לא, זה ממש לא הצבע היחיד שנשאר מהאסיקס ג'ל נימבוס 25 החדשה. אדרבא, המגוון היה גדול אך זו הייתה הנעל הבולטת ביותר שתעורר סקרנות רבה בכל תחרות, לא רק בגלל הצבע. הפאנליסט דב טיבי סקר את הנימבוס 25 עבורכם, וזה מעניין!
ASICS נוסדה ביפן בשלהי שנות ה 40 של המאה הקודמת. שמה הוא ראשי התיבות של פתגם לטיני האומר: Anima Sana In Corpore Sano ובעברית: "עליך להתפלל לנפש בריאה בגוף בריא", דמיון מפתיע לתפיסתו של הרמב"ם. נעל הריצה הכוללת ג'ל בשם Alfa Gel הוצגה לראשונה בשנת 1986, הג'ל שמטרתו שיכוך האימפקט במגע עם הקרקע, עבר תהפוכות טכנולוגיות רבות אך נשאר סימן ההיכר המרכזי לנעלי הריצה של החברה. דגם ה Gel Nimbus הראשון הוצג בשנת 1999 ושמו מעיד יותר מכל על תכונותיו: cumulonimbus, סוג של ענן, וכך מיוצגות רכות וקלילות במילה אחת.
לחצו פה להצטרף לערוץ הווטסאפ של RUNPANEL!
קבוצה שקטה עם 2-3 הודעות בשבוע ותוכן מעולה:
תעודת זהות
- דגם: Gel Nimbus 25
- ייעוד: ריצות כביש
- תמיכה: ניטרלית
- משקל: 290 גרם (מידה 43 גברים)
- גובה סוליה: 41.5 מ"מ / 33.5 מ"מ (מידה 43 גברים)
- דרופ: 8 מ"מ
- שיכוך: +++ (מקסימלי בדירוג של asics)
- מידות: 40 עד 50 (גברים), 35.5 עד 46 (נשים) כולל Wide
- צבעים: 12 גוונים (למידה Wide רק 3 גוונים)
- מחיר: 799 ש"ח
- ניתן לרכוש בסניפי היבואן ASICS
מאפיינים עיקריים
המאפיין המרכזי של הנעל הוא הדגש על רמת השיכוך והנוחות המרביים. אלה מסופקים על ידי גובה הסוליה ושילוב חומר מוקצף בשם FF Blast Plus לכל אורך הסוליה. בנוסף יש פה טכנולוגית ג'ל חדשה הקרויה PureGEL המשולבת בעקב. טכנולוגיה זו לא קיימת בדגם הקודם Gel-Nimbus 24.
הסוליה המכילה 20% יותר קצף מהדגם הקודם מגיעה לגובה של כ 41 מ"מ, גובה זה כביכול חורג מסף ה 40 מ"מ המותר לפי התקן של World Athletics לשימוש בתחרויות של רצי עילית. לפי התקנון, מגבלת ה 40 מ"מ מתייחסת למרכז הסוליה. לפיכך, בנעל זו בה הדרופ הוא 8 מ"מ, גובה מרכז הסוליה יהיה נמוך מ 40 מ"מ והנעל אמורה לעמוד בתקן.
מאפיינים נוספים: החלק העליון עשוי מסריג רך העוטף את הרגל בנוחות ומשפר את יכולת האוורור והסוליה התחתונה עשויה גומי מסוג AHAR בעל עמידות מוגברת לשחיקה.
התרשמות ראשונית, הצבע קובע?
הכניסה לסניף של רשת אוריג'ינלס בגרנד קניון, היבואן הרשמי של ASICS בישראל נעימה ומסקרנת. מימין, קיר מדפים אסתטי העמוס בנעלי ריצה לגברים. המדף העליון כולל את דגם המבחן Gel-Nimbus 25 בשמונה צבעים מתוך ה 12 הקיימים. אני נמשך, כעש אל האור, לדגם הצהוב ירוק זרחני ומקווה שקיים במלאי גם זוג במידה 42.5. הנעל נראית קלה למרות העובי המרשים של הסוליה. לחץ האצבעות על הסוליה מוביל תגובה של רכות וגמישות המבשרת טובות. האריג החיצוני הרך והלשונית המחוררת עשויה בד גמיש, מיד אבין למה.
