מרוץ הוד השרון ה-10 הינו מירוץ צעיר ביחס לאחיו הותיקים מצפון וממערב (השנה התקיימו מרוץ כפר סבא ה-28 ומרוץ רעננה ה-29). בניגוד למירוצים בעלי מסלול מעגלי, המסלול של מרוץ הוד השרון הועבר בשנים האחרונות לריצה הלוך חזור על כבישים מהירים: 531 ו 40, בדומה למירוץ הרצליה.

2-5-10 ק”מ

במרוץ הוד השרון ניתן לבחור בין ריצה תחרותית ל-10 או 5 קילומטרים וקיים מקצה נוסף של ריצה עממית ל 2 ק”מ לתלמידי בתי הספר בעיר. המרוץ נקבע לסוף חודש דצמבר, ככל הנראה תוך לקיחת סיכון כי מזג אוויר חורפי קיצוני עלול לדחות אותו למועד מאוחר יותר.

ביום רביעי לקראת 12 בצהריים הודיעו דרך האתר הרשמי של המרוץ כי האירוע, המופק על ידי Realtimming, יתקיים כמתוכנן למרות התחזית אשר צפתה מזג אוויר גשום ורוחות סוערות. כבר בערב לפני המרוץ היה ניתן לראות לאן הרוחות נושבות, והיו הרבה מהן. חלוקת הערכות המוקדמת התבצעה באולם הספורט בקרבת קו הזינוק. אל האולם נכנסו אחד אחר השני בריצה קלה ובגדים רטובים רצים אשר באו לאסוף את הערכות מבעוד מועד. אני הופתעתי לראות את מדליית הסיום כבר בתוך הערכה, מה שגרם לי לתהות לגבי קיום המירוץ או אופן קיומו ביום שאחרי.

בוקר המירוץ הגיע, השעון מעורר מצלצל 3 שעות ורבע לפני שעת הזינוק. הגשם בחלון לא הפסיק מהלילה הקודם ועושה רושם שככל שאנו מתקרבים לשעת הזינוק הוא רק מתגבר. הנסיעה הקצרה שהייתה לי לאזור קו הזינוק של המירוץ (כ – 10 דקות) הייתה תחת גשם כבד ומלאה תהיות – האם המירוץ יתקיים.

רצים עם מטריות

אל מתחם קו הזינוק/סיום של מרוץ הוד השרון אני מגיע כ- 45 דקות לפני הזינוק מצוייד בטרנינג ומעיל במטרה להבין האם המרוץ עתיד להתקיים. מסביב פקקים של מכוניות ובהם הורים דואגים לקראת מקצה הריצה העממית שיצא תחת גשם שוטף לדרך. ניתן היה לזהות מרחוק שהמשתתפים בריצה העממית העדיפו לעשות אותה תחת מטריה, אני יכול להבין אותם. בפארק הסמוך מתחת לסככות גינת השעשועים התקצבו להם הורים רבים ותלמידים שאולי בחרו לא לצאת לריצה בגשם, ולצידם מספר נאה של דוכנים שבאו להציג ולתת שירות למרות התנאים הלא אופטימליים.


אל תמשיכו בלי להצטרף אלינו! הכניסו מייל פה:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מרוץ הוד השרון יצא לדרך ויהי מה

המארגנים נחושים בדעתם ואני רץ לאוטו כדי להחליף לבגדי הריצה ולהתחיל בחימום. את החימום הרצים עושים בגשם שוטף. כ-15 דקות לפני הזינוק, נדמה כאילו המארגנים ידעו משהו שאנחנו לא ידענו עליו, הגשם פסק, הרוחות נחלשו והמזג אויר נהיה כמעט אופטימלי לריצה. ניתן להבחין כי הרצים המקצועיים לא נתנו לגשם להפריע לתוכניותיהם אך נדמה כי רצים חובבניים רבים לא הגיעו למרוץ.

על קו הזינוק למקצה ה-5 קילומטרים ברחוב שז”ר עומדים כ 200 רצים, הודות לעליה בתחילתו של המסלול הרחוב נהפך לנחל קטן ששטף את רגלי הרצים. המסלול הינו מסלול מאתגר, השעון הראה 54 מ’ של עליה מצטברת (ב 4 עליות, אחת על מחלף כביש 531 ואחת על מחלף כביש 40 – הלוך חזור), עליה לא פשוטה בכלל ביחס לריצת 5 קילומטרים. היתרון בריצה על כביש מהיר הינו אספלט אחיד ללא מהמורות, וזה היתרון היחיד שמצאתי במסלול זה.

הראשונים- מרוץ הוד השרון

10 ק”מ ראשונים בגברים

  1. גודאדא בלאציאו (פו”מ, בוגרים 20-29) –  זמן: 31:00,13
  2. דרור מנור (רצי רמה”ש, בוגרים 30-39) – זמן: 32:59,48
  3. איליי כאסקי (TRIMORE, נערים עד 19) – זמן: 33:05,19

10 ק”מ ראשונות בנשים

  1. כרואן חלבי (רותם לרוץ בטבע, בוגרות 20-29), זמן: 39:29,28
  2. חאנין ראדי (בוגרות 30-39), זמן: 42:38,39
  3. אדריאנה טולדו פיזה (E C Pinheiros, ותיקות 50-59), זמן: 43:03,40

5 ק”מ ראשונים בגברים

  1. רן אלתרמן (אלתרמנס, בוגרים 20+), זמן: 17:47,06
  2. שחר עגור (טריאתלון מכבירואדרנר, נערים עד 19), זמן: 17:54,62
  3. דורון כספי (Road Runner, נערים עד 19), זמן: 17:57,37

5 ק”מ ראשונות בנשים

  1. הילית בוברוביץ (רצי המושבה, בוגרות 20+), זמן: 20:24,21
  2. שירה כץ (אלתמנס, נערות עד 19), זמן: 21:00,75
  3. רוני כהן (רוד ראנר, נערות עד 19), זמן: 21:36,89

אוהבים גם לרכוב? הכירו את אחשלו- https://bikepanel.com

מרוץ הוד השרון: טעם של עוד (400 מטר של עוד)

לאחר חציית קו הסיום נשמע נושא שיחה אחד משותף לכל הרצים. משפטים כמו “את קו ה 5 קילומטר עברתי בשיא אישי אבל השעון הראה לי שרצנו הרבה יותר” נשמעו למרחקים. גם השעון שלי הראה 5,420 מטרים. דווקא ממסלול הבנוי מריצה הלוך חזור על כביש מהיר ישנה ציפיה כי יהיה מדוייק. פער של כ400 מטרים הינו פער גדול מידי על מנת להוות מסלול ראוי לשבירת שיא אישי ב 5 קילומטרים. ניתן רק לקוות שמארגני המירוץ יתקנו את מה שנראה כחובבנות במירוץ הבא.

מרוץ הוד השרון נגמר, השמש כמעט ויצאה בין העננים ואפילו ניתן לזהות חלקות שמיים כחולות. הרצים נהנים מפירות ונשנושים, הפעלות וליצנים, והמארגנים פתחו את אולם הספורט הקרוב לשימושם של הרצים. רק חצי שעה לפני כן היה נראה כי היום החורפי הזה לא עומד להגמר, אך בסופו של יום ניתן להגיד בפה מלא כי מירוץ הוד השרון השאיר טעם של עוד.

כתב: רון סיטנר
צילום: יפעת קירשנבאום ארן

רון סיטנר, מאמן כושר אישי ושחקן נוער בכדורסל בעברו. השתתף מטעם ע.ל.ה רעננה בתחרויות אתלטיקה שונות ואליפויות ישראל, בדגש על קפיצה לרוחק. חזר לעסוק בעיקר בריצה במטרה להשוות את שיאיו האישיים מהתקופה בה היה מתחרה בזמן התיכון. מאז השגת המטרה מציב לעצמו יעדים חדשים ורודף אחריהם.