לא חשבתם שנזניח את הנשים, נכון? אז בהמשך לכתבות שאנחנו עורכים לישראמן 2019, הפעם דן קוני מספר לנו על המועמדות הישראליות לניצחון, הן הגיבורות שלנו, חזקות, מהירות ויחידות סגולה- יש רק מעט מאוד כאלה בישראל שיכולות לעמוד ברמת הקושי הזו.  הנה הבולטות שבהן: 

מאת: דן קוני

רק 250 מתמודדים במרחק המלא

הישראמן נחשבת לאחת מה-10 התחרויות הקשות בעולם, לא פלא שרואים רק כ-250 מתמודדים במרחק המלא שזאת כמות קטנה מאוד ביחס לתחרויות אחרות בחו”ל לאותו המרחק. לצערינו אנחנו רואים ממש מעט נשים שמוכנות להקריב כל כך הרבה זמן בשביל התחרות הזו ובטח בשביל המרחק הזה. זו תחרות מהסוג הזה שאי אפשר “סתם להגיע” אליה ופשוט לעשות אותה- המסלול של הישראמן כל כך קשוח שאתה חייב להתאמן חזק מאוד ומדוייק מאוד בשביל להצליח לסיים אותו.

אבל יש כמה גיבורות על – נשות ברזל שהן חזקות כל כך שמגיעות להתמודד בקטגוריית העלית, שזה אומר להתמודד על הפודיום הכללי או לפחות על הפודיות הישראלי (שתאכלס זה באמת מה שמעניין אותנו).

אנטונינה רזניקוב

מעל כולן עומדת האחת והיחידה המנצחת של שנה שעברה, “בעלת הבית” של המסלול הזה – אנטונינה רזניקוב. בשנה שעברה רזניקוב ירדה בפעם השניה ברציפות מ- 11 שעות ועקפה את כל ספורטאי קטגוריית הגיל. היא סיימה במקום ה-11 מכלל הספורטאים, מה שמזכיר מאוד את דניאלה ריף מהזירה הבין לאומית.

רזניקוב מרגישה בבית כי היא תושבת אילת, וכל האימונים שלה הם על מסלול הישראמן. לפני חודש ימים כשהגענו עם הקבוצה למחנה האימונים לקראת הישראמן, יצא לי לראות את רזניקוב בפעולה- היא נראתה מדהים! ראיתי אותה בריצה בירידה והיה נראה שהיא מרחפת באוויר, אז ללא ספק היא המועמדת המובילה לניצחון, לא רק בגזרת הישראליות. בהנחיית מאמנה אבי חיים שהיא זוקפת לזכותו חלק ניכר מההצלחה שלה, אין ספק שהיא תיתן פייט רציני על המיקום הכללי כמו בשנה שעברה.

רזניקוב: מרחפת בריצה! (צילום: אבי חיים, חיים דוד צלמים)

דורה הלר

לצד רזניקוב ניצבת אולי המתחרה הכי מנוסה באיש הברזל בארץ: דורה הלר, המאמנת של זון3 אשר השתתפה ב-12 תחרויות איש ברזל מאז 2010 ואפילו ביקרה באליפות העולם שבהוואי בשנת 2016. דורה חוזרת למסלול התחרות בישראמן אחרי פגרה קצרה של 3 שנים (התחרות האחרונה של הלר בישראמן  הייתה בשנת השיא שלה- 2016), שם היא השתתפה בחצי ישראמן וסיימה אותו בתוצאה של 5:42 שעות במקום הראשון כמובן.

מעניין יהיה לראות באיזה כושר דורה הגיע השנה והאם היא תצליח לתת פייט לבנות מחו”ל ולהישאר קרוב לדבוקה הקידמית?

דורה הלר – אולי הכי מנוסה מכולן (צילום: טלי שינברג, דורה הלר)

אירנה מאזין

הישראלית השלישית שתיקח חלק במקצה העלית היא אירנה מאזין שאת ההכרות שלי איתה הרווחתי מההכנות שלנו להוואי. אירנה שביקרה בהוואי זאת הפעם הרביעית, יותר מכל ספורטאי ישראלי אחר, היא המתאמנת המושלמת כנראה: היא ממושמעת מאוד ורואה לנגד עיניה את המטרה בלבד. אני ראיתי את אירנה באימונים, ברכיבה היא פשוט מדהימה, יציבה מאוד על האופניים ותכל’ס יכולה להחזיק עם כל רוכבת שתתמודד מולה. אותו הסיפור גם בריצה: היא מסוגלת לרוץ קצבים שלפעמים הגברים החזקים ביותר יכולים רק לחלום עליהם.

הבעיה שלה היא בשחייה: השחייה לא מתחברת עדיין, וזה גורם לה לצאת מאחור ולהפסיד זמן חשוב מאוד לעומת הדבוקה המובילה. זה יוצר לחץ עליה ללחוץ יותר חזק ברכיבה בכדי להדביק את הפערים.

אירנה- מדביקה את פער השחיה באופניים (צילום: טלי שינפלד)

בנוסף לנשים במקצה העלית יש עוד מספר נשים חזקות מאוד שיכלו אולי להשתלב במקצה עלית ולתת פייט לטופ הישראלי. אחת מהן בר שיין, שבשנה שעברה סיימה במקום ה-5 הכללי מבין הבנות. חבל שהיא לא תוזנק עם כולן במקצה העלית, אבל היא ללא ספק המועמדת המובילה לנצח את הנשים בקטגוריית הגילאים.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

חצי המרחק

בנוסף, לצערי הרב בחצי המרחק יש רק 2 נשים שמתחרות בקטגויית הפרו: הראשונה זאת המועמדת לניצחון ענבר זהבי, שנעדרה לאחרונה מהתחרות בגלל שילדה תאומים. מעניין יהיה לראות לאיזה כושר ענבר הצליחה להגיע בזמן הקצר שהיה לה אחרי הלידה וכמה זמן באמת נותר לה להתאמן כשהיא אמא במשרה מלאה, ומנהלת ביחד עם תום מרמרלי במקביל גם את קבוצת הטריאתלון הגדולה בארץ.

לפני 3 שנים ענבר הייתה שלישית כללית במרחק המלא אחרי אנטונינה רזניקוב ועוד מתחרה מחו”ל בתוצאה מעולה של 12:02 שעות-  10 דקות מהר יותר מאשר אירנה מאזין החזקה. בנוסף ענבר משתתפת נוספת ותיקה מאוד ומכירה מקרוב את תחושת הפודיום.

ענבר זהבי חוזרת! (צילום: ניר עמוס)

הדס מזר שמתאמנת בקבוצת Ironcore של רפי מרום, נראתה בטיילת של הקריות (שם אני מאמן את רוב האימונים) כשהיא טסה בקצבים אחרים. הדס שעשתה כבר 3 פעמים את המרחק המלא אבל בעיקר בחו”ל- באוסטריה ובפרנקפורט וארבע פעמים את החצי באילת. זאת תהיה הפעם החמישית של הדס על המסלול של הישראמן והיא תנסה להפתיע את ענבר, אבל הבעיה היא שיש רק עוד מתמודדת אחת במקצה העלית וזאת האיטלקיה מרטינה דוגנה.

הדס מזר באיירונמן אוסטריה: 10:36!

מה שבטוח הוא, שהבנות הישראליות יכולות לתת פייט יפה מאוד לבנות שהגיעו לאירוע מחו”ל. נקווה שמזג האוויר יהיה טוב לפחות כמו שהוא כרגע בתחזיות, ולבנות הישראליות נותר רק לעשות את מה שהן יודעות, ולהנות מהאירוע!

 


אוהבים גם סקי וסנובורד? כנסו לאאוטפאנל!