אגדה יפנית עתיקה מספרת שיש נבואה על נעל מסתורית, יפה אך עמידה מגיבה אך מחזיקה מעל 1000 ק”מ. נעל שמבטיחה לסובב ראשים. לנעל הזאת קוראים Mizuno Wave Prophecy 8 והיא אכן יהלום מיוחד ומבטיח רבות. היתכן שהיא מדהימה כמו שהנבואה מספרת?

מאת: שחר אלוש (בד”כ בבלוג-מגזין OUTPANEL)
דיגמן ריצה: תומר רוזנפלד
צילם: גיא חלמיש

“מיזונו” הינו מותג ייחודי

מיזונו קיימת כבר מעל 100 שנים, ומתמחה בנעליים למגוון ענפים, וביגוד ריצה שסקרנו פה. המותג אינו המוני באופי שלו בשוק הישראלי אך הוא מוכר לרצים רציניים יחסית שיודעים להעריכו. כמי שעבד בחנות ריצה מקצועית בעברו ובוגר 4 שנות ווינגייט, הבחנתי בכך שהוא נכנס חזק לתודעה הישראלית לאחרונה. 

מבחינת ריצה, הWave Prophecy 8 היא ספינת הדגל של מיזונו ב-2019. בניגוד לרוב היצרנים שחלקם ממליצים להחליף כל 600 ק”מ (!) מיזונו ייצרה נעל שתחזיק הייטב. הערכה שמרנית שלה מדברת על מעל 1000 ק”מ.
מחקר רב נערך ע”י מיזונו לפני שיחרורה של הWave Prophecy המקורית, והמסורת נשמרה במטרה תוך עדכון ושכלול. עצם קיומו של דגם 8 בסדרה מצביע על הצלחה. אז לאחר שימוש נרחב בנעל בתנאים מגוונים, הנה התרשמותי האישית מהMizuno Wave Prophecy 8.

הנבואה של מיזונו – כרטיס ביקור:

  • חברה: Mizuno
  • ייעוד: ריצת כביש
  • דגם: Wave Prophecy 8
  • טכנולוגיה: הדגם העליון עם Wave לכל אורך הסוליה
  • משקל: כ380ג’ (מידה 42.5)
  • דרופ: 12 מ”מ 
  • מחיר: 999 שקלים

איך אני אוהב את הנעל שלי?

בשתי מילים “כמו שהיא”. בתור רץ שמגוון בין ריצות כביש ושטח, עם ארון נעליים שלא היה מבייש קניין סדרתי, יצא לי לרוץ עם כל חברה כמעט שתעלה בראשכם. אני יכול להעיד שאני לא מאוד בררן, ושלרוב נעליים נוחות לי. אני לא משתמש במדרסים, מחזיקי קרסול או כל אביזר נוסף שקשור למפרק הקרסול או כף הרגל. אני משתמש בנעליים שלי איך שהן מגיעות מהקופסא ללא החלפת שרוכים קשירות מיוחדות ותוספות.

אימון ריצה

עיצוב בלתי ניתן להתעלמות

“וואו! מה זה הדבר המושלם הזה??” שאלה אמא שרצה מהגן של הבן שלי. כן, לטעמי הנעל מהממת! אני יודע שזה לגמרי עניין של טעם, ואני יכול להודות שה Upper של הדגם בעבר היה פחות לטעמי. אבל הפעם מיזונו הפציצו. מעבר לריצה עם הנעל, הלכתי איתה לעבודה- אני מורה לספורט בתיכון, וחוות דעתם של תלמידים היא מנסיוני כנה ואמיתית. הנעל גרפה מחמאות וקיבלה לא מעט פרגון לצד שאילת שאלות לגביה. היא ללא ספר מושכת עין!

הסוליה שלה פשוט קיצונית- היא בנויה שני חלקי רכיב ה Wave המזוהה של מיזונו- אותו רכיב שברוב הדגמים שלהם נמצא רק בעקב, פה לאורך כל הנעל, ובאמצעותו מוותרים למעשה על רוב הקצף העוטף שיש בנעליים סטנדרטיות יותר. משלימים את הבולטות של הסוליה, הלוגו בכסוף מתכתי וסביבו שחור ואפור משולבים בתוך עיצוב בולט- זה נכון לנעל כזו שהיא מאוד מיוחדת ואין בה צורך בצבעים חזקים כדי למשוך את העין.

