מרתון לונדון סומן כתחרות מרתקת בין מו פארח לאליוד קיפצ’וגה, אבל בואו…זה לא היה כך באמת. בעוד שלפארח זה רק המרתון הרביעי, קיפצ’וגה הוא שיאן העולם והמרתוניסט מספר אחד ללא עוררין. הוא הראשון לנצח 4 פעמים – ובסטייל ענק עם שבירת שיא מסלול והתוצאה השנייה בהיסטוריה- שנייה רק לשיאו העולמי- 2:02:37 (לא רשמי).

 

התחרות המלאכותית המובילה לאירוע

אמנם מו פארח נהנה מיתרון הביתיות, וגם ניצח במרתון שיקגו, אבל הצפיות ממנו, אם להודות על האמת, אינן באמת להוביל בתחום המרתון מול השיאן העולמי הבלתי מעורער- אליוד קיפצ’וגה. גם אם זה דו קרב שכולם נהנים לפמפם, תנו לו להבשיל מעט…

מו פארח עשה את זה כמרתון הרביעי שלו, והוא עדיין בעקומת שיפור. “אני לומד, מרתונים הם שונים לגמרי מהאצטדיון. בכל מרוץ אתה מקבל עוד ניסיון. למדתי בדרך הקשה. לתוך שיקגו האימונים הלכו טוב, ונהנתי. אם אתה כאתלט, לא נהנה ומאושר אתה לא תרוץ מהר. אני רץ הכי טוב כשאני נהנה וזה מה שקרה בשיקגו. אני מאמין שיכולתי לרוץ מעט יותר מהר, אבל זה היה לא סביב התוצאה אלא סביב המטרה לנצח את המרוץ”.

עוד אף אחד לא ניצח את המרוץ 4 פעמים, עד היום

אצל מו פארח בניגוד לקיפצ’וגה יש עוד שינויים והתאמות, אבל לפני האירוע הוא מביע אמון במה שעשה עד לאירוע: “אתה חייב לשנות בכל אירוע כי אתה מתחזק, אבל אני מרגיש בנוח עם האימונים שלי, עשינו את כל מה שצריך לעשות, ושלושת החודשים האחרונים היו מצוינים”.

אליוד קיפצ’וגה לא עשה מרוצים בכלל מאז ברלין ושמר על פרופיל מאוד נמוך. “אני אוהב את לונדון ואני מוכן להתחרות” הוא אמר במסיבת העיתונאים לפני המרוץ. בניגוד למו פארח הוא במקום אחר- הכוכב הבלתי מעורער של הריצה העולמית, שיאן העולם מברלין, האיש שאליו נשואות עיני כולם עם תקווה לקרבה נוספת למחסום השעתיים, הוא בעל מחזורי אימון מאוד מדויקים וסגורים. 12 השבועות שלו לפני המרתון הן שגרה מוכרת ומדויקת. 

כאמור בסיכום הוא סיפק את הסחורה בענק ושבר את שיא המסלול. 

בנשים – בריגיד קוסגיי

ניצחה באופן מרשים את המרוץ – גם היא מקניה, כמו קיפצ’וגה. היא ניצחה את המנצחת הקודמת בלונדון – ויויאן צ’ריויוט והפכה לרצה הצעירה ביותר לנצח בלונדון ב 2:18:20.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים