RUNPANEL – מגזין הריצה החדש של ישראל זינק לאוויר. RUNPANEL הוא האח החדש של BIKEPANEL – מגזין האופניים הגדול בישראל, שתוך זמן קצר מהקמתו הפך למגזין מוביל והמשמעותי בתחום עם מידע מקצועי ומקיף. נביא פה תוכן איכותי, מושקע, עם המון אהבה לריצה ולכתיבה עליה. נקפיד על גילוי נאות בפרסום, על מבחני אמת, ונקודות מבט אישיות מקוריות, שיהיה לכם כיף לקרוא. 

מאת: מערכת RUNPANEL

למה “מגזין הריצה הטוב בישראל”?

כל ילד יודע שכגובה הצפיות – גובה האכזבות, וכך גם שכשמשחררים הצהרות כאלה לאוויר העולם ברור שנוצרות גם התנגדויות – זה יכול להישמע שחצני, מוגזם… אז נסביר: יותר משזו טענה על מה שכבר עשינו – זו הצבת מטרה לעצמנו והתחייבות כלפי הקוראים שלנו לעתיד. נעלנו את עצמנו בכוונה ברמת צפיות גבוהה!
כדי לעמוד בזה צריך לפתח שיטה וגישה מסוימת, ובכתבה הזו נפרט אותה – כדי להעביר כיצד אנחנו עומדים בהבטחה להיות מגזין הריצה הטוב בישראל. 

אנחנו רוצים לשכפל את ההצלחה של BIKEPANEL אל עולם הריצה: לראות עוד ועוד רצים, לתרום לאירועים, לחשוף מגמות ודעות, ולעשות לכם חשק לצאת החוצה לרוץ. זו המטרה שלנו, והאמצעי הוא התוכן – מה שמעניין בריצה!

אגב, זה כבר מצליח בצורה יוצאת דופן – בתוך כחצי שנה מההקמה יש לאתר כמות קוראים אדירה, ואלפים רבים כבר נרשמו לקבלת המנוי שלנו לאימייל חינם – תכניסו גם אתם! בלינק זה או בקוביה מטה בתוך הכתבה

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים
 

פאנל קבוע של כותבים מבטיח איכות ושיפור מתמידים

למה פאנל? כי האתר יתבסס על קבוצה קבועה של כותבים. בניגוד לאתרים אחרים – אנחנו משתדלים לא לקבל כתבות אורחים וחוסמים כתבות PR או PR מוסווה. נקבל כתבות אורחים רק במקרים מיוחדים בהם רץ כלשהו היה בתחרות ייחודית ומעניינת בחו”ל ולכן אנחנו לא יכולים לספר עליה בעצמנו (דוגמא: אלדר פרדו בפירנאים).

הסיבה העיקרית היא השאיפה לאיכות – יש עקומת למידה ותהליך להתהוותו של מגזין וגם להתהוותו של כותב\פאנליסט. כמו ספורטאי שמתאמן לאורך זמן ומתמודד עם החוזקות והחולשות שלו מתחרות לתחרות, כך גם הצוות שמיצר תוכן לומד מכתבה לכתבה. עם “תחנת רכבת” של כותבים מזדמנים, אי אפשר לייצר שיפור מתמיד. לגבש פאנל כותבים שיצליחו לתרום מעצמם ומכשרונם לאורך זמן זו משימה מאתגרת, אבל אנחנו לא נבהלים מקצת קושי של התחלה ואת הפאנל שיתייצב אתם תכירו בהמשך.

הסיבה השנייה היא שכתבות אורחים, הן בעצם הסוואה לעבודת PR אינטנסיבית שדוחפת לכם שירותים ומוצרים מטעם מסחרי – נפרט על הנושא הזה בהמשך. אנחנו עומדים על המשמר כדי למנוע את זה בראנפאנל. 

