Smell Well הוא מוצר קטן שבא לפתור צורך מאוד מסוים: ריח מסריח מנעליים ופריטים קטנים אחרים. אלה למעשה שתי כריות זעירות ששמים אותן בתוך המוצר המסריח (או בשקית ביחד עם המוצר) ונותנים להן לספוח את הריחות, ללא כביסה. הוא מיובא על ידי ExtremeGear יבואני ציוד בתחום המחנאות, משווק במחיר של 69 ש”ח, והם פנו אלינו כדי שנבחן את זה בהקשר של ציוד ונעלי ריצה.

מאת: גיא חלמישimage3

תאור היצרן

מדובר במוצר שלא רק מחליף את הריחות הגרועים בבישום אלא גם סופח לחות, ובכך משפר את ההתמודדות עם מקור הבעיה, כך מסביר עמוד המוצר של היבואן. הוא עשוי חומרים טבעיים, אינו מזיק לגוף ואין שום בעית מגע איתו, ופועל במשך 3-4 חודשים. הוא מוצע למגוון יישומים – כמו נעלי טיולים וחיילים כמובן אבל גם לבילוי קבוע בתיקים (למשל תיק ציוד הספורט שלכם), בארון או בכל דבר שבא במגע עם זיעה ולחות.

image4האם אני צריך את זה בכלל?

כן ולא-  נעלי הריצה שלי לא מסריחות בכלל, ומוחלפות כל קילומטרז’ שמונע מהן להגיע למצב כזה. אלה נעלי ריצה, לא נעלי צבא שביליתי בהם שבוע בלי להוריד מהרגליים… מצד שני נעלי הרכיבה כן יכולות להנות מהמוצר הזה שכן אורך החיים שלהם ארוך יותר, ואין נטייה לכבס אותן בד”כ – לשם זה פתרון לא רע האמת. בכל זאת, ניסיתי את המוצר על מגוון אופציות: על ביגוד שספח ריחות בכל זאת לאחר אימון, על כפפות אופני השטח (לא מכיר הרבה אנשים ששוטפים כפפות כל רכיבה), ועל חליפות רכיבה. בנעליים – שמים את הכריות בתוך הנעליים. בביגוד- בשקית. עזבתי את הדברים ליום יומיים והרחתי לאחר מכן…

image1תוצאה

קודם כל – זה עובד, כלומר סופח את הריח. ככל שהמוצר מסריח ולח ומגעיל יותר כך האפקט של זה מורגש וברור יותר. את כפפות השטח שלי זה רוקן מהריח כמעט לגמרי, וכך גם בנעלי הרכיבה.מצד שני – למוצרים העדינים יותר: ביגוד רכיבה, ביגוד ריצה, וכפפות כביש עדינות – זה עובד יותר מדי: המוצר אינו מנטרל ריחות ותו לא, אלא מחליף אותן בריח בושם חזק מאוד, חזק מדי שמרגיש כמו חומר ניקוי אגרסיבי. בביגוד העדין – נאלצתי לזרוק לכביסה כדי להפטר מהריח החריף של המוצר הזה שהחליף ריח זיעה בריח “טוב” חריף ולא נעים.

לסיכום – ככל שהריח המקורי חזק וחריף יותר כך המוצר הזה מתאים יותר. לריחות עדינים וקלים זה Over kill. דיברתי עם היבואן והוא מספר שבקרוב יגיע המוצר גם בגרסת ריח “נייטראלי” – כלומר ספיחת ריחות ולחות ללא השארת הריח התחליפי.

image2אז למי זה מתאים?

זה לא בדיוק מוצר ספורטאים קלאסי. כמעט ולא רלוונטי לרצים קבועים שמחליפים נעליים בכל שלושה ארבעה חודשים ולא מבלים בהם כלל מעבר לאימונים. זה הרבה יותר מתאים לזוגות נעליים שמבלים בהם יום שלם, יום אחרי יום: נעלי עבודה של ימים ארוכים, נעלי טיולים של חברה שעושים טרקים ולא בדיוק יכולים לכבס את הביגוד שלהם בלילה אחד כך שיתייבש ויהיה מוכן לשימוש למחרת. בתחום האופנים – זה יכול להתאים לנעלי רכיבה, במיוחד למקרים של מחנות אימונים ורכיבה יום אחרי יום ללא המון זמן לאוורור, ובמקרים שהנעליים קיבלו יותר לחות, וכן לבייקפאקרים שלא מגיעים לכביסה בכל יום ומחזיקים מעט ביגוד – שקיק כזה בתוך שקית הכביסה באוהל בלילה, פתוחה מעט כדי לאפשר ספיחה של הריחות אולי תעבוד.

מאת: גיא חלמיש