לכבוד החורף שממאן להגיע, העבירה אלינו חנות הספורט זזה ספורט (Zaza sport), את מבחן הטייץ והחולצה של Oiselle. חברה אמריקאית וחנות ישראלית שחרטו על דיגלן לעצב, לייצר ולשווק בגדי ספורט ייעודיים לנשים.

מאת: מיה בן צבי
תמונות: ערן קרוזל

על זזה – חנות לנשים בצפון תל אביב ובאינטרט

איכשהו נראה שרבות מהחברות הגדולות שכחו שנשים ממשיכות (ולפעמים מתחילות) להתאמן גם אחרי גיל 22.5, כלומר רוצות להרגיש אלגנטיות ונשיות גם בבגדי הספורט.
מתוך הצורך הפרטי שלה, וההבנה שהיא לא היחידה שיש לה את הצורך הזה, הקימה לואד ברוקמן קציר, עד אז אשת שיווק בחברות גדולות בתחומים אחרים, את Zaza sport (להלן זזה) ב-2012.  ללואד היה חשוב ליצור מקום שבו האווירה היא של מקום רגוע, עם תאורה נעימה, צילומים של פרזנטוריות ראויות ומוכרות שמבינות לא רק בספורט ובמוצרים שהן מוכרות, אלא גם מכירות היטב את החוויה של להיות אישה ספורטיבית.
זזה מייבאת ומשווקת מגוון מותגים שרובם לנשים בלבד, ומיעוטם מייצרים הלבשה לכל המגדרים. אבל יודעים למה צריך לשים לב שכמעצבים לנשים: לריצה, רכיבה ושחיה, החל ממגוון רחב של חזיות וגוזיות ספורט, דרך ביגוד ועד ז’קטים ומעילים קלים.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מותג הביגוד: Oiselle (להלן אויזל)

החברה הוקמה מתוך אג’נדה דומה לזו שהביאה לפתיחת החנות וחקרה לשם כך את הצרכים של קהל היעד שלה לעומק. קבוצת המחקר כללה ספורטאיות ממגוון ענפים ובטווח הישגים שבין חובבות לחברות הנבחרת האולימפית של ארה”ב. כחברה שהוקמה על ידי נשים ובשביל נשים, הן מקפידות להתייחס למבנה גופה של האישה הספורטאית ברצינות (ולא רק כ”גבר צר”), ומשקיעות בפרויקטים שמטרתם העצמת נשים ונערות דרך ספורט וריצה.
אויזל הוא המותג העיקרי בזזה, בין השאר בזכות מגוון הטייטס הגדול. החל בגזרות פשוטות יחסית, ועד טייץ מחטבים. כולם עשויים בד דק מספיק כדי לא לנדף היטב, ומצד שני מספיק עבה כדי לטשטש צלוליטיס. חלקם מעוצבים כך שהם יכולים להתאים גם ליומיום, לאחרים מראה ספורטיבי מודגש, לרוב יש אלמנטים מחזירי אור. לכולם יש לפחות כיס אחד קטן, לחלקם יש הרבה כיסים. לחלקם יש גזרות פשוטות (אך עם זאת מדויקות ומחמיאות) ואחרים מחטבים.

חולצה אורכה אויזל

טייטס ריצה מחטב – Oiselle, New Lesley Tights, Black

בחנתי דגם שנקרא New Lesley. ארוך, בגובה ממוצע (עצמות האגן), עם אזורי רשת מאווררים מאחורי הברכיים ובאגן. מחירו בחנות 369 ש”ח. (לעמוד הקנייה באתר זזה)
למרות כל ההקדמות של לואד, לא היו לי ציפיות מרחיקות לכת, כי מה כבר יכול להיות כל כך שונה בטייטס?
לתומי חשבתי שבד איכותי – כזה שלא יהרס בכביסה זה די והותר. אז חשבתי.
טעות ראשונה – רוב החברות הגדולות, שמקפידות על איכות החומרים, חושבות משום מה שמי ששילמה במיטב כספה עבור המוצרים שלהן אמורה גם לשמש פרזנטורית של המותג (למרות שהן לא משלמות לה על זה) ולכן הלוגו ושם החברה תופסים חלק מרכזי בעיצוב. לי אישית לא נוח ללבוש בגדים שזועקים את שם המותג, ולכן חיבבתי את הטייטסים של Oiselle כבר ממבט ראשון.

