לקחנו למבחן גרבי ריצה וטריאתלון של חברת Incylence הגרמנית והעברנו אותם שעות רבות של מדבר, כביש, מעיינות ויערות ארצישראלים. האם הם עמדו במבחן, או נפחו את נשמתם העדינה?
מאת: ודים לינצקי
גרביים רבותי, גרביים
יש שתי גישות בסיסיות בעניין ביגוד ספורט: הגישה הפרקטית והגישה האסתטית. בעוד שהראשונה מתעלמת מעיצוב, גזרה וצבעים השניה היא אנטיתזה לכך. חברת Incylence הגרמנית ( www.incylence.co.il) היא אחת שאכפת לה איך המוצרים שלה נראים וממה הם עשוים. החברה הצעירה נוסדה ב-2017 ע"י 3 שותפים עם תשוקה לספורט ועיצוב. את רוב מוצרי החברה תראו בד"כ על רגליים מגולחות של טריאתלטים, רצי כביש או רוכבי כביש. למרות זאת, הפעם הראשונה והאחרונה שהבוחן גילח את רגליו היה לפני כ-15 שנה ומאז החוויה הטראומטית ההיא דוגל בגישה הטבעית לכל מה שקשור לעניין.
יש לאינסיילנס אתר בעברית ומנהל מותג מקומי הפועל בהפצה ישירה וככל הנראה בעתיד הקרוב יווצרו שת"פים להפצה ברשתות אופניים, טריאתלון וספורט. הפאנלים קיבלו לסקירה 2 דגמים של גרבי החברה והחלטנו לקחת אותם לקצה. ככל הנראה, הפעם היחידה שהם יהיו לבנים תהיה בצילומים לפני השימוש.
סקירת גרבי טריאתלון – דגם Wild Short Canary
- יעוד – ריצה וטריאתלון
- טכנולוגיות מיוחדות: עשויים בד Dryarn microfiber מיוצר מחומר ידידותי לסביבה וניתן למיחזור. הבד מאוד דק, נושם, אוורירי ומנדף.
- משקל – 28 גר'
- מחיר – 85 ש"ח באתר הישראלי של החברה
על הרגליים
דבר ראשון שבלט מיד כשפתחתי את אריזות הגרביים היו הצבעים הבוהקים והעיצוב. הבד נראה מאוד דק ועדין וזה מיד הכניס בי מידת סקפטיות מסויימת לגבי כושר השרידות של היצורים הצבעוניים האלה. כל התפירות מאוד מדוייקות, ללא "גלישות" או "מריחות". מבחינים ישר שהמראה האסתטי של המוצרים הוא ערך עליון ב- Incylence. בכלל כשחושבים על זה, כשהמוצרים של החברה מתוכננים בגרמניה עד לפרטים הקטנים ומיוצרים באיטליה – זה נותן את האמינות הגרמנית ואת הטאצ' האיטלקי. או שאולי אלה הסטיגמות הישנות שכולנו מכירים?
הגרביים נגרבים בקלות ובאותה הקלות ניתן גם להוריד אותם. הבד מאוד אלסטי ונמתח בלי להיקרע (גם על יבש וגם על רטוב) והגרביים תופסים את כף הרגל בצורה מאוד נעימה. לא מדובר באגרסיביות של גרבי לחץ מצד אחד, אבל גם לא גרבי חופש בצד השני. ברגע שהגרביים "מתיישבים" על הרגל הם לא מחליקים. הבד, ויכול להיות שזו חלק מהחוכמה שלו, אוחז בכף הרגל כמו דבק מחד, אבל נותן אפשרות תזוזה בתוך הנעליים מאידך. זה בדיוק מה שמונע שפשפות בריצה. אין תזוזות חוזרות ונשנות של עור כף הרגל כנגד בד הגרב ומה שזז זה גרב יחד עם הרגל בתוך הנעל – האם פתרנו את בעיית יבלות ושפשופים?
גרבי טריאתלון על אספלט
בגלל הבד הדק יותר, דגם Shifts Grey Cyan נבחר אצלי כדגם לריצה כביש. בדרך כלל אצלי אלה ריצות של עד שעתיים. המבחן התבצע בדיוק בתפר בין שתי עונות – קיץ וסתיו. תפסתי כמה ריצות בימים שהיו עדיין חמים ולחים וגם ריצות במזג האוויר הקריר יותר.
גם בריצות החמות בהן הזיעה כבר החלה להרטיב את החלק העליון של הנעליים והגרביים היו די ספוגים בתוך הנעליים, הם (הגרביים) נשארו על הרגליים בדיוק כפי שגרבתי אותם. לא "נזלו" לשום צד, לא התקמטו בגלל תזוזות הרגל בתוך הנעל בריצה ולא גרמו לתחושות לא נעימות כלשהן. אם לסכם בקצרה – לא הרגשתי אותם על הרגליים. במידה והנעליים מאווררות דיים – הגרביים לא יהיו אלה שיעכבו נידוף נוזלים.
דלגו על האלגוריתם של פייסבוק: כנסו לראנפאנל בטלגרם!
סקירת גרבי ריצה – דגם Shifts Grey Cyan
- יעוד – ריצה
- טכנולוגיות מיוחדות: בד Microlon fiber שמיוצר מחומר ידידותי לסביבה וניתן למחזור. למרות משקלו הקל, לפי טענת החברה, הבד חזק, אוורירי ומנדף.
