המרתון המדהים של ארץ ים המלח יוזנק ב 1 לפברואר, על מסלול ייחודי ברמה בינ”ל- על המים! כמעט… למעשה רצים על סוללת העפר שמוליכה אל תוך הים, בשטח שנפתח באופן חד פעמי רק למשתתפי מרתון ארץ ים המלח. אתם חייבים להיות שם!

הודעה לעיתונות מאת: מרתון ארץ ים המלח

  • שימו לב: יש עליית מחירים ב20 בנובמבר ומומלץ להירשם לפני שהמחירים עולים! 
  • וצ’ופר מאיתנו- קבלו קופון הנחה רק לקוראי ראן-פאנל: dsm19rnpnl 
  • לרישום לחצו פה: https://deadsea.run/

אופיר קינדלר, אולטרה מרתוניסט ואיש ההפקה מספר על מרתון ארץ ים המלח: “המרוץ הזה נשען על היסודות היציבים והיפים של מרוץ עין גדי, שלפני 20 שנה היה מרוץ גדול וחשוב בתקופה שלא היו הרבה מרוצים בארץ”.

אופיר קינדלר בחימום הנמוך בעולם!

“ביוזמת מועצה אזורית תמר, הוחלט להרים מחדש את האירוע ולבנות אותו כך שיתאים לעידן הנוכחי. בתהליך הזה ניסינו למצוא איך לחדש ולהיות מעניינים עם מוצר חדש לקהל. בחזון האירוע אנחנו מקבלים השראה ממרוץ ה- Comrades הדרום אפריקאי – מרוץ כביש Point to point למרחקים ארוכים המושך כל שנה משתתפים רבים, ויש לנו שאיפה להוסיף מקצים ארוכים יותר בשנים הבאות”, מספר אופיר.

הרשמו עם קוד ההנחה של ראן-פאנל: dsm19rnpnl

מסלול ייחודי שאף אחד לא רץ בו מעולם!

“ראשית עברנו לאזור המלונות” מספר אופיר, על שינוי שמאוד מקל על כל מי שרוצה לישון שם באזור. אבל הדבר החשוב הוא המסלול הייחודי בקנה מידה עולמית של המרתון הזה: “מצאנו תא שטח חדש שאף אחד לא רץ בו מעולם ואי אפשר לרוץ בו בלי קבלת אישורים מיוחדים מהצבא ומכי”ל – סוללת הגבול של מפעלי ים המלח!”

חוויה מדהימה על מסלול שנפתח רק בשבילנו!

מה זו הסוללה הזו? “זו סוללת עפר ענקית, שעליה יש דרך עפר כבושה ברוחב של כ 30 מטר. מדובר על סוללה באורך של כמה עשרות קילומטרים. הסוללה היא חלק מכל מערכת הבריכות של דרום ים המלח, היא מתחילה כחמישה ק”מ צפונית לעין בוקק, מהחוף לתוך ים המלח בכיוון דרום מזרח, ואז בעיקול דרומה, כאשר מצידה האחד ישראל ומצידה השני ירדן.

המרוץ יוזנק מהמלונות על כביש 90 שיחסם לטובת המרוץ לכ3 שעות, משם ייצא צפונה לכ-5 ק”מ, ואז יפנה ימינה ומזרחה אל תוך הים על הסוללה!

הריצה על הסוללה היא על דרך כורכר שטוחה, מאוד מהודקת וכזו שמאפשרת ריצה מהירה כמעט כמו במהירות של ריצה על אספלט. המרחק שתעשו על הסוללה יהיה בהתאם לאורך המקצה בו תשתתפו.

מרוץ עין גדי

“מקצי חצי מרתון, מרתון מלא, ומקצה 50 הק”מ נכנסים אליה ורצים בה עד לנקודת האמצע, וממנה חוזרים על אותו מסלול חזרה לכביש 90. בנקודה זו עולים על הטיילת החדשה שנבנתה לאורך הכביש, עד המלונות ושער הסיום, רק מקצה ה 10 ק”מ לא עולה על הסוללה, אלה נע הלוך וחזור על טיילת החוף החדשה והמטופחת”, מספר אופיר קינדלר.

מרתון ארץ ים המלח

מתחם סיום, פרסים ושת”פ עם איגוד האתלטיקה

הסיום הוא על חוף הים עם מתחם סיום מושקע ורציני – עם פעילות לכל המשפחה, אקספו עם דוכנים והנחות, יהיה מתחם VIP מפנק לרצי אליפות ישראל ל-50 ק”מ ולרצי המרתון המלא –  עם פינוקים ודברים טובים, ויהיו שם עוד הפתעות. המרוץ יכלול פרסים כספיים בשווי כולל של 30,000 ש”ח לזוכים הכלליים בכל 4 המקצים. בקרוב יפורסמו חבילות עם בתי מלון במגוון רמות מחיר בים המלח- מהיקרים ויוקרתיים ועד לאלה שיציעו מחירים נמוכים יותר.

מרתון ים המלח

אופיר מוסיף: “יש שיתוף פעולה גדול עם איגוד האתלטיקה: כל המסלולים נמדדים על ידי מודדי האיגוד המוסמכים, והאיגוד נותן תו תקן למרוץ מבחינת בטיחות, תנאים לרצים, קטגוריות וניהול. כמו כן לראשונה, בשיתוף עם איגוד האתלטיקה תתקיים אליפות ישראל למרחק 50 ק”מ במרוץ הזה – וזו מסורת חדשה שהמרוץ מתכנן להשיק השנה”.

ים המלח

יהיה כיף בחוף במתחם הסיום! (צילום: תומר רוזנפלד)

 

האם ישברו פה שיאים?

אחת השאלות המעניינות ביותר היא האם ישברו פה שיאים, ולהערכתנו- לא מעט, למרות שהמסלול ברובו על דרך עפר ולא על אספלט (אם כי מאוד מהודקת ונקייה- הכי קרובה לאספלט שאפשר בעפר…). לטובת הרצים באים שני יתרונות מאוד ייחודיים של המרוץ הזה- אחד ברור ומרכזי והשני תיאורטי יותר:  

  1. זהו אחד המרוצים השטוחים ביותר בישראל- מדובר על אירוע שהגובה המצטבר בו מזערי יחסית למרחק. אפשר לצפות שבמרחק ה50 ק”מ, זה יהיה המרוץ שיהיו בו הכי הרבה שיאים אישיים בישראל למרחק הזה- שכן אין אף מרוץ אחר בתנאים כל כך מושלמים.
  2. שאלה מעניינת קשורה לכמות החמצן באוויר– לעומת גובה פני הים הרגיל, שבו יש 21% חמצן באוויר, הרי שבמינוס 400 מטרים יש כמות גדולה יותר של חמצן באוויר: 23%! אנחנו מאוד סקרנים לראות האם תהיו מהירים יותר כתוצאה מכך?

שטוח, עתיר בחמצן, מהודק ומוכן לשיא הבא שלכם!

1/2/2019 – לרישום למרוץ כנסו לאתר:

  • שימו לב: יש עליית מחירים ב20 בנובמבר ומומלץ להירשם לפני שהמחירים עולים!
  • וצ’ופר מאיתנו- קבלו קופון הנחה רק לקוראי ראן-פאנל: dsm19rnpnl
  • הרישום למרוץ פה!

http://bit.ly/deadseam