טייטס מחטב וחולצה ארוכה אויזל

טעות שניה – ברור שגזרה של ג’ינס משפיעה על איך שהוא יושב על הגוף. משום מה חשבתי שכל עוד שהטייטס לא תופס “שפם” במפשעה ומייצר שיפולים בבטן, אין כל-כך משמעות לגזרה. גם כאן מסתבר שטעיתי – זה הטייטס הכי מחמיא שלבשתי, במיוחד לישבן. מאחר ושלי מוצק וחטוב יחסית, ביקשתי גם מחברה שמצויידת באחד קצת יותר רחב ונפול למדוד אותו, וגם לה הוא החמיא יותר מאחרים (אף אחת מאיתנו מעולם לא מדדה טייטס מחטב, וכנראה שזה גם לא יקרה בקרוב).
טעות שלישית – חגורת הבטן. אפילו עם בטן קטנה כשלי, ברור שחגורת הבטן היא נקודת התורפה של כל טייטס. איכשהו הם תמיד מצליחים לייצר שיפול מוגזם מעל החגורה או מתחתיה, ולעיתים קרובות גם ללחוץ באופן לא נוח. בטייטס הזה הבעיה הרגישה לי קטנה במיוחד. אז ליתר בטחון בדקתי גם את הסוגיה הזו עם המודדת השנייה, שהסכימה עם דעתי.

בריצה הוא היה נוח ונעים, שמר על חום הגוף בימים קרירים, אבל לא הספיק ב-5 המעלות של לילות ירושלמים קרים, ולא העיק בימי שמש של עשרים וקצת מעלות. חתיכות הרשת מאחורי הברכיים ובצידי האגן הרגישו בעיקר כאלמנט עיצובי, אבל ייתכן שיהיו משמעותיים יותר ביומים חמים. הפסים הזוהרים מאחורי הברכיים הוסיפו לתחושת הביטחון בריצות ליליות, בלי ליצור תחושה של דיסקוטק. הכיס קצת קטן יותר ממה שאני אוהבת – יספיק למפתח בודד ואולי לכמה שקלים, ג’לים לא יהיה נוח לסחוב בו, וטלפון (אפילו קטן יחסית) לא ייכנס בו.

טייטס Oiselle

חולצת ספורט דקיקה ומנדפת מסדרת הציפורים (Oiselle, Flyte,Indigo)

החולצה שקיבלתי היא מדגם Flyte עם שרוול ארוך, ללא תפרים, שקיימת במגוון רחב של צבעים. מחירה 289 ש”ח. (לעמוד הקניה באתר זזה)

בהמשך לדיון על ייצוג המותג על הבגד – החולצה מעוטרת ציפורים גדולות, שחלקן זהות לאלו של לוגו החברה. מצד שני – הלוגו מספיק אנונימי כדי שהציפורים האלו יראו כאלמנט עיצובי. הציפורים (וגם הכיתוב fly מאחורה) שנראות במבט ראשון כהדפס כהה יותר, מסתברות כ”פתחי אוורור” מרשת, שהם חלק ממבנה הסריג, בדומה לאזורי ההידוק במותניים. מישהי השקיעה הרבה מחשבה וטכנולוגיה בעיצוב של החולצה הזו.

