פעם מזמן, כשהייתי סטודנט צעיר יצאתי עם מישהי ובפעם הראשונה שהעניינים התחממו ניגשנו למלאכה. לפתע נתקלתי במחסום שלא ראיתי כמותו קודם לכן: בניגוד לגברת עצמה, התחתונים שלה ממש התנגדו למלאכת הקילוף! אני זוכר את ההפתעה שהייתה לי, לא שמחסום כזה יעצור זוג חדור מטרה…

רק אחרי שנים כשיורוספורט היה מתחיל בבוקר עם ערוץ קניות גרמני, נתקלתי בפרסומת לתחתוני חיטוב המחטבים כל בחורה כך שתראה כמו היעדים של “מאמנת זינה” בלי להתאמן. רק אז, שנים אחרי אותו לילה בלתי נשכח, הבנתי בעצם מה זה היה התחתון הסורר הזה. כשהתחלתי את מבחן בגדי הלחץ של Skins – החברה האוסטרלית במקור, בייבוא של DAA, נזכרתי בו שוב.

מאת: גיא חלמיש
צילום: עופר עברי

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מה הקטע של ביגוד Compression

לא, זה לא בשביל לחטב… הסיסמא של Skins היא ש”זה לא ביגוד – זה ציוד”, כלומר יש לזה תפקיד פיזיולוגי לספורטאים. הטענה היא שזה “אוסף את השריר” ומסייע להתאוששות בכך שזה מגביר את זרימת הדם לשרירים הלחוצים, ועל כן מפזר חומצת חלב טוב יותר. יש טענות שונות לגבי האם זה מסייע בזמן הספורט עצמו או רק להתאוששות, והאם זה מסייע בכלל, אבל בקטע המחקרי פיזיולוגי עוד נעסוק בכתבה אחרת. מה שבטוח – מדובר בביגוד מרשים מאוד ביחס לכל מה שראיתי, מההיבט הישיר והברור של איכות המוצר.

כרטיס ביקור ותיאור יצרן

חולצה – Skins A400 Men’s Short Sleeve Top – מחיר: 249 ש”ח (לעמוד המוצר באתר DAA)
היצרן מתאר את טכנולוגית Adaptive “השומרת על חום גופך כשקר ותשמור על הגוף רענן כשחם”. ה- Compression מסופק “סביב הליבה ליציבות ותמיכה מירבית”. ומובטח גם “עיצוב חכם מאפשר זרימת אוויר וחופש התנועה גדול|. תפסן סיליקון בשרוול למניעת התרוממות, ומחזירי אור מכל הכיוונים.

מכנסיים – Skins A400 Men’s 3/4 Tights – מחיר: 339 ש”ח (לעמוד המוצר באתר DAA)
היצרן מצהיר שיש פה “לחץ מבוקר על קבוצות שרירים ITB ו- TFL”. נטען שלמערכת יכולת הסתגלות המחממת כשקר ומקררת כשחם. התפירה ללא בליטות והבדים עמידים, ופאנלים להחזרת אור משפרים נראות מכל הכיוונים. כיס נמצא בחגורת המותניים, הנוחה.

Skins דנה עופר גיא Saucony shorts

כן, זה נצמד, ממש…

 

מבחן סקינס החולצה

נתחיל בעיצוב ובמראה: “כשאני רואה מישהו רץ עם ביגוד כזה, אני מיד יודעת שהוא טריאתלט” אומרת לי דנה צימרמן, בטון שלא מסגיר כלום מעבר לטקסט, למראה הסט ההדוק שמצביע על אדיקות ספורטיבית. להצמדות הקיצונית הזו יש השלכות, מסתבר, ואני עדיין מנסה לפענח מהן – זו היתה מחמאה? ירידה? (אתם מוזמנים להביע את עמדתכם בתגובות לכתבה פה למטה).

אני אוהב את הלוק השחור צהוב – לבן של סקינס. הפסים הצהובים האופייניים לעיצוב שלהם, הלוגו – הכל נראה מוקפד ומדויק. כיתובים לא מוגזמים, אבל גרפיקה נוכחת וניתנת לזיהוי מיידי. בכל מקרה ההשלכות של שימוש בביגוד קומפרשן כזה הן לא רק על איך אתה נראה, ומה אתה מקרין כלפי חוץ, אלא גם על תחושתך פנימה: אני מרגיש די טוב עם עצמי, ועדיין חש בביגוד הזה עירום ונבוך מעט, וגם את כל אחד מ 13% אחוזי השומן שלי כפי שלא הרגשתי מעולם. לרוץ עם חליפת קומפרשן מלאה כזו מצריך מידה בריאה של מוחצנות. עבור מי שלא מרגיש מאוד נוח עם הגוף שלו, ההצמדות הזו לא תהיה פשוטה ופשוט לא תהייה נכונה עבורו/ה.

