נעל הכביש החדשה של אלטרה Torin 3.5 Knit בעלת דרופ אפס, נוחות של מרשמלו וקלילות של ענן. מיועדת במיוחד לריצות כביש ארוכות ואימונים ארוכים. מותאמת לכף הרגל הנשית ובעלת טכנולוגיה חדשה בסוליה המאפשרת גמישות מירבית בכף הרגל אבל יש עוד כמה דברים מעניינים. המשיכו איתי ואספר לכם:
כרטיס ביקור: אלטרה Torin
- דגם: Altra Torin 3.5 Knit
- ייעוד: נעל כביש ניטרלית למרחקים ארוכים
- דרופ: 0
- משקל: 215 גרם (במידה 7.5 ארה”ב)
- עובי סוליה: 28 מ”מ
- רמת שיכוך: גבוהה
- מחיר: 549 ש”ח
- לקנית המוצר באמזון:
מה הקטע של אלטרה
מותג אלטרה נוצר כדי לסייע לרצים לחוות ריצה נכונה עם אימפקט נמוך בנעליים שמסייעות לשמור על התנועה הטבעית. המטרה שלהם היא שתרוצו עם נעל ותרגישו בלי, למנוע פציעות ולשפר את יעילות הריצה לכל מרחק. ואיך הם עושים את זה? עם נעליים בעלי דרופ 0. כלומר מבחינת הדרופ בלבד- זה כמו ריצה יחפה, רק שאתם בתוך נעל עם שיכוך משמעותי, המפחית את ההכרח בנחיתה קדמית מאוד מדויקת ומוסיף הגנה מסיבית שאין בריצה יחפה…
הם מספקים גם גמישות גבוה בסוליה, שיכוך גבוהה ומרחב משמעותי לאצבעות כף הרגל. יפה ומרשים בעיניי שמקבלים עם הנעל חוברת ההדרכה המסבירה על אופן בחירת הנעל והתאמתה. היתה שם גם הדרכה על אותו Zero Drop (והמלצת מעבר מדורג אליו) וטיפים על טכניקת ריצה נכונה המונעת פציעות (אישית אני חושבת שסגנון ריצה זה משהו אינדיבידואלי). היו שם גם טיפים לטיפול בפציעות נפוצות של רצים (אני תמיד אמליץ שמטפל מוסמך יטפל בפציעות שלכם). יפה לראות הדרכה כזאת מצד היצרן, וזה משהו שלא נתקלתי בו במותגים אחרים.
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
אלטרה Torin – עיצוב וסקסאפיל
חלק עליון עשוי מבד ארוג – Knit שמזכיר את טכנולוגית ה”גרב” של נייק/אדידס וכל החברות האחרות שאימצו את האריגה לאחרונה. לאריגה הזו יש יתרונות- ראשית ברמה האופנתית היא נראית טוב יותר מהבדים המוכרים של נעלי הריצה, המרקם שלה מיוחד ויפה, והיא נעימה על הרגל. מצד שני אם לא משולבים בה אלמנטים שמייצבים את הנעל יכולה להיות גמישות יתר באריגים האלה אך לא הרגשתי גמישות יתר פה. כמו כן החלקים העליונים העשויים מרשת ניילון בד”כ מאווררים יותר וקלים יותר. הKnit באופן כללי מתאים יותר לחורף בישראל.
מלפנים, החלק שמכסה את האצבעות עשוי מכיסוי קצת שונה ויותר קשיח המעניק הגנה על הקצוות ויש גם נגיעה של רצועת סיליקון בגוון מאט שעוטפת את החורים של השרוכים כדי לשמור ולמנוע קרעים.
אישית ההתרשמות הראשונית שלי היא שצורת הנעל גורמת לרגליים להיראות קצת גדולות ומגושמות, אבל בזכות עיצוב וקומבינציית צבעים עכשווית ומעודכנת זה מתאזן ואפילו נהנתי ללכת איתן גם בלי קשר לאימון. הנעל זמינה גם בצבע ורוד לבן ושחור לבן אלגנטי.
דרופ אפס? למי כן ולמי פחות
אני לא אשקר: קצת חששתי בקשר לזירו דרופ, במיוחד כשכולם הזהירו אותי לשמור על הדרגתיות כשאני מתחילה לרוץ איתן. אישית פחות הרגשתי את המעבר מ6 ו-4 מ”מ שאני רגילה לרוץ ועם סגנון נחיתה מרכזית ל0. זה מאוד תלוי בסגנון הריצה שלכם- בגדול דרופ אפס מתאים יותר לנחיתה קדמית. למי שיש דרופ גבוה יותר, ובמיוחד למי שהנחיתה שלו היא אחורית או מרכזית, עדיף בהחלט לעשות מעבר מדורג. מה שלי ממש עשה את החוויה למדהימה היא בעיקר הגמישות של הסוליה (שעליה אדבר בהמשך)
איזור הקרסול
החלק האחורי של ה Torin מאוד מרופד, מכסה יפה ובצורה נעימה וכמעט בלתי מורגשת את כל איזור העקב ואפילו עולה קצת למעלה בכיוון האכילס. באיזור הזה יש אחיזה טובה אבל לא אחיזה חזקה מדי, כלומר זה לא משהו שעלול לעשות שלפוחיות להתרשמותי- לפחות לי היה מאוד נעים ומדויק יחסית לנעליים אחרות. האחיזה היותר משמעותית היא ממש בתחילת קשת כף הרגל עד אמצע הקשת.