הנעליים נמדדות בזהירות, הרגל מחליקה פנימה בנוחות בזכות הריפוד האחורי הרך והחלק וגמישות הלשונית. שריכה זריזה והנעליים נראות כחלק אינטגרלי מהרגל, הכול מהודק בנוחות וצמוד. לשמחתי, איני זקוק בדגם זה למידת רוחב (W) הקיימת אך רק בצבעים רגילים יותר. צעידה קלה בחנות ותחושות הריחוף והרכות מורגשות מיד אך זה אינו תחליף לריצה כדי לוודא שהבחירה מוצלחת. בחנות אין מסילת ריצה ומנהל החנות מציע לצאת לריצה ברחבי הקניון. ריצה קצרה בת שלוש דקות תוך העפת מבט בחלונות ראווה ובמספר מבקרים מופתעים, מספיקה כדי לחזק לעצמי את האמונה באמרה שראיתי באחת מכתבות המבחן ברשת: אתה לא יכול לעשות מקח טעות ברכישת מוצר של ASICS. טבילת האש עברה בהצלחה רבה.
שיכוך
בנעלי ASICS מוגדר השיכוך ע"י סימני פלוס (+). פלוס אחד (+) מתייחס לנעל מינימליסטית, שני פלוסים (++) מתייחס לנעל בעל שיכוך בינוני ואילו שלושה פלוסים (+++) מתייחס לנעל בעל שיכוך מרבי. מקובל לקשור את רמת השיכוך לפי גובה סוליית העקב כאשר:
- 0 עד 5 מ"מ מוגדר "Barefoot"
- 5 מ"מ עד 20 מ"מ מוגדר שיכוך מינימלי
- 20 מ"מ עד 30 מ"מ מוגדר שיכוך בינוני
- 30 מ"מ עד 40 מ"מ מוגדר שיכוך מקסימלי
קשר זה אינו חד ערכי כי גם החומר ממנו עשוייה הסוליה הוא פקטור משמעותי בקביעת רמת השיכוך. ובכן ב Gel-Nimbus 25 גובה הסוליה הוא 41.5 מ"מ (מעל הערך המוגדר של שיכוך מקסימלי) ומעבר לכך הסוליה מורכבת משני חומרים בעלי טכנולוגיה חדשנית:
- קצף המכונה FF Blast Plus, זהו חומר שמשקלו הסגולי הוא כ 55% מהמשקל הסגולי של הקצף הסטנדרטי שהשתמשו בו קודם המכונה EVA ובעל עמידות ותכונות שיכוך מעולות. זה אפשר למפתחים לבחור גובה סוליה גבוה מאוד מבלי להגדיל את משקל הנעל ומבלי לפגוע בתכונות אחרות הנדרשות מנעל ריצה.
- החומר השני המשולב כחלק אינטגרלי בסוליה הוא ג'ל מיוחד הנקרא Pure Gel ג'ל זה קל ורך יותר מהג'ל הקודם ולפיכך בעל תכונות שיכוך משופרות.
שילוב זה של חומרים וגיאומטריה מוביל לרמת שיכוך גבוהה יותר ממה שהיה מוכר בעבר.
גפה עליונה
הגפה העליונה הוחלפה מחומר רשת סינטטי וקשיח לאריג נושם וגמיש במקצת. שינוי זה תוכנן כדי להביא לשני שיפורים: האחד לשפר את האוורור של הנעל והשני כדי להחזיק את הרגל באופן יציב יותר בתוך הנעל. משני צידי הגפה מוטבע לוגו גדול של ASICS שמעבר להיבט המסחרי שלו הוא משמש כמחזיר אור.
לשונית ומערכת שריכה
ניכר שהושקעה מחשבה רבה בתכנון זה. הלשונית עצמה עשויה מאריג רך מאוד, מחורר וגמיש. הרכות גורמת למגע נעים עם הרגל, החרירים משפרים את האוורור והגמישות מאפשרת הידוק טוב יותר של הנעל לרגל מבלי ליצור לחץ. הלשונית תפורה לרוב אורכה לגפה העליונה ולפיכך מתקבלת תחושה נעימה של "גריבת הנעל" ולא נעילתה.
השרוך עצמו בעל חתך מלבני וחיכוך גבוה המקטינים הסבירות לפרימת הקשר. השרוך מתממשק לגפה העליונה בעזרת שלושה זוגות של לולאות בצד הקרוב לאצבעות ורק בהמשך מעלה הנעל לשלושה זוגות חורים. להבנתי, הסיבה לכך היא שהלולאות מאפשרות מרווח גדול בין שני צידי הגפה העליונה ולפיכך קל יותר לנעול את הנעל בעוד שרוחב כריכות השרוכים מצד לצד מספיק קטן כדי להבטיח הידוק טוב.
ריפוד וקופסת הקרסול
ריפוד פנים הנעל עשוי מבטנת בד חלקה כשבינה לבין קופסת הקרסול הקשיחה קיים ריפוד. הבטנה החלקה מקלה מאוד על החלקת הרגל פנימה, הריפוד הגמיש נצמד היטב לקרסול והקופסה החיצונית הקשיחה מגנה עליו. לחלק האחורי של קופסת הקרסול מחוברת לולאה גמישה לאחיזת הנעל בעת נעילתה. על הלולאה מוטבע מחזיר אור קטן.
סוליה תחתונה
הסוליה התחתונה מורכבת משלושה משטחים נפרדים העשויים מגומי בעל תרכובת ייחודית המכונה AHAR האמור לעמוד היטב בשחיקה (ASICS High Abrasion Rubber). המשטחים ממוקמים רק במקומות בהם צפוי מגע בין הנעל לקרקע. המשטחים אינם חלקים אלא מכילים שקעים עגולים קטנים וצפופים, להערכתי, לצורך שיפור אחיזה.
עיצוב
אני אוהב את העיצוב של הדגם בו בחרתי. העובדה שמדובר בצבע אחד בלבד פחות מבליטה את גובה הסוליה האימתני ועדיין נוכחות הנעל בשטח מורגשת היטב. קיימים כמובן גוונים הנוספים משחור קלאסי ועד טורקיז זוהר. המגוון העיצובי הרחב מדגיש או מעדן את גיאומטרית הנעל ומאפשר לכל אחד להתחבר לטעמו האישי.
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
ריצות מבחן
בחנתי את הנעל במספר ריצות כביש ומדרכות למרחקים של 6 ק"מ עד 15 ק"מ. המרחק הכולל היה סביב 100 ק"מ. בריצות הארוכות מעל 10 ק"מ הקצב היה קל, "קצב דיבור". בריצות הכביש הקצרות של 6 ק"מ עד 8 ק"מ שולבו אימוני עליות, אימוני אינטרוולים ואימוני פרטלק שהיו עצימים ובמהירות גבוהה עבורי. התחושה העיקרית הייתה של רכות ונוחות יוצאת דופן שלא פגעו ביציבות הריצה. בריצות הארוכות אני בהחלט יכול להצהיר שתחושת העייפות הטבעית האופיינית לחלק האחרון של הריצה פשוט לא הגיעה וההרגשה הייתה שאפשר להמשיך לרוץ עוד ועוד.
רוב הריצות היו במזג אוויר חם ולמרות זאת התופעה שאני חווה לפעמים של התחממות כף הרגל בסוף הריצות הארוכות לא התרחשה, ויתכן שאפשר לשייך זאת לרמת האוורור הגבוהה. הסוליה התחתונה עשויה גומי מסוג AHAR ולדברי היצרן חומר זה הוא בעל עמידות מוגברת לשחיקה ובכן נכון שהמבחן לא בדק את קצה היכולת של הסוליה, אך מניסיון שלי עם נעלי כביש אחרות, בגלל מבנה כף רגל ימין שלי הסוליה של הנעל הימנית נשחקת אצלי מהר מאד וכאן זה לא קרה וזו ראיה תומכת בהצהרת היצרן.
בנוסף למבחנים אלו ביצעתי עם הנעל מספר אימוני מדרגות (בהליכה) והרבה הליכות יומיומיות שגרתיות, גם כאן מצאתי את הנעל נוחה ונעימה לשימוש יומיומי … למעט הערות שקיבלתי לגבי הצבע.
יתרונות
- נוחות ושיכוך מקסימלי
- משקל נמוך ביחס לגובה הסולייה
- תמיכה טובה של כף הרגל
- הגנה טובה על הקרסול
- מאפשרת ריצות ארוכות שאינן מעייפות (מידי)
חסרונות
- מחיר בקצה העליון של הסקאלה
סיכום
הנעל Gel-Nimbus 25 של ASICS היא נעל איכותית ניטרלית לריצות כביש ארוכות הכוללת טכנולוגיות חדשות שלא קיימות בדגמים הקודמים ומבטיחה כך ביצועים משופרים ביחס אליהם. הדגש הוא על שיכוך מרבי המושג מגובה סוליה מקסימלי של כ 41 מ"מ, כך מובטחות רכות ונוחות וזאת מבלי לפגוע ביציבות או במהירות. ההנחה הבסיסית היא שרמת שיכוך זו המתאימה לריצות ארוכות של מעל 10 ק"מ עלולה לפגום בביצועים תחרותיים בריצות קצרות יותר