מועדון ה- zero drop הוא מאוד אקסקלוסיבי ולא כל חברת נעלי ריצה ממהרת להיכנס אליו. מלכתחילה מדובר בנישה לא גדולה של חובבי הג’אנר בלבד. זו בדיוק הסיבה שכל דגם חדש שיוצא מאוד מסקרן. קבלו מבחן עצמאי ובלתי תלוי של דגם חדש ממועדון ה- zero drop של החברה הבריטית Inov-8.
חברה בריטית
חברת Inov-8 הבריטית צעירה יחסית- נוסדה ב-2003 ואם לסכם את המוטו שלה במילה אחת, המילה הזו תהיה “אחיזה”. למרות שבתחילה מדובר היה רק בנעלי ריצת שטח, היום Inov-8 מייצרת את כל מגוון המוצרים המשלימים לספורט שהוא לא רק ריצה ולא רק שטח: ביגוד, תיקים, נעליים לכל סוגי הריצות (גם כביש), למגוון ענפי הספורט ואפילו נעלי hiking וטיפוס הרים קלים. נעלי החברה אינם קונצנזוס בקהילת הרצים וגם אם מדובר ב- drop יותר קונבנציונאלי, לא כל אחד/אחת תתחבר אליהם. בארץ המותג מוכר יותר בקרב רצי שטח שנמצאים על הסקאלה הטכנית.
דגם Terraultra G270 – כרטיס ביקור
- יעוד: ריצות שטח/שבילים טכניות, ריצות שטח אולטרה, ריצות כביש
- משקל: 280 גר’ (מידה 43)
- דרופ: 0 מ”מ
- עובי הסוליה – 22 מ”מ (מתוכם 4 מ”מ – עובי זיזי אחיזה)
- טכנולוגיות:
- חומר שיכוך בסוליה פנימית – Powerflow Max
- סוליה חיצונית – תרכובת גומי עם Graphene
- מחיר: 699 ש”ח
עיצוב וחומרים
עיצוב הדגם שבמבחן מאוד מזכיר את הקו העיצובי של כל נעלי החברה. מה שמסגיר את השיוך לשטח היא הגנה נוספת בהיקף עם שכבת גומי מאוד דקה והגנה קצת יותר מסיבית מאחורי העקב. שני צבעים (שחור וירוק) בתוספת לוגו כסוף מסכמים את כל החבילה. אפילו הסוליה ממשיכה את הקו הדו-צבעי ונשארת ירוקה עם נקודות שחורות. כמעט ולא תמצאו כאן תפרים, כי הכל מהודק בהדבקה טרמית.
בד רשת צפופה ולא גמישה במיוחד עוטף את הרגל מקדימה ודואג לאוורור יעיל ונידוף הזיעה. לשון הנעל מאוד דקה וקשיחה ומרגישה קצת “פלסטיקית”. שרוכים דקים ושטוחים וכל שאר החומרים לא משדרים עדינות, אלא קשיחות.
הכניסו מייל וקבלו את מאמרי הריצה הטובים בישראל:
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מאשר משלוח פרסום ועדכונים
הסוליה עשויה מ-2 חומרים. זו הפנימית עשויה מחומר מוקצף יחסית רך – Powerflow Max וזו החיצונית. בניגוד לדגמים אחרים של החברה היא אינה מתפרסת על כל השטח, אלא רק במקומות אסטרטגיים. היא עשויה תרכובת חדשנית של גומי עם גרפן – Graphene והיא לפי טענת החברה, אמורה לתת אחיזה מצויינת יחד עם שחיקה נמוכה. רוב החומרים (גם בצמיגי מכוניות, אופנועים ואופניים) שנותנים אחיזה טובה, בדרך כלל די רכים ומאוד רגישים לשחיקה. Graphene לעומת זאת, לפי טענת החברה, נותן את האחיזה המצויינת ללא בעיית השחיקה המהירה.
לטובת מי שמשתמש בגייטרים – ישנם 2 כיסים קטנים ללולאות התפיסה בצידי הנעליים.
עקב הנעליים קצת בולט לאחור לטובת אלה שבטעות יחליטו לנחות על העקב ולא על אמצע כף הרגל. מאוד מתחשב.
על השביל
כל נעלי Inov-8 מצטיינות בתיבת בהונות די רחבה ויש לחברה אף סולם מידות רוחב. G-270 מקבל בסולם הזה ציון 5, כלומר, הכי רחב. אחרי קרוב ל-10 זוגות של החברה שעברו תחת רגליי, G-270 אינו מרגיש רחב במיוחד יחסית לשאר הדגמים, אם כי עדיין לא לוחץ. הסיבה לכך היא חומר הגפה העליונה והגנות סביב הרגל שעושים את הנעל יותר קשיחה ופחות גמישה. בשאר זוגות החברה שעברו דרכי הייתה הרגשה “כפפתית” – הרבה יותר גמישה ורכה מצד אחד, אבל הזוגות האלה לא שרדו הרבה בדיוק בגלל הסיבה הזאת – היו עדינים מדי.
בנעילות הראשונות הרגשת הקשיחות המשיכה ללוות אותי לאורך הקילומטרים הראשונים, יחד עם הרגשת ה”פלסטיקיות” של חומר הגפה העליונה. מאוד לא אופייני לחברה מצד אחד, אבל יכול להיות שמדובר בצעד לקראת הארכת שרידות וחיי הנעליים.
למרות צפיפות מסויימת בחלק העליון של הנעליים, חלקן הקדמי עדיין מרגיש מספיק רחב ומאפשר לאצבעות להתפרש בחופשיות בקופסת הבהונות.
נעלי Inov-8 מפותחות ונבדקות לשימוש בהרים של מרכז אנגליה עם טמפרטורות בקיץ שאנחנו בארץ מקבלים רק בחורף וגם זה רק לכמה ימים. הרבה סלעי בזלת, בוץ, חציית נחלים ויערות ולפעמים אף שלג – זו מנת חלקם של נעלי שטח של Inov-8. יחד עם זאת, למרות כל חומרי ההגנה, הנעליים עדיין מרגישות מאווררות דיים גם בתנאי האקלים המקומיים.
בניגוד גמור לכל שאר נעלי החברה שניסיתי, Terraultra G-270 מרגישות הרבה יותר רכות לדריכה בריצה והליכה וקיימת אף קפיציות שמחזירה חלק מאנרגיית הדריכה חזרה. גם עובי הסוליה היותר נדיב בדגם הזה וגם מבנה הסוליה התחתונה, שהוא אינו שלם, אלא מחורץ, תורמים להרגשת הרכות שכה חסרה בדגמים האחרים.
עובי הסוליה ויכולת השיכוך שלה מסתירים יפה את העובדה שמדובר בנעלי zero drop. לא מדובר במוצר מינימליסטי וסגפני, אלא בנעליים שעדיין ישאירו לכם אפשרות של ריצה רציפה בשטח שנעליים אחרות מאותו ז’אנר היו משכנעות אתכם לחשב מסלול מחדש.
בשטח טכני
בריצות על משטחים מסולעים עם שיפועים משתנים הסוליה עדיין נשארה רכה יחסית וגמישה, מבלי להתפשר על הגנה מפני אבנים חדות. למרות שאין ב- G-270 שכבת קרבון או פלסטיק מגן באמצע הסוליה, החומר החדש (Graphene) עושה עבודה נהדרת ומבודד את כף הרגל מעצמים חדים. כל זה קורה יחד עם שמירה של הרגשת פני השטח בלי לאלחש את הרגליים עם סוליות סופר משככות (Hoka style).
בשיפועי צד הנעליים מחזיקות את הרגליים בצורה טובה, הרגל לא “שטה” ולא מחליקה בתוך הנעל ואין לחץ נקודתי על אצבעות או חלקים אחרים בכף הרגל. חומר הגפה העליונה אינו אלסטי במיוחד – מה ששומר את הרגל כל הזמן במקום.
שטח מדורדר וחולי מתקבל בברכה גם כן וזיזים גבוהים ולא צפופים ננעצים בשמחה בקרקע והנעליים לא מחליקות.
עמידות
בגלל מבנה הרגל הרחב אצלי, נושא העמידות תמיד היה בעייתי כמעט בכל זוגות נעלי הריצה שניסיתי. נעלי Inov-8 כוללות בשם הדגם שלהן גם את משקל הנעל (למידה 42). ככלל, ככל המספר הזה קטן יותר, כך גם אורך חיי הנעל אצלי יהיה קצר יותר. נעלי כביש הכי קלות של Inov-8 במשקל של 250 ג’ שרדו אצלי רק 490 ק”מ, בעוד שאלה של שטח במשקל של 290 ג’ חצו את קו ה- 800 ק”מ. G-270 מצד אחד, נעל יחסית קלה ולכאורה לא אמורה לזכות לחיים ארוכים אצלי, אבל מצד שני, היא יחסית מוגנת מוקשחת וזה נותן תקווה לזוגיות ארוכה יותר שאנחנו נבלה ביחד על השבילים.
סיכום
חברת Inov-8 כשמה כך היא – לא שוקטת על שמריה וממשיכה להמציא. מגוון הדגמים שזמינים לרכישה בארץ מאוד רחב עד כדי מבלבל. רוב דגמי החברה יחסית מינימליסטיים עם סוליה די קשיחה ולא מפנקת במיוחד מחד, אבל מעבירים את תחושת השטח לרץ ואוחזים בו בצורה נהדרת מאידך.
הדגם במבחן, Terraultra G-270 מאוד שונה לטובה ממה שהכרנו וכבר בשנה שהוא נמצא בשוק גרף לא מעט פרסים ולא בכדי.
מי שמתחבר לעניין של zero drop וריצה טבעית עשוי בהחלט למצוא את עצמו בזוגיות מאושרת עם הנעליים האלה. עניין העמידות וכושר השרידות ימשיכו עוד להיבדק, אבל על פניו לא צפויה אכזבה בנושא.
יתרונות
- עוד אופציה לחובבי דרופ אפס חוץ מאלטרה
- מבטיח עמידות טובה יותר לצבירת ק”מ ושחיקת הסוליה
- סוליה נעימה יותר מדגמי אינובייט אחרים שבדקתי
חסרונות
- לשון “פלסטיקית” ופחות נעימה
- יותר צרות מדגמים אחרים