יש הרבה גישות לנושא נשיאת המים בריצה, והן תמיד צריכות להתחבר לטווח ולזמן שלכם שם בחוץ. לרוב האנשים, שרצים לא יותר משעה וחצי שעתיים ברוב הריצות שלהם – פלאסק של 500מ”ל מספיק. קיבלנו מחנות ProRunner שני פלאסקים רכים שהצטרפו לאחד שהיה כבר אצלנו ויצאנו להשוות.

מאת: גיא חלמיש

מימין: נתן (וותיק אצלי), אינובייט, אולטימייט דיירקשן

מה הקטע של הפלאסקים הרכים?

היתרון של הפלאסקים הוא שהם מאפשרים לקחת חצי ליטר של מים בחגורה או מערכת אחרת לנשיאה בריצה, ובזכות הגמישות שלהם הם נעימים על הגוף- לא מייצרים נקודת מגע קשה שיכולה להכאיב לאורך זמן אם היא תדפק על הגוף שוב ושוב בקפיצות.

פלאסק

אם אני יכול- אבחר בפאוצ’ + פלאסק גמיש של 500מ”ל! (צילם: עמית גור)

בנוסף הם ברי קווצוץ- מאבדים מנפחם ביחד עם הנוזלים שאתם שותים בניגוד לבקבוקי פלסטיק קשיחים, ולכן נוח יותר לאחסן אותם ולהפחית מועקה לאחר השימוש.

אלה שבמבחן פה נועדו לשתיה ישירה- ללא פיות או קשים ארוכים. כלומר אם תשימו אותם בווסט עדיין תטרכו לשלוף לשתיה.  

הפקקים- מנצחים הנתן והאולטימייט

Innov8 – HydraPak

היצרן מתאר אותו כבעל 500 מ”ל גמישים להכנסת נוזלים או ג’לים, ברי מעיכה להפחתת הנפתח והקפיצות. על המוצר עצמו יש סימונים של פיצ’רים עם “לוגואים” לכל פיצ’ר וטריידמרקים כמקובל ובהם מצוין- שזה ללא דליפות ואחריות לכך, עשוי חומרים חופשיים מ BPA-PVC, עוד אחד שמציין שהמוצר הוא Top Rack Safe – כלומר אפשר לשים אותו במגש העליון במדיח הכלים, ועד 60 מעלות צלזיוס (שיכול להיות די מגניב אם אתם יוצאים במרוץ קפוא עם תה חמים בבקבוק).

בנוסף יש פה שנתות לציון נפח הנוזל (50, 100, 250, ו 500). הפקק בחלק העליון פשוט יחסית. זוהי פית פטנט שבלחיצה עם השיניים תוציא את הנוזל.

Inov8- היחיד עם שנתות

בשימוש:

זה הבקבוק הכי פשוט מהשלושה- הוא לא מכיל פיה בעלת נעילת זרימה כמו ב Ultimate Direction והוא לא מכיל פס פלסטיק פנימי שמייצב אותו באחיזה תוך כדי הריצה. הוא דומה בגודלו ובגזרתו לאולטימייט רק, מעט פשוט יותר. יחד עם זאת הוא תפקד טוב.

חסרונו העיקרי, הוא בקוטר פתח הבקבוק למילוי שהוא הקטן ביותר מכל השלושה, מה שגם מעט מקשה על פתיחה וסגירה שלו בהברגה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

Ultimate Direction – Body Bottle

הבקבוק הזה שגם הוא נמכר בחנות פרו ראנר (בייבוא “און טרגט ספורט”) הוא בקבוק משוכלל יותר. בגזרתו הוא דומה לInnov8- שניהם ללא הפלסטיק הפנימי שמאפיין את המוצר של נתן, ושניהם במבנה מוארך עם סיומת שהולכת ונהית צרה. בניגוד לאינובייט הוא ללא סימונים ושנתות מודפסות עליו.

אבל, יש לו 3 היבטים מהותיים שעושים אותו טוב יותר מהאינובייט בשימוש:  

  1. פקק גדול וקל לאחיזה- בזכות מגרעות בולטות שעוזרות מאוד לפתוח ולסגור.
  2. קוטר פתח מילוי – נוח יותר למלא אותו בנוזלים דרך הפתח הגדול יותר.
  3. פית פטנט עם נעילת נזילות– פה אתם לא רק לוחצים עם השיניים ושותים- הוא צריך להיות במצב פתוח שמגיעים אליו בשליפה החוצה של הפיה שמשמעיה קליק ברור כשהיא בחוץ. גם אם אתם לא משתמשים בזה, תוכלו להשאירו פתוח כמו כל הפלאסקים בשוק, לזמן הריצה. אני מוצא את זה מועיל להובלה ברכב, בתיק, בדרך אל הריצה- שם לא פעם נמעכו לי קצת הבקבוקים ושחררו נוזלים בזמן ובמקום הלא מתאים.

