הריצה היא החופש שלנו, היא המפלט, אקט של מרד אל מול השגרה והוויתור. כל אחד והקצב שלו, כל אחד והפלייליסט שלו- כולם מנצחים! בסדרת התוכן החדשה שלנו, RUNPANEL בשיתוף Jaybird, יוצאים להכיר את המנצחים של ישראל… רצים IL!

רצים IL פרק 2: שלומי ליאון

בן 44, נשוי + 3. רץ בסביבות 13 שנה. מתאמן יום יום ובדרך למטרה גם פעמיים ביום. נכנסתי לזה מתוך אתגר לסיים מרתון והנה אופס- עשיתי מרתון 2:34:59. עבדתי מאוד קשה, ואני לא מצטער על זה לרגע למרות שסבלתי.

מה משפר לך את הריצה? השקט הנפשי שאני מייצר כשאני באימון, ואינטרוולים.

מה מעצבן אותך בריצה? כשלפעמים לא מתחבר לי.

מה מרגש אותך? הדרך בדרך כלל משמחת אותי אבל התוצאה בעיקר.

עקבו אחרינו בטלגרם לעוד כתבות מעולות על ריצה!

איך אתה שומר על מוטיבציה? אני שומר על מוטיבציה כי אני רוצה להיות טוב, אני רוצה להיות טוב בשביל עצמי, אני רוצה להיות חזק בשביל עצמי. זה מה שמחזיק אותי. אני שם אתגר מסוים ומשתדל לעמוד בו.

למה אתה אוהב לרוץ? אני אוהב לרוץ כי אני מוצא (בריצה) את הפסיכולוג שלי. את רוב ההחלטות שקיבלתי בחיים אם זה בעבודה, במשפחה או עם חברים, ולגבי כל מרוץ שחשבתי עליו, קיבלתי בריצה. הריצה נותנת לי את השקט לרוץ ולחשוב על הדברים האלה יותר בריכוז.

איפה אתה אוהב לרוץ? יש הרבה מקומות שאני אוהב לרוץ בהם. אין לי איזה מקום פייבוריט. אני אוהב את נווה שלום, את השדות ברמת השרון, בפארקים. אני רץ בעיקר בבת ים.

עם מי אתה רץ בד”כ? הריצה הפכה להיות סוג של חברות, אני רץ עם הרבה אנשים, חברים טובים שגם הם מתמקדים במטרות. כשאני רץ בבת ים אז ברור שעם חבר שלי מקסים, בפארקים עם מושיקו, גדעון, אבי, זיני, גלעד, בועז, שי… כל החברה!

מה הריצה נותנת לך מעבר לכושר? הריצה נתנה לי הרבה! גם במקומות עבודה שבהם הצגתי שהתחביב שלי הוא ריצה, אני חושב שזה נתן לי אור ירוק לכניסה לעבודה: ראו בן אדם שמסוגל לקום בבוקר, להתייצב לריצה, ולהתייצב לעבודה- יש לזה משמעות! גם אם אני הייתי היום מנכ”ל חברה או מנהל עבודה, אז הייתי מדרג גבוה יותר בחור שרץ, גם אם הוא לא הישגי- הייתי יודע שהוא בחור רציני.


אהבתם את הכתבה? הצטרפו אלינו!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים


איזה סוגי אימונים אתה אוהב? אני אוהב את כל סוגי האימונים, כשמתחבר לי לא משנה מה: אם זה אינטרוולים, טמפו או ארוכה. כשאתה טוב, לימדו אותי: הרצפה לא יכולה להיות עקומה, היא רק ישרה!

איזה אימונים אתה לא אוהב? קשה לי להצביע על אימונים שאני לא אוהב. גם ריצות קלות- אנחנו מדברים הרבה על כל מני דברים בין החברים וזה מעביר לי את השעה וחצי ריצה, אז אי אפשר לאמר שגם את זה אני לא אוהב.

איזה מוסיקה אתה שומע עם ה Jaybird שלך בריצה? בעיקר מוסיקה ישראלית: שלמה ארצי, יהודה פוליקר, עומר אדם… אני אוהב את כולם.

נמאס לך מהריצה אי פעם? לפעמים נמאס לי מהריצה אבל זה עובר לי בדיוק אחרי שתי דקות.

לא היה לך משבר של תקופה? יש הרבה משברים, אבל אני מצליח להתגבר עליהם עם המטרה הבאה. זה לא משהו שגורם לי לעצור ולהפסיק.

המשבר הכי זכור לי זה בשנה האחרונה בה רוב הזמן נפצעתי ולא הרגשתי טוב. כבר שמעתי כל מני דיבורים: אתה גדול מדי, אולי אתה מבוגר, אתה כבר הרבה שנים רץ, יש אולי עייפות החומר… אבל פה אני מתייצב, ואני אומר: אני פה לעוד הרבה שנים, ואני לא נגמר, וזה רק מוכיח לי שאני חזק, לא משנה לאיזה קבוצת גיל אהיה שייך- אני אעשה את הכי טוב במה שאני יכול.

מטרידה אותך העובדה שלאט לאט בסוף יורדים ביכולת? כן, זה לוקח אותנו אל הזקנה, ואני לא אשקר- אני מפחד מהזיקנה, אז גם בכושר לפעמים זה יורד. אבל הנה: השנה חשבתי שאני כבר לא אחזור לקצבים שאני רוצה, אבל הוכחתי ובסוף חזרתי, ועשיתי כמה תוצאות טובות של 35 ד’ ל 10 ק”מ וזה נתן לי הרבה כח ואמונה, שאם עובדים קשה ויש שקט נפשי, אפשר להצליח.

מה מכניס אותך ל Zone ולפוקוס? בעיקר שקט. האמת שלוקח לי המון זמן להיכנס לזון ולשקט. לדעת בדיוק מה אתה עושה באימון. אין לנו הרבה זמן לחשוב על זה במהלך הריצה- אתה אומר לעצמך, או שאני בפנים או שאני בחוץ.  

יש לך ריצה ספציפית שלא תשכח אף פעם? יש לי הרבה ריצות שאם אתחיל לספר עליהן לא נסיים עד מחר בבוקר, אבל יש ריצה אחת שתהייה זכורה לי- זה השיא האישי שלי במרתון בשנת 2014- כשעשיתי 2:34. הרגשתי כל כך טוב שלא רציתי שהמרתון יגמר. אני חושב שבקילומטרים האחרונים ירדתי לקצב שאפילו ב 10 ק”מ לא הצלחתי לשחזר.

ממי אתה מקבל השראה? מהמאמנת שלי זהבה שמואלי שהיא תמיד יודעת להביא אותי בזמן לכל תחרות, היא תמיד יודעת להוריד ממני את הלחץ. היא תמיד אומרת לי: תרוץ בשבילך, איך שאתה יודע, אל תיגרר אחרי אנשים, תתחיל את הריצה שלך איך שאתה רגיל, תפתח אותה, תגדיל את הצעד, תראה את עצמך… זה מה שנתן לי את המוטיבציה וההשראה.

זו אישה שהיתה באולימפיאדה, ומנהלת את הבית שלה, ומנהלת אגודת ספורט, ויש לנו במועדון בזכותה הרבה רצים מוכשרים שעשו תוצאות גם בגילאים מבוגרים יותר כמו גרגורי פוקס שנמצא אצלנו בקבוצה – למעלה מ 70 ועשה 40 ד’ ב 10 ק”מ באליפות העולם, זה מראה לך וזה לא דבר שהוא פשוט לעשיה: זה הרבה עבודה, לקום בבוקר כשקר וכשחם וכשלא בא לך- אתה צריך לקום בבוקר ולצאת לעבודה!

אתה עושה עוד ספורט משלים חוץ מריצה? אני עושה, מוסיף קצת אימוני כח, אבל לא חדרי כושר: קצת מתח, שכיבות שמיכה, כפיפות בטן, סקווטים… לא בחדר כושר, כי באתי מחדר כושר ועזבתי אותו בשביל הריצה.

איזה טעות היית רוצה לתקן להרבה רצים? אני לא הייתי מתקן אצל הרצים שום דבר, כי אני אוהב כל אחד איך שהוא ואיך שהוא מתאמן. כי הוא נהנה מזה, אז מי אני שאתקן אותו? רק אם ישאל אותי שאלה אני אסביר לאדם. אני מעולם לא אגע באדם ואומר לו שהוא לא עושה משהו נכון כי אני חושב שזה יכול לגרום לו להכיר בבעיה שלו, ואני לא אוהב שאנשים מכירים בבעיות שלהם- שיתעלמו מהן שיהיו מי שהם ושיחיו כמו שהם רוצים.

מה הטיפ העיקרי שלך לרצים מתחילים? שיתחילו בהדרגה ויסמנו מטרות קטנות ולאט לאט יתקדמו קדימה. גם אני התחלתי בפעמיים בשבוע ופתאום זה נהייה פעמיים ביום. השמיים הם הגבול, מי שרוצה לעשות משהו וטוב לו והוא נהנה מזה, אין סיבה שיעצור.

מה הטיפ שלך לרצים מתקדמים שנאבקים בשיאים? הטיפ היחידי לאנשים טובים וחזקים ומקצוענים – אני לא אתן להם אותו, כי הם עושים את זה הרבה יותר טוב ממני, אני רק אקח מהם. אני חושב שהם הגיעו לאן שהם הגיעו בזכות העבודה הקשה שלהם, אז אין לי טיפ,  אני רק אומר – השארו צנועים כמו שאתם כי זה יביא להם עוד טיפה בהישג.

מה אתה מאחל לעצמך? להמשיך לרוץ בלי הפסקה ושלא יכאב לי שום דבר ושאמשיך להנות מזה, כי ביום שאני לא אהנה מהריצה, אני לא אהיה שם.

רצים IL