כדי להשיג אפקטיביות של קומפרשן המושגת בהצמדות חזקה למדי, יש להישמע להוראות היצרן: אלה מאוד קפדניות לגבי המידה. יש טבלה שמפרטת את ההיקפים השונים בגוף ותסייע לכם להבין איזה מידה אתם צריכים. יש למדוד עם סרט את ההיקפים השונים – התיישבתי די באמצע הטווח של מידות ה Small במכנס ובחולצה ועדיין – זה הדוק כל כך שקשה ללבוש את זה, אבל אחרי שמשתחלים פנימה, זה יושב מעולה ולא זז כל הריצה.

IMG_2984

לוק של טריאתלט?

פיצ’רים לדברי היצרן

  • דיוק ביצירת לחץ נכון ע”פ 400 נקודות מדידה (ומכאן שם המוצר A400).
  • מפתח צוואר נוח.
  • פסי סיליקון למניעת החלקה והתרוממות שרוולים וקצוות.
  • טכנולוגית “adaptive” לניהול טמפרטורה.
  • אלמנטים מחזירי אור.
  • תיפורים שטוחים וגזרה בדגש על מניעת שפשופים.
  • הגנת שמש של 50UV.

Skins דנה עופר גיא Saucony shorts1

ניהול טמפרטורה – סקינס משתמשת במונח ה”בד האדפטיבי” – המסגל את עצמו לטמפרטורה. טענת החברה היא שזה ביגוד גם לימים חמים וגם לקרים, ולמעשה לכל השנה. זה כמובן מאוד סוביקטיבי מאחר וכל אחד מרגיש אחרת בטמפרטורה זהה. אני אישית די מדויק בעניין הזה: לא אוהב שקר לי, לא אוהב שחם לי, ולובש בדיוק את הביגוד המתאים בכל פעם לטמפרטורה בחוץ ולטעם שלי. זאת ועוד – אני סובל מקור ובד”כ צריך שכבה חמה יותר מאחרים. לטעמי זו מערכת מחממת. ב 20 מעלות היה לי קרוב לחם מדי לאחר כעשרים דקות ריצה. מצד שני- כשרצתי במזג אוויר קריר בידיים החשופות בגוף מתחת לסקינס היה חם אבל הזרועות סבלו מקור. כתוצאה מכך אני רואה בחולצה הזו התאמה בעיקר כחולצת בסיס מתחת למעיל ריצה כשקר ממש.

כשכבת בסיס – היא תהייה אחת הטובות שאפשר להשיג, ובוודאי טובה בהרבה מכל חולצת ריצה מנדפת רגילה, מאחר והזיעה באמת מורחקת מייד מהגוף בזכות ההצמדות הבלתי מתפשרת של ה Skins. במידה ואתם רוצים אותה כשכבה יחידה חיצונית – אמליץ דווקא על הדגם הכולל שרוולי ידיים, מה שישווה את התחושה בין הזרועות לגוף.

בהתייחס לנוחות- שוב מאוד תלוי בהיקפים של כל אחד. דווקא הטריאתלטים השוחים פה ושם הם בעלי חלק גוף עליון שרירי יותר מרצים בד”כ, ואצלי זה השפיע בכך שחשתי לחץ טיפה צמוד מדי באיזור החזה, בית השחי והכתפיים – אולי בכל זאת הייתי צריך מידה אחת גדולה יותר? באיזור הליבה – התמיכה וההצמדות הזו נעימה ומועילה, רק וודאו שהמעיים ריקים…

IMG_3011

מבחן Skins – מכנסיים

פה כמו בחולצה גם בטייטס התחושה הכללית היא של מוצר מאוד איכותי. באמת הטופ שאפשר למצוא.  ברמת הפיצ’רים יש פה לא מעט:

