אומרים שאם משהו עובד, אל תשנה כלום. זו כנראה הסיבה לכך שמשקפי Rudy Project מהדגם הקלאסי Rydon כל כך נפוצים. זו הסיבה לכך שזה עדיין הדגם העיקרי שתראו אצל ספורטאים רבים: הוא מדויק, יפה עובד. האם אפשר עוד לשפר את זה? אני משתמש כבר כמה שנים ב Agon הדומים, בצבע ה”קרבוניום”  עם עדשות ה ImpactX2 בצבע Racing Red וכעת  עם הכניסה לריצה, גיליתי שמכל המשקפיים שיש לי ושבחנתי עד היום (ויש כמה ממגוון גדול של יצרנים וגם לעומת דגמים אחרים של רודי פרוג’קט עצמה…) הם המועדפים עלי ביותר לריצה, הנה מדוע:

מאת: גיא חלמיש


משקפיים לריצה עם עדשות מתכהות של Rudy Project מדגם Agon

תיאור היצרן – התכונות המוכרות מה Rydon גם ב Agon:

  • מסגרת גמישה במבנה “פתוח” (אין סגירה של פלסטיק על העדשה, אלא חיבור בצדה העליון בלבד) שמקבלת את צורת הפנים ולכן גם נוחה יותר ממשקפים אחרים.
  • ידיות משקפיים בעלות חומר מיוחד שניתן לעצב את צורתו, והוא “זוכר” אותה, כך שאתם יכולים להחליט בעצמכם האם נוח לכם שהידית תמשיך ישר מאחורי האוזן, או שתכופפו אותה לצורה הנוחה לכם לאחיזה חזקה יותר בעורף או מאחורי האוזן, ולמניעת תזוזות.
  • לידיות חומר מיוחד בקצה הידיות שמגיב מעולה לזיעה ומסייע לאחיזה והדבקות של המשקף לפנים.
  • אפון גמיש, גם הוא בעל אפשרות עיצוב עצמי ו”זיכרון” – המאפשר לכם להתאים את רוחבו לנוחות מקסימלית על האף, וכן לקבוע בעצמכם את המרחק של העדשות מהפנים.
  • מודולריות – ניתן לבצע תחזוקה קלה מאוד לכל חלק במשקפיים במקרה הצורך, ורודי פרוג’קט בישראל ידועה ברמת השירות הגבוהה וזמינות החלפים התמידית אצלה.
  • מבחר ענק של עדשות איכותיות במיוחד – בהתאם לסוג העדשה, חלקן גם גמישות במיוחד ועמידות ברמות נדירות. העדשות מהדור החדש של רודי נקראות ImpactX2 ועליהן בהמשך.
  • אפשרות להוספת קליפ-און לעדשות מרשם.
  • מחיר: עם עדשות רגילות 950, וכמו שנבחנו עם פוטוכרומטיות 1090 שקלים.
משקפי ספורט של רודי פרוג'קט

חורי אוורור קטנים בחלק העליון של העדשה

חידושים בדגם ה Agon לעומת 

  • פטנט אוורור לעדשות – מאפשר להכניס אותם אל המסגרת בשני קליקים. במצב הרגיל הם דומים לכל משקפיים אחרים וגם ל Rydon. במצב השני החדש ניתן “להוציא” אותם מעט בקליק מהמסגרת ואז מתגלה פתח האוורור החדש, שמאפשר לאוויר להיכנס פנימה אל בין הפנים והעדשה ולהפחית אדים.
  • שטח העדשה במשקף גדול יותר – והוא מספק כיסוי עדיף על זה של ה-Rydon.
  • המסגרת עודכנה מעט ברמה העצובית ונראית מודרנית יותר.
  • התווספו צבעים – בכלל זה צבע הקרבון החדש המופיע פה.
rudy project - running eyewear

אפון מתכוונן ובר התאמה לפני הרץ

עיצוב

העיצוב שלהם מאוד דומה לזה של ה Rydon- אולי המשקפיים הכי קלאסיים ונפוצים בקרב ספורטאים בישראל. אבל משהו בהם שונה בכל זאת. הבסיס הוא סימן ההיכר של רודי פרוג’קט: מסגרת עליונה בלבד, שאליה מתחברות העדשות מלמטה והן ברות החלפה, ואפונים נפרדים המוברגים אליה. אני אוהב את הצביעה הזו (Carbonium) ואם יש לכם ביגוד עם נגיעות בורדו – החלקים הצבעוניים יתאימו. אם לא – אחד היתרונות של Rudy Project היא כמות חלקי החילוף הגדולה במיוחד שיש להם, ותוכלו להחליף צבעים לאחר תקופה אם ימאס לכם.

Rudy

דומים לדגם הריידאון, עם טאצ’ חדש ומעודכן

התאמה ואחיזה

בריצה עוד יותר מבאופניים אני רגיש להתאמת משקפיים למבנה הפנים. אם באופניים הגוף יציב יחסית ואין תנועה רבה, הרי שהאימפקט של הריצה מחייב עוד יותר הצטיינות מצד המשקפיים בהיבטי האחיזה. ל Rudy Project ברוב הדגמים, אבל במיוחד בדגם הזה והדומים לו, יש יתרון מוחץ בקטע הזה: החומר בעל הגמישות שלהם שניתן לעצבו ביד. האפון והידיות בצדדים ברות עיצוב, הרחבה, הזזה ושינוי. יש לכם אף רחב? יתאים. יש לכם אף צר? גם יתאים… ניתן לכופף את הידיות מאחור שיחזיקו את האזניים או כלפי העורף שיקבלו את קימור הראש. מבחינת התאמה ואחיזה יש פה יתרון גדול.

050

מבנה קשתי, התאמה אישית באפון ובחומר גמיש בידיות – כל אלה משפרי אחיזה

עדשות ואופטיקה

ה-ImpactX2 שבמבחן היא עדשה מדור שני – היא גמישה ועמידה במיוחד כנגד שריטות ושבירה. מדובר גם בעדשות פוטוכרומטיות- המגיבות לעוצמת הקרינה בסביבה שלכם, ומשנות את כהותן. הן עושות זאת במהירות ובתוך כ 10 שניות הן מייצרות שינוי של 80% מטווח השינוי, מה שאומר למשל שבכניסה ויציאה מאזורי צל התגובה וההתאמה תהייה מהירה. אני מחזיק שני זוגות משקפים – אחד לתנאי תאורה חזקים האופייניים לישראל עם עדשות מקטבות והשני את המשקפיים האלה – עם העדשות המתכהות ממצב כמעט שקוף לחלוטין לספורט בלילה, ועד לכהה במידה טובה לימים מעוננים חלקית.

לריצה ולרכיבה בתנאי עננות או בתוך יער מוקדם בבוקר, אני זקוק לעדשות המתכהות, ובכוונה בחרתי אותן בהירות יחסית, וכך מקבלים טווח כיסוי ושימושים מושלם. הצבע –  Racing Red אדמדם משהו, ומסייע בחיזוק הצבעים בתנאים אפרוריים, וחשוב במיוחד לריצת שטח שבה חשוב להדגיש את קפלי הקרקע.

015

זה הדגם הטוב ביותר לריצה שבחנתי עד היום, גם ביחס לדגמים נוספים של רודי פרוג’קט

כיסוי

למי שגם רוכב, הגדלת שטח העדשה באה לידי ביטוי גם במיקום האפון – מעט נמוך מב Rydon. זה מעניק כיסוי עליון טוב יותר בתנוחת הרכיבה הרכונה והמבט מחלקה העליון של העדשה קדימה.

אוורור

נושא האוורור הוא נושא רגיש אצלי, וחורי האוורור החדשים מבורכים, ועל כן אני משאיר את העדשות במצב הפתוח באופן קבוע. זה גם מסייע להגדלה נוספת של שטח העדשות כלפי מטה. לטובת האוורור אני גם מכוון את האפון כך שהוא מרחיק מעט את העדשות מהפנים ומאפשר ליותר אוויר להיכנס ולאוורר אותן – ואם להודות על האמת נראה לי שפה ההשפעה הרבה יותר משמעותית מהחור הקטנטן הזה שנוצר בין העדשה למסגרת. עדיין, יש מצבים בהם הצבטרו מעט אדים או לחות על המשקפיים, יותר ברכיבה מאשר בריצה. אני רואה בנושא האדים את נקודת החולשה העיקרית.

047

עדשות מתכהות – להיט להתחלה בחושך והמשך לתוך היום, ובימים מעוננים

חסרונות? ביקורת? פולניה?

ה-Agon נראים מעט גדולים יותר מה-Rydon על פנים צרות וקטנות, ולכן אולי פחות יפים עבור חלקכם – תלוי בהתאמה האישית. נראה לי שמבחינה אסתטית Rydon יושבים עלי טוב יותר אולם בגלל השיפורים עדיין אעדיף את ה-Agon לריצה. דבר נוסף הוא המחיר – למרות שמדובר במשקפיים מצוינים, עם טכנולוגיה ועדשות איכותיות ופוטוכרומטיות, מוצר זול זה לא…

ביקורת נוספת היא על האפון: הגמישות היא חשובה ומסייעת להתאימו לפני הרץ, אולם הוא טיפה גמיש מדי וקל לו לאבד את הצורה המקורית, במיוחד כשחם מאוד. הייתי רוצה לראות אפון יותר נוקשה ששינוי הצורה שלו מקבע אותה טוב יותר. לבסוף – למרות מעט כהות מאחורי חלונות והטענה של רודי על שיפור בתחום שימוש בנהיגה, לטעמי זה לא מספיק ואני לא ממליץ לקחת אותם לנהיגה למרות הניסיון לשפר את זה מדור העדשות הקודם.022

לסיכום

לא מדובר במהפכה טוטאלית לעומת ה-Rydon אבל לטעמי הדגם הזה שיפר בכל הפרמטרים והוא טוב יותר. למרות החסרונות שמניתי, לטעמי למעשה זה הדגם הטוב ביותר לריצה שבחנתי עד היום, גם ביחס לדגמים נוספים של רודי פרוג’קט. עם המשקפיים החדשים והעדשות האדומות אני חש שיפור שנובע מתחושת ההתאמה הכללית המצוינת שלהם, המשקל המעט נמוך יותר, ובעיקר: משטח העדשות המוגדל. המשקפיים האלה בשימושי כבר שנים והן שורדות אותן בצורה מושלמת ואמינות מפליגה.

בריצה באים עוד יותר יתרונות ההתאמה האישית של Rudy Project – אותה גמישות בידיות ובאפון המאפשרות להם להתאים טוב יותר להרבה יותר אנשים. אלה מתחברים גם למבנה הקשתי האוחז של המשקף.

עדשות הרייסינג רד מספקות חוויה נעימה יותר של מבט על העולם ומפחיתות מהעגמומיות של ימים אפורים. יש שיפור בדור השני של העדשות האלה – והיתרון של הפוטוכרומטיות הוא דרמטי. הוא מאפשר להתחיל בחושך ולסיים באור. לרוץ בעננות או תחת עלוות עצים, גם אם היא תתפזר לאחר מכן. פה הלהיט האמיתי, וכזוג שני לתנאי תאורה חלשים – המוצר הזה מעולה. אם היה לי זוג אחד בלבד הייתי מחזיק אותו עם שני סטים של עדשות ומחליף בהתאם לתנאי התאורה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים