רוב הרצים למרחקים עצמאיים ללא מפגש עם מקורות אספקה ומים, וכן התחרותיים שלא רוצים לעצור בתחנות רענון, משתמשים בווסטים, אבל יש עוד אופציה, שמשאירה את הכתפיים חופשיות ויש לה עוד כמה יתרונות (וגם חסרונות). הנה מבחן של פאוץ’ המים של Camelbak בריצה.  

Flashflo LR 1.5L של Camelbak

תיאור היצרן באתר קמלבק מספר על “מוצר שנועד לשים את המשקל נמוך ולכן לשפר את מרכז הכובד של נשיאתו – כדי לשפר את שיווי המשקל והיציבות בשבילים. הוא מתאים להליכה וריצה, ויש בו רצועות מתח ורשתות פנימיות ששומרות על התכולה שלא תקפוץ ותפריע. עם ליטר וחצי, הוא מתאים ליציאה לריצה, הליכה או רכיבה עם מה שחייבים בלבד. משתמשים ברצועה המרכזית להידוק על הגוף, הריפוד האחורי הרשתי יצמיד את הכל אל הגב בצורה שמפחיתה חימום, והכל יהיה נוח גם כשמהדקים חזק.

פאוצ' מים

פאוץ’ המים אולי נראה קטן, אבל יש בו מספיק מקום כדי להכיל את כל מה שתאם צריכים בריצה או טיול קצר: מפה, אוכל, מפתחות, ואפילו איזה מעיל רוח אולטרה לייט קטן שיכנס פנימה. הוספנו אפילו מחזירי אור מלפנים ומאחור” אומרים בקולומביה. משקלו הרשמי 260 גרם. את המוצר אפשר להשיג ברשת חנויות קולומביה, רשת שבילים וברשת אאוטסיידרס בייבוא סער ובמחיר של 369.9 ש”ח.

פרסום-אמזון

אולי תתעניינו גם במוצרים דומים באמזון:




פאוץ' המים של camelback

פאוץ’ גדול יחסית

הוא מתהדק באמצעות “אזניים” רחבות היוצאות ממנו לצדדים ומהן ממשיכה רצועה עבה ואבזם לסגירה. את המים מכניסים לשקית בנפח של 1.5 ליטרים, אותה מכניסים לכיס הגדול העיקרי עם הרוכסן של פאוץ’ המים – לתוך תא פנימי בתוך הכיס הזה שיש לו גומיות ורצועות חיזוק, אליהן ניתן להשחיל אלמנטים נוספים בתוך התיק, כך שגם השקית של המים מעוגנת, וגם דברים נוספים מוחזקים במקום בתוך התא.

Flashflo LR 1.5L

יש עוד תא עם רוכסן קדמי, ובתוכו גם כן- תאים פנימיים על בסיס רשת וגומי, ורצועת תפס מפתחות. מחוץ לתאים האלה יש עוד רצועות שנועדות להדק את תכולת הפאוץ’ לכיוון האזניים בצדי הגוף. עם אזור הגב יש מגע לכריות הריפוד העבות.

camelback

חיבור בין המוצר המתאים לזמן הריצה

אני אוהב את הגישה המינימליסטית ביותר שאפשר לעניין הריצה, וגם באופניים. אני הכי פחות אוהב תיקי גב, ומשתדל תמיד להשאיר את הכתפיים שלי נקיות מהפרעות, ואת חלק הגוף העליון ללא מועקה. בריצה אשתדל להמנע ככל שאוכל מווסטים, באופניים אני תמיד אבחר בבקבוקים על האופניים ולא בתיק, ובריצה- אעדיף תמיד את גרסת פאוץ’ המים הכי מינימליסטית שאפשר על פני כל אופציה אחרת. אבל לא תמיד אפשר להסתפק במינימליזם הקיצוני. כשיוצאים לשטח לזמן ארוך יותר צריך גם יותר נוזלים מכמות שנכנסת לפלאסק זערורי וגם יותר אוכל, מקום לסלולרי, קצת יותר אוכל, ואולי אפילו למעיל רוח דקיק.

pouch

פה בדיוק נכנס הפאוץ’ הזה, שמגשר בין שעה וחצי קצרה שלה מספיק פלאסק בלבד, לבין מרחקים ארוכים וכמויות נשיאה משמעותיות יותר שצורכות פיזור משקל ביותר נקודות מגע שווסטים נותנים בכל זאת.

עם שקית של ליטר וחצי של מים ומקום סביר נוסף, אפילו די משמעותי באחד משני הכיסים שלו- יש פה תיק שיכול לשמש אותי לעד חצי יום בחוץ.

פאוץ' מים camelback

השקית

היא אחת האיכותיות ביותר שנתקלתי בהן. עשויה מחומר עבה, ויש לה פתח עבה וקל למילוי עם מכסה הברגה גדול ונוח. הצינורית ומנגנון המציצה שבקצה שלה הן הנוחות והטובות ביותר שהיו לי, והיו לא מעט. יש שסתום נעילת נזילה נוח וגדול, והגומי עצמו שנושכים כדי לשתות פשוט נוח, מונע שחרור נוזלים ללא מציצה, ומצד שני לא צריך להתאמץ כשקונים.

גם האופן שבו מתארגנת הצינורית הזו ומעוגנת לרוחב הגוף על הפאוץ’ מעולה- יש לה תפס אליו היא מתחברת על הפאוץ’ עצמו, ואפשר גם להצמיד אותה לחולצה עם תופסן ייעודי. יש כמובן פתח ייעודי לצינורית בצד התיק מהכיס שלה.

את השקית מכניסים לאותו תא פנימי בתוך התא הראשי של הפאוץ’ ויש גם לולאת תפס קטנה ששומרת אותה למעלה, “פתוחה” ופרושה בתוך התא. המבנה שלה תואם את הפאוץ’ עצמו – כלומר מתפזר לרוחב. היא בנפח של ליטר וחצי אבל מצאתי שקל יותר למלא בה מעט פחות.

שקית שתיה

בריצה

יצאתי לריצה עם ליטר וחצי מלאים עד הסוף ועוד כמה ג’לים, מפתחות וסלולרי. המשקל קרוב לשני קילו וזה לא מעט על המותניים, אבל הכל יושב נוח מאוד. זה ברמה מפתיעה ממש בהתחשב בעובדה שאין פה רצועה נוספת לכיוון הכתפיים כמו שיש לשורש היפסטר למשל. הפורמט שאני אוהב לרוץ איתו זה עם הפאוץ’ מאחור- אני מניח אותו על עצמות האגן בדיוק, הריפוד בגב מקבל את צורת הגוף, ומותח את הרצועה להידוק המקסימלי ביותר שאני יכול.

שלוקר

תוך כדי הריצה קל מאוד לשלוף את הצינורית מהמקום שלה ולשתות. זה פשוט תענוג והצינורית של Camelbak פשוט מעולה. הזרימה טובה ולא צריך להתאמץ לשאוב את האיזוסטר. מצד שני את הג’לים להוציא מהכיסים כשהפאוץ’ מאחור בגב מעט יותר קשה. לכך יש שתי אופציות: או שאוכלים בעצירות, או שמשחררים מעט את ההידוק תוך כדי ריצה, מסובבים את הפאוץ’ קדימה ושולפים (משהו שעם תיק שיש לו שלייקס אי אפשר לעשות)- זה דורש לא מעט אנרגיה ועל סינגל טכני יכול להיות גם מסוכן. גם המיקום של הפאוץ’ מסתיר את כיסי הג’ל במכנסיים, כך שאם ארצה להתחרות במרוץ ולשלוף מאוד מהר ג’לים תוך כדי – בכל זאת אצטרך ווסט. עוד חסרון למרוצים ויתרון לווסטים הוא בקלות והמהירות של מילוי הבקבוקים בתחנות המים- עם שקיות זה מעט פחות נוח.

פאוץ'

מצאתי שכשאני ממלא את השקית בעד ליטר התיק מתפקד במיטבו בריצה וההידוק לא משתחרר. במשקל של שני קילו (ליטר וחצי, סלולרי, כמה ג’לים ובר, מפתחות וכו’) יש צורך למתוח את רצועת ההידוק על המותניים מדי פעם כיוון שההידוק נחלש אל מול המשקל והתנועות- הבעיה הזו נמשכת בשעת הריצה הראשונה בלבד, שכן עם השתייה, יורד המשקל.

עד ליטר- זה יכול להספיק לי ללפחות שלוש שעות ריצה (בהנחה ששתיתי גם לפני הריצה). כל זה לא רלבנטי להליכה וטיול, וגם לא לאופניים – שם רמת ההידוק פחות קריטית, וזו דרך ממש מעולה לשאת ליטר וחצי ועוד איזה סנדביץ ובר לטיול של חצי יום!

שקית שתיה לריצה

אחלה מוצר – לא רק לריצה

השתמשתי בתיק הזה לא רק לריצה, גם לדברים אחרים, חלקם לא ספורטיביים בכלל. ביקור במירוץ האופניים באיגודן כקהל ומסקר אפשר לי לקחת את הפאוץ’ ללא שקית השתייה, ולשים בו מצלמה, עדשה נוספת, ועוד כמה דברים. זה מוצר מעולה לשימוש בהליכה, הסתובבות וכפאוץ’ יום יומי- תחליף לתיק אחר, וכשמוציאים את שקית השתייה יש בו המון מקום, ברמה מפתיעה ממש.

פאוץ'

הוא גם מצוין לרכיבה באופניים, עם או בלי השתייה. שימוש רלבנטי עבורי הוא ברכיבה מאוד ארוכה ללא נקודות מילוי ניתן להכפיל איתו את כמות המים על האופניים בנוסף לבקבוקים, או פשוט לשאת דברים נוספים ואוכל לרכיבה טיולית יותר – במקום תיק, שכאמור מעיק על הכתפיים ומרכז הכובד שלו גבוה יותר.

יתרונות:

  • חופש – כתפיים וחלק גוף עליון משוחררים ללא הזעה
  • גישה קלה מאוד לצינורית תוך כדי הפעילות
  • הרבה מים יחסית לגודל הכללי של התיק- 1.5ל’.
  • שפע של מקום אחסון לדברים נוספים
  • ריפוד מעולה ומפנק בצד הגוף
  • עד קילו/ליטר- מעוגן היטב ולא זז
  • עיגון בעצמות האגן
  • לא רק לריצה- פאוץ’ איכותי וטוב גם להליכה ואופניים.

פאוצ' מים קאמלבק

חסרונות בריצה:

  • מעל ליטר וחצי+עוד אחסון דברים נוספים- בריצת טרייל הרצועה הצריכה מתיחה כל כמה דק’
  • הצבה מאחור מקשה על שליפת ג’ל, וזה בד”כ יושב על כיסי הג’לים של המכנסיים. פתרון – שחרור והעברה קדימה. פחות לקטע תחרותי והרבה יותר מתאים לעצירה מלאה.

קאמלבק

לסיכום

בסרגל ההסלמה בכמות הנוזלים והמזון שאני צריך לריצה, אני מתחיל בלי כלום, ומעדיף את זה על פני כל אלטרנטיבה. ממשיך לעם ג’ל בכיס ובלי מים, משם לפאוץ’ מינימליסטי עם פלאסק (לריצות של שעה וחצי), ובמקביל לזה ועד לשלוש שעות, נכנס המוצר הזה למקום מושלם. רק אם אין ברירה ואני ממש חייב – בתחרות למשל, ארוץ עם ווסט מעיק על הכתפיים – כי יש לו יתרון לשליפה מהירה ותחרותיות.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

היתרון הגדול של הקמלבק הזה הוא בהיותו מוצר ששווה לקנות גם בלי קשר לריצה וספורט. הוא רב שימושי, איכותי מאוד ונוח, והוא מתאים גם לטיולי חצי יום ברגל, בלי שקית המים הוא מעולה להסתובבויות עירוניות, לטיולים, לאופניים, לכל דבר כמעט שבו אתם צריכים יותר מקום ועדיין רוצים להרגיש חופשיים בעוד שווסטים יהיו מתאימים רק לשימוש בריצה בלי שום ורסטיליות נוספת.

מאת: גיא חלמיש
צילום: עופר עברי, גיא חלמיש


RUNPANEL – מגזין הריצה של ישראל!
הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו! פה: https://t.me/RUNPANEL