חלק עליון (גפה)

לי היא הרגישה מצויין על הרגל מהרגע הראשון. הנעל נוחה לי, ולא לקח לי הרבה זמן להגיע למסקנה הזאת. אני אומנם לא בררן גדול, אך כשנעל לא נוחה לי, אני בדרך כלל יודע להגיד בדיוק למה. יש בה הרגשה של יציבות, הרגל אינה נוטה פנימה או החוצה (פרוניישן וסופיניישן). 

מיזונו

העקב מוחזק חזק דיו – דבר שבולט גם עיצובית עם חיזוקי עקב ברורים וחיצוניים השומרים עליו במבנה, אך הוא אינו לוחץ בזכות מעטפת מאוד רכה ועבה של ריפוד סביבו. קשירת השרוכים מתבצעת בצורה תקינה, הכוונה שאינה צורכת חיזוק יתר או נראית פתוחה למרות שמהודקת.

נעלי מיזונו

התחושה היא של חלק העליון המאוד איכותי ו”מחזיק”, אז אם אתם רגילים לנעליים גמישות במיוחד, או כאלה מחומרים ארוגים שנמתחים מעט כמו גרב- זו לא התחושה פה. אם אתם מחפשים נעל שתשמור על הרגל במנח שלה ותקל עליכם לייצב תנועה נשלטת וברורה- זה הכיוון.

איכות יפנית- רצתי איתה קצת יותר מ100ק”מ עד כה. ניכר שאיכות הבנייה של הנעל הינה ללא רבב. היא מרגישה איכותית על הרגל, וגם כשמחזיקים אותה בידיים ובודקים מקרוב את איכות התפרים, סוליה, פנים הנעל, שרוכים, בתי שרוכים, תיבת עקב וכו’ המוצר נראה ומרגיש סופר איכותי.

Mizuno Prophecy

הכל אישי- פה אנחנו כבלוג-מגזין מקצועי ואמין, חייבים לספר לכם שתומר שמצולם והראשון שקיבל את הנעל פחות התחבר אליה ובמבנה הרגל שלו סבל משפשוף. זה לא אומר כלום עבורכם, כיוון שנעליים- הם דבר מאוד אישי והדרך הכי טובה לדעת אם הן עבורכם, היא לבדוק אותם בחנות! נכון- יש פה שורה של היבטים טכניים שאולי יעזרו לכם להבין שזו הנעל שתתאים לכם ולגשת לחנויות ספורט מובילות שמחזיקות את מיזונו ולחפש את הנעל הזו, אבל בסוף- צאו מהחנות רק עם דגם שנוח ספציפית לכם! לכתבה מפורטת על “איך בוחרים נעליים” לחצו פה.

שימו לב למידה ולרוחב

לתחושתי ביחס למספר המוצהר- הנעל קטנה. אומרים לקחת חצי מידה יותר, אך במקרה הזה אני הייתי ממליץ אף מידה שלמה יותר. מאוד מומלץ למדוד כל נעל שקונים, לרוץ איתה בחנות מקצועית, לנסות מגוון תנוחות ולהתייעץ עם מוכר מקצועי, אך בנעל הזאת צריך לתת תשומת לב רבה למידה.

מבנה הנעל צר ואינו סלחני אם כף רגלכם רחבה. שחרור השרוכים יכול לעזור לעיתים, אך לא בצורה חד משמעית.

ריצה ארוכה

סוליה מרכזית- טובה למשקלים כבדים

אני במשקל ממוצע, אך מקריאה של ביקורות על הנעל, כמה רצים ציינו שהיא מחזיקה את משקלם הכבד בצורה יוצאת דופן. זה לא מפתיע אותי- בחלק המתאר את הגפה כבר הראנו לכם שיש לה שפע של חיזוקים ומבנה יציב. גם הסוליה ממשיכה את הקו הזה: מערכת ה Infinity Wave Plate (מערכת הסוליה החלולה המלאה), מציעה תמיכה מעולה למשקלים כבדים. עובדה זו מחוזקת בעקיפין באתר החברה ” The ultimate Wave features unrivaled cushioning and improved durability”. הנעל מיועדת להיות עמידה. בניגוד לכל היצרנים האחרים, מיזונו מדגישה שאין בעיה להשתמש בה גם 1200 ק”מ! שזה מעל הממוצע.

מה שמחזק את טענת ה1200 ק”מ היא העובדה שהדגם המקורי שהושק לפני כמעט עשור והדגמים העוקבים החזיקו יותר זמן ומרחק מנעל סטנדרטית, אך נתון זה אינו מדעי ויש אחדים שציינו שלהם זה לא עבד.  

סולית נעליים

סוליה תחתונה

אחיזת הנעל בתוואי לו היא מיועדת (אספלט) טובה למדי, גם בתנאים רטובים (מקום בו ממטרות עבדו למשל). הגומי מרגיש דביק דיו כדי לאחוז בקרקע, ואינו נותן הרגשה פלסטיקית קשיחה וחלקלקה.

מבחן נעליים

קפיצית, מהירה ומגיבה

כמו כל רץ ממוצע, רוב הריצות שלי מתבצעות באותם המקומות. אני מכיר את הקצב שלי, ונוטה לרוץ בצורה אוטומטית ללא מבטים בתדירות גבוהה בשעון. באימונים עם ה Wave Prophecy 8 אומנם לא הרגשתי מהיר יותר תוך כדי, אך התוצאות שלי היו מהירות במקצת. אולי זה מהתרגשות של נעל חדשה, ימים מוצלחים יותר, דרייב, מוטיבציה או כל דבר אחר… אך עובדתית זה מה שהשעון הראה! 

חוץ מלחייך ולתת לנעל את הקרדיט אין לי תלונות. מה שכן הרגשתי תוך כדי הריצה הייתה קפיציות כלשהי. קשה לשים את האצבע בדיוק על ההרגשה, אך מערכת הWave  המלאה נתנה לי אותה.

 


 

תוכנית האימון האישי של RUNPANEL: התאמנו עם RUNPANEL מביתכם- בזמן ובמקום שנוח לכם. המאמן: גיא חלמיש, עורך הפאנלים, יביא אתכם לתוצאות, עם הנחיה צמודה ומקצועית והורדת סיכון מפציעות. לחצו למידע נוסף!

חסרונות עיקריים

שימו לב- הפעם נעל הכביש באמת מיועדת אך ורק לכביש. בניגוד לנעלי כביש סטנדרטיות שיכולות לשמש לריצות שטח (לא טכניות במיוחד) ללא בעיה, המערכת החלולה של הWave Prophecy 8 עובדת טוב וגם מהממת, אך החללים רגישים לבוץ, חול ואבנים. 

במשקל של 380ג’ למידה 42.5, הנעל נמצאת הקצה העליון של הגרף המשקל. תוך כדי הריצה פחות הרגשתי את המשקל, ואפילו ביצעתי מהר יותר באמצעותה, אך הייתה הרגשה של צעדים כבדים במקצת. הסוליה כאמור כנראה מפצה על זה מבחינת זמנים וביצועים בזכות תכונות דינמיות מצוינות. המשקל הוא גם תוצר האמינות וההתאמה לרצים כבדים. רוצים נעליים קלות מאוד? תתכוננו להחליף בגלל בלאי הרבה מוקדם בהרבה מכל 1200 ק”מ כמו במיזונו הזו… 

לבסוף במחיר של 999 ש”ח אי אפשר לאמר שזו נעל זולה, אבל זה מה שמקבלים כשכל הטכנולוגיות הטובות ביותר של יצרן מוביל ואיכויות הייצור והחומרים מהגבוהות בעולם נכנסות לנעל.

Prophecy

לסיכום

החוויה האישית שלי מהנעל הייתה חיובית! העובדה שאין לי רגל רחבה במיוחד, רצתי עם מידה שמתאימה לי, בעיקר בכביש ומשקלה לא היווה עבורי מכשול משמעותי, עזרה מאוד לחוויה הזאת. הנעל הייתה לי נוחה מהרגע הראשון, הרגישה מהירה והתאימה מאוד לצרכי. גרפתי מחמאות על הנראות הייחודית, וגם אישית הרגשתי מרוצה מהמראה הייחודי שלה. ההרגשה הקפיצית והקצב המהיר נתנו לי הרגשה טובה וגרמו לי לרצות לרוץ איתה עוד, ולנסות דגמים נוספים של “מיזונו”. חשוב לציין שהנעל אינה זולה, אך לא חורגת ממחירי ספינות דגל של חברות אחרות.


אהבתם? השארו איתנו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

Mizuno Prophecy
המלצת יצרן: מעל 1000 ק"מ!מרגישה מהירה ומגיבהמראה ייחודי ופורץ את הנורמהטובה לאנשים כבדיםרמת ייצור וגימור ברמה גבוהה
משקל גבוהמבנה צרמחיר גבוהדיוק מספרי של מידת הנעל
86%ציון ראנפאנל
אחיזת חלק עליון90%
שיכוך90%
גלגול 85%
ניתור 90%
תמורה 70%
אוורור 90%
תחושת קרקע85%
עיצוב 90%