עוד פיצ’ר קטן אך שימושי הוא חובקי האגודלים – אותם חור אגודל והארכת שרוול אל כף היד שמשמשים מעין כפפה. המטרה של זה היא למנוע מהשרוול לנזול החוצה מהכפפות בימים קרים ממש, להוות חימום בפני עצמו בימים מעט פחות קרים בהם רצים ללא כפפות, וכשחם יותר אפשר פשוט לקפל או להתעלם.

חולצה וטייטס Oiselle

כאישה יותר ארוכה מרחבה, אני נתקלת לעתים קרובות בבעיית יחס אורך-רוחב בחולצות ארוכות. אלו שיושבות לא מגיעות עד הקצוות, ואלו שמגיעות עד הקצוות מרגישות כמו שק. בחולצות עם חור לאגודל המצב אפילו חמור יותר – כשהאגודל מוחדר לחור, החולצה מותחת אותה באופן לא נעים ולא בריא אחורה.
החולצה שבחנתי, במידה S, הגיעה עד קצה הידיים, וגם כשהאגודל נכנסה לחור לא נתחה ולא נמתחה באופן לא נוח, ולא היה שום חשש שפיסת גב תיחשף בה תוך כדי תנועה. אי חשיפת הגב היא לא רק עניין של אסתטיקה – זה עניין של שמירה על חום גוף, שחשוב במיוחד בבגדי חורף. לנשים בעלות מבנה גוף דומה לשלי החולצה הזו ממש בשורה. נשים בעלות מבנה גוף שכיח יותר אולי ייהנו פחות מאורך השרוול.

חולצה ארוכה Oiselleלכל אישה יש את החלק בגוף שפחות נוח לה אתו, או שהיא מרגישה צורך גדול יותר לוודא שהבגדים יושבים עליו נכון. אצלי אלו הכתפיים, שלעתים קרובות מרגישות רחבות, גבוהות וחדות מדי. חולצות T בדרך כלל פחות מחמיאות להן. החולצה הזו החמיאה מאוד.
גם החולצה שמרה היטב על חום הגוף בזמן הריצה, לרגעים אפילו נדמה שטוב מדי.
כדי להחזיק טוב על הידיים, קצות השרוולים צרים יותר וגמישים פחות משאר החולצה. זה אומר שלמרות שהאמות שלי די דקות, לא יכולתי להפשיל את השרוול מעבר לחצי הדרך למרפק, ושלהעביר את השרוול מעבר לשעון הריצה דרש התעסקות גדולה.
החולצה הזו יכולה גם לשמש כשכבת בסיס מצוינת. בשל אורכה תתאים לימים קרים במיוחד או לסקי ובשל יופייה תתאים גם ליומיום מתחת לקרדיגן או ז’קט פתוח

טייטס וחולצה ארוכה אויזל

כנראה שעד שלא יגיעו ימים חמים מהסוג שמחייב לעבור לקצר, הטייטס שבחנתי יהיה מכנס הריצה המועדף עלי. את החולצה אשמור כשכבת בסיס, או לריצה בימים גשומים מתחת למעיל גשם קל, או לימים קרים מאוד מתחת למעיל.
שני הפריטים השיגו היטב את מטרות המותג והחנות – ואיפשרו נוחות וביצועים תוך שמירה על סגנון נשי בוגר ומאופק, ומרגישים כמו כאלו שיחזיקו להרבה עונות, הן מבחינת העמידות של החומרים והן מבחינת הסגנון.

מאת: מיה בן צבי
תמונות: ערן קרוזל

מיה – רצה רק בשטחים פתוחים, עדיף משופעים, לוא דווקא על שבילים או עם נעליים, כשיש רוחות מזרחיות בורחת לים. אמא, כותבת ולפעמים גם מציירת. נטורופטית, מטפלת בטווינה, מנחת מדיטציה, ויועצת לקולינריה בריאה. מתאימה לכל מטופל תכנית אישית. לאתר: http://mbenzvi.co.il/. ליצירת קשר: 052-8418416