- משקל – 41 גר'
- מחיר – 85 ש"ח באתר הישראלי של החברה
Shifts Grey Cyan על השביל
הדגם הזה יותר עבה וממוגן ובחנתי אותו בריצות שטח. כאן המבחן הרבה יותר קשה ואגרסיבי וכלל מגוון ריצות יחסית קצרות של עד שעה וחצי ועד לריצות אולטרה מדבריות של יותר מ-6 שעות. במקרה הזה "If you make it there – you can make it anywhere" (לאונרד כהן). הרעיון הוא שאם הגרביים יחזיקו מעמד במבחן כה קשוח, לא תהיה להם בעיה גם בכל ענף אחר של ריצה או ספורט.
בחלק מריצות השטח הארוכות שלי גרבתי גם שרוולי לחץ ארוכים שעלו על המכפלת של הגרב ויצרו רצף אחיד של בד. למרות זאת זה לא הורגש בגלל הבד של הגרב שפיזר את הלחץ בצורה שווה ואחידה.
את חלק מריצות השטח שלי, בגלל אורך הריצה והחום, סיימתי עם נעליים ספוגות זיעה, אבל למרות זאת, לא היו לא שפשופים ולא יבלות ברגליים. בדקתי את העניין עם 2 זוגות נעלי שטח – האחד הדוק מאוד על הרגל והשני יותר חופשי ורחב. ללא קשר לנעליים, הגרביים עשו את העבודה שלהם מעולה.
אחד האתגרים של כל גרב אצלי הוא לא להיקרע בפשיטה ובגריבה אחרי שהזיעה התייבשה עליה. המלח של הזיעה גורם לבד לאבד חלק מהאלסטיות שלו ובחלק מהגרביים פשוט קורע אותם ברגע שאני מנסה למתוח אותם בגריבה. במקרה של שני דגמי Incylence זה לא קרה.
הגרביים (כל דגמי החברה) בעלי מכפלת בד באזור הקרסול, אשר סופגת ומנדפת זיעה לפני שזו מגיעה לתוך הנעל. אזור אמצע כף הרגל עשוי מבד רשת לא צפופה ומעט יותר צמוד על מנת לשמור את הגרב על הרגל שלא תחליק. אזור בהונות ועקב שנתונים לשחיקה מוגברת יותר, מחוזקים כל אחד עם בד עבה יותר לטובת חוזק ושיכוך. לא תמצאו תפרים על הגרביים, כי כל התפרים הם נסתרים ולא בולטים על מנת להקטין חיכוך.
השוני בין הדגמים מסתכם בסוג הבד שממנו מיוצרים הגרביים ובעובי. Shifts Grey Cyan הוא יותר עבה ולמרות שבאתר החברה אין המלצות ספציפיות לגבי מגבלות השימוש בו, לדעתי הוא מתאים דווקא יותר לריצות שטח ופחות ריצות במזג אוויר חם ולח של הקיץ המקומי.
סיכום – כל תורת הגרביים על רגל אחת
גם כבן אדם וגם כספורטאי חובב, הגישה שלי לחיים היא מאוד פרקטית. פחות תראו אותי מתעניין בעיצוב ביגוד ריצה עדכני, או צבעים חדשים, אלא יותר מתעניין במה אפשר לעשות עם זה. בגד טוב הוא בגד שאני לא מרגיש, אלא שם ועושה את עבודתו בלי להטריד אותי. שני דגמי הגרביים של Incylence בסקירה הם מהסוג שלא הרגשתי. הייתי צריך להתאמץ על מנת לשלוף תחושות ברגליים בריצות עם הגרביים האלה וזה מבחינתי סימן שהם עשו את מה שלשמו נוצרו – לחצוץ בין הרגל לבין הנעל בצורה הכי טבעית שתמנע שפשפות ויבלות, לנדף זיעה וגם לא להיקרע בגריבה ופשיטה רטובות. למרות שהחלק הלבן של הגרביים כבר לא מה שהיה פעם, מספר רב של כביסות וריצות באבק ובוץ לא הצליחו לגרום לצבעים לדהות.
בחסרונות- אמליץ לכם על צבעים יותר כהים ופרקטיים ללא לבן כלל, גם לריצות שטח וגם לאלה של כביש. על כל פנים, מי שאוהב להתאים את צבע הגרביים שלו לצבע השרוכים או צבע רצועת שעון הספורט שלו, לא יתקשה לבחור שילוב מתאים בין דגמי החברה.
שוק הגרביים רווי מתמיד היום ומבחר החברות והדגמים הרבה מעבר למה שרובנו צריכים. מי שהאיכות והטכנולוגיה מדברות אליו ואוהב כמוני לא להרגיש את הדברים שהוא לובש, ימצא ב- Incylence את מבוקשו. למרות המחיר היחסית גבוה לגרביים בשוק, יש לחברה הצעירה והאמביציוזית הזאת גם את ה- look וגם את ה- say בתחום.
התלהבתם מהסקירה של Incylence? בואו לפגוש עוד כתבות דרך הניוזלטר שלנו!
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מאשר משלוח פרסום ועדכונים
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו: