בכך שאינו רשתי – יש לו רמת אלסטיות גבוהה, ומעט פחות אוורור ביחס לבדים מחוררים יותר, לכן זה סט שמתאים יותר לריצות בבקרי אביב קרירים ופחות לחמסינים. בריצה ארוכה ביום חם יחסית נראו כתמי זיעה עדינים בנקודות הקריטיות. אבל עדיין – מבחינתי העובדה שזו לא חולצת רשת זה מבורך – לא כל החולצות שלי צריכות להיות מרשת דקיקה להזעה מקסימלית: אני רץ כל השנה, ובטמפרטורות מגוונות, וכל אחד צריך תמהיל בארון שלו לכמה מצבים. לאביב והסתיו היא מצוינת. סביב הצווארון גומי פנימי שנותן מבנה יציב שלא תופס כפלים – זה נראה טוב יותר, ומרגיש איכותי.

בגדי ריצה של אסיקסגזרה – יש ביגוד הדוק יותר והדוק פחות, וכל אחד והמבנה שלו, אז קחו את הכתוב פה בהתאם – רק אתם יודעים מה יושב עליכם טוב. אבל בכל זאת – אנסה לאפיין את המוצר הזה: הוא מתחבר יותר לרצים רזים בכתפיים – ואם אתם גם שחיינים (כמוני) אולי תרגישו מעט הדיקות בחלק הזה. הייתי במידה נכונה, ומידה אחת מעל הרגישה רפויה ו… גדולה מדי. כעת, שוב – זה יכול להיות יתרון ויכול להיות חסרון כיוון שזה מאוד תלוי משתמש: לטאצ’ הצמוד יש לוק מצוין בעיני, ואם אתם רצים קלאסיים – רזים, בעלי מעט משקל שרירים או שומן יתר בחלק העליון של הטורזו – החולצה הזו פותרת לכם את בעית מראה השק המתנפנף והלא אופנתי שיש על בעלי גזרה דקיקה בריצה. |
אגב, יציאה שונה ומקורית יחסית בחולצה היא התפר האנכי לאורך כל הגב מלמעלה עד למטה. בד”כ רואים יותר תפרי צד.

כיסים ואחסון – בד”כ בחולצות אין כיסים (וגם פה לא), כך שאני לא מגדיר את זה כדרישת סף לחולצה. את המפתחות אני בד”כ שם בכיס הקטן במכנסיים, אולם כשיש כיס קטן בחולצה אני רואה זאת כיתרון מאחר ולפעמים יש טייטסים ללא כיס, ואז לא מזיקה השלמה עם מקום למפתח.

134מכנס

עיצוב וסקסאפיל – גם המכנסיים הם על הקו השמרני יחסית מבחינת צבעים ובולטות. אפור רגוע ושקט עם פס שחור כמעט לא מורגש בצד, ומחזירי אור קטנים גם כן. במכנסיים אני דווקא יותר מתחבר לזה מאשר בחולצות: מכנס הוא בסיס שדווקא טוב בעיני שיהיה בצבע שמרני ויאפשר שילוב לכל חולצה אחרת בקלות, ופה – האפור הוא הצבע המושלם לכך. מה שהיה מעט חסרון לתפישתי בחולצה הפך ליתרון במכנס.

מכנס ריצה של אסיקס ASICSגזרה – בהתאם לשם המוצר: Asics race 5in short מדובר בגזרת מכנסיים מהז’אנר הארוך יחסית (חמישה אינצ’) – ולא באלה שחושפות את כל הארבע ראשי. סולידי, ומאוד נוח.

הגישה היא אוורירית יחסית, ובדיוק הפוכה לטייטס ובמידה מסוימת גם שונה מהחולצה של אסיקס שפה – המכנס רפוי ולא מעיק בריצה, דומה שהוא מעט רחב בקצהו השרוולים התחתון (השראה ממכנסי כדורסל?). אם אתם רוצים חופש תנועה ותחושה לא הדוקה, זה מכנס שמספק את הטעם הזה.

בדים ותחתון פנימי

יש פה שני בדים עיקריים – רוב השטח עשוי מחומר “מלא” (כלומר לא רשתי) ואלסטי מעט, ואילו בצד המכנס לכל אורכו ובחלקו האחורי העליון בד רשת כמעט לא אלסטי, אבל מנדף יותר. השילוב הזה של בדים אלסטיים ובדים מנדפים הוא טכניקה שכמעט כל יצרני הביגוד האיכותי נוקטים בה כדי לקבל מענה לשליטה בגיזרה לצד נידוף ואלסטיות.

עוד יציאה חכמה ונכונה – יש ריפוד איכותי בחגורה כך שכפלי הגומי קיימים רק בחוץ, ואילו בצד הגוף זה חלק ונעים ולא עושה סימנים. אלה הדברים הקטנים שגורמים לכם לאהוב מוצר גם אם אתם לא באמת יודעים לשים על האצבע מה הגורם לכך. חוץ מהגומי יש גם שרוך כמובן.

התחתון הפנימי עשוי בד מאוד אלסטי, דקיק בגזרת סליפ נוחה ולא מורגשת. הוא פחות רשתי מתחתוני המכנסיים האחרים שאצלי, אבל מרגיש יותר כמו תחתון ממש בשל כך, ועדיין מנדף – מצוין! הכאילו תחתון ששמים לפעמים במכנסים כדי לחזק את מימד האוורור זו בעיני גישה שגויה שגורמת בסוף ללא מעט רצים לרוץ עם תחתוני כותנה רגילים שמחזיקים טוב יותר, אבל נספגים ולא מאווררים בכלל – באסיקס האלה הלכו על הכיוון הנכון לטעמי.

כיסים ואחסון – יש פה כיס אחד לא הכי קטנטן שראיתי (אבל גם לא יכיל סמארטפון), עם רוכסן, מאחור בקו המותניים. הבד הפנימי שלו נראה כאטום להגנה מפני הזעה מצד הגוף. אישית, לאור ההשוואה עם כמה מכנסיים שאצלי אני מוצא את גישת הכיס האחורי טובה ברמה האתלטית כיוון שזה המקום הנכון להציב דברים מורגשים או כבדים יותר מבלי שישתנפנפו מתנועת הרגליים, אולם פחות ידידותית למשתמש להכנסה והוצאה. נוח לי יותר עם כיסי צד-אחור, וכשאני שם רק את המפתח של האוטו או הבית זה לא מפריע לי גם במיקום צדדי. 

image5סיכום

הביגוד של Asics מגיע הוא ביגוד ריצה של “אמצע הליין” – זה לא סט הביגוד הכי טכני ורווי הפיצ’רים שראינו ולכן גם המחיר שלו סביר יחסית. החולצה בגזרה צרה יחסית שמבליטה ומעט נצמדת לחגורת הכתפיים, ובעלת בתחושת בד נעימה ורכה. המכנסיים גם הם נעימים מאוד ורכים, אולם בגזרה מתפנפת יחסית. שניהם מוצרים סולידיים מאוד בעיצוב ובצבעים, ונוחים.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים