קודם כל תודה ענקית לכל מי שהשתתף: סקר הריצה הגדול שלנו נועד בשבילכם! את הסקר מילאו כמות מדהימה של מעל ל 900 רוכבים ורצים, וקיבלנו היענות יפה, שיצרה את הסקר הגדול ביותר שנעשה בישראל בשנים האחרונות לבירור עמדות בתחום. זה עושה לנו הרבה חשק להמשיך ולבדוק ולספר לכם על גישות ועמדות נוספות לגבי התחביבים שלנו. 

נפרסם את תוצאות הסקר בסדרת כתבות (כי היו הרבה שאלות) שכל אחת מהן תכסה כמה היבטים. כמות גדולה כל כך בהחלט מאפשרת להתייחס לסקר כמדגם מייצג, תוך שלוקחים בחשבון את דרכי ההפצה שלו: הוא אנונימי, פורסם בבייקפאנל, בראנפאנל ובפייסבוק לקבוצות רוכבים ורצים.

מערכת RUNPANEL

תודה מיוחדת לחברת שורש- מערכות שתיה

הסקר נערך לאחר שחברת שורש יצרנית השקיות, מערכות השתיה והסנדלים המוכרת יזמה את הרעיון. שורש פנתה אלינו, סייעה בהכנתו ולבקשתה, אחד הפרקים שנפרסם מהסקר יהיה לקראת הקיץ לתחום מערכות השתייה. חשוב לנו לאמר: שורש, מתחריה, וכל הקוראים והציבור- יקבלו גישה שווה וזהה למידע. 

לכבוד יום העצמאות – מי אתה הרוכב/הרץ הישראלי?

לצערנו מי אתה ולא מי את… כמות הנשים קטנה מאוד, ואופניים וריצה הם עדיין תחומים מאוד גבריים. יתכנו פה הטיות שונות, אבל זה קונסיסטנטי למה שאנחנו רואים גם בסטטיסטיקות אחרות מהפייסבוק ומקומות אחרים- בד”כ אחוז הנשים לא עובר את ה 35% מהטראפיק שלנו. אנקדוטה: תלונה מעניינת הגיע לכיווננו על כך שלא השארנו אופציה “אחר” בשאלה הזו עבור אלה שהמגדר שלהם אינו בינארי, אבל לאור התוצאות בהן רוב האוכלוסייה (הנשים) מופיע כמיעוט, נראה לנו שמבחינה כמותית סביר לוותר על האופציות האחרות בשאלון…
נקווה שבשנה הבאה הסקר יראה גידול משמעותי בכמות הנשים בתחום. אין ספק שנותרה הרבה עבודה לעשות בעניין, במיוחד באופניים, ופחות (אבל עדיין גם) בריצה.

בני כמה הם העונים על הסקר?

הקבוצה הגדולה ביותר מבין העונים על הסקר היא של בני ה 41-50 ומהווה 38%. אחריה כמעט כמות שווה של כ 25% בשתי הקבוצות מעל ומתחת: בני ה 31-40 ובני הה 50 ומעלה. שמחנו לראות שיש גם נוער וצעירים עד 30 בקבוצת המשיבים. להערכתנו ההטיה הזו לגילאים המבוגרים יותר נובעת מהתבגרות של הפייסבוק בעיקר, שהיה הצינור העיקרי להפצת הסקר, אבל לא רק – מהתרשמות סוביקטיבית שלנו יש התאמה לקהל הרוכבים והרצים המחויבים בישראל לגילאים האלה. מה דעתכם?

סקר האופניים

חלוקת המשיבים בין קוראי RUNPANEL ו BIKEPANEL

מגזין BIKEPANEL הוא הוותיק יותר, והוא גם המגזין העיקרי בישראל בתחום האופניים ולכן טבעי מבחינתנו שיותר משיבים היו מתחום זה, אבל RUNPANEL גם תפס את מקומו בצורה מרשימה בשנה האחרונה, עם מעל ל 12,000 קוראים בחודש, וההיענות למילוי הסקר בעולם הריצה היתה יפה:

שטח, כביש או טריאתלון?

לא במפתיע רוב הרצים הם רצי כביש – כמעט 70%. זה נובע גם מהעובדה הפשוטה שרוב האוכלוסיה גרה במקומות עירוניים יחסית, וגם מהנגישות והקלות הגבוהה שיש לריצה מפתח הבית. כ 23% הם רצי שטח ורק כ 5% מגדירים עצמם כרצי טרייל-שטח טכני. גם זה לא מפתיע היות וכדי לרוץ בשבילי הליכה ואופניים ביערות ובנופים צריך לנסוע במיוחד בד”כ. בנוסף היום רצי טרייל הם בעיקר רצי האולטרה בישראל, ואלה מעטים ביותר (ראנפאנל עוד יעסוק בנושא הזה לעומק). כמות הטריאתלטים שמילאו את הסקר מתוך כלל הרצים היא קטנה יחסית: 5.3% וזה הגיוני: הרוב הגדול רצים בלבד, בלי שחייה ואופניים מסביב.

כמה פעמים בשבוע אתם רצים?

הרוב רצים 3 פעמים, שזה יפה מאוד והגיוני לאנשים עסוקים (זוכרים את התפלגות הגילאים?…). מכאן הולכים ויורדים בכמויות לשני הצדדים. כ 18% רצים 4 פעמים בשבוע, כ 7% רצים 5 פעמים בשבוע, 2.5% רצים 6 ימים בשבוע, ורק 1.6% רצים יותר מ 6 פעמים בשבוע!
בצד התחתון של הסקאלה: פעמיים בשבוע רצים 20.5% מהרצים, וכמות מפתיעה וגדולה יחסית של כ 16% רצים פעם אחת בשבוע בלבד (מומלץ לא פחות מפעמיים בשבוע).

סקר הריצה

לאיזה מרחק אתם מתאמנים?

הפיזור פה מעניין מאוד וכמעט שווה בין כל המרחקים. קיבלנו פרוסות גדולות ושוות של סביב ה 20% לכל אחד מהמרחקים כמעט למעט עד 5 ק”מ מצד אחד ואולטרה מרתון (9.2% מהמשיבים באולטרה, 7.6% בעד 5ק”צ). לגבי אולטרה-  זו כנראה הטיה כלפי מעלה ביחס לכמותם האמיתית, אבל היא הגיונית ואנחנו מעריכים שהיא נובעת מכך שהחברה האלה יותר מחויבים, מעורבים, קוראים ומשתתפים בתכני ריצה ודיונים על ריצה בפייסבוק. כך גם עד 5 ק”מ- יש יותר אבל הם פחות מעורבים בתכני ריצה באינטרנט כנראה ולכן נמצאים פה בייצוג חסר להערכתנו.

כמה זמן נמשכת ריצה טיפוסית שלך?

זה די מעניין, כיוון שאין התאמה למרחקי הריצה שצוינו בשאלה הקודמת: החלוקה פה היא חצי חצי כמעט בין אלה שרצים חצי שעה עד שעה, ובין אלה שמוסיפים ל 60-90 דקות לריצה ממוצעת. כ 10% רצים עד חצי שעה, וכ 5% רצים יותר משעה וחצי בריצה ממוצעת שלהם.

ריצהסקר הריצה בתחרויות?

בכל סוף שבוע יש מלא תחרויות. רשימת התחרויות המלאה והמעודכנת ביותר באינטרנט הישראלי נמצאת אצלנו בראנפאנל (הרבה בזכותכם- קוראים ואנשים טובים מעדכנים אותנו על תחרויות שפספסנו ואנחנו דואגים לתחזק את הרשימה הזו עבור קהילת הרצים באופן שוטף). אז מה כמות התחרויות שאנחנו הולכים אליה? חלוקה של שליש שווה כמעט בין כאלה שלא הולכים בכלל לתחרויות, לבין אלה שהולכים לתחרות אחת או שתיים בשנה, לכאלה שהולכים ל 3-5 תחרויות. זה מעניין- 30% מהרצים לא הולכים לתחרויות בכלל! כמות קטנה מאוד הולכת ליותר מ 6 תחרויות בשנה (כ 5%).

סקר הרצים

ולבסוף: עם מי אתם רצים?

מקובל לחשוב שיש אינפלציה של רצים בקבוצות, מלא מאמנים… אבל מתברר שהרוב המכריע רץ לבד וללא מאמן: 72.4% פשוט רצים בעיקר לבד. אפשר להבין את זה: זה מיידי, נוח, לא דורש תיאומים ולא עולה כסף…

עם מאמנים רצים רק 12.3% ממלאי הסקר, שזה נראה לנו ממש מעט. עם קבוצת חברים רצים כמעט 9%. ואלה שרצים עם שותף או שותפה אחת מהווים 6.5%:

רצים

רוצו איתנו!

ראנפאנל עושה מאמצים גדולים להביא לכם את תוכן הריצה האיכותי והמעניין ביותר בישראל- בלי כותרות מפוצצות, ובלי כתבות שאתם מרגישים שמשכו אתכם פנימה אליהן רק בגלל ניסוחים מסקרנים של כותרות. גוונו את החשיפה שלכם אלינו וכנסו לא רק מהפייסבוק: