ביום שישי ה – 08.03.19 התקיים מרוץ רעננה לזכרו של סגן ניר נהרי ז”ל, בין המרוצים הותיקים ביותר באזור השרון. רון סיטנר השתתף, ירד לראשונה מ40 דקות, ומדווח שבדרך עקף לא מעט כאלה שהתפלחו למרוץ ופשוט באו בלי לרכוש מספר משתתף. אתם מוזמנים להגיב על התופעה בתגובות לכתבה. 

10 ק”מ בעיר

במרוץ רעננה ניתן לבחור בין מקצה ה – 10 קילומטרים תחרותי ומקצה ה – 3 קילומטרים עממי. בנוסף ישנו מקצה של 10 קילומטרים אופני יד ו מקצה 10 קילומטרים כחלק ממרוץ חיל התקשוב.

מרוץ רעננה הינו מרוץ משפחתי בסדר גודל בינוני, את מקצה ה – 10 קילומטרים סיימו ע”פ התוצאות הרשמיות 1,015 משתתפים, בפועל רצו הרבה יותר. המסלול של מרוץ רעננה מתחיל ומסתיים בפארק רעננה, הריאה הירוקה של העיר, ועובר מסביב לכל העיר דרך שניים מרחובותיה הראשיים: אחוזה וויצמן. המסלול ידוע בעליות התלולות שלא מרחמות על רגלי הרצים, וסיום המסלול בעליות של רחוב אחוזה יכולות לשבור גם את הרצים המנוסים ביותר.

מרוץ רעננה

כשעה לפני הזינוק אנשים מתחילים להתאסף בפארק רעננה (צילום: רון סיטנר)

איסוף הערכות רק בבוקר המרוץ

אחד הדברים החשובים ביותר לי, כרץ חובב, הוא להתעסק כמה שפחות בלוגיסטיקה בבוקר המרוץ. איסוף ערכות מרוץ מראש הינו דבר אשר נמצא כסטנדרט במרוצים רבים בסדר גודל זה אך לצערי במרוץ רעננה לא הייתה אפשרות כזו. במרוץ עירוני, אשר רבים מהרצים מגיעים ברגל מרחבי העיר בבוקר המרוץ ראוי שתהיה חלוקת ערכות מקדימה. עם זאת יש לציין כי חלוקת הערכות במקום הייתה מהירה, שמות הרצים הופיעו על לוח גדול וממוספר בסמוך לעמדות החלוקה ומספר רב של מתנדבים חילקו את הערכות ביעילות. הערכה הכילה חולצה ומספר חזה.

מירוץ רעננה

עמדות חלוקת הערכות (צילום: רון סיטנר)

משחק חדש: משלמים ומתפלחים

ככל שמתקרבים לשעת הזינוק עוד ועוד אנשים מתאספים בפארק. החל מהרצים, חיילים ומפקדים, הורים מלווים בילדים ולהקות ריקוד ואקרובטיקה שונות. כל אלו דואגים לתפאורה נהדרת ושונה בנוף המרוצים הישראלי.
בדיוק מופתי, ב 08:25, יוצא מרוץ אופני היד לדרך והרצים מתחילים לזרום לקו הזינוק ל 5 דקות המתנה עד הזינוק של ריצת ה – 10 קילומטרים. העומס גדול מאוד ואני ממליץ למארגנים לשקול אופציות שונות שיקלו על הרצים בשנה הבאה, למשל: לתת קדימות למי שנרשם ורץ עם מספר חזה על פני אלה שפשוט מופיעים על קו הזינוק בלעדיו- או לעשות שרוול זינוק ארוך ומסודר יותר.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מרוץ הבית שלי

המרוץ יוצא לדרך בזמן ומזג האויר מושלם לריצה. למרות שמרוץ רעננה הינו מרוץ הבית שלי, שיבצתי אותו כמרוץ אימון בתוכנית האימונים שלי לקראת מקצה 10 הקילומטרים במסגרת מרתון וינה (06.04).
אימונים בכלל ומרוצי אימון בפרט הינם פלטפורמה מעולה כדי לנסות דברים חדשים. עד היום לפני המרוצים הייתי נוהג לבצע תרגילי חימום דינמיים כ – 15 דקות לפני הזינוק. במרוץ רעננה החלטתי להוסיף לראשונה ריצה קלה של כ – 2 קילומטרים לפני המרוץ. התוצאה? שיא אישי חדש של 39:55 דקות, במסלול לא קל בכלל. אני לא יכול להצביע במאת אחוזים כי ריצת החימום היא זו שהביאה לתוצאה הזו או האם האוירה, העידוד שבדרך (תודה לכל מי שהגיע לעודד!), או האכזבה מהתוצאה בשנה שעברה הן אלה שנתנו לי רוח גבית, אך אני בטוח כי ריצת חימום תהיה חלק בלתי נפרד גם מהמרוצים הבאים שלי.

