ארבעת נציגנו הישראלים הרחיקו לקצה השני של העולם כדי להתחרות על הבמה המרכזית בעולם הטריאתלון: לתחרות השיא לשנת 2018 – אליפויות העולם בטריאתלון וגמר הסבב העולמי לנשים ולגברים. רון לוינסון, עד לאחרונה חברם לנבחרת, מספר על האירוע והנציגים הישראלים באוסטרליה.

מאת: רון לוינסון
תמונות: תמיר בוגין, דלי קאר

ארבעה ישראלים הרחיקו עד אוסטרליה

יואב אביגדור יזנק לאליפות העולם לנוער, רז פורדוסו והגר כהן כליף תזנקנה לאליפות העולם לנערות ושחר שגיב יזנק לתחרות גמר הסבב העולמי.

נבחרת הנוער הישראלית עשתה עונה משמעותית באירופה, 8 פעמים התנופף דגל ישראל במהלך טקס מדליות בתחרות נוער אירופאית, מתוכן פעמיים הושמע ההמנון הישראלי (איתמר אשד ניצח באוקראינה, יואב אביגדור ניצח באוסטריה). נבחרת ישראל לנוער מדורגת לפני התחרות הזו במקום הרביעי בדירוג הנבחרות האירופי.

ארבעתם צלחו את הקריטריונים הנוקשים שהציב איגוד הטריאתלון הישראלי להשתתפות באליפות העולם, וסיימו לפני שבוע את ההכנות המרכזיות לתחרות במסגרת מחנה אימונים שהתקיים ברמת הגולן. במוצאי שבת הגיעו לנתב”ג עם המאמן הלאומי אורי זילברמן ויושב ראש איגוד הטריאתלון הישראלי מיכאל זיו.


אל תפסידו עדכונים מרתקים! הניזולטר שלנו לא מציק, ונשלח רק פעם בשבוע:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 


אורי זילברמן סיפר ערב התחרות:

“השנה המשלחת שיצאה לאליפות העולם היא הקטנה ביותר שהייתה לישראל בשנים האחרונות. זאת בגלל החלטתנו להקשיח את הקריטריונים להשתתפות באליפות בשל העלות הכספית הכרוכה בנסיעה לאוסטרליה, ולכן רצינו לשלוח רק את הספורטאים שבעלי סיכוי לסיים בשליש העליון של המתחרים.”

ניתן לעקוב אחרי שידור ותוצאות בזמן אמת של תחרויות הבוגרים באתר http://www.triathlonlive.tv. מקצה הנערות יתקיים ביום שבת בשעה 4:20 לפנות בוקר שעון ישראל, מקצה הנערים יתקיים ביום שבת בשעה 6:05 בבוקר שעון ישראל, מקצה הנשים יתקיים ביום שבת בשעה 8:00 בבוקר שעון ישראל, מקצה הגברים יתקיים ביום ראשון בשעה 8:00 בבוקר שעון ישראל. תחרויות הנוער משודרות פה: http://triathlonlive.tv/goldcoast

נבחרת ישראל בטריאתלון


הנבחרת הישראלית מימין לשמאל: הגר כהן כליף, רז פורדוסו, יואב אביגדור ושחר שגיב

שחר שגיב בלט במיוחד במונטריאול

שחר לקח את תשומת הלב העולמית בתחרות הסבב העולמי במונטריאול, כשנכנס לקבוצת הבריחה ברכיבה והיה שם כ-20 קילומטר. לשחר יש זכרונות טובים מהמסלול בגולד קוסט, בשנה שעברה הוא סיים במקום העשירי בתחרות הסבב העולמי שהתקיימה באותו המסלול. שחר מגיע לתחרות על מנת לצבור ניקוד אולימפי שיעלה אותו בדירוג ויכניס אותו למקום בטוח יותר ברשימה האולימפית לקראת אולימפיאדת טוקיו, כרגע הוא מדורג במקום 48 בדירוג האולימפי.

זילברמן שיתף אותנו: “המטרה העיקרית שלנו בתחרות היא לזכות בכמה שיותר נקודות בדירוג האולימפי. בשנה שעברה עשה על המסלול את אחת התחרויות הטובות שהיו לו בקריירה ואנחנו צופים שיסיים את התחרות בין 25 המקומות הראשונים. בשבוע הבא יזנק שחר לתחרות האחרונה שלו לעונה בגביע העולם בסין.”

