כשנוצרה ההזדמנות לבחון את ה- X3 Jaybird קפצתי עליה מיד – אני גם חובבת גאדג’טים וגם חיפשתי פתרון אחר, טוב יותר, לאזניות שהיו לי – מה יכול להיות טוב מזה?

מאת: מיכל מיכאלי
צילום: גיאחה, מיכל

חברת Jaybird ידועה לאו דווקא כחברת אודיו אלא כחברה עם התמקדות בספורט. החברה שהוקמה על ידי 4 חברה שרצו לעשות אזניות ספורט ולהתמקד בכך, עם דגש על העיצוב, נוחות, וכמובן – איכות צליל.

באופן שוטף, אני משתמשת ורצה עם זוג אזניות קשת משובח של Sennheiser שידועה באיכות האודיו שלה, אך אלה אזניות לא נועדו לספורט, ולכן הן חוטיות, בעלות קשת גדולה יחסית על הראש, ובכל פעם כשחזרתי נוטפת מזיעה מהריצה הופתעתי שלא הרסתי אותן סופית. הן גם לא ממש נוחות לפעילות ספורטיבית כזו. יש צורך אמיתי באזניות ריצה המיועדות לכך.

  • דגם: Jaybird X3
  • איפה מוצאים: פלאפון, פרטנר, iDigital, דיוטי פרי ובאינטרנט: Headsound.
  • מחיר: 699 ש”ח (מחירון).
  • אחריות: שנתיים.

Jaybird X3Unboxing

האזניות, מסוג In ear, מגיעות בקופסה חיננית, ובתוכה מצורפים שלושה זוגות של הסנפירים (Fins) אותן קשתות שאמורות להתלבש בדיוק על עיקולי התנוך ולהחזיק את האוזניה במקום, ושישה זוגות של מתאמים בגדלים שונים, המיועדים לחלק שנכנס לתוך האוזן – שלושה זוגות סיליקון רגיל, ושלושה זוגות של גומי חצי גמיש Memory Foam. בנוסף, הערכה כוללת מטען לאוזניה, שמתחבר עם USB, וקליפס קטן (תופסן כבל), שתופס את החולצה או הגופייה שלכם, כך שלא תחששו שהאוזניה תיפול תוך כדי תנועה. כל זה מגיע עם נרתיק קטן וחינני לשמור עליהן ולשאת אותן, רק שהיות והוא בצבע פחם – לי תמיד קשה למצוא אותו בתיק. אה, וכמובן שיש גם מדריך מקוצר, עבה למדי, שנותן את כל המידע להתחלה מהירה, ועל שלל התכונות והאפשרויות שהאזניות מציעות.

אזניות ריצה של ג'ייבירדהתאמה והכנות ה Jaybird לשימוש

ברור היה לי שצריך וכדאי להשקיע בהתאמת האזניות בכדי להנות מהן כראוי. חשוב גם להתאים את הסנפירים, כדי שהאזניות תשבנה באוזן בדיוק במקום. כדאי לבחור את הכריות שנכנסות לתוך האוזן מתוך שתי האפשרויות שמסופקות כדי שתרוצו עם החומר הנעים לכם יותר – גומי Comply או סיליקון. לעצלנים בינינו – אין דרך לדלג על השלב הזה, כדי להגיע למיצוי ההתאמה מהאזניות ולמקסימום הנאה מהשימוש.

את האזניות אפשר לחבוש בשתי דרכים: מעל או מתחת לאוזן, כשההמלצה הספורטיבית היא לחבוש אותן מעל לאוזן ולהצמיד את החוט לראש, בעזרת הקליפסים המקצרים ומאריכים אותו בקלות.

ההתאמה נמשכת גם לפטנט שמאפשר לקצר את ה”קשת” למידה המתאימה לכם. יש כאלה שמעדיפים את אותו חוט מקשר רפוי וארוך ואחרים יעדיפו אותו כעוד אמצעי קיבוע צמוד לעורף.

למרות המדריך המקוצר – אני ממש ממליצה להיכנס לאתר החברה ולצפות בסרטונים שמסבירים בדיוק איך להתאים את האזניה. למרות שהמידע קיים בעברית במדריך ולמרות הציורים – אחרי הסרטון הכל היה ברור ופשוט יותר וחסך הרבה זמן.

ג'יי בירד

ה”חרבות” משמשות לקיבוע ותפיסת האוזן

הטענה

ברגע שמדליקים את האזניות הן מודיעות (בשמע) כמה אחוז טעינה יש להן. אפשר לבדוק את הטעינה שנותרה גם בלחיצה על כפתורי ה +/- בשלט, כשלא מנוגנת מוזיקה.

