הקיץ הזה, זה סיוט. הלחות נכנסת כעת וזה לא מה שאנחנו צריכים בחיים שלנו. הריצה קשה (ומהנה) גם בלי לטפטף זיעה מלוחה, ולנשום אדים. כל פריט ציוד שיהיה מאוורר יותר, מנדף יותר, נדבק פחות, גמיש וקליל יותר, הוא משהו שהעונה הזו מלמדת אותנו להעריך. קיבלתי מ Brooks שלושה פריטי ביגוד ריצה לקיץ – שתי חולצות שמציגות כל אחת גישה שונה לגמרי לענין, ומכנסי ריצה בפורמט 5 אינץ’. קבלו את מבחן RUNPANEL לציוד של ברוקס.

מאת: גיא חלמישimage5

מי את ברוקס?

למי שלא נתקל במבחן נעלי השטח Brooks Caldera שפרסמנו לא מזמן, נספר על הנקודה היהודית: ברוקס זה בעצם “של ברוך” או Baruchs שהשתנה לברוקס בארה”ב… היום זו חברה אמריקאית שמושבה בסיאטל בבעלות חברת ההשקעות של וורן באפט (לצד כמה מהחברות הטובות בעולם, בהחלט אינדיקציה לאיכות), והיא מייצרת ציוד ריצה איכותי.

——————————
מנוי חינם למגזין האופניים הטוב בישראל פה: https://goo.gl/4tGh4F
מנוי למגזין הריצה RUNPANEL – חינם פה: https://goo.gl/Auzkl9
——————————

Brooks Fremont short sleeve – כי הכי חשוב להיראות טוב

אז נכון שכתבתי שתי שורות למעלה שאנחנו לומדים להעריך את הציוד שיש לו תכונות טכניות מתקדמות וטובות, אבל אין שום ספק מדעי, שהדבר החשוב באמת הוא להיראות טוב. אל תאמינו לכל מה שאומרים לכם מאמנים, פיזיולוגים, פיזיותרפיסטים ופסיכולוגים: זה לא נכון שהכי חשוב זה להיות מהירים, בריאים, או מאושרים. כל אלה משניים לעומת להיראות מעולה באימוני הקבוצה, בטיילת ובתמונות. בדוק.

image6

וברצינות: קיבלנו פה שתי חולצות מ Brooks ולמרות ששתיהן נכנסות לקטגורית “ביגוד טכני” לריצה, כל אחת מהן באמת מציגה זווית מעט אחרת לעניין הקשר בין אופנתיות לטכניות.

ברוקס מתארת את ה Fremont באתר שלך כך: “זהו מצרך ראוי למקום במדף העליון שלכם – הפרמונט היא חולצה פשוטה לגברים שמציעה משקל קליל, נוחות וביצועים, הודות לבד מאוורר וגזרה רגועה”. אילן בנישתי מברוקס ישראל תאר לי אותה כחולצה שמתאימה גם לשימוש קז’ואל יומיומי, ואכן – יצאתי איתה כמה פעמים עם ג’ינס לסיבובים והיא יושבת רגוע כמובטח – כלומר מעט רחב יותר, ולא צמוד מדי. זה אומר שהיא מאוד מתאימה גם לאנשים שגזרתם אינה כשל דוגמני קוביות בבטן, כלומר – מתאימה למציאות. אני אוהב את הצבעוניות שלה בחרדל, וגם את צווארון ה V.

כחולצת קז’ואל בחווית קיום קייצית במישור החוף המהביל היא תהייה מעולה בהרבה מכל אלטרנטיבה, יחד עם זאת – צריך לזכור שזו בכל זאת חולצת ריצה, ולכן הלוק הכללי שלכם ישאר ספורטיבי. גם עם ג’ינס.

כחולצת ריצה היא טובה, אבל היא לא הקצה הטכני – שאותו מדגימה החולצה השנייה שקיבלנו מ Brooks. הגזרה הרחבה יחסית שלה מאפשרת זרימת אוויר ואוורור טוב. היא קלילה, ולא מעיקה על הגוף בריצה, היא אכן מתאווררת ומתייבשת די במהירות, אם כי מעט פחות במהירות מהחולצה השנייה, ורואים עליה את כתמי הזיעה בריצה עד שהם מתנדפים.

הורסטיליות שלה כחולצת קז’ואל וגם חולצת ריצה היא נפלאה. החסרון העיקרי שלה לטעמי הוא בהעדר האלסטיות – כל החולצה עשויה בד מסוג אחד (חלקו מחורר לאוורור וחלקו לא), שאינו נמתח כמעט. מרגישים את זה כשלובשים ומסירים אותה, ופחות בריצה (בזכות הגזרה הרחבה יותר). כמו כן אין מחזירי אור (חוץ מלוגו זעיר), ואין כיסים.

לסיכום: מוצר מוצלח מאוד, ורסטילי, פחות טכני מהשני במבחן, אבל בהחלט מנדף ונוח בריצה, ונראה טוב מאוד במגוון מצבים.image3

Brooks Ghost short sleeve – לרץ הרציני

החולצה השנייה שבמבחן היא החולצה שאקח איתי למירוץ, לאימון אינטרוולים קשה, ובמיוחד – לאימונים בהם אצטרך להפעיל בצורה משמעותית יותר את חלק הגוף העליון.image8

בברוקס מתארים אותה כך: “מזג אוויר חם הולך להגיע?” (איך הם ידעו?) “חולצת הגברים Ghost Short Sleeve לריצה היא הכרטיס שלך להשאר קריר עם בד במשקל נוצה וגזרה רגועה ששומרת על זרימת האוויר. הבד גם מסייע לזיעה להתנדף ומתייבש במהירות כך שתוכל להשאר מפוקס על הצעדים שלך, לא על החולצה”.

