מדי פעם כשנכנסים דגמים מעניינים במיוחד אנחנו מוציאים עידכון, מעין הצצה מוקדמת: “נכנסה למבחן”- והפעם על הנעל שהיא כנראה החשובה ביותר בליין של Altra – ה LonePeak 3.5. ב”נכנסה למבחן” נרכז את כל המידע הטכני שאנחנו אוספים על הנעל, ונתן לכם כבר הצצה ראשונה לתחושות הראשוניות שלנו ממנה. זה לא המבחן המלא, שייכתב ויפורסם רק אחרי שנרוץ במינימום 120-150 ק”מ עם הנעל, ובמגוון תכסיות ותנאי שטח.

Altra LonePeak 3.5

כרטיס הביקור

  • דגם: Altra LonePeak 3.5
  • ייעוד: ריצת שטח וטרייל, הייקינג.
  • משקל: 295 גרם.
  • דרופ: 0 מ”מ.
  • עובי סוליה: 25 מ”מ.
  • רמת שיכוך: בינונית
  • מחיר: 649 ש”חAltra LonePeak 3.5

LonePeak – להיט המכירות העולמי של Altra

“זאת הנעל הראשונה אי פעם ש Altra הוציאו- כל המחקר והפיתוח נעשה על הנעל הזו, וריצת האולטרה הראשונה שגולדן הרפר (מייסד Altra) עשה עם המוצר שפיתח. הוא פעם אמר על הריצה הזו שהיא נעשתה עם הנעל היקרה ביותר בהיסטוריה, שכן אב הטיפוס של ה LonePeak הזו עלה 60,000 דולר. מאז היא עברה הרבה מאוד שלבים והיום זו הנעל הכי נמכרת של Altra”, מספר לי אלדר פדרו, מנהל תחום הריצה ב DAA היבואנית.

שאלתי אותו – למה בעצם היא להיט כזה? “משום שזאת נעל השטח הכי טובה שראיתי מבחינת היכולת שלה לעשות הכל- גם שיכוך טוב, גם אחיזה טובה, וגם בכיף שהיא מספקת למי שרץ איתה בשבילים ובכבישים. היא נעל נעימה לכל ריצה שהיא- נעל מאוד מתונה. גם בארץ נכנסה כבר לרשימת ה Best sellers, למרות שהגיע מאוחר.”

אז אם היא כל כך טובה, מה המגבלות שלה לדעתך? “לצד העובדה שזו נעל השטח שתעשה לך הכל, וכל רץ שטח צריך נעל כזו, המגבלות שלה יהיו בקטעי קיצון: היא לא גריפית כמו הקינג ואפילו מעט פחות מהסופריור ובמקומות מאוד טכניים היא טיפה פחות תתאים”.

Altra LonePeak 3.5

תאור היצרן- במילותיו:

“האלטרה 3.5 היא שיפור שעושה את הטוב מאוד לאפילו טוב יותר: עם חורי ניכוז לשמירה על הרגלים יבשות, מערכת גייטר עם 4 נק’ עיגון שומרת על העפר והאבנים בחוץ, ושידרוג לאריג הרשת העליון לעמידות לאורך זמן, הנעל הזו מוכנה להתמודד עם השביל. רוצו עם בטחון וכבשו את השטח הקשה ביותר, עם השיכוך המלא ופלטפורמה עם דרופ אפס, תא אצבעות רחב (FootShape™) ופיצ’רים בסוליה החיצונית: MaxTrac, TrailClaw”.