שחר שגיב

שגיב ינסה להתברג בין 25 הראשונים בתחרות

יואב אביגדור בן ה-19

עבור יואב זו תהיה התחרות האחרונה בגילאי הנוער. אביגדור קבע את הקריטריון הישראלי כשניצח בתחרות גביע אירופה לנוער שהתקיימה בקיצבול, אוסטריה בזכות יכולות ריצה שאף אחד ממתחריו לא יכל לעמוד בהן. אביגדור עמד השנה על הפודיום פעם נוספת, כשחצה את קו הסיום במקום השני בגביע אירופה לנוער במלייה, ספרד. אביגדור, אלוף ישראל לנוער ומדורג במקום החמישי בדירוג האירופי לנוער, מגיע עם שאיפות גבוהות על מנת לסיים את תקופת הנוער בחייו עם טעם מתוק.

“אביגדור שיפר את השחייה שלו באופן משמעותי בשנה האחרונה” אומר זילברמן. “אנחנו מקווים שיצליח לצאת בחצי העליון של המתחרים מהמים, חשוב לי לראות אותו דומיננטי בקטע הרכיבה ושמיד בסיומה ירוץ את חמשת הקילומטרים של הריצה בזמן 15 דקות ו-15 שניות.”

אביגדור ירצה לסיים את תקופת הנוער בחייו עם טעם מתוק

גם רז פורדוסו עוברת לבוגרות

זו תהיה התחרות האחרונה שלה בנערות. רז פורדוסו עשתה קפיצת יכולת משמעותית העונה, הצליחה להביא לידי ביטוי את יכולות השחייה שלה בתחרויות ושיפרה את יכולות הריצה שלה. היא סיימה במקום ה-17 באליפות אירופה לנערות שהעניק לה את הקריטריון לתחרות באוסטרליה,בנוסף לכך הצליחה לעמוד פעמיים על הפודיום בתחרויות גביעי אירופה לנערות, אחת מהן התקיימה במלייה, ספרד, כשסיימה במקום השלישי והשנייה התקיימה בדניפרו, אוקראינה וסיימה במקום השני.

רז פרדוסו טריאתלטית

רז פורדוסו עמדה פעמיים על הפודיום בשנת 2018

לפני חצי שנה, בזמן שחבריה לאימונים של הגר כהן כליף בת ה-18 התכוננו לתחרויות תחילת העונה, הגר התמודדה עם מחלה שהשביתה אותה מאימונים לתקופה. למרות זאת הספיקה לחזור לכושר לקראת התחרויות החשובות לעונה, ואף בחודשים האחרונים שיפרה משמעותית את יכולות השחייה שלה. באליפות אירופה האחרונה סיימה במקום 21 שהקנה לה את המקום על קו הזינוק באליפות העולם, ותקווה לשפר את הישגה מהאליפות בשנה שעברה שבה סיימה במקום ה-23. מסלול הרכיבה הקשוח עשוי לשחק לטובתה של כהן כליף, שידועה ביכולות הרכיבה שלה.

כהן כליף

כהן כליף שיפרה משמעותית את יכולת השחייה שלה

על רז והגר אמר זילברמן:”אנחנו מצפים משתיהן לצאת מהמים בין 30 הראשונות, במהלך הרכיבה הן צפויות לעבוד בקדמת הפלטון ולשמור על דומיננטיות ובריצה מטרתן תהיה לרדת מ-19 דקות.”

טריאתלון

פורדוסו וכהן כליף ינסו לרוץ את חמשת הקילומטרים בפחות מ-19 דקות

בהצלחה לכולם!

הכותב, רון לוינסון – בן 23, היה טריאתלט עלית וחבר נבחרת ישראל בטריאתלון בשנים 2012-2017. ייצג את ישראל באליפויות אירופה ועולם בגילאי הנוער ו-U23 ובאליפות אירופה לבוגרים. כיום רון מאמן בקבוצת הטריאתלון RoadRunner תחת ניהולו המקצועי של ניר יגודה.