אחד הדברים שאני אוהבת בריצה הוא המינימליזם, הקלות בפשוט לצאת לרוץ. הקלות הזאת בעיני משמעה החופש לרוץ בכל מזג אויר, לכל מרחק ובכל מקום. בלי להיות תלויים במקורות מים בדרך או מקומות להצטיידות כזאת או אחרת. פועל יוצא של חופש זה הוא שלפעמים אנחנו צריכים לסחוב קצת יותר מרק את עצמנו. הפעם במבחן פלסק השתייה לנשיאה ביד שמותאמת ספציפית לנשים (או בעלי כפות ידיים קטנות וצרות) של Ulimate Direction, הקלאצ’ (Clutch).

מאת: שרון שחר
תמונות: אתר Ultimate Direction, מישל הנדרן ושרון שחר

הקלאצ'

פלסק – בקבוק קטן לריצה

שנים שאני מחפשת בקבוק ריצה לנשיאה ביד במהלך הריצה. בקבוק שיהיה נוח להחזקה ביד מחד ופרקטי מאידך. שנים של חיפושים וניסיונות למציאת פתרון פשוט, לאותן ריצות בימים חמים שאפילו 10 ק”מ בהם, מצריכים מקור מים. כמובן שגם לריצות ארוכות יותר בהן תיק גב הוא קצת יותר מידי (לכתבה על הפיזיולוגיה של השתיה לחצו פה)

ניסיתי לרוץ עם הפתרון הנגיש והזול ביותר – בקבוק מים המיועד לאופניים. אבל הפלסטיק הקשיח וקוטר הבקבוק הפכו אותו ללא ממש נוח. גם הפלסטיק הדק והחשוף הקפיא את כף היד מהקרח והמים הקרים בבקבוק. נכון מצאתי לזה פתרונות ואלתורים וזה עבד במחיר מינימלי. אבל זה לא היה זה עבורי. בשלב הבא עברתי למערכות ייעודיות של חברות שונות, שכללו בקבוק פלסטיק קשיח קטן וידית לנשיאה, בעיצוב זה או אחר. כולם לא היו אופטימליים לכף היד הקטנה יחסית שלי וגם לא אפשרו החלפה נוחה מיד ימין לשמאל. שוב, הפתרונות עשו את העבודה. אבל אני רציתי יותר.

אז כשנתקלתי במערכת של Ultimate Direction, הקלאצ’, הכוללת בקבוק גמיש בתוך מעיין שרוול הסתקרנתי. האם מפה תבוא הישועה? לפני שנקפוץ לסקירה, אם אתם לא מנויים שלנו תכניסו אימייל פה, ומייד לאחר מכן בואו נכיר את החברה:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מיהי אולטימט דירקשן (Ultimate Direction או UD)

UD היא אחרת החברות המובילות בעולם של מערכות שתיה לריצה. מוצריה מפותחים ומעוצבים בידי רצים במטרה מוצהרת לתת מענה לצורכיהם המיוחדים של קהילת הרצים. החל ממרחקי הריצה הקצרים לקהילת רצי האולטרה מרתון. היא פופולרית במיוחד בקרב רצי האולטרה, אבל לא רק.

UD נוסדה ב-1985 ולפי אתר החברה היא זאת שהמציאה את קטגוריה זו של מערכות השתייה, שבעצם התחילה בתיק מותניים לנשיאת בקבוקים שממנו התפח תיק הגב של החברה.

קולקציית ג’ני

החברה הלכה צעד אחד קדימה ועיצבה קו מיוחד של מוצרים המיועדים לנשים. לא מדובר רק בהקטנת המוצרים הקיימים למידה XS, אלא עיצוב מחדש שמותאם לפיזיולוגיה הנשית, או מה שנקרא עיצוב לנשים ע”י נשים. קולקציית ג’ני היא תוצאת שיתוף פעולה בין קבוצת רצות מקצועית וחובבות עם מעצבת החברה ג’ני ג’ורק (Jenny Jurek).

הקלאצ'

הקלאצ’

הקלאצ’ היא מערכת השתיה המיועדת לנשיאה ביד. היא מורכבת ממעין שק נשיאה גמיש מבד מנדף עם רצועה מתכווננת לאחיזה שבתוכו בקבוק מפלסטיק גמיש שניתן לקיפול. הבקבוק מאובטח בשתי גומיות בנג’י למניעת תזוזה במהלך הריצה. הבקבוק עצמו הוא BPA-free. השק מצויד בכיס מאובטח עם רוכסן לאורכו לנשיאת חפצים אישיים.