runpanel-logo-tall

מומחיות וגיוון – כל פאנליסט והקטע שלו

אנחנו מאמינים בדמוקרטיה, בחופש הביטוי ובפלורליזם. לכל אחד הזכות לחיות, לאכול, לחשוב, לכתוב כמו שהוא מוצא לנכון (ולאחרים אין את הזכות להגביל אותם). חופש המידע והביטוי מסייע לגעת ביותר אנשים, ביותר דיעות, ונותן לנו כספורטאים (וכאזרחים בהיבט הפוליטי) את חופש הבחירה. חוץ מזה, בגדול, קו המערכת תומך בתפיסות מבוססות נתונים ומחקר מדעי. יתכן שתראו פה כתבה שטוענת עד כמה טבעונות היא הדבר הנכון לרץ היחף, אבל זה לא אומר ש RUNPANEL חושב שצריך להיות טבעוניים ולרוץ יחפים. זה אומר שאנחנו רוצים להשמיע גם את הדעה הזו, והדעה ההפוכה תתקבל גם היא בברכה (פליאו ונעליים?). איפה באה לידי ביטוי הגישה המערכתית? אל מול הדוגמאות האלה קו המערכת יתבטא בכך שהכותב העיקרי והפאנליסט בענייני תזונה הוא תזונאי קליני במסלול רציני לכיוון דוקטורט… בתחום פיזיולוגיה כנ”ל ובתחום ידע אימוני ותורת האימון: כותבים רציניים ומושקעים בתחום, מתוך הגישה מבוססת נתונים ומדע.

בתחתית כל כתבה, יש “חתימה” קבועה המציגה את הפאנליסט – לחיצה עליה תוביל ל”בלוג” האישי שלו בתוך RUNPANEL. ככל שנכתוב ונפרסם, תכירו אותנו יותר.

מה שמעניין בריצה – ואת הפאנליסטים

תוכן איכותי מופק קודם כל בזכות כותבים איכותיים – וזה הבסיס הראשון והחשוב ביותר לפאנל! כולנו מתנדבים, וחדוות הריצה ואהבת הספורט היא שמחברת בינינו. חלקנו מאמנים, פיזיולוגים, או מומחים, וחלקנו לא מענף הריצה – מחזיקים ב-day jobs מגוונים למדי. אנחנו לא מחויבים לכתוב אייטם ליום, אלא שואפים לאחד בחודש בלבד, מה ששומר על רמת סקרנות ועניין גבוהה בכתבה ומסייע לכם לקבל כתבות מושקעות יותר.

אנחנו לא בהכרח רצים מהר יותר, רחוק יותר, או טוב יותר מהקוראים שלנו – אבל יש לנו אהבה אדירה לספורט, ואנחנו יודעים לכתוב את זה. התג ליין “מה שמעניין בריצה” הוא לא רק סיסמא שיווקית: הוא חלק משיטת העבודה שלנו – כל אחד מאיתנו יכתוב רק על מה שמעניין אותו בריצה. לא מעניין – לא כותב!

מבחינת תחומי כיסוי: ננסה להביא בעיקר תוכן על ריצה על כל ערוציה ומרחקיה אבל גם על טריאתלון וריצה באתלטיקה הקלאסית. גם פיזיולוגיה, תזונה, אימון ועוד – כאמור: זה בעיקר תלוי בתמהיל הפאנליסטים שיצטרפו אלינו ומאחר והם הקובעים היחידים מה ייכתב – אי אפשר להבטיח כיסוי של נושא או אירוע מסוים. 

לחצו פה למנוי חינם למגזין הריצה RUNPANEL

איכות על חשבון כמות

יש אתרים, לא משנה איזה, שמציפים אתכם בתוכן ברמת איכות נמוכה משום שהשיטה שלהם מתבססת על פמפום הטראפיק – הכנסת כמה שיותר קוראים כמה שיותר פעמים ביום. מחקרים בתחום התוכן באינטרנט הוכיחו בצורה חד משמעית שהגדלת כמות האייטמים מעלה את כמות הכניסות והגולשים באתרים. הבעיה – שזה מוריד מהאיכות. באמת, מאוד קל לתפוס כל מני מחקרי ריצה איזוטריים שיצאו בעולם ולזרוק כתבה של 400 מילים (קצרצרה), לתת לה כותרת שהרבה אנשים לא מסוגלים לעמוד בפניה – “מחקר חדש הוכיח את 17 התועלות הייחודיות שלא ידעתם על ריצה” ויאללה… עוד טראפיק. אבל תוכן זבל. 