קצת הסברים לדיבור הזה- אלטרה מאמינה בדרופ אפס, כלומר החלק הקדמי של הסוליה עבה ובגובה זהה לזה של האחורי, בניגוד לגישה המסורתית לפיה העקב מוגבה. לדבריה זה מעודד ריצה טבעית יותר ונכונה, ומפחית פציעות. על התחושות מכך עוד נספר לכם במבחן עצמו. בנוסף יש לה את ה “FootShape™”- תא האצבעות הרחב- מתוך גישה שצריך לאפשר לאצבעות להפרש ולשפר אחיזה ונוחות. שתי הברכות האחרונות הן TrailClaw ו MaxTrac – למעשה הסוליה החיצונית התחתונה שבנויה מכמה סוגי גומי, חלקו מיועד להיות עמיד לשפשוף לאורך זמן ולספק מגע, (“הטפרים”- Claw) לייצר הדבקות, תפיסה ואחיזה של הקרקע.

Altra LonePeak 3.5

ההבדלים מהמודל הקודם: 3.0

חוץ מבסוליה, עשו כמה שיפורים שנראים לעניין: החלק הקדמי קיבל חיזוקים חדשים שמונעים כפלים ושבירה של המבנה באזור האצבעות הרחב, הרשת שונתה מעט והיא צפופה יותר, הלשון מעט קצרה יותר ומפתח הלשון צר יותר והנעל עוטפת את הרגל מעט טוב יותר בחלקה העליון. החיבורים של שסע השרוך לצדדים הורחבו, כלומר המבנה מעט חזק יותר.

בצד הם הוסיפו לולאות קטנות חדשות עבור הגייטר, מה שנותן לו 4 נקודות עיגון (יצריך גייטר תואם), וגם בעקב שיפרו את האחיזה כנראה, ולולאת המשיכה הוגבהה. הוספו חורי הניכוז בצד הנעל צמוד לסוליה.

Altra LonePeak 3.5

“בחנות” – רושם ראשון

אנחנו בד”כ קונים נעליים על בסיס הרושם הראשוני ביותר- זה שחשים בחנות, אז “בנכנסו למבחן” אתן לכם את התחושה הראשונית הזו שחשתי. במבחן עצמו נבדוק האם הרושם הראשון הזה שקובע לא מעט מהבחירות שלנו מרמה? או שהוא נותן אינדיקציה טובה להמשך?

אל הנעל הזו עברתי ממבחן של נעל, שאפשר להגדיר אותה כהפוכה ב 180 מעלות מה LonePeak: הנעל של און קלאוד שהיא מינימליסטית, צמודה כמו עור שני גם מלפנים אז התחושה הראשונית חידדה את ההבדל. יש ללון פיק מלא שיכוך. אולי זה לא נחשב מקסימליסטי אבל ביחס לרוב הנעליים האחרות שבדקתי, שהן נעלי ריצה רגילות יחסית (למעט האון קלאוד) ה LonePeak מרגישה כמו סוג של טרמפולינה רכה. הכי דומות לה בתחושה היו ההוקה ספידגואט, אבל היא היתה צרה בהרבה, במיוחד באצבעות והיתה לה את תחושת הנדנדה הזו בתנועה לפנים שאין ב Altra. בהמשך אני אשווה אותה ראש בראש במבחן גם עם הקלדרה של ברוקס שעדיין אצלי, ופונה לייעוד מאוד דומה ונחדד את התחושות של ה Lone Peak מול הקלדרה בתנאי אמת.

הדבר הבא חוץ מרכות השיכוך שחשתי הוא הרכות הכללית שלה- הריפוד בעקב, הצדדים, הכל מרגיש גמיש יחסית ועל הצד הרך של הסקאלה. התחושה של אפס דרופ מעניינת. הדבר העיקרי שמרגישים בהתחלה הוא כמה זה עבה ורך מלפנים. זו הסיבה שלמרות שהגובה הוא רק 25 מ”מ, זה מרגיש הרבה יותר שיכוך- כי זה כפול מנעל מסורתית בחלק הקדמי.

טוב, אני עוצר בזאת- כי יש עוד מבחן של ממש לכתוב… תעשו מנוי לניוזלטר שלנו ותקבלו עדכון כשהמבחן יוצא!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

מאת: גיא חלמיש