  • נפח: המערכת עצמה: 0.7 ליטר והבקבוק: 0.5 ליטר
  • משקל יבש: 72 גרם.
  • צבעים: סגול/כתום או אפור/צהוב
  • מחיר: 39.95$
  • לינק לרכישה באמזון גלובל: http://amzn.to/2F91fXA


הינה סרטון קצר מאתר החברה (אציין שקיימת מערכת דומה לגברים הנקראת אמפ (Amp). מבנה ועיצוב השק שונה אבל הבקבוק והמחיר זהים):

נותנת גז – בריצה

הדבר הראשון ששמתי לב אליו אחרי שמילאתי את הבקבוק הוא כמה קל הקלאצ’ מרגיש, בעיקר שלוקחים בחשבון שהבקבוק מכיל חצי ליטר של מים. אז ערכתי ניסוי “מדעי” מבוקר ושקלתי את המערכת במשקל רטוב (כ-500 גרם).

הדבר השני ששמתי לב אליו, או בעצם שלא שמתי לב אליו – הוא שאני בעצם מחזיקה משהו ביד. היד החליקה בקלות דרך הרצועה וחבקה את הבקבוק. הבקבוק החליק לכף היד והתאים עצמו לצורתה, ופשוט הרגיש טבעי. לאורך כל הריצה הספיקה אחיזה רפויה של הקלאצ’. אני אוהבת להחליף את הבקבוק מיד ליד במהלך הריצה ובזכות מבנה השק יכולתי לעשות זאת ללא בעיה.

עוד דבר שהבחנתי די מיד הוא השקט. לא שומעים את המים או קוביות הקרח משקשקות בתוך הבקבוק. רעש שבדרך כלל די מעצבן אותי במערכות אחרות. כמו כן, כף היד לא קופאת מקוביות הקרח שבבקבוק, השק מבודד את הקור. כמו כן, כף היד לא מזיעה מהאחיזה הממושכת בשק. הבד המאוורר עובד.

תוך כדי ריצה, בזכות גומיות הבנג’י הבקבוק נשאר מאובטח ללא תזוזה. כן הייתי צריכה להדק את הרצועות במהלך הריצה שהבקבוק התחיל להתרוקן, אבל זאת פעול קלה שלוקחת מספר שניות. עוד יתרון הוא שניתן לקפל את כל העסק הזה ולדחוף לאיזה כיס שהבקבוק ריק.

הקלאצ'

במצב ניוטרל – אחיזה וכוונון

ידית האחיזה מתכוונת באמצעות רצועת וולקרו. הבד עצמו רך ונעים למגע ולא משפשף במהלך הריצה. מבנה הרצועה מאפשר אחיזה שונה לפי הנוחות. אני פשוט מעדיפה להכניס את כל כף היד ולעטוף את הבקבוק. אבל יש גם אפשרות להכניס את האגודל דרך החור המיועד לכך לאחיזה יציבה יותר. כמו שציינתי, המערכת בנויה לנוחות אחיזה הן ביד ימין והן בשמאל, לפי ההעדפה האישית שלכם.

הקלאצ'

אחיזה ורסטילית בתצוגה סיבירית

מילוי הבקבוק ונוחות שתייה

שליפת הבקבוק מהשק קלה, הפקק רחב יחסית ולא היתה לי בעיה מיוחדת להוסיף איזוטון, אבל האמת שלאורך הריצות שמשתמשים במערכת הקלאצ’ ממש לא נחוץ. השליפה הקלה מקלה על שמירת השק והבקבוק נקיים בין הריצות. פשוט להוציא את הבקבוק, לכבס את השק ולנקות את הבקבוק.

הכנסת הבקבוק כשהוא מלא חזרה לשק קצת יותר בעייתית ודורשת יותר תשומת לב וזמן. האמת שלא צריך להוציא את הבקבוק כדי למלא אותו. פשוט מנפחים את הבקבוק באוויר כדי להרחיב את נפח הקיבולת ומיד אחרי זה ממלאים במים. זה גם מה שאני עושה במהלך הריצה למילוי חוזר של הבקבוק, תהליך שלקח שניות ספורות. הברגת הפקק נוחה ומהירה (רק שימו לב שרצועות הגומי לא מפריעות). לא נתקלתי בנזילות במהלך הריצה.

השתייה פשוטה ומצריכה נגיסה עדינה בפיה. עם התרוקנות הבקבוק, לחיצה עדינה על הבקבוק הזרימה מים לפייה. בערך מהשליש האחרון בבקבוק, הייתי צריכה לנשוף אוויר כדי להקל על זרימת המים במעלה הבקבוק. כל הפעולות האלו היו די טבעיות ודי מהר באו אוטומטית במהלך הריצה.

הקלאצ'

פונקציונליות – הכיס המאובטח

הכיס המאובטח ברוכסן גדול יחסית ומספיק להכיל ג’ל או שניים ואפילו בר. חפצים אישיים כמו כסף, כרטיס אשראי ומפתחות. קליפס פלסטיק מאפשר עיגון המפתחות שלא יפלו בטעות בעת שליפת הג’לים במהלך הריצה. עוד אהבתי את תוספת הקוקייה לשיער על הקליפס, על כל צרה שלא תהייה- אחלה טאץ’ נשי. חברה הצליחה להכניס לכיס אפילו מצלמת GoPro Sessions. אבל טלפון סלולרי מודרני תתקשו לדחוף לכיס. זה החיסרון העיקרי של המערכת לדעתי. אם אתם כמוני אוהבים לרוץ עם טלפון, למקרה חירום או סתם לתמונות או מוזיקה, תצטרכו למצוא מקום אחר לאחסן את הטלפון.

דיון כללי על הפתרון הנכון לנשיאה

במבחן קודם שערכנו בראנפאנל לחגורת הריצה והפלאסק של נתן, דנו מעט בסוגיה הזו: האם עדיף לרוץ עם חגורה או עם פלאסק ביד? מבחינת הפיזיולוגיה של הריצה, כנראה שעדיפה חגורה יציבה וצמודה על המותנים שמשפיעה פחות על סגנון הריצה. בקבוק ביד שוקל כשהוא מלא כחצי קילו, מכביד על שרירי צד אחד בצורה לא סימטרית. המשקל הזה מאמץ את היד, הכתף ושרירי הליבה, ויכול להשפיע על כל מנח הגוף והצעד. במקרה של נפילה או חירום כיף היד שלכם אינה זמינה לאחוז משהו או לבלום את הנחיתה (אם כי פה יש מקרים בהם דווקא הבקבוק יכול להגן על היד…), ולבסוף – בחגורה יש בד”כ גם מקום לסלולרי+ עוד קצת. אבל יש סיבה לרוץ עם פלאסק ביד- יתרונו הגדול של תפס היד הוא בזמינות המיידית שלו לשתייה, ללא הסרבול שבהכנסה והוצאה לפאוצ’ החגורה.

לסיכום

הקלאצ’ היא מערכת השתייה לנשיאה ביד הנוחה ביותר שמצאתי עד היום. היא נוחה לתפעול ולשימוש במהלך הריצה. היא קטנה וקלת משקל. חשוב לא פחות עבורי, היא לא תופסת מקום במזוודה בנסיעות עבודה. כמו כן אהבתי את המחשבה והעיצוב שמתאים במיוחד לנשים וכף יד קטנה, ואת הצבעים המגניבים. קצת התאכזבתי שהכיס אינו גדול מספיק להכיל טלפון סלולרי, אבל כיס גדול יותר בטח יפגע בנוחות האחיזה.

הקלאצ’ לא זולה במיוחד. כ-40 דולר. נכון יש מערכות או פתרונות אחרים זולים יותר, אבל אישית אני מוכנה לשלם קצת יותר על נוחות ואיכות.

מאת: שרון שחר
תמונות: אתר Ultimate Direction, מישל הנדרן ושרון שחר



אולי תתענייני גם בכתבות הבאות:


מאת: שרון שחר

שרון היא Gear Head רצינית, או בעברית חולת ציידת. “אני מאמינה, ומקיימת, שמספר האופניים הנכון בבית הוא N+1… כיום אני טריאטלטית ואיירונוומן פעילה, אך בשלבי חזרה לשורשים – אופני הרים”. שרון חיה בארה”ב ואת החלום של לצאת לתחרויות הכי מגניבות בעולם. היא מביאה ל RUNPANEL טעימה גלובלית מתרבות הריצה האמריקאית, אבל בד”כ תמצאו אותה ב BIKEPANEL