כדי להיות מגזין הריצה הטוב בישראל אנחנו מקפידים על תוכן ברמה גבוה במיוחד. כל כתבה היא מגזינית, מושקעת, ארוכה יחסית, ועוברת המון מחזורי עריכה ושיפור ברמה בלתי סבירה ובלתי כלכלית בעליל. התחלנו עם שתי כתבות בשבוע, ואנחנו כבר בשלוש – ארבע בשבוע – עם גדילת פאנל הכותבים והצטרפות חדשים ננסה להוסיף עוד – ובתנאי שרמת האיכות נשמרת. אם את\ה עושה משהו ייחודי בתחום או בעל מומחיות מוכחת, כותב\ת בקלות רבה, ומעוניינים להצטרף לפאנל – צור\צרי קשר עמנו פה. 

004

“היא רצה בשדה בלי חזיית ספורט ולא תאמינו מה קרה לה”

לא – זו לא כותרת שתראו ב RUNPANEL… לא ננקוט פרקטיקות מבאסות מהאינטרנט – מלכודות קליקים (click bates), וגם לא פרסומות קופצות, ומעברונים…  אנחנו לא רק כותבים, אנחנו גם קוראים, וצרכני תוכן “כבדים”. יש אתרי תוכן, גם בתחום הספורט והריצה, שהדרנו את עכברינו מהם כי הם הפכו להיות בלתי נסבלים למשתמש. הקושי האובייקטיבי והרב בגיוס ספונסרים ומפרסמים גרם להם לנקוט באסטרטגיות אגרסיביות מדי של פרסום ותוכן שאנחנו לא אוהבים, והחלטנו להביא לכם סגנון אחר של מגזין אינטרנטי.

“מלכודת הקליקים” (Click Bates) הן אותן “כתבות” שכל מטרתן למשוך אתכם להכנס מהפייסבוק וכשהגעתם לכתבה – גיליתם שעבדו עליכם! כותרת סנסציונית שמובילה אל תוכן חלול, או מסחרי ללא גילוי נאות… מכירים את זה? לצערנו גם בעולם הספורט הישראלי יש לא מעט מזה. ב RUNPANEL אנחנו נמנע מהפרקטיקה הזו: אנחנו לא הולכים להיות מגזין שמפציץ בכותרות בסגנון “5 דרכים לסיים מרתון בקלות עם 15 דקות ריצה ביום!”. אצלנו, לאחר שתכנסו לכתבה תרגישו שהתייחסו אליכם כראוי – לא כאל מטומטמים שאפשר לעבוד עליהם שוב ושוב בשביל לגרור אותם אל הפרסומת שתעכב אתכם קודם לכן לפני שתגלו את זה…

p1360389

“למדתי לרוץ לא הרבה זמן אחרי שלמדתי ללכת” (מתוך כתבה של אריק מון. הצילום הנפלא הוא של אורי ניצן)

גישה למבחני ציוד

הגישה שלנו לאורך שנים ארוכות (ב BIKEPANEL) הייתה להקפיד בצורה פנאטית על קיום מבחני אמת שבהם הבוחן מעביר את חוות דעתו האותנטית על המוצר: הן על יתרונותיו והן על חסרונותיו. אנחנו מקפידים על כך – לא רק משום שאנחנו עומדים לביקורת הקוראים שלנו באופן גלוי ושקוף בפייסבוק, בתגובות לכתבות ובשיחה בקבוצות בין אנשים של הספורטאים שקוראים אותנו, אלא גם משום שזה ה DNA הערכי של האתר. מפרסמים הם חשובים מאוד, אבל לטווח הארוך קהל הקוראים שלנו הוא הנכס החשוב ביותר למגזין ויש לנו מחויבות כלפיו.

המשווקים מוסרים לנו את הציוד לחשיפה ובחינה מסיבה אחת פשוטה: בזכות מקצוענות והגינות. בזכות העובדה שלמרות שנקפיד לציין את כל החסרונות שמצאנו (זו חובתנו לקוראים שלנו כבוחנים), לא נחגוג ברשעות על חולשות המוצרים – אבל כן נכתוב על כולן וננמק בצורה רצינית. נדגיש גם את יתרונותיהם, נקפיד להפריד בין עובדות לפרשנוות ולרגשות, ונסביר את הבחירות שאנחנו משערים שהובילו לעיצוב המוצר או לבחירות בתכנונו כפי שעוצב. 

