לורנס ופיליפ גורדון: זוג מקסים במיוחד, כבר 40 שנה  – מגיל 16 ביחד, עם 5 ילדים ו10 נכדים, מובילים מועדון ריצה מפואר באזור נתניה. לחמשת ילדיהם הם הציבו אתגר: מי שרץ חצי מרתון ומעלה- אנחנו מזמינים אותו עלינו למרתון אדינבורו. מה אתם חושבים? כולם התייצבו! כתב מגזין הריצה ראנפאנל גם התייצב לאימון וראיון על מועדון הריצה: “רצים עם לורנס”.

כתב, רץ וצילם: גיא חלמיש

רצים עם לורנס- המאמנים

את המועדון מאמנת לורנס גורדון ומנהלת אותו עם פיליפ גורדון בעלה שהוא גם מייסד כמה קבוצות ריצה גדולות בפייסבוק (רצים ממליצים על ציוד ריצה, רצים למרחקים ארוכים, וקבוצת תמיכה וטיפים למשתמשי שעוני סונטו). היא מספרת שלקחה את פיליפ כפרויקט והחלה לאמן אותו מאפס: “היום הוא משאיר לי אבק”.

“מגיל אפס אני רצה, ולפני 25 שנים התחלתי להתמקצע בתחום: לימודים של כל קורס אפשרי בווינגייט, בריצה, בפילאטיס, אירובי, אירובי מים, תזונה, חדר כושר – כל מה שיכולתי ללמוד בספורט בווינגייט למדתי. התחלתי לעבוד בכל מני מקומות בתחום הספורט – כמו ניהול סטודיו וספינינג בהולמס פלייס ועוד. בוקר אחד באמצע הריצה שלי, כל כך נהנתי, שהיתה לי תובנה: רציתי להכניס לעניין את הילדים, הכלות והחתן שלי. בארוחת שישי בערב, הודעתי לכל המשפחה: ביום זה וזה אני מחכה, מי שיגיע יהנה! אלמד את כולכם לרוץ מרמה אפס. המשפחה החלה לרוץ, ולאט לאט הצטרפו חברים ומצאתי את עצמי עם קבוצה של 25 אנשים. שם התחיל “רצים עם לורנס” – מרגע של נתינה למשפחה. זה היה לפני 7-8 שנים וזה תפס כמו אש בשדה קוצים – כי כולם כבר הכירו אותי מתחום הכושר בעיר נתניה, ו”רצים עם לורנס” תפס.

רצים עם לורנס

הגישה לאימון ב”רצים עם לורנס”

“אם אתה מאמן תהייה מאמן” הם אומרים, ומתכוונים שצריך להתייחס למקצוע המאמן ברצינות. יש בקבוצה שישה מאמנים, והיא פועלת בנתניה ובסביבה: נתניה העיר, קרית השרון, פולג, כעת עובדים על פתיחת קבוצה בתל מונד.

לורנס מספרת על הכנסת מאמן חדש שהתאמן בקבוצה חמש שנים, והיה מאמן בתחום אחר: “הוא עשה קורס מאמנים אבל אחרי סיום הקורס מבחינתנו מאמן אינו מוכן- ההכשרה של המאמנים דורשת המון עבודה. צריך ללמוד התנהגות עם מגוון רחב של מתאמנים, מקצועיות בהעברת כל תרגיל ותרגיל, איך מזרימים רצים מרמה אפס למעלה ואיך מנחילים את הכושר לרץ המתחיל כדרך חיים …”

לורנס

“…הרבה יותר קל לאמן רץ מנוסה אבל לקחת מישהו שבא ללא שום יסודות- זה תהליך מאוד מורכב. יש פה הרבה עיסוק מנטלי, פיזי, נפשי, תזונתי ועוד… זו עבודה שמכניסה את כל הקבוצה הזו לעולם של אורח חיים בריא. זה צריך להיכנס אליהם הביתה- כולל לילדים ולמשפחה ולהדביק אותם בחיידק הכושר. זה תהליך שהמאמנים שלנו עוברים איתנו ולומדים אותו.”

