אז אחרי שבחנו לעומק וביסודיות את הסט המתאים לימים קרירים נחת עלינו חמסין, כי באביב, כמו באביב זה מהיר ומשתנה מיום ליום. אז יצאתי לריצות בימים החמים עם החולצה הכתומה והבלתי ניתנת לפספוס של סוקוני (או סאוקוני, או Saucony או איך שתרצו, העיקר שגוגל ימצא את זה) והמכנסיים התואמים והנה המסקנות.

מאת: גיא חלמיש
צילם: עופר עברי
ביגוד ריצה של סוקוני

ביגוד משובח ויפה מסוקוני לאביב – קיץ

המוצרים שבמבחן:

  • מכנסיים קצרים – Throttle  Short. מחיר:  279 ש”ח.
  • חולצה קצרה – Freedom Short Sleeve. מחיר: 259 ש”ח.
  • שיווק: סוקוני ישראל. טלפון: 6922* מכל טלפון.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

Throttle Short

אם אתם לא דוברי שפת אם אנגלית, אולי שאלתם את עצמכם מה זה לעזאזל Throttle – ובכן זו “מצערת” – מילה שגם בעברית אני כמעט צריך תרגום בשבילה. זו דוושת הגז, הידית של הכח, הבוסטר של העוצמה, או בתרגום חופשי: “מכנסי השים גז”! שם טוב בחרו להם בסוקוני למוצר הזה שרק מלהבין את משמעותו אני כבר נאלץ להוריד איזה 10-15 שניות מהקצב לק”מ בריצה הבאה שלי.

המכנסיים האלה הם בגזרה ארוכה יחסית, אבל לא ארוכה מאוד. הם לא קצרצרים כמו מכנסוני ריצה תחרותיים ממש אבל גם לא מכנסי באגי. יש להם איזון נכון לטעמי עבור רץ המאסטרס שלא רוצה להיראות מוזר מדי בבגדי הריצה שלו גם בקרב קהל הלא רצים.

saucony running wear

הדבר העיקרי שצריך לשקול בקנייה הוא האם אתם מתחברים לטייטס רשת תחתון ארוך יחסית

מדברי היצרן

המכנס המיועד לריצה מכיל שכבת בסיס. טווח הטמפרטורות המומלץ הוא מעשר מעלות ומעלה. הגזרה היא אתלטית. הוא אינו אטום למים ורוח ואפשר לכבסו במכונה. מתחת למכנס מעטפת המאפשר מתיחה ומספק ביצועים ונוחות, יש בוקסר מרשת Ventilite בשלושה חלקים המספק תמיכה משוחררת משפשפות, המכיל חומרים אנטי מיקרובייליים עבור שמירה על היובש ללא ספיגת ריחות. יש לו יכולת ניהול טמפרטורה, והוא מוליך את הלחות החוצה אל האיזורים הרשתיים יותר במעטפת החיצונית של המכנס.

שני כיסים עם רוכסנים במותניים, ואורך של 5.5 אינץ’ מספקים נוחות גם בימים חמים. יש אלמנטים מחזירי אור מאחור ומלפנים. רצועת המתניים אלסטית עם חוט פנימי. תכולת בד:  Stretch Woven (100% Polyester), Ventilite (60% Polyester, 40% Nylon).

מכנסי ריצה

משמאל למעלה: פס רשתי מאוורר לאורך כל המכנס עד למטה. טייטס הרשת המאוורר. משמאל למטה: שני כיסים עם רוכסנים, וגומי שאינו מעיק עם שרוך

אז עליתי על המכנסיים ויצאתי לריצות

הם מגיעים עם רשת בצורת טייטס קצר במקום תחתון שהתפרים בה בולטים כלפי החלק הרחוק מהגוף, כמו שצריך. הרשת מאפשרת אוורור טוב יותר מתחתוני כותנה ומסייעת להפחית שפשופים בריצות ארוכות, אבל המחיר שלה הוא שהיא מחזיקה מעט פחות טוב את מערכת הרביה מתחתונים הדוקים. עדיין – אחרי שהעניינים מתקבעים זה נוח יותר. השאלה המעניינת בהקשר הזה היא מדוע התחתון המשולב הזה ממשיך אל הארבע ראשי כמעין טייטס קצר, ואינו בצורת תחתונים בלבד. יש לזה יתרונות וחסרונות – למי שרגיש לשפשפת זה יתרון שפס ההידוק של קצה התחתון עובר במקום אחר. חיסרון בגישת הטייטס הפנימי הארוך יחסית הוא שמרגישים את אותו פס הידוק שבקצהו בדיוק באמצע הירך. כמו כן למרות שזה ממש רשתי ומאוורר, זו עוד שכבת חימום ויש מי שזה יפריע לו מעט.

שני הכיסים עם רוכסן כמו שאני אוהב נמצאים מאחור אולם קל להגיע אליהם מצד המכנס והם מאפשרים להכניס את המפתח (אחרי שהופרד מהצרור כמובן) ועוד איזה ג’ל או שניים לריצות ארוכות יותר. העובדה שיש שני כיסים היא להיט בעיני – ככל שאני רץ יותר (תרתי משמע: גם מרחקים וגם תקופה וצבירת נסיון עם ביגוד וציוד) אני לומד להעריך את שני הכיסים האלה. ריצות עם ה GoPro אינן מצריכות אפילו פאוצ’.
בצד החסרונות כאמור (חוץ מהמחיר הגבוה) – לפחות בתחילת הריצה הפס הסוגר התחתון של התחתון הפנימי מורגש ומפריע מעט, אבל אחרי שמתחילים לרוץ ועובר הקילומטרז’ תשומת הלב לכך יורדת. יכול להיות שעבור אלה שאוהבים להרגיש הכי ערומים שאפשר זה קצת יותר מדי מכנס. עבורי – זה בדיוק סוג הפתרון המתאים. המכנס נעים ורך, ומאוורר. הוא הרגיש קליל, נעים ויפה, ואני חייב להודות שאני מעדיף את הגזרה המעט יותר ארוכה שלו – גם בגלל שזה מרגיש לי פחות ערום בחוץ ממכנסי הריצה הקצרצרים או הטייטס. היא גם שומרת על איזון מצוין בין הדיקות לרגל לחופש התנועה ולא נראית מתנפנפת מדי. לסיכום – יופי של מכנס.

IMG_3104

הכיסים – נמצאים מאחור אולם מספקים גישה קלה מהצד, כולל רוכסן.

חולצה – Freedom Short Sleeve

גם פה סוקוני מבריקים בשמות: “חולצת חופש” – אפשר להתנגד לשם כזה של מוצר? לא רק בגלל החופש הכללי הנכסף בו נרוץ כמה שנרצה, במקומות יפים, אלא כמובן בזכות המסר הפונקציונאלי: אין הגבלת תנועה בחולצה, וזה ישב עליך בצורה נעימה ויאפשר לך לנוע בחופשיות בתוכה. האם יש כיסוי לשיק הזה? בפשטות – כן, וזו חולצת הריצה הטובה ביותר שיש אצלי כעת.

חולצת ריצה

הבמה לדובר Saucony על החולצה:

“לך על המרחק עם עם החולצה הקלה במיוחד והרכה ככותנה, עמוסה בתועלות” אומר הטקסט באתר היצרן. הבד המנדף ממותג כמובן בשם כלשהו עם סימן רשום (drirelease®) ומסייע להרחיק את הלחות מהעור ולייבוש מהיר. הבד הזה מציע שילוב של יכולות דוחות מים וסופגות במקביל – כאשר הסופגות סופחות אליהן לחות מהעור ומנדפות אותו לחלק החיצוני משם הוא מתאדה. בחלק האחורי יש את רשת ה Ventilite המנדפת. האורך שלו מתאים בדיוק וצר והתפר התחתון מעוצב.  הגזרה צרה יחסית, ללא כיסים אינו דוחה או עמיד למים ואפשר לכבס במכונה.”

048

איזור רשתי לגמרי מאחור ושרוולים קצרים יחסית מבד רך ונעים

נכנסתי בין הרווח לחולצת ריצה של סוקוני ויצאתי לרוץ

בצבע כתום בולט אי אפשר לפספס אותה, וזה בהחלט אחד מהדברים החיוביים שבה. אני אוהב ביגוד ריצה צבעוני, שמח שעושה חגיגה ויזואלית לכולם, וגם מתפקד ברמה הפונקציונאלית להגברת הנראות שלי לצד הדרך. לעיצוב גם ניואנסים עדינים ויפים וזה לא סתם כתום חלק – נראה ממש טוב גם מקרוב!

החולצה בנויה משני אזורי בד עיקריים – קדמי הבנוי להגן מעט מהרוח, ואחורי בצורת רשת מנדפת במיוחד. היא קלה מאוד ונעימה מאוד למגע.

047

גם חולצת החופש מגיע עם מקום קטן לג’ל או מפתח. זה חשוב למקרה שאתם עם טייטס או מכנס ללא כיס.

הגזרה אכן לא צמודה. יש אצלי חולצה נוספת במבחן שיושבת הרבה יותר הדוק, בעיקר באיזור הכתפיים אולם פה היא מונחת עם רווח מסוים בין הגבר לחולצה. לחנה גולדברג הרווח הזה עשה דברים שאין מהם מוצא, אולם לרוח בחולצת הריצה של סוקוני הוא דווקא מייצר מוצא מוצלח ומאוורר.

IMG_3101

השרוולים הם מהז’אנר הקצר יחסית, ואם אתם טריאתלטים בעלי שריר תלת ראשי מפותח בחלק היד האחורי תוכלו להפגין זאת… בסה”כ חולצת החופש עושה את זה עם גזרה מצוינת ומדויקת שבהחלט לא נראית גדולה מדי. 

בצד החסרונות אומר שפתח הצוואר בגזרה עגולה (בניגוד ל V למשל) הוא בקוטר שאינו גדול במיוחד, ובעלי צוואר רחב או כאלה שאוהבים דווקא יותר חופש באזור הזה יכולים לחוש שהם מעדיפים קוטר גדול יותר, וכמובן – המחיר.

בריצה היא מרגישה מעולה, קלילה, נעימה, מאווררת ונראית טוב. באמת כל מה שהייתם רוצים מחולצת ריצה משובחת. היא הכי פחות סופגת כתמי זיעה בריצה מכל החולצות שאצלי גם בזכות יכולות נידוף משובחות, במיוחד ברשת בחלק האחורי, וגם בזכות תנועת האוויר שהחופש של חולצת החופש מאפשר.

בסה”כ לסיכום המוצרים של סוקוני במבחן הזה אפשר לאמר משהו די פשוט: יש פה רמה גבוהה מאוד של איכות ועיצוב, במחיר שמתאים לרצים שיודעים להעריך את האיכות הזו. לטעמי זה שווה את זה.

צילם: עופר עברי