המבחן הפעם הוא לדגם החשוב ביותר לטעמי של רודי בשנים האחרונות. אני בוחן כל זוג שיצא לחברה הזו, והפעם אני חש בבשורה של ממש: רודי פרוג’קט Defender! הם שוקלים 28 גרם, עולים החל מ950 ש”ח, בעלי כיסוי ענק במיוחד ולוק רדיקלי, ומסמנים משהו חשוב עבור רודי.

עיצוב וסקסאפיל – ההמתנה לסטייל הענק

המשקפיים האלה באים מטרנד חזק במשקפי הספורט של מעבר למשקפי שמש ענקיים בעלי כיסוי רחב במיוחד, כמעט גוגלס. הובילו את המגמה הזו אוקלי, POC ולאחרונה גם 100% (שמשקפיים שלהם נכנסו למבחן לאחרונה), ורודי לא היתה שם. הדגם הספורטיבי ביותר שלה, בו משתמשים הספורטאים המקצועניים היה עד עכשיו ה Tralyx שבחנו את גרסת ה Slim שלו (+סרט) והוא צר יחסית.

ההעדרות מהסצינה האופנתית הזו גרמה לה להערכתי להפסיד לא מעט מכירות, להיות פחות אטרקטיבית בקרב רוכבי אופניים בשטח, ולהראות מעט פחות מעודכנת ביחס למתחרים ה”מאגניבים” שלה. דגם ה Defender מצטרף לעוד דגם חשוב מעין כמוהו- ה Syntrix בעל המסגרת הסגורה, ושני אלה ביחד משנים את התמונה לגמרי ומחזירים אותה למרכז המגרש האופנתי.

חידושים טכנולוגיים

בקטע העיצובי- טכנולוגי אבל גם הפונקציונלי, נציין הפעם שרודי חידשה בשני דברים מעניינים:

  1. שימוש בגרפן- Graphane למסגרת– זה חומר שמתחילים לשמוע עליו יותר לאחרונה כבעל תכונות מדהימות של קשיחות ועמידות (למשל לשריטות) ביחס משקל מדהים- לא צריך לצבוע אותו ויש לו מראה מט שחור-אפור יפה מאוד. (הדגמים אשר במבחן אינם דגמי הגרפן)
  2. הבאמפרים חוזרים- הפטנט המצוין הזה מאפשר לתת גם נגיעת צבע עיצובית למשקפיים, ולרוכב להחזיק יותר מצבע אחד, גם משמש לעיצוב מסגרת סגורה וגם מוסיף הגנה מהעדשה ועל העדשה. הם הופיעו לראשונה בדגם הפוטוניקס המוצלח שתוכלו לקרוא ולראותו פה.

הביקורת על העיצוב הענק

יש להודות שזה מאוד מתאים לספורט אבל נראה הרבה פחות מתאים ביום יום, על קז’ואל. הביקורת הזו נכונה גם לרודי האלה וגם לכל הדגמים הענקיים והמוגזמים האחרים בשוק. עם כל הכבוד להיפסטריות, בנהיגה וביום יום, ולמרות שהמשקפיים שוקלים רק 28 גרם, אני נשאר עם ה Rydon שלי והעדשות המקטבות (למבחן ומידע על העדשות המקטבות לחצו פה). הם עדיין מרגישים לי נכונים יותר בשימוש קז’ואל, והמקטבות- זה חלום בנהיגה ובכלל.

מצלמת אקסטרים

במדבר הכיסוי הרחב נתן יתרון מורגש!

תוקף ומגן!

הDefender הוא אבולוציה מודרנית ומעודכנת (גם עיצובית וגם טכנולוגית) של Aggressor: דגם של Rudy Project מ-1992! הם אפילו שיחקו משחק נחמד פה עם השמות: תוקפן-מגן… אי אפשר לפספס את הקשר בין שני הדגמים. זה ממש לקחת את הדגם המקורי ולהפוך אותו למודרני. בתמונה מטה ה Defender החדש- ומשמאל ה Aggressor המקורי שצילמתי מאוסף רודי פרוג’קט ישראל. אז אם חשבתם שמקור ההשראה הוא אוקלי או אחרים, טעיתם.

אני מקווה שנראה את המשך המגמה הזו לקחת את הקלאסיקות שלהם משנות ה80 ו 90 ולהפוך אותם למודרניים. יש בליין שלהם עוד כמה מוצרים שהם מאסטריפיסים עיצוביים שהייתי שמח לראות אותם חוזרים. כנסו לכתבה הסוקרת אותם פה.

מימין- ה Defender החדש, משמאל Aggressor של שנות ה90

כיסוי ואטימה- כמעט כמו גוגלס

כל המגמה הזו של משקפיים ענקיים שהם בעלי שטח גדול כל כך של עדשות מיועד לשפר את הכיסוי והאטימה. אנחנו רוצים מהם הסתרה מלאה של השמש מפינה אחת לשניה. ההסתרה החשובה ביותר במשקפי שמש בריצה, היא הכיסוי לחלק התחתון דווקא, משם מוחזר האור אל העיניים בשיא היום, ולשם מופנה המבט. כשהשמש בצד אני רוצה כיסוי צד- ואין שום ספק שה Defender מגינים על העיניים הייטב בכל המצבים האלה. 

לרכיבה ובמיוחד לטריאתלון הכיסוי הרחב שימושי היא בחלק העליון- כשאני בתנוחת נג”ש וגם ברכיבת כביש אני מאוד נמוך ורוכן, ומשקפיים שאינם מכסים הייטב לכיוון המצח ממש מפריעים לי, ומוכתרים מיידית כמשקפי נהיגה- אבל לא רכיבה.

ביחד עם האטימה וההגנה על העיניים משמש ורוח, עולה אתגר האוורור ומניעת האדים, שכן שני אלה – תכונות סותרות זו לזו. לשם כך רודי מייצרים מערכת של כונסי אוויר, כמעט כמו ספוילרים של מכוניות שתפקידם ללכוד את הרוח ולהוביל אותה בצורה מתוכננת אל הצד הקרוב לפנים של העדשה, ולמנוע הצטברות אדים (רוב המבחן נערך בקיץ אז תכלס, לא באמת השתמשתי בתנאים שאפשר לבדוק את זה בהם). מה שבטוח- הגנה מעולה, כיסוי ואטימה יש ובשפע.

לטריאתלטים- כיסוי מעולה גם ב”שכיבה” על האירובר

תחזיקו חזק (אחיזה והתאמה)

בהתאם לתפיסה המאוד סדורה של רודי לגבי המשקפיים שלה, והפיצ’רים הכמעט קבועים שלה- יש שני היבטים מוכרים גם במשקפיים האלה:

  1. אפונים מתכווננים- רודי פרוג’קט דיפנדר מגיעים עם אפונים אחרים מאלה שנתקלתי בהם עד היום ברודי- הם משתלבים הדוק יותר במסגרת. הם גם פחות רכים וגמישים וטווח התנועה שלהם מעט יותר קטן, מה שגורם לי להרגיש פחות פינוק מהקודמים אבל גם יותר יציבות.
  2. ידיות מתכווננות- גם פה, החלק המתכוונן אינו ארוך מאוד, ודומה שהוא פחות רך מבריידאון וקצר יותר. בתמונות- זה רק המקטע הצבעוני הכחול בידית שיכול לזוז. המשמעות- פחות דרגות חופש ופיסול חופשי ויותר למטרת דיוק של סוף הידית באחורי האוזן.

המימוש בפועל, למרות דרגות החופש המעטות יותר של החלקים הגמישים להתאמה, הוא מושלם לביצועי ספורט. ברכיבה זוג אחד נע מילימטר קדימה על האף שלי ברכינת נג”ש- כיפוף עדין וקל של הידיות מאחורי האוזן וזהו- נעול עם אפס תזוזה ובדיוק במקום שנוח לי. גם בריצה זה לא יזוז בכלל אחת שהתאמתם את זה למבנה הפנים שלכם.

רצתי, עשיתי נג”ש ואתגרתי אותם והם אחזו וכיסו מעולה. בצד הביקורת אומר שיכול להיות שגומי מעט רך יותר באף (כמו שיש במשקפי מבחן נוספים שאצלי כרגע שמחדדים לי את ההבדל) אולי היה נעים לי קצת יותר. אבל גם פה- סיגלתי יחס שונה לכיוון ורוחב אפוני האף מאשר במשקפיים האחרים של רודי: היות והכיסוי הוא מושלם וענק, אין לי צורך לכוון את המשקפיים למקום הנכון יותר מדי באמצעות האפונים- רק שישבו על האף עם הכי פחות מרגש.

Defender

ביום יום אני מעדיף את דגם ה Rydon על הדגם הזה

עדשות ואופטיקה

רודי פרוג’קט דיפנדר הם בעלי עדשה אחת גדולה ולא שתי עדשות. זו המגמה, במיוחד בכל המשקפיים הגדולים ויש לה יתרונות של כיסוי גדול, מראה יפה ונקיון והמשכיות עיצובית בין העיניים עם פחות הסתרות. החסרון הוא שהעדשות האלה יקרות יותר להחלפה במקרה שריטה- אי אפשר להחליף רק צד אחד.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

למי שאוהב להשתמש בעדשות שאינן פוטוכרומטיות, ומחליף בין עדשת הלילה לעדשת היום שלו אומר שההחלפה וההחזרה פחות מהירות וקלות. אין אף משקפיים בשוק שקל להחליף בהם עדשות כמו ב Rydon אבל פה זה מורכב עוד יותר כי צריך להכניס את הבאמפרים בעדינות למגרעות שלהם ואז להכניס את העדשה. כשנפלתי בשלג בסקי והעדשה יצאה קצת ממקומה התקשתי להחזיר. עוד ביקורת בעניין העדשות- אכזבה קלה חוויתי כשהבנתי שכרגע עדשה מקטבת אין, כי זו ההעדפה הפרטית שלי.

בחנתי הפעם שתי עדשות- אחת אפורה-נייטראלית יחסית שאהבתי מאוד ואחת עם כיסוי מראה מגניב ותכלכל שממש אהבתי, אבל עם גוון צהבהב יותר למי שחובש אותם שפחות אהבתי. זה עניין מאוד אישי ופה, כשאתם קונים, בעיקר צריך לוודא שהספק שלכם מציע מגוון גדול לכל טעם, ותמיכה ושירות לאורך שנים למקרים שצריך להחליף בהם את העדשה. בקטע הזה בישראל אין תחרות ל Rudy Project ישראל. הם מובילים בשירות בצורה חד משמעית, וזו סיבה משמעותית לכך שרבים שומרים להם אמונים כבר דורות רבים של משקפיים.

מבחינת סוגי עדשות- לרודי יש 4 משפחות, ובמקום שנכתוב עליהן, קבלו הסבר וידאו מאור ענר היבואן וממני במפגש שערכנו עבורכם.

סיכום: רודי פרוג’קט Defender

מוצר חשוב מעין כמוהו, נראה מעולה ומעודכן ומתחבר למסורת של Rudy. נותן סוף סוף מענה לצורך במשקפיים גדולים עם כיסוי אבסולוטי ומראה אגרסיבי. ללא שום ספק זה הדגם שאני הולך לרכוב איתו והוא ישים את כל האחרים בצד. בצד החסרונות אמנה את העובדה שזו עדשה אחת יקרה יותר, אפונים מעט פחות מפנקים ופחות התאמה לשימוש קז’ואל לטעמי. בצד היתרונות את העובדה שמקבלים כיסוי אבסולוטי ואחיזה מעולה – מוצר מושלם לשימוש ספורטיבי. אני מחכה בכליון עיניים לחלקים הצהובים שאחליף איתם את החלקים השחורים בלבד במוצר שאתם רואים פה, וזה יתאים בול לחליפת בייקפאנל. בקרוב יגיעו עוד מגוון דגמים וצבעים לישראל.

 

יצירת קשר עם היבואן

Error: Contact form not found.