קבוצת ריצה

יש גם את עניין המקצועיות של כל תרגיל – מה הדגשים שלו, איך להתאים רמת תרגיל למתאמנים שסובלים מבעיות רפואיות, כלשהן. כל הדברים האלה הם לא דברים שמקבלים בקורס, וזה מחייב אותנו להיות נוכחים ולהשקיע לא מעט במאמנים שלנו ובמשוב אחרי כל אימון. שלב הכרחי בקידום המאמן החדש אלו אנשים שאנחנו מאמינים בהם ויודעים שיעשו את העבודה המקצועית ביותר”

לורנס

הגישה מאוד רצינית. פיליפ עשה את קורס המאמנים בווינגייט והוא מספר שלקח לו חמש שנים ולימוד כשוליה של לורנס עד שהעז לראות בעצמו מאמן. “למדתי את הכל עד שהיה לי את האומץ להגיד לאדם אחד לעשות משהו. היום מפריע לי הביטחון העצמי המופרז של מאמנים ללא נסיון בענף”, הוא אומר.

דינמיקה שמחה

“וואו – יש משהו מאוד ייחודי בקבוצות שלנו. אנחנו מרגישים שיש אצלנו אנשים מאוד חברותיים. יש המון אכפתיות ונתינה אחד לשני. אנחנו עושים הרבה ימי וערבי גיבוש. אני חושבת שספורט לא חייב להיות רק ספורט- זה הרבה לנפש לנשמה ולכיף. אדם צריך להנות במה שהוא עושה בכלל ובריצה בפרט”.

“מתאמנים אומרים שחל בהם שינוי אדיר בחיים – מבחינה חברתית, בריאותית וכמובן הכושר. גם כשיש אימון אינטרוולים על הבוקר בחום של יולי – אנשים שמחים ומחייכים… זה נותן לנו את הדלק עד האימון של הערב. אנחנו אוהבי אדם, כל אחד ואחד בקשר הדוק איתנו, תמידי, גם אחרי האימונים. זה מאוד חשוב לנו! אנחנו לא רק מאמני ריצה, הרבה מעבר: תומכים, עוזרים, מציעים בכל דבר הקשור לכושר חיים בריא. מתכננים יחד יעדים ומטרות. בקבוצות הגדולות אנחנו שני מאמנים בקבוצה, כדי להגיע לכולם ולתת יחס  לכל אחד ואחד.

בקיץ האחרון – יצאנו עם פרוייקט ייחודי וחווייתי במיוחד “ילדים והורים רצים עם לורנס“”: אימונים של הורה וילד ביחד. רצים, מתאמנים משפרים את הכושר וכל זאת בצורה חווייתית. בשביל הילד וההורה אימונים אלו הם הרבה מעבר לכושר זה זמן איכות נטו עם הילד – שמחזק את הקשר והכושר בצורה מדהימה. לאימונים אלו יש ערך מוסף מטורף לשני הצדדים”.

לורנס

תוכנית אימונים וקשר עם מאמני הריצה

הקבוצות השונות מתחלקות לפי רמת הכושר והיכולת של המשתתפים. כשמתחילים קבוצת מתחילים מרמה אפס. הם מקבלים מסגרת תומכת ומחבקת: אימונים רציניים אך כיפיים ועבודה מתודית לאורך כל השנה. “אנחנו דוגלים בחוזק הגוף כדי למנוע פציעות- מעבר לחיזוקים המגוונים שאנו עושים באימונים, הוספנו לכל המועדון אחת לשבוע אימון קרוספיט endurance בבוקס מסודר ומוביל בשרון. המתאמנים מגיעים בכיף, ואין ספק שהשיפור אצל הרץ מורגש בין היתר בגיוס שרירי הליבה בריצה.

רצים עם לורנס

“תוכנית האימונים בנויה על שילוב בין יעדים קבוצתיים לאישיים. אנחנו בוחרים יעדים עיקריים לשנה הקרובה, ועובדים מול כל אחד מהמתאמנים. כל אחד בוחר מה שהוא רוצה לכוון אליו ומה כדאי לו לעשות. כל רץ מגדיר את המטרות שלו ביחד איתנו ואנחנו עוזרים לו לכוון למטרות שמתאימות ליכולות שלו, שהן לפעמים יותר קשות ממה שהוא חשב שהוא יכול לעשות ולפעמים פחות קשות או ארוכות ממה שהוא חשב שמתאים לו.

אחרי שמגדירים את המטרות והיעדים של המאומן, אנחנו נותנים תוכנית קולקטיבית לדבוקות שיש להן תחרויות מטרה משותפות. באימוני האיכות באמצע השבוע כולם ביחד. אימוני הנפח בסוף השבוע הם אישיים יותר, כל אחד לפי המטרה שלו- אבל אף פעם לא לבד. מתחלקים לפי דבוקות של קצב שונה, ומרחקים שונים.

קבוצת ריצה

אחד הדברים שאנחנו עושים – זה ליווי של אנשים בתוכנית שלהם. אין דבר כזה שמישהו ירוץ לבד נפחים – נשדך לו שותפים לריצה.

במקביל לתוכניות המוכוונות אנחנו אוהבים להשאיר גם אלמנטים של הפתעה באימונים- כדי שיהיה כיף ומרענן ולא סגור ותפור לגמרי מראש (יש אנשים שאוהבים לדעת מראש מה יהיה ויש אחרים שאם ידעו, במיוחד אם יש אימון קשה, אולי יוותרו לעצמם- ואנחנו רוצים שכולם יגיעו ויהנו…).”

העלויות: 250 ש”ח לשני אימונים בשבוע למתחילים (“מתחילים לא יכולים ולא צריכים לעשות יותר אימונים, מכניסים אותם בצורה מדורגת” הם אומרים).  300 ש”ח לשישה אימונים בשבוע!

נתניה

אירועים מיוחדים

“בסוף נובמבר כל הקבוצות במועדון שלנו יוצאות כל שנה למרתון המדברי באילת.. זה משפחתי, מגבש. אני אוהבת את האירוע הזה כי הוא מרוחק מהמרכז וזה הופך להיות סופ”ש משפחתי ספורטיבי. זה מציג את הספורט לילדים והם נכנסים להווי הספורט הזה בצורה נפלאה. אני קוראת לזה חינוך: לרוץ עם הילדים במרוץ המשפחות ביום שלפני בחמישי, והילדים מקבלים מדליה וחיזוק חיובי ערך שאין שני לו”.

“אנחנו יוצאים גם למרתון חו”ל בד”כ אחת לשנה. כרגע מתכוונים לכיוון מרתון אדינבורו בסוף מאי, ויש כוונה לעשות מחנה אימונים שיכנס לשגרה השנתית בקיץ”.

רצים עם לורנס

הרשמים שלי  

הצטרפתי אליהם לריצה במסלול המדהים מחוף פולג אל שמורת השרון לאורך מצוקי הכורכר של החוף.  כ 15 ק”מ שיש בהם הכל: חוף מדהים, כורכר זורם, עליות חול, סינגלים, ירידות תלולות, ריצה על אבנים, וחול ים רטוב, רק כמעט בלי אספלט. הקבוצה התפצלה לשני מרחקים: 10 ו 15 כדי להתאים לכולם.

לורנס

זה היה מחוץ לעונה וזה הזמן לפרטלקים כייפיים כאלה ועבודת כח. היה שמח, מצחיק, זורם, כייפי (אבל יש גם לא מעט אימוני קריעה קשוחים מזהירה לורנס). התרשמתי שהכיף והשמחה הם מוטיבים חזקים בקבוצה הזו. ראיתי אנשים מחייכם, יחס שווה של נשים וגברים, ואחלה של אווירה. שמחה מדבקת.

איך מצטרפים?

גרים בנתניה והאזור? רצים עם לורנס, או בנייד ללורנס: 054-5727000.

 


 

Error: Contact form not found.