האזניות, מתחברות למטען באמצעות מעין חצי שרוול ונקודות מגע חשמליות שמתלבש על השלט שלהן, וממנו בחיבור פשוט ל- USB. נורת LED הקטנה בשלט נדלקת באדום, וכשהאזניות מסיימות להיטען, היא הופכת לירוק. הבטחת היצרן היא ל-8 שעות פעילות, אחרי שעתיים טעינה. לא הצלחתי לבחון את הנתון באופן ישיר (כלומר, לשמוע שעות מוזיקה ברצף), אבל האזניה החזיקה בשימוש יומי רגיל – טלפונים, מוזיקה בפעילות של שעה ועוד מוזיקה מדי פעם – יום שלם, לאורך יותר מ-8 שעות, והצריכה הטענה רק בסופו של כל יום, ולפעמים – אפילו יותר.

אוזניות ריצה

ממשקי הטעינה

חיבור למכשירים

תהליך סינכרון האוזניות לטלפון, מחשב או מכשיר אחר הוא די פשוט – לוחצים על הכפתור האמצעי בשלט, לחיצה ארוכה של מעל 4 שניות, שומעים את האזניות מודיעות שהן מחפשות “Searching for your music device”, וגם נורת ה- LED בשלט תהבהב. כל שנותר הוא לבחור את האזניות מהרשימה שהמכשיר גילה – והן מחוברות. האזניות יודיעו “Headphones connected”

האזניות תומכות בחיבור לשני מכשירי Bluetooth בוא זמנית. אני חיברתי את הלאפטופ ואת הטלפון במקביל, וזה מאפשר לראות סרט במחשב, ולשמוע באזניות ואז לענות לשיחה בטלפון, בלי להוריד את האזניות – וזה מגניב ממש.

אפשר גם לחבר עד 8 זוגות אוזניות Jaybird לאזניות שלכם, כדי לשמוע יחד מוזיקה – ממש מסיבת אזניות! את הפיצ’ר הזה לא ניסיתי, וחבל.

אוזניות ספורט

בחלק האחורי – פטנט להתאמה אישית של אורך הקשת

השלט

השלט של הX3 נמצא על החוט, ומשמש גם לשליטה בעצמת השמע ובמיקרופון, לביצוע שיחה. אבל הוא מאפשר גם פונקציות נוספות: חיוג חוזר למספר האחרון, הפעלת פקודות קוליות בטלפון – סירי וגוגל, דילוג קדימה ואחורה בין השירים, קבלה או דחייה של שיחות תוך כדי הפעילות, מענה לשיחה ממתינה ועוד.

לקח לי קצת זמן לשלוט בשלט, ולזכור באיזה צד מעבירים קדימה או אחורה שיר, אבל אז השימוש בו מאד נוח.

האפליקציה – מושקעת ומעניינת

כדאי להוריד את JayBird App מחנות האפליקציות המועדפת עליכם. ראשית, היא מאפשרת אינדיקציה שהאזניות פועלות ומחוברות לטלפון. ובנוסף, היא מאפשרת ממש להתאים את הסאונד וליצר לעצמכם פרופילים לסוגי האזנה שונים (שיחה, מוזיקה קלאסית, היפ הופ וכד’). בעזרת הפרופילים אפשר להגדיר עד כמה אתם רוצים לשחק עם הסאונד – להוסיף באס, להוריד טרבל, או כל משחק נוסף שתחפצו בו, הכל בממשק גרפי נוח ופשוט לשימוש.

הפרופילים נשמרים באפליקציה ובאזניות עצמן, וזמינים בשימוש עם כל מקור, ולא רק בחיבור לטלפון, עליו מותקנת האפליקציה.

אחד הדברים היפים באפליקציה, הוא שהיא מגיעה כבר עם אוסף של פרופילים עם הגדרות מוזיקה מוכנות מראש, שאותם אפשר לערוך, או לשמור למועדפים האישיים. הנרשמים כלקוחות, יוכלו גם לשתף את הפרופיל לשאר המשתמשים.

האפליקציה מציעה גם אוסף של פלייליסטים ופרופילים של אתלטים, זמרים ואמנים ואנשים אחרים. למרבה הצער, כדי להנות מהם צריך להתחבר לחשבון  Spotify, מה שפחות רלוונטי לרובנו בישראל.

תכלס –  איך זה להשתמש בהן?

ראשית נזהיר נקדים ונאמר – שכל מוצר חובק גוף הוא מאוד אישי, ובמיוחד אזניות שהן מיועדות לסביבה סופר רגישה ובהחלט יתכן שחוסר התאמה לאחד לא צריכה לגרור מסקנה לגבי אחרים. האוזן של כל אחד שונה זו מזו.

שנית נאמר – המבחן החל אצל גיאחה – עורך האתר, ועבר אלי לאחר שהוא לא יכול היה להשתמש בהן – מסתבר שהאזניים שלו פשוט קטנות מדי על האזניות האלה והן לא נתפסות בשום אופן. הריפוד של האזניה מתלבש על צינורית קטנה שמוליכה את הצליל אל חלל האוזן. אמנם יש כמה סוגי וגדלי ריפודים, אבל כולם מתלבשים על אותה צינורית, והקוטר שלה היה פשוט גדול מדי עבורו כך שגם חלק חיצוני קטן יותר לא שינה.

אחרי כל ההכנות וההתאמות – יצאתי עם האזניות לרוץ. היצרנית ממליצה, בזמן פעילות ספורטיבית, להעביר את החוט מעל האוזן. אישית – זה לא היה לי נעים, אולי כי אני רצה עם שיער אסוף, ולעיתים עם כובע, והתחושה שהחוט “ישב” מעל האוזן לא הייתה לי נוחה. בשביל לעבור לתנוחה בה האזניות עוברות מתחת לאוזן – צריך להפוך את הסנפירים, שיתאימו לצורה של התנוך. וככה השתמשתי בהן למספר ריצות.

לצערי, דווקא החלק שאמור להיות החזקה המרכזית של האזניות – ההתאמה – ממש לא הסתדר לי. ולא רק לי. נסיין נוסף לא הצליח למצוא שום קונסטלציה בה האוזניות ישבו בנוח באזנו.

בשימוש רגיל – בישיבה, או בתנועה לא ספורטיבית, כשיצאתי עם האזניות לסידורים וכד’ – הן יושבות נוח מאד. גם הקליפס שנתפס בחולצה נותן תחושת בטחון שהאזניות לא תזוזנה ובטח לא יפלו.

אבל בריצה הן פשוט לא היו נוחות – הסנפיר כל הזמן יצא מהמקום, מה שמשך את הכרית מתוך האוזן, בעיקר באוזן ימין משום מה, וכך מצאתי את עצמי לפחות בחצי הזמן עסוקה בהחזרת האזניה למקום, או בתיקון המיקום שלה – ממש לא דבר שאת רוצה להתעסק איתו בריצה.

רק בריצה אחת, האזניות דווקא ישבו בסדר, ורק לקראת סופה הן חזרו לסורן. אולי יש קשר למידת החום והלחות שבה התחלתי את הריצות האחרות, אבל גם כך – אזניות המיועדות לסביבה מיוזעת צריכות לשבת ולא לזוז גם כשחם ולח.

הפתרון שמצאתי היה לוותר על הסנפירים, להחליף את הכריות לאלה מהקצף הזוכר, ואז אכן האזניות יושבות באזניים בנוחות, חוסמות טוב יותר את הרעש מבחוץ, ונוחות לשימוש – אני מניחה שכל אחד ואזניו שלו, אבל, כאמור – מספר אנשים שהתנסו באזניות חזרו עם תובנות דומות.

עוד עניין הוא שהקליפ החביב, שנתפס בחולצת ריצה, לא מועיל כל כך בריצה עם גופיה. כנראה שמפתח הגופיה נמוך יותר. הפתרון הוא תפיסת האזניות בכובע שחבשתי או אפילו פעם בקוקו!

הסאונד של האזניות נעים לי מאד. ומאד אהבתי את האופציה לשחק עם הסאונד באפליקציה ולהגדיר פרופילים ייחודיים.

אוזניות ריצהאזניות ריצה של Jaybird – סיכום

בצד הפלוס – אזניות עם סאונד מצוין, עם תמיכה נהדרת באפליקציה, מחזיקות לא מעט זמן ומשמשות נהדר גם ביום יום. גם היכולת לחבר לשני מכשירים במקביל, ועד 8 מכשירים לשמיעה יחד – היא פיצ’ר מוצלח במיוחד. מאידך בצד הפחות חיובי – קשה להתאים אותן לאוזן, והן לא בקלות ובאופן רציף יושבות באוזן תוך כדי ריצה. 

תראו, יש כל אזניות שתוכננו בצורה כזו שיותר אנשים ימצאו אותן מתאימות, ויש כאלה שהן יותר ספציפיות לאדם, למבנה האוזן שלו ולהעדפות שלו. הפעם ההמלצה מאוד תלויה באזניים האישיות של כל משתמש- לי אישית קצת קשה והעורך לא הצליח להשתמש בהן בכלל, ולכן ההמלצה שלנו היא לבדוק לפני הקנייה – אם לכם זה מתאים, נוח ומתלבש טוב בריצה שיחקתם אותה כי המוצר איכותי.

מאת: מיכל מיכאלי
צילום: גיאחה, מיכל  

 

אזניות ספורט של Jaybird מדגם X3 במבחן
רמת גימור מרשימהאפליקציה מעולהמגוון חלקי התאמה אישית
לא התאימו ליותר מבוחן אחדמחיר גבוה
84%ציון RUNPANEL
נוחות בריצה70%
התאמה לאזנים60%
עיצוב100%
איכות וגימור100%
פקדים ושליטה90%