מירוץ 10

ריצת חימום (צילום: ניב ציטיאת)

עמדת הארטיקים הקבועה בסיום

המרוץ נגמר, ובסוף מתבצעת חלוקת מדליות מרשימות מאוד ביחס למדליות בשנים הקודמות (מזכירות את המדליות המסתובבות ממרתון תל אביב 2018) וחטיפים. בתוך הפארק נמצאת עמדת הארטיקים הקבועה, סיום מרענן בהחלט למרוץ. ברחבה המרכזית בפארק ממשיכים המופעים ומסביבם מספר קטן של דוכני נותני החסות.

פארק רעננה

הרחבה המרכזית של הפארק בסיום המרוץ התחרותי (צילום: רון סיטנר)

המרוץ העממי- חגיגה

בשעה 10:00 יוצא לדרך המרוץ העממי, 3 קילומטרים נהדרים לשחרור בקצב איטי מאוד אחרי המרוץ. ולמה איטי מאוד? במרוץ העממי משתתפים אלפי תלמידים והוריהם, מבתי הספר היסודיים דרך חטיבות הביניים ועד בתי הספר התיכוניים בעיר. המרוץ העממי הוא חגיגה אחת גדולה וצבעונית.

רעננה

אלפי תלמידים והוריהם (צילום: רון סיטנר)

המקטרים

בשבוע שלפני המרוץ עולים בקבוצת הפייסבוק העירונית כמות פוסטים גדולה של תושבים אשר מקטרים על סגירת הרחובות בעיר בזמן המרוץ, זאת למרות פרסום מקדים אודות תאריך ושעות המרוץ המאפשרות כניסה ויציאה כמעט חופשית לעיר בשילוב עם הליכה של חמש דקות ברגל. שתי הצעות ממני אל אותם אנשים:

  1. צאו לעודד, זה לא יקח יותר משעה. תספגו קצת מהרוח הספורטיבית ותהנו מחוסר ריח הפיח באוויר. מולכם יעברו אלפי רצים אשר לחלקם זאת תהיה ריצת ה 10 קילומטרים הראשונה בחייהם, חלקם ינסו לשבור שיא אישי וחלקם באו רק בשביל ההנאה והאווירה. אך מאחורי כל רץ סיפור שונה ומיוחד ויש לכם אפשרות לדחוף אותו קדימה לעבר המטרה.
  2. בואו לקו הזינוק והסיום של המקצה העממי, אלפים מבני עירכם בהפנינג ענקי מלא שמחה ואושר, והפנים שלהם כשהם עוברים את קו הסיום לאחר 3 קילומטרים? אומר הכל.
ריצות ארוכות

חגיגה אחת גדולה וצבעונית, מרוץ עממי 3 קילומטרים (צילום: רון סיטנר)

מרוץ רעננה הגיע לסיומו

אני עוד מחפש את רשימת התוצאות בפארק ולא מוצא אותה, מנסה לבדוק באתר שוונג וגם שם רשום שהתוצאות יעלו בקרוב. טקס הפרסים יוצא לדרך ועל הפודיום עולים הזוכים בקטגוריות השונות, נפגש במרוץ רעננה ה – 31.

ראש העיר הנכנס, חיים ברוידא, בטקס הענקת הגביעים (צילום: רון סיטנר)

תוצאות מובילים 10 ק”מ ריצה

גברים:

  1. מלדה בוקיאו 31:29
  2. רועי זוארץ 32:48
  3. עידו אפסימון 32:54

נשים:

  1. רז פורדוסו 38:06
  2. אתי איינר 39:44
  3. נועה ברקמן 39:58

10 ק”מ אופני יד

  1. קובי גרשוני 21:31
  2. עמית חסדאי 24:11
  3. יוסי פולק 26:51
מאת: רון סיטנר
רון סיטנר, מאמן כושר אישי ושחקן נוער בכדורסל בעברו. השתתף מטעם ע.ל.ה רעננה בתחרויות אתלטיקה שונות ואליפויות ישראל, בדגש על קפיצה לרוחק. חזר לעסוק בעיקר בריצה במטרה להשוות את שיאיו האישיים מהתקופה בה היה מתחרה בזמן התיכון. מאז השגת המטרה מציב לעצמו יעדים חדשים ורודף אחריהם.