רחבה במיוחד מלפנים
לאלטרה יש גישה ייחודית שלדבריה מאפשרת לרגל לא להיות “לכודה” בתוך הנעל- בזכות קופסת האצבעות הרחבה. אלטרה מאמינה שהמרחב לאצבעות צריך להיות גדול והנעליים שלה בד”כ רחבות מלפנים. כתוצאה מכך הרגל מרגישה חופשית, עבורי חופשית מידי- נכון היא נוחה ויש אחיזה טובה בעקב אבל למי שיש מבנה כף רגל רגיל כמו שלי (הכוונה ללא רחב ולא צר), הנעל קצת רופפת באיזור קשת כף הרגל, דבר שהצריך ממני לשים 2 זוגות גרביים/גרב עבה. כתוצאה מכך לאימונים חזקים יותר, כמו אינטרוולים או טמפו הנעל הזאת פחות התאימה.
בריצות ארוכות כשהרגל מתנפחת קצת, שם בא לידי ביטוי יתרון הנעל הזאת, בדיוק כמו שהמשורר התכוון. אמשיך ואציין שבגלל שהרגל חופשית יחסית קשרתי את השרוכים הכי הדוק שאני צריכה וכתוצאה נוצר קימור לא אסטטי באיזור תחילת השרוכים ,שוב לא משהו קריטי.
אם כבר מדברים על השרוכים- כמה שנוחה הנעל ככה השרוכים ארוכים! אני נאלצת לקשור אותם פעמיים והיו מקרים שזה לא הספיק וזה נפתח. ספציפית זה קרה באמצע טסט והציק. אם אתה במירוץ אתה לא רוצה להתעסק עם השרוכים בכלל.
Torin – הסוליה המרכזית
קצת עובדות: מדובר בסוליה בעובי של 28 מ”מ, שזה די גבוה, ומתאים לייעוד הנעל: שיכוך גבוה (רק דרגה אחת מתחת רמת השיכוך המקסימלית באלטרה). לדברי אלטרה יש את הטכנולוגיות הבאות בסוליה: INNERFLEX™ זו מערכת של שסעים בצורת רשת בסוליה שגורמת לה להגיב לגלגול וקיפול הרגל בצורה טבעית ותואמת את התנועה. החומר עצמו של הסוליה נקרא A-BOUND™ ומיועד לשיכוך והחזר אנרגיה. טכנולוגית ה- FOOTPOD™ היא חלק מהסוליה החיצונת והמרכזית, ומחכה את צורת העצמות שלנו כדי להוסיף עוד מימד שמייצר תחושת תנועה טבעית לכף הרגל.
התחושה הראשונה מהרגע שאתה נועל את הנעל היא נוחות ורכות. התחושה היא ממש כמו לדרוך על מרשמלו, ובאמת היצרן כיוון לשם ופגע. זה כמו לנעול נעל אבל להרגיש שאתה בלי. הריצה הראשונה הייתה מהנה בהחלט. הגמישות של הסוליה מורגשת ובכל דריכה זה הרגיש שמיימי. כשנעלתי נעל אחרת אחרי האלטרה האלה הכל רגיש לי קשה מידי וכל צעד הרגיש לי כבד וקשיח.
ככל שהמרחקים מתארכים זה נהייה משמעותי יותר- בריצה של 20 קמ בהחלט הרגשתי את ההבדל הגדול ועד כמה הנעל הזאת באמת בנויה בדיוק לדברים האלה. גם בריצות שמשלבות כורכר וקצת אבנים הנעל הזאת העניקה נוכחות והגנה. זה לא מבחן ארוך טווח אולם כבר עברנו את ה 130 ק”מ בעת הכתיבה, ויש תחושה מסוימת כאילו הסוליה טיפה איבדה מהרכות שהיתה לה בריצות הראשונות.
סוליה תחתונה
אלטרה תכננה את הסוליה החיצונית כך שתתאים את צורת הכף רגל (הזכרנו את זה קודם- טכנולוגית ה”FOOTPOD™” הממותגת שלה) וההתאמה למגדר במיוחד לכף הרגל הנשית (“Fit4Her”). היא מאוד נוחה למי שעושה מרחקים ארוכים ולשם כך הנעל הזאת יוצרה: הכנה למרתונים, אימונים ארוכים ונוחות כללית מירבית במהלך הריצה.
הטענה הגורפת בקשר להתאמה לכף הרגל הנשית מעט מרחיקת לכת בעיני (אני חושבת שזה עניין בין רגל של אישה ספציפית לנעל ספציפית) אבל מבחינת גמישות היצרן לגמרי פגע בול! זה בהחלט מורגש. זה בדיוק מה שאני מחפשת בנעלי ריצה- גמישות שתתאים לגלגול כף הרגל שלי על הקרקע ובאמת הצלחתי למצוא את זה פה.
מבחינת אחיזה באספלט יצא לי לרוץ איתה בעליות ובירידות יש אחיזה מעולה אפילו בכורכר קל יש אחיזה טובה. עדיין לא בדקתי אותה בגשם, אבל בשלוליות שנתקלתי בה לא הייתה בעיה.
סיכום
הtorin 3.5 knit נהדרת! שילוב של קלילות גמישות ורכות מנצחת. אלטרה רצו נעל לאימונים ארוכים והצליח להם! נעל מדהימה שמתאימה במיוחד לריצות ארוכות, עם דגש על מרחב בקופסת האצבעות, גמישות שמקלה על קשת כף הרגל וכמובן דרופ 0 שעבורי הרגיש מצוין. אני ממליצה לרצי המרחקים הארוכים לתת צ’אנס ולהנות באימונים הארוכים במרתונים ואפילו באולטרות.