Nathan הוציאו קו חדש של ווסטים מינימליסטים (2.5 ליטרים) בהשראה של רצי עלית מתחום האולטרה. בניגוד לליינים אחרים, לתיקים יש גרסה מיועדת לגברים ונשים בנפרד. ב-Vapor zach עושים כרגע שימוש כל ספורטאי העילית של Nathan, נשמע מבטיח.

מאת: עדן מאירוביץ’
צילם: גיא חלמיש, רותם כץ

ווסט ריצה

ווסט ריצה נתן- המפרט ותיאור היצרן

  • נפח התיק: 2.5 ליטר
  • משקל התיק (ללא בקבוקים): 113 גרם
  • משקל עם בקבוקים: 204 גרם
  • בקבוקים: 2 בקבוקים של 350 מ”ל
  • מחיר: 650 ש”ח
  • יבוא ושיווק: דאא ספורט בע”מ

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תיק ריצה שפותח בשיתוף פעולה עם אלוף הריצה, Zach Miller. קומפקטי, קל משקל ונושם מוכן לריצות תחרותיות. כולל שני בקבוקי ExoShot 12oz עם צינורית ארוכה המאפשרות ללגום נוזלים במהירות מבלי להוציא את הבקבוק. בעל אחסון קדמי נוסף עבור בקבוקי Flasks, סלולרי או מזון. רצועות החזה מתכווננות בנוחות. כולל שני כיסים נוספים לאחסון.

כמה מילים על Zach

זאק מילר, שעל שמו נקרא המוצר, הוא אחד מרצי האולטרה המובילים בעולם ובארה”ב בפרט. הוא ספורטאי חסות של חברת Nathan כבר שנים רבות ופיתוח המוצר נעשה בליווי צמוד שלו. מבין הישגיו של זאק אפשר למצוא זכיות במירוצים החשובים כגון ה- CCC במסגרת מירוצי ה-UTMB, ולייק סונומה- אחד ממירוצי האולטרה הנחשבים ביותר בארה”ב. זאק ידוע בסגנון הריצה האגרסיבי והחזק שלו, והוא מתמחה במירוצים “הקצרים” יותר בעולם האולטרה.

ווסט ריצה – עיצוב

העיצוב של הליין החדש של החברה בהחלט יפה ומרענן. הצבעים- כחול כהה בגירסת הגברים ואדום בהיר בגירסת הנשים והם בהחלט יפים. הייתי שמח אם הייתה אפשרות נוספת של צבע לכל מגדר, אבל באמת שקשה לי להאמין שהצבע יהיה המחסום של מישהו לרכוש את התיק. עוד תוספת נחמדה על התיק היא פסי כסף קטנים שנועדו להחזיר אור בחושך, חשוב מאוד למי שרץ כשאין שמש.

כמה כבר נכנס ב2.5 ליטר?

אז כמות האחסון המוצהרת של התיק היא 2.5 ליטר. שזה בהחלט בצד הנמוך יותר של הווסטים בהם משתמשים רוב החצים היום (לדוגמא, ה- adv skin 5  . כמו שנכתב למעלה, הווסט מגיע עם 2 פלסקים לכיסים הקדמיים שיכולים להכיל כ-350 מ”ל כל אחד. בחלק האחורי יש שלושה כיסים, אחד עם ריץ’ רץ בחלק התחתון ועוד תא פתוח בחלק העליון.

אומנם אין מקום לאחסון של שלוקר כמו שאנו רגילים לראות בווסטים אחרים בשוק, אבל הכיס התחתון כן יוכל להכיל פלאסק נוסף (אותו תצטרכו לרכוש) של כחצי ליטר, והכיס העליון יהיה מעולה למעיל גשם \ שכבה נוספת לריצות בחורף או לכובע בריצות בקיץ. בנוסף יש כיס נמתח (המכונה כיס קנגרו) מתחת לכיס עם הריץ ריץ. גם שם אפשר להכניס עוד ציוד.

ווסט נתן

מבחינת כיסים קידמיים. בחלקו הקידמי של הווסט יש כיס קטן בסמוך לכל פלסק. הכיסים מתאימים יותר לאוכל או פריטים קטנים. הם אומנם לא יכולים להכיל הרבה, אבל הגישה אליהם מאוד נוחה בזמן הריצה.

