Saucony היא אחת מחברות הריצה הוותיקות בישראל, וצברה מעמד ונוכחות בהתאם. יש לה חמש חנויות יבואן (בי”ם, נתניה, ר”ג, שוהם ותל אביב), וליין נעליים וביגוד עשיר ואיכותי. לקראת האביב הצטיידנו בשני סטים עיקריים מהקולקציה החדשה כדי לבחון אותם, ולדווח לכם, האם כדאי לרוץ לאחת מחנויות סאוקוני כדי להצטייד? בכתבה הזו – על הסט הארוך יותר עבור שולי החורף ותחילת האביב כשעוד קריר בבוקר ובכתבת המשך אסקור את הביגוד הקצר.

כרטיס ביקור – המוצרים שבמבחן

  • Speed Of Elite Jacket – מעיל רוח – 399 ש”ח.
  • Inferno 3QTR tight – מכנסי טייטס – שעולים 279 ש”ח.
  • Freedom Short Sleeve – חולצה דקה עם שרוולים ארוכים – 289 ש”ח.
  • שיווק: סוקוני ישראל. טלפון: 6922* מכל טלפון.

סט בגדי ריצה של סוקוני

אביב – תקופה מאתגרת להלבשה

אביב זו תקופה מופלאה לריצה ומאתגרת להלבשה. יש באביב מגוון ימים שונה לחלוטין זה מזה – ימים חורפיים וקרים למדי, וגם ימים שמזכירים לנו שהקיץ מתקרב. יש מצבים רבים שבהם משרע הטמפרטורות רחב – פער גדול במיוחד בין שיא הקור שבשעות השחר לבין שיא החום שבשעות הצהריים. לעתים תגלו שבריצה ארוכה אחת אתם עוברים כמה מצבי טמפרטורה ומזג אוויר. לא תמיד אפשר לצאת עם קצר, אבל גם ארוך וחם הוא בעייתי באביב. יש צורך באיזון מדויק בין חימום, לאוורור מצוין. ביגוד טכני מוצלח עושה את החיים קלים ונעימים יותר בריצה ומתמודד טוב יותר עם האתגר הזה.

בהתאם להבדלים המשמעותיים האלה בין ימים קרים יחסית לימים לקחנו שני סטים של סאוקוני: סט אביבי קלאסי עם טייטס שלושת רבעים, וחולצה ארוכה דקיקה, אותו השלמנו עם מעיל רוח דקיק, וסט קצר וקליל שאפשר להמשיך איתו גם אל הקיץ ונסקור אותו בכתבה נוספת נפרדת.

השילוב של פריטי המבחן בכל הסטים האלה מדגים את המודולריות וההתאמה לאביב: קר מאוד? הולכים על הטייטס + חולצה ארוכה + מעיל. קר פחות? הולכים על הטייטס, החולצה הקצרה למטה והמעיל. מתחמם אבל קריר? טייטס וחולצת שרוולים ארוכה בלבד. ובכתבה הבאה – כשחם יותר נהייה בקצר עם המכנסיים והחולצה הכתומה.

מעיל ריצה של סקוני

מעיל ריצה דק: Saucony Speed Of Elite Jacket

תשמעו, זה אחד המעילים היפים ביותר שראיתי. רואים שהוא נראה מעולה? אנחנו מדברים פה על ביגוד טכני פונקציונאלי, אבל איך שהוא נראה זה חלק ניכר מהקטע והכיף. אני אוהב אופנת ספורט ואני אוהב להתעסק בה, כתחביב שעומד בפני עצמו לצד הריצה והספורט עצמו, ופה – אני מקבל את המנה הדרושה לי של סטייל ו Coolness. הצבע הכחול זרחני הזה עם הכתום עובד יפה, ומתחבר לטייטס ולמערכת הביגוד הכוללת. המעיל הוא בתפקיד הכוכב במערכת הלבוש הזו, בזמן שהחולצה הארוכה והטייטס הם להקת הרקע, שאסור לה לגנוב את ההצגה. והחולצה הכתומה זרחנית וקיצונית שלמטה? הוא מנצח אותה מתוקף עליונותו.

גם במבט קרוב יותר רואים את הגרפיקה העדינה והיפה עם הקווים הגיאומטריים שהם הפרטים הקטנים במעיל הזה.

ברמת התפקוד והמבנה הטכני – יש פה הפרדה בין חלקים קדמיים וצדיים-אחוריים- כאשר הקדמיים משמשים להגנה מרוח והם אטומים יותר ואילו בשאר משלבים איזורי רשת אלסטית ומנדפת יותר. האלמנט האלסטי רשתי נע מאזור בית השחי לאורך הצד ואחורה אל החלק האחורי, שהוא כולו מהרשת הגמישה למעט אזור השכמות. שם יש שני פסי מחזירי אור, והבד שובץ חורי אוורור גדולים יחסית, שמחסלים את התהייה האם זה מעיל אטום למים. הוא לא – מדובר בשכבה מחממת נוספת, מאווררת וקלה לחסימת רוח בלבד. עד רמה של טפטוף קל הוא יהיה טוב. לגשם ממש – זו לא המטרה שלו.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

גם השרוולים בנויים משני פאנלים – קדמי אטום יותר ואחורי רשתי. בסופם של השרוולים חורי אגודלים למניעת התרוממות השרוול וכיסוי מפרקי כף היד, או שמירתו עד אל מתחת הכפפות בימים קרים יותר.

מלפנים – כיס רכיסה קטן שהוא גם מחזיר אור ויש בו מקום סביר לאיזה מפתח, גופרו, או שניים שלושה ג’לים.

בריצה – המעיל נוח מאוד, אינו מגביל את התנועה וקליל מאוד.

טייטס ריצה של saucony

השימושיות של מעיל כזה היא אדירה: העובדה שהוא לא מאסיבי ועבה מדי מאפשרת לכם לשלוט ברמת החימום שאתם צריכים בצורה מדויקת: שכבת בסיס דקיקה וקצרה מתחת לימים קרירים או שכבת בסיס + חולצה דקה ארוכה + מעיל לימים קרים יותר. זה אחד מהמוצרים הכי חשובים וכדאיים להשקעה לרצים.

נקודת ביקורת אחת לי על איזור הכתפיים – אני אוהב שם מבנה פחות נוקשה וזוויתי. הכתפיים הם אזור די אתגרי לתכנון מעילים מאחר ומצד אחד יש בהם תנועה בריצה, ומצד שני – החלק העליון חשוף לגשם ואמור להיות אטום, והבדים האטומים הם בד”כ בעלי אלסטיות נמוכה יותר – גם במעיל הזה. הכל בעניין הזה תלוי בשימוש – עד כמה אתם נוטים לצאת בגשם ועד כמה המעילים שלכם משמשים כשכבת בידוד וחימום בלבד. כמו כן, אני מעדיף מעט יותר אלמנטים מחזירי אור לבטיחות בריצת לילה ופה טיפה חסרו לי כאלה בצדדים.

Saucony

Inferno 3QTR tight – טייטס שלושת רבעים

אני מאוד אוהב טייטס ¾, קודם כל משום שהוא פשוט נראה מעולה – הרבה יותר מעודן וסטייליסטי מטייטס קצר, וגם הרבה יותר מתאים ונעים לאביב הן מהקצר והן מהארוך. כשקר, אבל לא קר מדי, נעים לקבל משב רוח בחלק החשוף. במקביל – למחממי הברכיים (הרבע הנוסף) פונקציה ברורה, והם מסייעים להגן, לחמם ולהקל עלינו בכניסה לריצה במפרקים.

החיסרון של מחממי הברכיים האלה הוא שאם הם לא מבוצעים הייטב, הם יכולים להעיק. כל האומנות כולה של טייטס ¾ נמצאת פה – בנקודה הזו ובאיזון בין רמת ההידוק של החלק הסוגר את הטייטס לבין רמת החופש שהוא מספק. צמוד מדי – ובריצות מאוד ארוכות אתם יכולים לקבל שפשופים או לחוש אי נוחות מהתחלה, ומשוחרר מדי – והעסק מתרומם, מייצר כפלים גרועים, נראה ומרגיש לא טוב.

הטייטס הזה מעוצב בצורה שמרנית למדי, למעט אותו קישוט כתום שמתכתב מעולה עם שאר הסט – הכתום שבמעיל. הרעיון פה הוא לא להגזים בהכל – כשיש לכם מעיל יפה, צבעוני ובולט כל כך (ויש גם חולצה קצרה כתומה ביותר בהמשך), אפשר ורצוי ללכת על טייטס שמרני יותר. המעצב של Saucony עשה פה עבודה מדויקת ונכונה בראיית סט שלם. בעיני זה יהיה פספוס לקנות רק את המעיל או רק את הטייטס. האפקט הנכון והשלם מגיע עם קנייה יקרה יותר אומנם, אבל כזו שבה לפחות ברמה העיצובית – השלם גדול מסך חלקיו.

עוד מילה עיצובית: Saucony ממשיכים את גישת ה”Fine Design” פה עם לוגואים מאוד קטנים ולא בולטים – מי שיבין יבין ומי שלא – כנראה פחות חשוב לעשות עליו רושם. אהבתי.

הטייטס בעובי בינוני, ובהחלט לא דקיק, מה שמאפשר לי לצאת איתו בימים קרים למדי, ורמת ההידוק של איזור הברכיים נמוכה יחסית. כמובן שזה תלוי מבנה גוף ועובי רגליים, אבל החומר האלסטי יותר של הברכיות יבטיח כנראה שעודף לחץ באזור הזה לא יהווה בעיה הפעם. יהיו כאלה שזה יעיק עליהם שם בקפלי החלק שמתחת לברך. לי זה לא הפריע.