  • לחיצה מבוקרת על שרירי העכוז, הארבע ראשי וההמסטרינג האחורי. הטענה הבסיסית היא שהלחץ הזה מסייע להזרמת דם אל השרירים במאמץ ובמנוחה, ומגדילה את היציבות או משפרת את השליטה בהם.
  • לא פחות מחמישה סוגי בדים ברמות צפיפות ואלסטיות שונות.
  • טכנולוגית “adaptive” לניהול טמפרטורה.
  • “חגורה” מגומי רחב.
  • פסי סיליקון למניעת החלקה.
  • כיס פנימי.
  • מחממי ברכיים.
  • תיפורים שטוחים וגזרה בדגש על מניעת שפשופים
  • מחזירי אור בהדפסים אסימטריים על הירך החיצונית.
  • הגנת שמש של 50UV

Skins דנה עופר גיא Saucony shorts2

כמו בחולצה, לא פשוט להיכנס למכנסיים, ולאחר שנכנסתם בקושי אפשר לתפוס את הבד כדי להביא אותו אל המקום הנכון. דומה שחברת סקינס אינה מאשרת אחוז שומן של מעל ל 12% – הקצת מעבר שיש מעל שרירי הבטן מוחים עקב לחץ של סוגר/חגורת המכנס. הלחץ הזה גם מוודא שמה שתשימו בכיס הקטן מאחור ישמר במקומו ללא תזוזות מפריעות או תעופה החוצה.

באיזור החלציים ובברכיים הבד מעט שקוף, מאוורר וגמיש יותר מבאיזורים המקיפים את השרירים, שם הקומפרשן מדויק ודורש בד חזק יותר.

מחממי הברכיים ישבו היטב, לא זזו והרגישו נוח יחסית אבל גם פה יהיו כאלה שגם את זה ישפטו כהדוק מדי. כתוצאה מכך גם פה אני חושב שאמליץ דווקא על האורכים האחרים שיש לחברה להציע – אם זה ביגוד מוטה חורף לקור אולי עדיף כבר ארוך לגמרי ולחום – ללא מחממי הברכיים בכלל. מה שבטוח – באמת אין תחושת זיעה! זה כ”כ צמוד שהכל מורחק מהעור. ההבטחה הנדושה הזו של ביגוד טכני שמנדף שמעולם לא מתקיימת כמעט, באה למימוש מלא פה בזכות הקומפרשן.

IMG_3062

לסיכום

מדובר במוצרים מאוד איכותיים, אין ספק: מרגישים שיש פה את הבדים הטובים ביותר, איכות התפירה, גימורים, סיומות עם סיליקון. מי שאינו קונה ביגוד ברמות מחיר כאלה ממילא אינו הלקוח – אבל אלה שכן משקיעים וודאי נתקלו כבר בחברות שאין הלימה בהן בין המחיר לתמורה בהן. פה זה לא המצב – המחיר גבוה, אבל התמורה גבוהה גם כן.

מבחינת התאמה, אני חושב שחובה למדוד מוצר כזה לפני רכישתו, זה לא עוד בגד טריוויאלי – הוא ממש לא מתאים לקנייה באינטרנט משום שרמת ההצמדות הזו מייצרת אתגר בהתאמה למבני גוף שונים והטבלה מהיצרן לא מספיקה לטעמי. ברמת תחושה אישית לי זה קצת יותר מדי קומפרשן. אין פה את המרווחים של ביגוד ריצה רגיל, או אפילו את ההצמדות והאלסטיות של טייטסים אחרים – כיוון שזה אמור להשפיע ממש ובצורה מדויקת. כדוגמא – לי הטייטס נוחים יותר מאשר החולצה, ושניהם באו בהתאם להמלצות היצרן. 

לתחושתי – מדובר בביגוד טוב לחורף ולימים הקרים של עונות המעבר. בטמפרטורה של מעל ל 20 מעלות לי התחיל להיות חם. אם תייעדו את זה לחורף – ההמלצה שלי היא דווקא ללכת על הגרסאות הארוכות. אם תרצו מערכת שימושית – אפשר לרכוש מערכת קצרה, שתשמש גם לעונות מעבר בלי תוספות וגם תהייה שכבת בסיס מושלמת לביגוד עליון אחר – בזכות הולכת זיעה אופטימלית וחיכוך מינימלי.

האם זה מסייע לביצועים כמו שמובטח? אפעס… לא בטוח… אבל אני מאוד סקרן לגבי החותלות שלהם להתאוששות וריצה מעל לשרירי התאומים – אלה מורגשים אצלי כעת כעייפים, ואולי לחץ נעים וממוקד היה עוזר להם. נקווה להביא לכם עוד מבחני המשך למוצרי לחץ שונים.

מאת: גיא חלמיש
צילום: עופר עברי

תגובות קוראים מתקבלות פה בברכה! הגיבו למטה!