ב 2020 אתרי הפאנלים צמחו ושברו שיאים: ראנפאנל יותר מהכפיל עצמו השנה וביסס בצורה חד משמעית את מעמדו כמוביל התוכן בענף הריצה בישראל. בכל הפאנלים ביחד גדלנו ל 800,000 קוראים בצמיחה מדהימה של כ70% יותר מבשנה שעברה.  כשהתוכן איכותי אמון הקוראים (וגוגל) מגיע בענק!

כמעט מליון קוראים תוכן איכותי 

לאורך 10 שנים (בייקפאנל הוקם ב2009) הפאנלים מייצרים צמיחה מדהימה בזכות העובדה שהם מספקים את התוכן הטוב ביותר בישראל בתחומם. כשהפאנליסטים כותבים כתבות, הם עושים את זה בהשקעה גדולה, בהתנדבות ומכל הלב עבור הקהילה שבה הם חיים. רמת התוכן גבוהה בהתאם והקוראים מרגישים את זה. 

גם על גוגל אי אפשר לעבוד- הוא מזהה תוכן איכותי עם כלי בינה מלאכותית ושיטות נוספות (למשל- גוגל אנליטיקס באמצעותו גוגל יודע בדיוק מה קורה אצלנו אפילו טוב יותר מאיתנו). גוגל מצביע הצבעת אמון גדולה בפאנלים: כ60% מהקוראים אצלנו מגיעים מחיפושים, וזה המקור העיקרי לצמיחה בשנים האחרונות.

לעומת זאת- אינסטגרם או פייסבוק אינם חשובים- הם מהווים חלק קטן מתמונת החשיפה הכוללת של תוכן באינטרנט. יש עולם מחוץ לרשתות החברתיות והוא משגשג.

כניסת קוראים ישירות מהפאנלים, מטלגרם ומניוזלטר

בנוסף לטראפיק שמגיע מחיפושים באינטרנט אחרי כל דבר שקשור בנושאים שלנו, כאשר יש רשת גדולה של אתרים כזו, אנחנו כבר מייצרים לעצמנו חשיפה לא קטנה בעצמנו. הקוראים של בייקפאנל נחשפים לראנפאנל, קוראי ראנפאנל נחשפים לפיטפאנל וכו’. ארבעת הלוגואים בראש כל עמוד – הם לינקים לאתרים האחים, לחצו עליהם!

בנוסף – בכל כתבה כמעט יש קישורים לערוצים הישירים שלנו, באמצעותם תומכים בנו הקוראים ישירות ומגיעים ישר אל הפאנלים בלי המתווכים הבינ”ל האחרים (גוגל ופייסבוק). הערוץ החשוב לנו היום ביותר הוא הטלגרם והוא צומח יפה. לטלגרם יש יתרון ענק שהוא מאפשר לכם להחשף במהירות לכל הכתבות שלנו בלי שזה מציק. נכנסים לערוץ ומקבלים את כל הכותרות. אם יש משהו מעניין- נכנסים!

 

 

מורידים את בזבוז הזמן בפייסבוק 

אנחנו ממשיכים במגמת ההתרחקות מפייסבוק. פייסבוק מאיימת על ספקי תוכן איכותיים ופוגעת בהם כי היא מפחיתה חשיפה לכל פוסט עם קישור חיצוני. היא מאיימת על איכות המידע שלכם ועל איכות החיים שלכם. כמות הקוראים שמגיעים מפייסבוק הנה כ15% בלבד ורמת התלות שלנו בה פחתה משמעותית.

יש בה המון תוכן לא מבוסס, תכנים סנסציוניים שלוחצים על נקודות רגשיות או מייצרי מחלוקות וריבים. ככל שזה קיצוני יותר התגובות רבות יותר, והתגובות (אנגייג’מנט) הן מה שמייצר את הקפצת התוכן וחשיפתו. אתם ודאי מכירים את התחושה הלא נוחה שאתם צוברים כשאתם נמצאים שם זמן רב מדי ומבזבזים את זמנכם. כבר שנים שאנחנו הולכים ומפחיתים את המגע בה בשל כך – לצד מפרסמי ענק בעולם. 

בנוסף – פייסבוק שואפת להשאיר אתכם רק בתוך הבועה שלה ומונעת הפצה של לינקים חיצוניים באמצעות הפחתת חשיפתם. רוצים חשיפה? תשלמו וביוקר. בכך היא פוגעת בעיתונות ובתרבות בעולם. לכן אנחנו קוראים גם למפרסמים ישראליים אחרים להעביר את תקציבי הפרסום שלהם לאתרי תוכן מקורי ישראלי התורמים לתרבות המקומית, ואת הקוראים אנחנו מזמינים להיכנס אלינו ישירות – להוסיף לינק לאתר בדסקטופ של הטלפון, מהניוזלטר ומהטלגרם. 

אגב, האח של פייסבוק עוד גרוע יותר- פוסטים באינסטגרם כמעט ואינם כוללים קישורים חיצוניים והוא כולו סביב תוכן “אני ואני ואני” והרבה פחות תוכן איכותי ומקצועי.

הפאנל בטלגרם

ערוצי הוידאו – השקעה ענקית

לאורך השנים הלכנו והשתפרנו בתחום הוידאו, ואנחנו מנסים לייצר לכם יותר סרטים מהנים. הבעיה עם וידאו שהוא עתיר עבודה וכדי שנוכל לעמוד בהשקעה הזו צריך יותר מפרסמים שישקיעו בסרטים האלה. הסרטים שלנו מושקעים וארוכים יחסית, וכל סרט לוקח בממוצע כשניים שלושה ימי עבודה: יום צילומים אחד לפחות ועוד שני ימי עריכה וכתיבה. הגיבו לסרטים, הצטרפו במנוי לערוצי היוטיוב שלנו!

RUNPANEL הכפיל עצמו והשיג את BIKEPANEL

ב 2020 ראנפאנל אתר הריצה ביצע את הגידול המשמעותי ביותר מכל הפאנלים ויותר מהכפיל את כמות הקוראים בו.

333,000 קוראים (Unique Users) נכנסו אל כתבות הריצה המעולות שלנו. ראנפאנל הוא היום אתר הריצה הטוב בישראל, by far והמקור לתוכן ריצה מקצועי ומעשיר. 

כמות הדפים הנצפים בראנפאנל בשנה זו גדלה בכ50% לכ 814,000 דפים נצפים, לעומת כ 550,00 בשנה קודמת. 

התפתחות מאוד משמעותית ברנאפאנל היא הגיוון של המודל העסקי שלו מפרסום בלבד, לשירותי אימון ריצה – שירות שמייצר תוצאות מדהימות בקרב המתאמנים בו ונהנה מקצב הצטרפות מרשים של מתאמנים. למידע נוסף על אימון ריצה מרחוק לחצו פה. הנה סרט חדש מהתוכנית: 

BIKEPANEL: כמיליון דפים נצפים בשנה!

בייקפאנל הוא מגזין האופניים (באינטרנט) הגדול והחשוב בישראל. הוא הוקם ב 2009 והעובדה שהוא ממשיך וצומח צמיחה דו ספרתית מרשימה של כ 30% גם ב 2020 אינה טריוויאלית (מ 210 ל 267 אלף). השנה עולם האופניים התרחב, עולם האופניים החשמליים צמח, ואחרי כמה שנים קשות גם שנת הקורונה משפיעה לטובה על כל שחקני האינטרנט. 

כמות מדהימה של 267,000 קוראים נכנסה לבייקפאנל אל מליון דפים נצפים – כלומר בכמות הדפים הנצפים הוא עקף את ראנפאנל ושומר על מקומו הראשון. אנחנו גאים על כך שכבר מעל 10 שנים אנחנו שומרים על רמת תוכן גבוהה ואיכותית.

OUTPANEL צומח למרות הקושי 

שנת הקורונה לא עשתה לאאוטפאנל אתר הטיולים והאאוטדור חיים קלים: שני מפרסמים שקשורים קשר הדוק בעולם התיירות הפסיקו לפרסם וזה פגע בהכנסות האתר. גם הפאנליסטים עצמם, שמשתפים מהחוויות המדהימות שהם חווים באאוטדור התייבשו תחת סגרים ועוצר. קשה לנו לייצר תוכן בשנה כזו, ואנחנו נלחמים בשיניים על כל כתבה, אז אם אתם אנשי אאוטדור מקצועיים שרוצים להצטרף אלינו לכתיבה באתר – צרו קשר!

למרות זאת האתר הצליח לגדול בצורה משמעותית- מעל 20% גידול ל 120,000 קוראים באתר שנכנסו ל 225,000 דפים נצפים. 

לו רצינו היינו יכולים להגדיל בקלות את המספרים האלה על ידי שינוי התכנים לעממיים יותר- בסגנון “טיולי משפחות” ו”5 אטרקציות עם מים לילדים”. פה ושם אנחנו משלבים גם תכנים כאלה, ויש להם מקום, אבל…  אנחנו ממשיכים עם קו ה Hard core של השטח, וטיולים אתגריים, ספורט אקסטרים, סקי, ודברים שמלהיבים אותנו – גם אם הם לא מסחריים. אנחנו מקווים שעולם קוראי האאוטדור הרציני יגדל ביחד איתנו בישראל, ולאט לאט יתפתח שוק גדול וחי של תוכן אאוטדור איכותי שיתמכו בגידולו גם מפרסמים נוספים. 

הכוכב החדש – FITPANEL

השנה הקמנו פאנל חדש שהוא כולו סביב פיטנס: עולמות אימוני הכושר, חדר כושר, אימוני התנגדות, פילאטיס, עולמות הסטודיו, משקולות וכו’. לצד התחום הזה אנו מכניסים לפיטפאנל כתבות תזונה ובריאות – וצופים לאתר הזה הצלחה גדולה בעתיד. בתוך שנה הוא הגיע לכמות של כ 80,000 קוראים! 

גם בפיטפאנל נשמח להגדיל את הפאנליסטים – מובילי דיעה ומומחים בתחומם, שמעוניינים להפיץ את בשורת הכושר והבריאות: צרו קשר פה.

תודה ענקית על שנה מדהימה

אנחנו קמים כל בוקר עם תחושת חובה להמשיך ולתת לכם את התוכן הטוב ביותר שאפשר ועם הכרת תודה.

תודה ראשונה לכותבים – הפאנלים הם תוצר של מתנדבים משקיענים, הם “הפאנליסטים”, שעושים את זה עבורכם הקוראים! אנחנו נשמח לכל  הכרת תודה בשיתופים, תיוגים תגובות, שיח והתייחסות לכתבות שלנו ברשתות החברתיות. 

למפרסמים – את כמות המפרסמים בפאנלים אפשר לספור על כף יד אחת כמעט. אנחנו עסוקים בעיקר בתוכן וכמעט ולא מקדמים את הצד המסחרי והפרסומי באתר, ולכן המעט שיש – מוערכים וחשובים עוד יותר לקיומו:  CTC – טרק, רודי פרוג’קט, רוזן ומינץ, אופני KTM, נעלי ON

וכמובן לכם הקוראים – שכשאתם נתקלים בכתבות שלנו אתם לוחצים, קוראים, מגיבים ונהנים איתנו מספורט, בריאות, אאוטדור ואיכות חיים!