אני חייב להודות שמצאתי אמת בפרסום: זו חולצה מעולה ממש, מאוד קלה, מאוד מאווררת, בלתי מורגשת ובמיוחד – אלסטית. התנועה בחלק הגוף העליון נעימה יותר עם החולצה הזו כי הבד מגיב לגוף, לתנועות, והגמישות שלו לא מגבילה אותן.image10

היא מרגישה כעשויה מאריג רשת, בשונה מהחולצה הצהובה מעלה שמרגישה כמו בד טכני רגיל וחלק יותר, פה המרקם הרשתי והמאוורר נראה ומורגש.

image9

זו החולצה לימים מזיעים וקשים, שבאמת מתנגדת הייטב להצטברות הרטיבות עליה ולכן נשארת קלה ונעימה יחסית גם כשמזיעים.

בצד החסרונות – למי שגזרתו אינה מושלמת, היא תהייה טיפה צמודה יותר מהחולצה הצהובה מעלה. אפילו אני ו- 12-13 אחוזי השומן שלי הדי נמוכים שלי, הבחנו ביחד בהיאחזות מסוימת באזור הבעייתי לגברים.

גם פה הגישה מינימליסטית – את הכיסים שומרים למכנסיים ולא לחולצה.

היא מאוד מתאימה ולמי שמבצע חזק, ואוהב את הביגוד הטכני הטוב ביותר שהוא יכול לקנות. רמה גבוהה של ביגוד טכני לספורטאים רציניים.

image2

Sherpa 5” short – color Asphalt…

תשמעו, אני לפעמים לא מרגיש נוח עם העובדה שאני מפרגן לציוד. יש לנו את הקטע של עיתונות חוקרת, אבל אני לא מצליח להתלונן: גם פה מוצר מצוין של Brooks.

Brooks ביגוד

למעלה: כיס צדי לג’ל ולמטה הכיס האחורי המרוכסן למפתח

תאור היצרן: “קח לך את מכנסי הריצה המוכחים האלה, במגוון צבעים, קלילים, בעלי בד ארוג ואלסטי, מנדף זיעה, עם תחתון רשת פנימי שמשאיר אותך בתנועה נוחה. פס אלסטי למתניים שמבטיח שהכל יישאר במקום. פלוס: יש מקום לכל הדברים-שאתם-ממש-חייבים לקחת: שני כיסי אחסון בכל מותן לגישה קלה ומהירה, ועוד כיס מאובטח עם רוכסן, ובטנה פנימית אטומה לזיעה באמצע החלק האחורי (עם תמונה של סלולרי…). עיצוב נקי ונוח, ושסעי נוחות עושים את המכנסיים האלה מוכנים לאיסוף לגברים”.

image7

מבחנית גזרה אני חש שהוא מתאים למעט רחבים ממני, ונראה טיפה גדול עלי. הוא נוח, קל ונעים לריצה. אני מאוד אוהב את גישת הכיסים במתניים – מדובר בכיסים ללא כיסוי, כלומר באמת מספקים גישה מהירה לשקית ג’ל, ואם אתם רצים ריצה ארוכה, יש לכם מקום לשתי שקיות כאלה, אחת בכל צד. אם ההמלצה המקובלת היא שקית לכל 45 דקות, אתם מכוסים פה עד שעתיים ורבע של ריצה, בלי לספור את הכיס האחורי אטום הזיעה – שיש לו גם רוכסן. 

004-001

אני לא שם משקל של סלולרי בכיס מכנסיים, כך שלמרות האטימות שהאילוסטרציה באתר היצרן מדגימה (ועושה אותו מתאים יותר לטלפון לתפיסתם), האלמנט החשוב לי פה הוא בעיקר הרוכסן – ואצלי יהיה זה המפתח שיכנס לשם. אם בכל זאת תרצו להכניס לשם נייד, זה יצטרך להיות נוקיה 3310 או משהו בגודל דומה, כי סמארטפון מודרני עם 5.5″ של מסך לא יכנס לשם. 

בגזרת החסרון (המינורי, שלא הייתי עולה עליו אם לא היו אצלי בעבר מכנסי מבחן אחרים שטיפלו בזה) – רצועת הגומי מייצרת פסים בצד הפנימי, והיו אצלי כבר מכנסיים שהחליקו וטיפלו אפילו בכך, אבל אני כותב את זה רק כי אני חייב למצוא משהו ביקורתי לאמר, לא?

image1

לסיכום

יש לא מעט רצים בישראל שלמדו להעריך את האיכות הגבוהה של Brooks – שמייצרת ביגוד טכני יפה ואיכותי לרצים. אחרי שבחנתי את נעלי ה Caldera ואת הסטים שפה במבחן, התפיסה שלי לגבי ברוקס התחזקה כחברה שאני רוצה לבחון ממנה הרבה יותר: רמה גבוהה.

מאת: גיא חלמיש