מבחינת פיצ’רים, חוץ משרוך להידוק שאם אתם צריכים אותו סימן שכנראה לא קניתם את המידה המתאימה לכם, תמצאו פה כיס קטן וגמיש באיזור הגב התחתון שידע לקבל שתי שקיות ג’ל קטנות או מפתח. יש לו רוכסן שזה מצוין (יש ברשותי כעת טייטס יקר יותר, שאין לו את הרוכסן הזה אלא פתח בלבד). עוד ביקורת מהמעיל גם לכאן – אין פה כמעט שום אלמנט מחזיר אור לבטיחות בריצת לילה, למעט לוגו Saucony הקטן מלפנים ואיזה משהו פצפון שהחולצה תמיד מסתירה מאחור.

018-2

עם הטייטס 3/4 והחולצה הדקיקה והארוכה של Saucony – מרגישים את האיכות

Saucony Freedom Short Sleeve – חולצת שרוול ארוך דקיקה ורשתית מאחור

חולצות ריצה זה מוצר מעניין מאחר והוא לפעמים אחד הדברים שמדגימים את ההבדל בין רץ וותיק לרץ מתחיל, או בין רץ אנין לישראלי המצוי. בגלל שלכולם יש עשרות חולצות מנדפות סיניות זולות מאירועים שונים, עמוסי לוגואים וכיתובים (מכוערים בד”כ) מי שמשקיע בביגוד ריצה איכותי, יפה ויקר מבדל את עצמו.

אבל זה לא רק עניין של סגנון, זה גם עניין של מרחק וזמן: ככל שאתם רצים יותר, ככל שאתם מזיעים יותר והחולצה ממשיכה וסופגת, יש חשיבות הולכת וגדלה למשקל הבד, איכות הנידוף שלו, התאמת הגזרה, והמרקם והתחושה שלו על הגוף. מדובר בציוד יקר מאוד, ולכן אפשר לשים את קו פרשת המים לפי זמן שלכם – רצים עד חצי שעה? אתם כנראה לא חייבים להשקיע את מה שרץ של שעה ומעלה משקיע בציוד שלו (ברור מאליו שהחצי שעה הזו זה זמן שרירותי ותחושתי – עניין של תפיסה פילוסופית שלכם לגבי ציוד והדברים העוטפים אתכם בחיים. כל אחד יכול להציב את המחוג הזה בזמן אחר, עד להשמידו כליל לשני הצדדים: אפס זמן, או מינימום חצי מרתון בשביל להיות ראוי…).

למה אני מקדים את כל זה? כי יכול להיות שיהיו לא מעט שירימו גבה על מחיר של 289 ש”ח לחולצה. אבל אני חייב להודות שאל מול האפשרויות הנוספות שיש לי בארון של חולצות דקות ארוכות ומנדפות בעלויות של רבע מהחולצה הזו, מצאתי את עצמי מעדיף תמיד אותה, בכל פעם שהיא היתה שם בארון אחרי הכביסה מהריצה האחרונה.

החולצה של Saucony באמת מדגימה משקל קליל, נידוף מצוין ובמיוחד מרקם נעים ורך ומאוד שונה מהרבה חולצות מנדפות אחרות שמרגישות “ניילוניות” יותר. זו – מרגישה “כותנתית” ונעימה.

יש לה את הבד הצפוף יותר מלפנים להגנה מרוח, ורשת גדולה על הגב לנידוף בצד המוגן יותר מהרוח. היא לא הדוקה מדי, לא מתנפנפת מדי – הכל במידה נכונה ונעימה לריצה. והדקיקות שלה עושה אותה מתאימה במיוחד לאביב שכן אפשר למשוך איתה בטווח טמפרטורות נרחב יחסית.

בצד החסרונות, חוץ מהמחיר, אומר שאם אין לכם פריטים צבעוניים סביבה, היא משעממת למדי באפרוריות הזו, ושבריצה ארוכה כשהזעתי מעט יותר ראיתי כתמי זיעה בנקודות המגע (בעיקר בחזה ובצד הפנימי של המרפק). ואת הנקודה של מחזירי אור כבר לעסנו.

Rudy Agon + Saucony Spring

לסיכום: סט אביב לימי אביב קרירים של Saucony

שלושת המוצרים שבמבחן מ-Saucony טובים מאוד, יפים מאוד ומהנים לריצה בזכות משקל קליל, אלסטיות במקומות הנכונים ונידוף לחות לצד הגנה מרוח. איכות לא באה בזול, ואכן גם פה, כדי לצאת עם סט מומלץ שכזה תשילו, ולו ברמת מחירון סכום של 937 ש”ח שזה מכובד בהחלט, אפילו גבוה. האם זה שווה את זה? כנראה שזו כבר שאלה סוביקטיבית יותר ותלויה באפשרויות הכלכליות של כל רץ. הייתי רוצה לראות מעט יותר אלמנטים מחזירי אור לריצה בלילה, ואופציות יותר צבעוניות ושמחות מסקוני לחולצה הארוכה מאלה שראיתי בחנות, אבל בתמהיל הכולל – זה סט מומלץ ביותר, שנהנתי ממנו עד מאוד, ושהוציא אותי לריצה בקצת יותר כיף מלפני שנכנס אלי לארון. הוא מייצר בדיוק את האיזון הנכון בין חימום לאוורור לימים הקרירים של האביב והסתיו הישראליים.

מאת: גיא חלמיש
צילום: מיה בן צבי וגיא חלמיש