מה מגלה לנו הסקר על העדפות בנעלי ריצה?

פרק שני בחשיפת תוצאות סקר RUNOPANEL מגלה את מה שסיפרו לנו מעל ל 900 רוכבים ורצים לגבי העדפותיהם בתחום. בתחום הריצה ענו מעל ל-500 משיבים. ובפרק הפעם- נעליים! איזה נעליים אתם מעדיפים, מאיזה סוג ומהו המותג המוערך בישראל?

לפרק הראשון העונה על השאלה – מי אתה הרץ הישראלי? לחצו פה.

תודה לחברת שורש על התמיכה בסקר

שורש – יצרנית השקיות, מערכות השתיה והסנדלים המוכרת יזמה את רעיון הסקר. שורש פנתה אלינו, סייעה בהכנתו ולבקשתה אחד הפרקים שנפרסם מהסקר יהיה לקראת הקיץ לתחום מערכות השתייה. חשוב לנו לאמר: שורש, מתחריה, וכל הקוראים- יקבלו גישה שווה וזהה למידע!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

עם איזה סוג נעליים רצים הרצים?

בשאלה הזו האפשרויות למענה בדקו את קטגורית הנעליים על סקאלת התיקון של התנועה.

  • הרוב (67.6%) משתמשים בנעליים נייטראליות.
  • החלוקה בין שאר הקטגוריות: מייצבות, מתקנות ומינימליסטיות דומה (8.6%, 7.5% ו 6.8% בהתאמה)
  • 19.5% אינם מודעים לאופי הנעל שלהם ופשוט בוחרים לפי מה שנוח להם בחנות.

איזה רמת שיכוך היא המועדפת?

בשנים האחרונות חלה התפתחות חזקה בתחום השיכוך המקסימליסטי, ורואים את זה עם כמות מרשימה של 18.6% שבוחרים בו- אז הסגמנט המקסימליסטי מנצח את המינימליסטי שקיבל 13.1% ואת התחרותי שבחרו בו 9.2%. הרוב- כמעט 60% רצים עם רמת שיכוך סטנדרטית.

איזה מותג נעליים הוא הטוב ביותר לדעתך?

שאלת השאלות… המקום אליו מתנקזות כל האמוציות והמאמצים השיווקיים של היבואנים השונים. בגזרה הזו- הפתעה! מותג שאינו המוביל בעולם מנצח בישראל בפער מרשים: ברוקס היא בחירתם של 20.5% מהמשיבים על הסקר!

היא ניצחה את נייקי (7.5%) שבאופן מסורתי מקבלת ציונים נמוכים בקרב רצים מחויבים, את אדידס שהיא מותג חזק אבל דה פקטו הראה חולשה בקרב הקוראים שלנו שהשיבו- 7.3%, וזה כישלון שיווקי בולט לחברה שמשקיעה מליונים בחסות על מרתון גדול ויש לה רשת חנויות מותג – משהו לא עובד בשיווק של אדידס. סוקוני הוותיקה בישראל, גם היא עם רשת חנויות ועבודה באירועים הגיע לבחירתם של 13.5% מהקוראים, וגם הוקה שצברה לא מעט אוהדים מרשימה עם 14.4%. אסיקס מצליחה גם היא להתבלט מעט (11.8%) מעל השאר שלא מתרוממים מעל לאחוזים בודדים.

סקר ראנפאנל – סיכום

כיצד יש להחדיר מותג נעלי ריצה לישראל ולהביא להצלחתו? אין תשובה אחת. ברוב המקרים ההצלחה של המותגים קשורה מאוד להצלחתם בעולם, במקרים אחרים להיט בקרב המוצרים עושה את העבודה, ובמקרים אחרים חיבור לקהילה ולרצים או לערוצי הפצה. לפרשנותינו – המותגים הגדולים הזניחו את הרצים המחויבים והחיבור לריצה הרצינית, והמותגים שנהנים מכך הם הבינוניים או הקטנים יותר בגודלם בעולם, שהצליחו בישראל ליצור קהילה, תקשורת, מידע ונגישות טובים יותר לקבוצה הרצינית של הרצים בישראל. לא בטוח שזה מזיז לחברות הענק- אלה הפכו כבר מזמן לחברות אופנה כללית, אבל בעידן שבו צרכנות ושוק האופנה נמצאים בתקופה קשה, וכמות הרצים הולכת וגדלה, אולי הגיע הזמן שלהן לחזור לליבה – אל הספורט ולא רק אל האופנה? אל הריצה והרצים באמת?

מאת: מערכת RUNPANEL

 


RUNPANEL – מגזין הריצה של ישראל!

?‍♀️ נרשמים לניוזלטר שבועי של RUNPANEL פה: http://bit.ly/RUNsubscribe

?‍♀️ הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו! פה: https://t.me/RUNPANEL

אל תשאירו לפייסבוק להחליט מה אתם יודעים!