בשורה חדשה לרצים בארץ: מותג הנעליים האמריקאי Altra שנמצא בתאוצה חזקה, להיט בארה”ב ובאירופה, מגיע כעת גם לישראל בייבוא של דאא (שהיא גם יבואנית Skins, Nathan, Powerbar, GoPro, Shimano ועוד מותגי על מובילים).

הודעה לעיתונות: מאת דאא ספורט וטכנולוגיה

אלטרה שייכת למועדון האקסלוסיבי של חברות נעליים וציוד שטח הנמצאות במיקום מושלם לבחינת מוצריהן: היא ממוקמת ביוטה, למרגלות רכס ה-Wasatch ואף מספנסרת את מרוץ 100 המייל המקומי הנושא את שם רכס זה. מיקומה הפסטרולי מקרין ערך מוסף על מוצריה וכמו חברות המועדון אחרות – ריידלייט, סולומון או ניוטון, Altra נהנית מהילה של חברת שטח אמיתית. רצי הכביש – אל תאבדו אותנו, יש ל Altra מוצרים מעניינים מאוד גם עבורכם.

אם לא לחצתם על ה Play למעלה – עשו זאת פה (אם כן, דלגו להמשך). קבלו בריף מנהלים בסרטון זה (6:36 דק’):

גולדן הרפר גדל אל תוך הריצה בחנות הריצה של הוריו, ובגיל 12 קבע את שיא העולם למרתון לילדים (2:45!). לאחר שאביו שהיה ספורטאי אמריקאי סבל מפציעה, וגילה שבאמצעות טכניקת ריצה נכונה הוא מסוגל להמשיך לרוץ, למרות שרופאיו אמרו שזה אבוד, החלו הוא ובנו לאחר מכן לחקור את הנושא, לצלם רצים בוידאו, ולהתעמק בסגנון ריצה והגורמים המשפיעים על הפחתת פציעות.

הרפר ושני שותפים נוספים ערכו ניסויים שונים בסוליות נעלי ריצה קיימות על מנת ליצור נעל ריצה משככת ושטוחה שתשמר מנח כף רגל טבעי ככל שניתן. הרפר, אצן בעצמו, הסתמך על מחקרים שהצביעו על כך שהרבה מבעיות הברכיים הקיימות ברצים נובעות מהאפשרות של נחיתה על העקב בנעל עם דרופ גבוה. בעזרת מכשיר טוסטר הוא שיטח מספר רב של סוליות עד שהגיע לתוצאה מניחה את הדעת, גם אם זו היתה מכוערת במיוחד. הרפר, שעבד בחנות הריצה “Runners Corner” השייכת לאביו, השתמש בחברים לעבודה כבוחנים לניסויים שעשה. השמועה על הנעליים המשוטחות שלו התפשטה במהירות בקרב קהילת הרצים המקומית וזוגות שייצר ומכר נחטפו כטוסטים חמים.

כל אותן מניפולציות ושיפצורים שהרפר ערך באינספור נעליים גרמו להם לבחור בשם החברה הנוכחי, המבוסס על המילה הלטינית “Altera” שמשמעותה: “לתקן או לסדר משהו שבור”.  לטענתו, היה זה הוא שטבע את המונח “Zero Drop” המתייחס לאחידות גובה העקב וקדמת כף הרגל. בין אם זה נכון או לא, הוא היה הראשון למתג  את המונח, המופיע כסימן רשום של Altra.

אחרי שכשלו ניסיונותיו לקבל תמיכה מחברות נעליים מבוססות, פנה הרפר לחברה המספקת תמיכה פיננסית כדי להתחיל עסק הנעלת ריצה משלו. הוא אף קיבל עזרה ממעצבי נייקי בדימוס והפך את Altra מ “עסק חדר אחורי” למותג בינלאומי מוערך. בשנת 2012 אלטרה זכתה בתואר “פרס הבכורה” לשנה זו ע”י עורך מגזין “Runner’s World”.

זה סיפור סינדרלה של גיקים בעלי חזון ומחסן אחורי, עשו שימוש מסוכן במכשירי חימום ביתיים והפכו את עסקיהם מדלעת לכרכרה, לא לפני שהנמיכו את הדרופ בנעל הזכוכית של סינדרלה!

Altra

Altra – אפס דרופ ואזור רחב במיוחד לאצבעות

הפרשנות של RUNPANEL: אלטרנטיבה לחובבי המקסימליזם, ולא רק להם

קורה פה משהו מעניין ברמת השוק הישראלי: גם בארץ, רצים רבים אימצו את הפלטפורמה המקסימליסטית. אותה תנועה (הפוכה בדיוק למינימליסטית והיחפנית) של נעליים בעלות סוליות עבות במיוחד, המשככות מאוד, נכנסה לארץ בעוז, לא מעט בזכות ההצלחה של Hoka. אבל הרץ הישראלי צריך משהו שחסר בלא מעט דגמים מקסימליסטיים: גרסה רחבה המתאימה לכפות רגליים רחבות. מה לעשות- וכאלה אנחנו, ורבים מהדגמים הקיימים פשוט לא מתאימים לרצים שרוצים את השיכוך של המקסימליזם לצד הרוחב המתאים להם. 

במקביל – מגלים גם רצים בעלי רגליים רגילות או צרות, שאולי בעצם, המעטפת הצמודה והצרה יחסית שיש לנעליים מסורתיות אינה מתאימה גם להם, ואולי בעצם, זה יותר נעים לרוץ עם מרווח חופשי מלפנים גם אם הרגליים שלך לא רחבות במיוחד. זו לא החברה הראשונה שראינו שנקטה בגישה הזו (יש שם גם את Keen בסנדלים ואת Merell בנעלי הייקינג וטרקינג בעיקר, וגם בריצה), אבל זו חברה שלקחה את הגישה הזו אל הקצה בנעלי ריצה מגישה ספורטיבית תחרותית במיקוד העיקרי שלה. 

יש פה עוד כמה דברים מעניינים – זו חברה בעלת פנייה רחבה עוד יותר מכך – שמייצרת אלטרנטיבה משמעותית לא רק עבור מקסימליסטים, אלא גם לחובבי מותגי נעליים נוספים מסורתיים יותר, כי יש לה גם הגבהות רגילות ואף קצת פחותות ממה שהיה מקובל בגזרות מסורתיות. אל מול הנעליים האלה היא מספקת גישה מרעננת ואחרת עם ה Zero Drop וה Footshape, ועם הפנייה השונה והייעודית למבנה הנשים, היא מוסיפה עוד זווית חשובה.

בקיצור – Altra היא לא סתם “עוד מותג” אלא מותג נעליים מעניין ומסקרן שיש לו בשורה ייחודית, וזה לא דבר של מה בכך בעולם תחרותי שבו נדמה לפעמים שנגמרו החידושים וכולם נהיו אותו הדבר. אנחנו ב RUNPANEL נעבוד עם דאא כדי להביא לכם עוד מידע ומבחנים של הנעליים המסקרנים האלה!

גיא חלמיש