ווסט ריצה Nathan

בשורה התחתונה, יש פה פחות מקום בהשוואה לווסטים אחרים שהשתמשתי בהם. הנפח המצומצם מורגש בצורה בולטת ומומלץ להיזהר למי שאוהב להביא הרבה דברים לריצה. ביננו, תמיד עדיף לצמצם… בנפח הזה יש אמירה מעבר ולא סתם המקצוענים רצים עם הליין הזה – זה יותר תחרותי, מכתיב בחירה מדויקת של הדברים, ומתחבר לצד האולטרה ספורטיבי והמדגיש מהירות בעולם האולטרה.

ריצה נתן

התאמה (Fit)

הווסט מגיע ב-3 מידות (M, L, XL), הן בגרסת הגברים והן בגרסת הנשים. הסגירה של הווסט מבוצעת על ידי שתי רצועות בעלות קליפסים בחלקו הקדמי של התיק, אותן גם ניתן להתאים כדי להשיג התאמה מקסימלית. בזמן ריצה אפשר להרגיש איך הגישה בווסט ריצה הזה מינימליסטית ותורמת. נפחו הקטן וההתאמה מצוינים עבור הפחתת תנועות עצמאיות ומיותרות. לטעמי זה בהחלט הדבר היותר מרשים בתיק הזה: הצורה בה הוא נצמד לגוף בזמן הריצה.

הבקבוקים

ווסט הריצה מגיע עם שני בקבוקים של 350 מ”ל. גודלם של הבקבוקים (ביחס לגודל המקובל בשאר הפלסקים – חצי ליטר) תורם לנוחות – הם מקפצים פחות. גם הוספת הקשיות לשתייה מהפלאסקים טובה, ולפי דעתי נוחה יותר מהדרך המקובלת בווסטים של חברות אחרות, בהם אין צינורית שמורכבת על הפלאסק וצריך להרכין את הראש מעט על מנת לשתות מהפלאסקים. לוקח קצת להתרגל אבל מרגיש טבעי יותר בצורה בולטת. 

פלאסק

הפלאסקים עם קשית ארוכה

יחד עם זאת- כאמור – יש פה פחות מים שאתם שמים על הגוף ביחס למה שבד”כ מקובל לשים, כלומר המוצר הזה יספק לכם טווח קצר יותר בין עמדת רענון אחת לשנייה.

טוב שיש קשית

ומה לא טוב?

האמת? לא הרבה. דבר ראשון, ווסט ריצה כזה מתאים לגישה מינימליסטית \ תחרותית יותר, ובגלל זה נפחו קטן יותר. דווקא לרצים חובבנים זה פחות יכול להתאים, כי יותר קל לקנות תיק עם נפח גדול יותר ולהשתמש בו בתחרויות ובאימונים כאחד. עם העובדה שהתיק קטן, יוצא מכך שאין לו מקום לשקית שתייה. אני אישית אף פעם לא משתמש בשלוקר, אבל ישנם הרבה אנשים שאוהבים את השיטה הזו וכאן לפי דעתי, פשוט אין מקום לדחוף את שקית השתייה. עוד דבר שכן הייתי רוצה לראות בווסט ריצה הזה, הוא ריצ’רץ או דרך סגירה יותר בטוחה בכיסים הקדמיים או הצידיים. בתור בחור לא גמיש, התא האחורי קצת רחוק לי, ומצאתי את עצמי נאבק לשלוף דברים שאני רוצה לאחסן בצורה בטוחה (אבל תמיד התקשתי עם תיקים בחלק הזה).

החלק האחורי

ווסט ריצה VaporZach- פחות זה יותר?

הקיבולת של ה-VaporZach היא מהיותר קטנות בשוק בכל מה שנוגע למותגים המובילים, אך התיק מציע הרבה יותר ממקום אחסון מוצהר. הגישה המינימליסטית והצמודה עוזרת לשמור את התיק צמוד לגוף ושלא יקפץ בזמן הריצה, והצורה שבה שותים מהבקבוקים הקידמיים נוחה בצורה משמעותית מרוב התיקים האחרים בשוק.

מאת: עדן מאירוביץ

עדן הוא סטודנט להנדסת מכונות בבאר שבע. המוטו שלו: “אם על ההר יש שביל אפשר לרוץ בו, וגם אם אין אפשר” ואתו הוא מבלה סביב ה 100 ק”מ בשבוע ומתחבר חזק לעולם האולטרה מרתון. כשהוא לא בבאר שבע הוא מבלה על הסינגלים (Trails) הביתיים בהם גדל: בהרי ירושלים ליד ביתו בשורש – גן עדן לחובבי עליות וריצה טכנית.


אוהבים שטח? אתם חייבים להתחבר לאאוטפאנל: מגזין הטיולים והאאוטדור שלנו!