Ultimate Direction- פקק משובח עם נעילה

Nathan

את הבקבוק הזה יש לי עוד מהמבחן הזה- של החגורה של נתן, בייבוא דאא ספורט ואלקטרוניקה. הוא גם מתכווצ’ץ אבל פחות משני המוצרים מעלה היות ויש לו בפנים את הפלסטיק הזה, שמשפר את הנוחות של האחיזה שלו בזמן הריצה ומייחד אותו. הכיווצוץ הוא רק כלפי הפלסטיק אבל ללא קיפול נוסף. גם פה פתח הבקבוק מצוין וגדול ודומה בקוטרו לזה של האולטימייט דירקשן.

נתן- מחזיק צורה ונוח לשתיה גם כשמתרוקן

עוד דבר שמייחד אותו הוא הגזרה השונה- שהיא יותר שמנה וקצרה, ולכן יכולה להיות מאתגרת יותר בהכנסה לפאוצ’ים לעתים. הזנב הדק ללא המסגרת הפנימית הזו, של הבקבוקים האחרים מאפשר יותר משחק בדחיפה למקומות צפופים. מצד שני האחרים קצת ארוכים וצריך להכניס אותם פעמים רבות למקום אחסון קטן יותר מאורכם ויש כאלה שלא אוהבים את זה. גם פה אין פטנט בפיה, מה שאומר שממנו למדתי שצריך להזהר מהשפרצות לא רצוניות…

סיכום

הגזרה של הנתן עם הפטנט הפנימי המוצלח ששומר על הצורה שלו מבלי להפוך אותו לבקבוק קשיח- מרגישה כמו פיצוח של יתרונות בקבוקים קשיחים תוך שמירה על יתרונות הרכים- יתרון הקשים הוא שהם שומרים על הצורה כשאתם מחזיקים אותם ביד ורצים ולכן קל לשתות מהם. זה הופך חשוב יותר ככל שהפלאסק הרך ריק יותר. יש לו פתח רחב והוא מצוין. הוא בא עם חגורה שגם היא מוצר מוצלח (למעט הסקוצ’ים העדינים מדי שלה)- וזו קניה טובה מאוד בעיני- אני אוהב לרוץ עם החגורה הזו בריצות של עד שעתיים- שותה קצת לפני הריצה, חוזר אליו אחרי 50 ד’ בערך, וחצי הליטר מספיק ונוח לי יותר מווסטים לריצה עצמה לשעה וקצת השנייה.

שני הבקבוקים האחרים קלים יותר להכנסה לפאוץ’ צפוף מהנתן – כי החלק הרחב שלהם צר יותר ואין להם מרכיב קשיח בתוכם אולם להוציא את הבקבוק קל יותר עם הנתן בגלל אותו אלמנט. האולטימייט הצטיין בפקק נוח ומשוכלל יותר משל כולם- בקוטר גדול וקל למזיגה לתוכו, קל יותר לאחיזה והברגה, וגם בפטנט היחידי למניעת השפרצה לא רצונית. ה Innov8 הוא הפשוט ביותר מכולם מהבחינות האלה, אבל היה נוח ותפקד מצוין. מבין שני אלה הייתי מוסיף את ה10 ש”ח והולך על האולטימייט דיירקשן. 

מאת: גיא חלמיש

פתחי המילוי: שניים גדולים ואחד פחות


בטוח תתעניינו גם בכתבות ובסרט על מערכות שתיה בראנפאנל:

חגורת ריצה עם פלאסקים של SPI BELT מבית PRORUNNER

במבחן: חגורת ריצה עם פלאסק של נתן – NATHAN VAPORKRAR WAISTPAK

פאוץ’ מים של CAMELBAK – רב שימושי לריצה, הליכה ואופניים

הקלאצ’: מבחן לפלסק שתיה לנשים של ULTIMATE DIRECTION

NATHAN VAPORZACH מבחן לווסט ריצה של נתן

מבחן לSPEEDMAX PLUS – הבקבוק לריצה של חברת NATHAN

מבחן VAPORKRAR 4L – וסט שתיה של NATHAN

וסט ריצה GILET RESPONSIV 8L של RAIDLIGHT

עשיתם כבר Subscribe וסימנתם את הפעמון ונתתם לייק לערוץ שלנו ביוטיוב?