אגב, יש גישות שונות ומגוונות לאתיקה של מבחנים באינטרנט: חלק מהבלוגרים מקפידים לציין שהם רוכשים את הציוד כדי לא להיות חייבים למשווק הקשור בהם, אבל יש גם גישה שאומרת שאם קנית ציוד לעצמך אתה דווקא פסול מלבחון אותו – כי מראש זה מותג ומוצר שיש לך העדפה אליו. מסיבה זו ובגלל צורך פסיכולוגי בהצדקת קנייה איבדת את היכולת להיות אוביקטיבי, וגם את היכולת לתת סקירה רחבה של מגוון מוצרים – לאו דווקא אלה שאתה צריך כפרט. המבחנים פה הם מהסוג השני – אין לנו את היכולת והתקציבים לרכוש את כל המוצרים: חלקם חוזרים ליבואן אחרי השימוש וחלקם נשארים לאחר הבלאי (נעליים או מוצרים לבישים שמזיעים בהם הרבה, ומוצרים זולים שבהם הזמן, הלוגיסטיקה והדלק לאיסוף והחזרה קרובים בעלותם לעלות המוצר נשארים אצל הבוחן).

תוכן מערכת מול תוכן שיווקי

חברות וגופים כלכליים הם חלק חשוב במרקם התרבותי של כל ענף ספורט – הם תומכים בספורטאים, בתחרויות, ובתרבות הכתובה. אנחנו לא נגד פרסום ותוכן שיווקי – ההפך – זה חלק ממקורות ההכנסה של האתר. אבל אתרי תוכן שלא מכבדים את הקוראים שלהם, ואת האתיקה של כתיבה עיתונאית ראויה (ללא אינדיקציה לקוראים כשהם קוראים למעשה פרסומת) הם רעים לתרבות הריצה ורעים לקוראים. 

השיטה של BIKEPANEL וגם RUNPANEL היא אחרת: מאחר ואנחנו מתבססים על תרומת הפאנליסטים לקהילה, אנחנו מספקים תרבות כתיבה איכותית באמצעות תקציב נמוך מאוד. אנחנו לא מפמפמים כמויות של תוכן וכמה כתבות ביום ולכן גם לא צריכים את ההזנה המתמדת מחברות PR – שיש ברוב גופי המדיה הגדולים.

כתבת תוכן שיווקי תהייה חתומה מאת המפרסם שלה – ויהיה גילוי נאות ברור.. מפרסמים ראשיים יופיעו בבר הניווט הראשי של האתר וכולכם יכולים לדעת מיהם ולשפוט: האם התיחסנו בצורה נאותה לחסרונות המוצרים שלהם והעברנו גם ביקורת. במקביל – אנחנו מקפידים לכתוב על כל שחקן בשוק בצורה אוביקטיבית חסרת פניות. בתוכן מערכת הסוקר מוצרים, אירועים ושירותים ייכתבו לצד יתרונותיהם, גם נקודות החולשה וטעוני השיפור בין אם אלה מוצרים של מפרסמים ובין אם של שחקנים שאינם מפרסמים אצלנו.

runpanel-logo-wide

הולך להיות מעניין בריצה – ונשמח לקבל את התמיכה שלך!

לא בכל יום קם מגזין ריצה חדש בישראל – שכל המטרה שלו היא לייצר תוכן איכותי מעולם הריצה (וגם טריאתלון, אולטרה ושטח). כדי להצליח בזה אנחנו צריכים את התמיכה שלכם ב Share ושיתופים לכתבות, בתגובות ומעורבות תומכת, בהזמנת חברים לאתר ושיתוף הכתבות בטוויטר, בקבוצות ה Whatsapp ובפייסבוק. אנחנו מזמינים אתכם לעשות מנוי לניוזלטר שלנו פה. 
נשמח לשמוע מכל מי שמעוניין לסייע לדבר הזה לקום ולקרות (צור\צרי קשר עמנו פה)- כי יש לזה מקום וצורך באינטרנט ובריצה בישראל, כדי שיהיה רק מה שמעניין בריצה.

מערכת RUNPANEL – מה שמעניין בריצה!

—————
מנוי (חינם) למגזין הריצה RUNPANEL פה: https://goo.gl/Auzkl9
ומנוי (חינם) למגזין האופניים BIKEPANEL פה: https://goo.gl/4tGh4F