המרתון הבינלאומי הייחודי של ארץ ים המלח, בתאריך 7 בפברואר 2020 – שימרו ביומנים ומהרו להרשם. חוויה מדהימה, ייחודית מאוד מובטחת לכל רץ ורצה!

הודעה לעיתונות מאת: מרתון ארץ ים המלח

מרתון ארץ ים המלח – המרוץ הנמוך בעולם המציע למשתתפים חווית ריצה חד פעמית בשטחים בהם לא רצו מעולם. המסלול הייחודי מקיף וחוצה את ים המלח, לצד גבישי מלח עתיקים ואל מול נופי המדבר הקסומים והשקט המפורסם. הוא משלב גם אספלט וגם כביש, ופונה לרצים בכל הרמות. ההפקה מקצוענית, ובהיות המרוץ כבר בשנתו השנייה במתכונת הייחודית הזו, אין ספק שנחוש בניהול מסלול מקצועיים ומסורת של מצויינות.

ארבע מסלולי ריצה לכל הרמות:

המרחקים – 10, 21.1, 42.2, 50 ק”מ.

גולת הכותרת של המרוץ היא ריצה אל תוך הים על סוללת הגבול של מפעלי ים המלח המקיפה את חלקו הדרומי של ים המלח. רק פעם בשנה מתקבלים האישורים הביטחוניים לעלות על הסוללה ובפני הרצים הרצים מתגלים נופים עוצרי נשימה שנשמרו עד כה רק לעובדי מפעלי ים המלח או אנשי כוחות הביטחון.

הסוללה משמשת כאזור הגבול בין שטחי ים המלח הישראלי לים המלח הירדני ועוברת כחיץ ללא גדר בין המדינות המקיימת שגרת יום משותפת ושלווה בין שני הצדדים. המסלול ברובו על שטח כורכר מהודק ושטוח.

ריצה במקום הנמוך בעולם (צילום: Sportphotography)

התחלה וסיום בטיילת של עין בוקק

הלב הפועם של האירוע ממוקם על חוף ים המלח, בטיילת החדשה של מתחם המלונות בעין בוקק. משם יזנקו הרצים ולשם הם יחזרו להפנינג הסיום. מלונות ים המלח יציעו למשתתפים חבילות אירוח ולינה ממש על קו הזינוק.

הפקת המרוץ בשיתוף התאחדות בתי המלון בים המלח מציעים חבילות אירוח במחירים אטרקטיביים במגוון מלונות בעין בוקק, כולל חבילות ללילה אחד בלבד. בחלק מבתי המלון פועלים מרכזים רפואיים המתמחים בתיירות מרפא.

מקצי התחרות

  • 10 ק”מ – ריצה לאורך טיילת ים המלח החדשה, המקצה ע”ש תומר וגיורא רון.
  • 21.1 ק”מ חצי מרתון – מסלול מהיר ושטוח החוצה את “הסוללה” בים המלח.
  • 42.2 ק”מ (מרתון) – מרוץ מהיר סביב חופו של ים המלח הדרומי עד לק”מ 21 על הסוללה.
  • 50 ק”מ אולטרה מרתון – אליפות ישראל למרחק 50 ק”מ בשיתוף איגוד האתלטיקה.

פרסים כספיים יוענקו למנצחים הכלליים בארבעת המקצים.

המרוץ הייחודי מוזנק מממתחם המלונות של עין בוקק (צילום Sportphotography)

על יסודות מרוץ עין גדי

מרתון ארץ ים המלח צומח מתוך יסודותיו של מרוץ עין גדי הוותיק, אשר במשך למעלה מ 30 שנה אירח רבבות רצים והיווה נקודת עוגן בלוח המרוצים השנתי של חובבים ומקצועיים מכל הארץ אשר התמכרו לנוף הקסום ולשקט. כהמשך למפעל ההנצחה מקצה ה-10 ק”מ באירוע יתקיים לזכרם תומר וגיורא רון, בני קיבוץ עין גדי. מרתון ארץ ים המלח זוכה להכרה מקצועית ותו תקן מאת איגוד האתלטיקה הישראלי.

בשיתוף האיגוד אנו מקיימים את אליפות ישראל למרחק 50 ק”מ – המקצה היחיד מסוגו בארץ!

  • המרוץ בעל תו תקן רשמי של איגוד האתלטיקה ומדידת מרחקי המסלולים נעשה ע”י מודד מוסמך AIMS .
  • את האירוע יאבטחו כוחות הביטחון והצבא.  
  • המארגנים: חב’ פורום פקטור הפועלת מטעם המועצה האזורית תמר.
  • ניהול יריד מקצועי ומציגים: טסיא אילון חברת ספורט אקספו tasya@expo-sport.co.il
  • מחירים: מחירי ההרשמה ינועו בין 110 ₪ ל340 ₪ בהתאם למקצה המבוקש ועיתוי ההרשמה.